(Video αρχείου)
Της Μόνικας Σωτηριάδου
Την Δευτέρα 25 Απριλίου/ ώρα 10.30 π.μ. και μετά την Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεδινού, στην πλατεία του χωριού θα γίνει το έθιμο "Χορός της Παναγίας".
Την Δευτέρα 25 Απριλίου/ ώρα 10.30 π.μ. και μετά την Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεδινού, στην πλατεία του χωριού θα γίνει το έθιμο "Χορός της Παναγίας".
Το έθιμο γίνεται στο χωριό κάθε χρόνο από τον καιρό που εγκαταστάθηκαν οι πρώτοι πρόσφυγες κάτοικοι ανατολικής Θράκης το 1922. Φέτος θα αναβιώσει με ιδιαίτερη συγκίνηση γιατί θα γίνει μετά από δύο χρόνια λόγω των γνωστών προβλημάτων, όσο και το κλείσιμο 100 χρόνων από τον μεγάλο ξεριζωμό.
Αναφορικά γίνεται μόνο από γυναίκες οι οποίες μπαίνουν σε κύκλο κατά ηλικία. Η μεγαλύτερη γυναίκα του χωριού κρατάει την εικόνα της Παναγίας και αρχίζει τραγούδι και αργός χορός με τρία βήματα.
Ο ιερέας κατά την διάρκεια της τελετής θυμιάζει τον χορό στην μνήμη γυναικών που "λείπουν". Το τραγούδι είναι σπονδή στην Παναγία και μεταφέρει διαχρονικά και επίκαιρα τον πόνο της, αλλά συγχρόνως και την χαρά της.
Το τραγούδι ξυπνάει μια μοναδική συναισθηματική φόρτιση και ίσως αυτός είναι και ο λόγος που μένει αναλλοίωτο μέσα στον χρόνο. Στο τέλος του χορού ακολουθούν μικρά κορίτσια τα οποία πρέπει να μάθουν τον χορό και το τραγούδι γιατί υπάρχει λόγος που δεν πρέπει να χαθούν.
Απόσπασμα του τραγουδιού
"Το γιό σου τον μοναχογιό, Παναγία μου Ουβραίοι το σκιντζέβουν ...Παναγιάμ χαριτωμένη. Όποιος το λέει σώζιτι και όποιος το ακούει αγιάζει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.