Γράφει ο Παναγιώτης Σαββίδης
Με την «banal» αισθητική της αστικής τάξης που το περιτύλιγμα έχει μεγαλύτερη σημασία από το περιχεόμενο, ο δήμαρχος Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης επιμένει να ξοδέψει 211.000 ευρώ (λεφτά φορολογουμένων) για την εμφάνιση ενός καλλιτέχνη της «βιομηχανίας του θεάματος», του ψεύτικου – εμπορευματοποιημένου και φθηνού «λάιφ στάιλ», που θα εμφανιστεί μόλις 17 λεπτά, χωρίς μάλιστα την παρουσία θεατών σε υπαίθρια εκδήλωση για την πρωτοχρονιά.
Πρόκειται για ένα προκλητικό γεγονός που την κάνει προκλητικότερη η αλαζονική απάντηση του δημάρχου Αθηναίων απέναντι στον κόσμο που αντιδράει για την πραγματοποίηση της και για τα λεφτά που θα ξοδευτούν για αυτήν.
«Οι διαμαρτυρίες για τον στολισμό της Αθήνας και το κόστος της Πρωτοχρονιάτικης γιορτής είναι κάτι σαν τα κάλαντα. Έθιμο των ημερών. Κάθε χρόνο τα ίδια. Σε κριτική δεν αντέχουν. Απάντηση άλλη δεν αξίζουν. Μακάρι να πετύχει η γιορτή γιατί με την πανδημία ο κόσμος έχει ακόμη περισσότερη ανάγκη για λίγο χαμόγελο στην αλλαγή του χρόνου. Κι ας μείνουν μίζερα κι ανούσια κάποιοι να φαρμακώνονται από τα λόγια τους».
«Μίζεροι» και «ανούσιοι» κατά τον κύριο Μπακογιάννη αυτοί που αντιδρούν στα ψεύτικα θεάματα υψηλού κόστους, σε μια εποχή που η καθημερινότητα της λαϊκής οικογένειας γίνεται ακόμη πιο δύσκολη, με την φτώχεια, την εξαθλίωση να γενικεύονται, και την ανασφάλεια να φωλιάζει στις ανθρώπινες ψυχές.
Η «λουδοβίκεια» συμπεριφορά του κυρίου Μπακογιάννη αναδεικνύει τα όρια του κόσμου του, που βρίσκεται απέναντι από τις λαϊκές έγνοιες, τα βάσανα και προβλήματα που θέλει να χειραγωγεί με επικοινωνιακά σόου ευτελούς θεάματος.
Την ίδια ώρα ένας άλλος δήμαρχος στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας την Πάτρα, ο κομμουνιστής Κώστας Πελετίδης, την παραμονή των Χριστουγέννων μαζί με το εργατικό κέντρο, απαίτησαν σε αγωνιστική κινητοποίηση έξω από υποκατάστημα της ΔΕΗ να μην μείνει κανένα εργατικό – λαϊκό σπίτι χωρίς ρεύμα, να επανασυνδεθούν άμεσα όλα όσα έχουν κοπεί το ρεύμα και να σταματήσουν οι διακοπές ηλεκτροδότησης μέσα στις γιορτές.
Είναι ο δήμαρχος που την ίδια μέρα καλεσμένος σε πρωινή εκπομπή δημοσιογράφου της ΕΡΤ είπε.
«Έχουμε τραγικά πράγματα. Βρισκόμαστε στο 2021 και μοιράζουμε τρόφιμα, συσσίτια», είπε. «Είναι λογικό αυτό; Είναι λογικό να έχεις τη δυνατότητα να πηγαίνεις στον Άρη, να εξερευνάς το σύμπαν, να έχει φτάσει η επιστήμη και η τεχνική σε τέτοια επίπεδα, και να πεινάει ο κόσμος, να γυρίζουμε σε μια εποχή που διαβάζαμε με την γκαζόλαμπα, οργώναμε το χωράφι με το μουλάρι, θερίζαμε με το δρεπάνι, σε εκείνη την εποχή είμαστε;».
Αναδεικνύοντας τις μεγάλες αντιθέσεις και αντιφάσεις που χαρακτηρίζει αυτό το σύστημα και του χάσματος που συνεχώς μεγαλώνει μεταξύ πλούσιων και φτωχών.
Σε αυτά τα δυο γεγονότα αποτυπώνονται ξεκάθαρα οι 2 κόσμοι που βρίσκονται σε ανείρευτη πάλη μεταξύ τους σαν αντικειμενική νομοτέλεια του οικονομικού συστήματος που ζούμε.
Από την μια ο κόσμος των μεγαλοεπιχειρηματιών, του κεφαλαίου, της αστικής τάξης που εκπροσωπεί επάξια ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης που θέλουν τον λαό αλυσοδεμένο στην απραξία, την αδράνεια, να παρακολουθεί αμέτοχος την κλιμακούμενη δυστυχία του.
Και από την άλλη ο κόσμος του μόχθου, της δουλειάς, των φτωχών - λαϊκών στρωμάτων που πληρώνουν με τον χειρότερο τρόπο την κρίση άλλη και την ανάπτυξη αυτού του συστήματος, τους συμπιέζει όλο και πιο κάτω με ότι συνεπάγεται αυτό, για να διαιωνίζονται τα πλούτη των λίγων.
Ταξική είναι η επιλογή για αυτό ο λαός τώρα μπορεί να περάσει την γραμμή και χωρίς ηττοπάθειες και μοιρολατρίες να περάσει στην αντεπίθεση όπως δείχνει και ο κομμουνιστής δήμαρχος Πατρών Κώστας Πελετίδης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.