Act Business Center

Act Business Center

Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021

ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς: Οι συνέπειες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης


Δελτίο τύπου ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς
Περίπου δυο χρόνια πέρασαν από την ανάληψη της εξουσίας από τη Νέα Δημοκρατία. Ποτέ δεν έγιναν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα τόσο πολλές και τόσο βαθιά αντιδραστικές αλλαγές και με τόσες αρνητικές συνέπειες:

-Η πανδημία έφερε την τηλεκπαίδευση. Τα σχολεία πέρυσι άνοιξαν χωρίς ουσιαστικά μέτρα με αποτέλεσμα να κλείσουν 5 μήνες περίπου, το μεγαλύτερο διάστημα για ευρωπαϊκή χώρα. Η τηλεκπαίδευση, πέρα από τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες, επέτεινε τις ανισότητες στην εκπαίδευση, γιατί τα πιο φτωχά παιδιά, τα παιδιά σε απομακρυσμένες περιοχές, οι Ρομά, οι πρόσφυγες ουσιαστικά δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα στο σχολείο. 

Αλλά και φέτος τα σχολεία άνοιξαν ξανά, όπως ακριβώς είχαν κλείσει: χωρίς κανένα σοβαρό σχεδιασμό για την προστασία της υγείας των παιδιών και των καθηγητών. Χωρίς όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, με χιλιάδες κενά ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή. Οι σχολικές τάξεις παραμένουν παραγεμισμένες ακόμα και με 25 και 27 παιδιά και για ν’ αποφευχθούν νέες προσλήψεις το υπουργείο καταφεύγει σε συγχωνεύσεις σχολείων. 

Έτσι, τινάζει στον αέρα τη λειτουργία και τον προγραμματισμό σχολείων, τμημάτων, μαθητών και εκπαιδευτικών! Με αυτές τις ενέργειες η κυβέρνηση γίνεται ο καλύτερος "χορηγός" της υπερμετάδοσης του κορωνοϊού στα σχολεία αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία, αφού στοιβάζει ακόμα και 28 μαθητές σε αίθουσες-κλουβιά.

Η κυβέρνηση προσπάθησε να εκμεταλλευθεί την πανδημία και να ψηφίσει αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια.

-Αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στις μικρές τάξεις του δημοτικού.

-Κατάργησε μαθήματα στο Λύκειο, όπως την Κοινωνιολογία και το Σχέδιο, επέβαλε την τράπεζα θεμάτων στη δευτεροβάθμια και άλλαξε το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, στη μέση της χρονιάς με τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, με αποτέλεσμα, στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, σχεδόν διπλασιάστηκε ο αριθμός των υποψηφίων που έμειναν εκτός πανεπιστημίου σε σύγκριση με πέρυσι. Προέκυψε έτσι μια μεγάλη πελατεία για τα ιδιωτικά κολέγια, που αναλαμβάνουν να παρέχουν ισότιμα πλέον πτυχία, με το αζημίωτο φυσικά και χωρίς κανένα περιορισμό των βάσεων εισαγωγής.

-Με βάση νόμο του 2020, δημιούργησε σε πολλές πρωτεύουσες νομών Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία, όπως και στην πόλη μας, από τα οποία, σήμερα, είναι ορατές οι αρνητικές συνέπειες και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, και στα ίδια τα σχολεία και στα γειτονικά.

-Ψήφισε νέο νόμο για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τον οποίο θα βαθμολογούνται διάφοροι τομείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με σκοπό να φορτώσει στους εκπαιδευτικούς τη δική της ευθύνη για την άθλια κατάσταση στην εκπαίδευση, αλλά και να διαχωρίσει τα σχολεία με βάση τις επιδόσεις τους, ποδοπατώντας κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης. Σ’ αυτή την πορεία, τα πρώτα θύματα θα είναι τα μικρά και τα περιφερειακά σχολεία και αυτά που δεν θα μπορούν να βρουν χορηγούς.

Με τη Ν.Δ. έχουμε σημαντικές διαφορές. Διαφορές ουσιώδεις, θεμελιακές. Ως ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία είμαστε ταγμένοι σταθερά υπέρ ενός δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης - όπως και υγείας- που θα παρέχεται δωρεάν σε όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Υπερασπιζόμαστε την εκπαίδευση ως καθολικό και αναφαίρετο δικαίωμα, που δεν πρέπει να εξαρτάται από το εισόδημα, την κοινωνική θέση ή άλλα κοινωνικά χαρακτηριστικά. Υπηρετούμε και οικοδομούμε ένα συμπεριληπτικό σχολείο, σχολείο της μόρφωσης, της ισότητας, της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της αλληλεγγύης, ένα σχολείο για όλα τα παιδιά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία στηρίζει απερίφραστα τον αγώνα των εκπαιδευτικών για ένα ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και δεσμεύεται ότι θα καταργήσει τις διατάξεις των νόμων 4692/2020 και 4823/2021, αποκαθιστώντας άμεσα τους/τις απεργούς εκπαιδευτικούς σε περίπτωση που η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας προχωρήσουν σε οποιαδήποτε αντισυνταγματική κύρωση σε βάρος τους.

Γενικότερα, το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για την Παιδεία περιλαμβάνει:

• Την Καθιέρωση της δεκατετράχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

• Την άμεση επιπλέον ενίσχυση με 20.000 διορισμούς δασκάλων και καθηγητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• Τη θέσπιση ρήτρας αυτόματης πρόσληψης, ώστε αυτομάτως να διορίζεται ένας εκπαιδευτικός για καθένα που θα συνταξιοδοτείται.

• Τον διπλασιασμό σε βάθος τετραετίας της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων.

• Τον διπλασιασμό σε βάθος τετραετίας, του αριθμού μελών ΔΕΠ, με 2.000 διορισμούς ανά έτος. Εμείς θέλουμε καθηγητές στα πανεπιστήμια και όχι αστυνομικούς.

• Τη Διαμόρφωση Εθνικού Σχεδίου Φοιτητικής Στέγης.

• Τη ριζική αναβάθμιση του Απολυτηρίου του Λυκείου, με ταυτόχρονη αναδιαμόρφωση του προγράμματος, ώστε στη Γ Λυκείου να διδάσκονται λιγότερα μαθήματα περισσότερες ώρες.

• Την επαναφορά του συστήματος εισαγωγής των “πράσινων” και “κόκκινων” σχολών που είχαμε ήδη νομοθετήσει αλλά δεν εφαρμόστηκε, και παρέχει τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο με μόνο την απόκτηση του απολυτηρίου.

• Τη λειτουργία των Διετών Προγραμμάτων Σπουδών, όπου θα εισάγονται χωρίς εξετάσεις οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, θα παρέχουν επαγγελματικό πιστοποιητικό ευρωπαϊκών προδιαγραφών, και θα λειτουργούν σε συνεργασία με τοπικούς παραγωγικούς φορείς.

• Και φυσικά τη Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και της πανεπιστημιακής αστυνομίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.