O Γιώργος Φραγγίδης Βουλευτής ΚΙΝ.ΑΛ. Κιλκίς, καλεσμένος του Γιάννη Μαγκριώτη, σχολιάζει τα εργασιακά, τον τουρισμό, το άνοιγμα της οικονομίας, την πανδημία και τα ελληνοτουρκικά, στην εκπομπή "Μας Αφορά" στον Flash 99,4.
Αποτυχημένη η κυβέρνηση στη διαχείριση της τουριστικής κρίσης πέρυσι, απροετοίμαστη και για τη φετινή σεζόν
Συμπληρώνονται σχεδόν δύο χρόνια από το 2019, που ήταν η χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Είναι ένα χρονικό διάστημα που μας επιτρέπει να κάνουμε μια αποτίμηση για το πώς πήγαν τα πράγματα την περίοδο του κορωνοϊού, τι ελλείψεις σημειώθηκαν στη διαχείριση της τουριστικής κρίσης και κατά πόσο αξιοποιήσαμε την περσινή εμπειρία μας, ώστε φέτος να κάνουμε καλύτερα πράγματα στον τουρισμό. Πέρυσι, η διαχείριση από την πλευρά της κυβέρνησης εκ του αποτελέσματος αποδείχτηκε τουλάχιστον ανεπαρκής.
Συμπληρώνονται σχεδόν δύο χρόνια από το 2019, που ήταν η χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Είναι ένα χρονικό διάστημα που μας επιτρέπει να κάνουμε μια αποτίμηση για το πώς πήγαν τα πράγματα την περίοδο του κορωνοϊού, τι ελλείψεις σημειώθηκαν στη διαχείριση της τουριστικής κρίσης και κατά πόσο αξιοποιήσαμε την περσινή εμπειρία μας, ώστε φέτος να κάνουμε καλύτερα πράγματα στον τουρισμό. Πέρυσι, η διαχείριση από την πλευρά της κυβέρνησης εκ του αποτελέσματος αποδείχτηκε τουλάχιστον ανεπαρκής.
Πολλά προβλήματα παρατηρήθηκαν με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που μάλιστα ήταν καθυστερημένα, ο έλεγχος των ταξιδιωτών ήταν ελλιπής, περιοχές με διαφορετική επιδημιολογική επιβάρυνση έτυχαν οριζόντιας διαχείρισης, ακόμα και η διαχείριση των κρουσμάτων είχε προβλήματα. Θυμίζω την αποτυχία με τα περιβόητα ξενοδοχεία covid, που δεν λειτούργησαν ποτέ και που πολλά από όσα λειτούργησαν δεν έχουν πληρωθεί ακόμα.
Ζήσαμε ειδικά στη Β. Ελλάδα τα ανοιγοκλεισίματα των χερσαίων συνόρων και τον συνωστισμό των οδικών τουριστών, αφού μόνο μία χερσαία είσοδος στη χώρα ήταν ανοιχτή, από τη Βουλγαρία. Η ενημέρωση των τουριστών αλλά και των επαγγελματιών του κλάδου για την αντιμετώπιση θεμάτων που σχετίζονται με την πανδημία ήταν ελλιπής. Προβλήματα ωστόσο υπήρχαν και πριν την πανδημία, όπως η κατάρρευση της Thomas Cook και ο μεγάλος αριθμός των μη εξυπηρετούμενων δανείων, τα οποία δυστυχώς δεν αντιμετωπίστηκαν.
Και φέτος όμως η εικόνα είναι περίπου ίδια. Και λέω περίπου, γιατί αν και έχουμε αναθεωρημένα και εκσυγχρονισμένα υγειονομικά πρωτόκολλα εξακολουθεί η ενημέρωση των εργαζόμενων στον τουριστικό κλάδο σε σχέση με αυτά να είναι ελλιπής. Χαιρόμαστε τουλάχιστον που υιοθετήθηκε η πρότασή μας, η οποία διατυπώθηκε σε μία σύσκεψη που είχε ο τομέας τουρισμού με την FedHATTA, για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό στα νησιά κάτω των 5.000 κατοίκων.
Και φέτος όμως η εικόνα είναι περίπου ίδια. Και λέω περίπου, γιατί αν και έχουμε αναθεωρημένα και εκσυγχρονισμένα υγειονομικά πρωτόκολλα εξακολουθεί η ενημέρωση των εργαζόμενων στον τουριστικό κλάδο σε σχέση με αυτά να είναι ελλιπής. Χαιρόμαστε τουλάχιστον που υιοθετήθηκε η πρότασή μας, η οποία διατυπώθηκε σε μία σύσκεψη που είχε ο τομέας τουρισμού με την FedHATTA, για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό στα νησιά κάτω των 5.000 κατοίκων.
Επίσης, από πέρυσι ακόμα, ειδικά από το Φθινόπωρο και μετά, ήμασταν κατηγορηματικοί ότι θα έπρεπε να εμβολιαστούν έγκαιρα οι εργαζόμενοι στον τουρισμό, επειδή έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους τουρίστες. Ο εμβολιασμός αφενός προστατεύει τους ίδιους τους εργαζόμενους από ενδεχόμενα κρούσματα, αφετέρου δεν τους επιτρέπει να γίνουν μεταδότες του ιού.
Έτσι ενδυναμώνεται η εικόνα της χώρας μας ως ασφαλούς προορισμού. Ο υπουργός κ. Θεοχάρης από τον Μάρτη ακόμα έχει ανακοινώσει ότι στις 14 Μαϊου θα ανοίξει ο τουρισμός στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά, ο κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των εργαζόμενων στον τουρισμό δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.
Προβλήματα στον έλεγχο των οδικών τουριστών, ανοχύρωτοι υγειονομικά οι τουριστικοί προορισμοί
Η μεγαλύτερη είσοδος στη χώρα, όσον αφορά στα χερσαία σύνορα στη Β. Ελλάδα, είναι οι Εύζωνοι. Εκεί υπάρχουν μόνο 5-6 εργαζόμενοι νοσηλευτές για τη διενέργεια των rapid tests. Αυτό το προσωπικό δεν αρκεί για να καλύψει τις ανάγκες ελέγχου ούτε για τις νταλίκες που εισέρχονται στη χώρα και είναι πάνω από 1.400.00 νταλίκες το χρόνο. Και τώρα ακόμα, οι Εύζωνοι βρίσκονται σε υπολειτουργία.
Προβλήματα στον έλεγχο των οδικών τουριστών, ανοχύρωτοι υγειονομικά οι τουριστικοί προορισμοί
Η μεγαλύτερη είσοδος στη χώρα, όσον αφορά στα χερσαία σύνορα στη Β. Ελλάδα, είναι οι Εύζωνοι. Εκεί υπάρχουν μόνο 5-6 εργαζόμενοι νοσηλευτές για τη διενέργεια των rapid tests. Αυτό το προσωπικό δεν αρκεί για να καλύψει τις ανάγκες ελέγχου ούτε για τις νταλίκες που εισέρχονται στη χώρα και είναι πάνω από 1.400.00 νταλίκες το χρόνο. Και τώρα ακόμα, οι Εύζωνοι βρίσκονται σε υπολειτουργία.
Επίσης, όταν γίνει rapid test και βρεθεί ένας ή περισσότεροι επιβάτες θετικοί μέσα σε ένα πούλμαν, δεν απομονώνονται. Δεν προβλέπεται να κατέβουν από το πούλμαν και ή να επιστρέψουν πίσω ή να μπουν σε καραντίνα. Συνεχίζουν κανονικά το δρομολόγιο με το πούλμαν και όταν φτάσουν στον προορισμό, εκεί μπαίνουν σε καραντίνα. Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι ότι οι υγειονομικές δομές στους τουριστικούς προορισμούς – νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, ΕΚΑΒ - δεν έχουν ενισχυθεί. Περιοχές που επωμίζονται το βάρος μεγάλου αριθμού τουριστών, δεν έχουν ακόμα οργανωθεί υγειονομικά σε τέτοιο επίπεδο ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε ενδεχόμενες ανάγκες.
Το Κίνημα Αλλαγής ασκεί πίεση με κάθε μέσο προς την κυβέρνηση για τα καίρια ζητήματα του τουρισμού
Σαν Κίνημα Αλλαγής έχουμε θέσεις και προτάσεις για τον τουρισμό, παίρνουμε πρωτοβουλίες και ασκούμε εποικοδομητική κριτική στην κυβέρνηση. Ασκούμε κοινοβουλευτικό έλεγχο, αρθρογραφούμε, διατυπώνουμε προτάσεις, διεξάγουμε τηλεδιασκέψεις με φορείς από όλη την Ελλάδα που εκπροσωπούν επιχειρήσεις και εργαζόμενους στον τουρισμό, πιέζοντας έτσι την κυβέρνηση να δώσει ιδιαίτερο βάρος στον τουριστικό τομέα.
Το Κίνημα Αλλαγής ασκεί πίεση με κάθε μέσο προς την κυβέρνηση για τα καίρια ζητήματα του τουρισμού
Σαν Κίνημα Αλλαγής έχουμε θέσεις και προτάσεις για τον τουρισμό, παίρνουμε πρωτοβουλίες και ασκούμε εποικοδομητική κριτική στην κυβέρνηση. Ασκούμε κοινοβουλευτικό έλεγχο, αρθρογραφούμε, διατυπώνουμε προτάσεις, διεξάγουμε τηλεδιασκέψεις με φορείς από όλη την Ελλάδα που εκπροσωπούν επιχειρήσεις και εργαζόμενους στον τουρισμό, πιέζοντας έτσι την κυβέρνηση να δώσει ιδιαίτερο βάρος στον τουριστικό τομέα.
Δυστυχώς, όμως, η κυβέρνηση έπεται των γεγονότων. Όταν ανοίγεις στις 14 Μαϊου τον τουρισμό και ενώ μπαίνει ο Ιούνιος δεν έχεις αρχίσει να εμβολιάζεις τους εργαζόμενους στον κλάδο, δεν ενισχύεις την εικόνα ασφαλούς προορισμού της χώρας σου και επιτρέπεις σε άλλους, όπως η Μ. Βρετανία που έχει κατατάξει την Ελλάδα στην πορτοκαλί λίστα για τα ταξίδια, να αμφισβητεί την υγειονομική σου ασφάλεια. Μην ξεχνάμε ότι η Μ. Βρετανία όπως και η Γερμανία έχουν τη μερίδα του λέοντος του ελληνικού τουρισμού και οι αποφάσεις τους μας επηρεάζουν άμεσα.
Ισχυρό το έλλειμα υποδομών και τουριστικής ανάπτυξης στον νομό Κιλκίς
Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Νέας Σάντας που δημοπρατήθηκε το 2010 από την κρατική περιφέρεια δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, αν και θα έπρεπε να έχει συμβεί αυτό από το 2015. Η καθυστέρηση του έργου είναι τραγικά μεγάλη. Εδώ θα πρέπει να αναγνωρίσω ότι ως υφυπουργός, κ. Μαγκριώτη, είχατε δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα σ΄ αυτό το έργο και στο να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι. Δυστυχώς, είναι μάλλον απίθανο να ολοκληρωθεί το 2021 και δεν γνωρίζω αν θα συμβεί κάτι τέτοιο το 2022.
Ισχυρό το έλλειμα υποδομών και τουριστικής ανάπτυξης στον νομό Κιλκίς
Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Νέας Σάντας που δημοπρατήθηκε το 2010 από την κρατική περιφέρεια δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, αν και θα έπρεπε να έχει συμβεί αυτό από το 2015. Η καθυστέρηση του έργου είναι τραγικά μεγάλη. Εδώ θα πρέπει να αναγνωρίσω ότι ως υφυπουργός, κ. Μαγκριώτη, είχατε δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα σ΄ αυτό το έργο και στο να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι. Δυστυχώς, είναι μάλλον απίθανο να ολοκληρωθεί το 2021 και δεν γνωρίζω αν θα συμβεί κάτι τέτοιο το 2022.
Η Περιφέρεια βρίσκει συνεχώς κωλύματα. Είτε ότι η προηγούμενη εταιρεία παραιτήθηκε γιατί δεν μπορούσε να συνεχίσει το έργο είτε ότι αργεί να πάρει τα χρήματα η τωρινή εταιρεία που το έχει αναλάβει, κλπ. Το θέμα είναι ότι ο Κιλκισιώτης πολίτης βιώνει αυτήν την κατάσταση εδώ και πολλά χρόνια, η οποία δεν βοηθά την αξιοποίηση της γειτνίασης με τη Θεσσαλονίκη. Για παράδειγμα, ο νομός Κιλκίς θα μπορούσε να είναι κύριος τροφοδότης της Θεσσαλονίκης, όσον αφορά στον πρωτογενή τομέα, αλλά δυστυχώς δεν είναι.
Θα μπορούσε να έχει προαστιακό σιδηρόδρομο όπως συζητιόταν στο παρελθόν. Θα μπορούσε να έχει αξιοποιήσει τις δυνατότητες για την ανάπτυξη θεραπευτικού τουρισμού. Αντίθετα, είναι να θλίβεται κανείς με την κατάσταση των εγκαταστάσεων στην Πικρολίμνη. Δεν έχουν αξιοποιηθεί τα μοναστήρια του νομού για θρησκευτικό τουρισμό, ο πρωτογενής τομέας για αγροτουρισμό, το Πάικο και τα Κρούσια - που μάλιστα έχουν ένα θαυμάσιο Βοτανικό Κήπο - για ορεινό τουρισμό.
Δεν προχωράει τίποτα. Σ’ αυτό συντελεί και το γεγονός ότι οι υποδομές που υπάρχουν στην περιφέρεια σε σχέση με τον τουρισμό πολλές φορές δίνονται για αξιοποίηση με μη αντικειμενικά κριτήρια, με αποτέλεσμα στην πορεία να υπολειτουργούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.