Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 4 Μαΐου 2021

Τελετή της Αναστάσεως του Σωτήρος Χριστού στο Μητροπολιτικό Ναό της Μεταμοφώσεως

Δελτίο τύπου Ιεράς Μητροπόλεως Πολυανής & Κιλκισίου
Στην τελετή της Αναστάσεως του Σωτήρος Χριστού προέστη στο Μητροπολιτικό Ιερό Ναό της Μεταμορφώσεως ο Σεβ. Τοποτηρητής Μητροπολίτης Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως & Πολυκάστρου κ. Δημήτριος. 

Έξωθεν του Ναού, σε ειδική εξέδρα και σε περίοπτη θέση, κατά την ειθισμένη ιερή Ακολουθία εκφωνήσεως του Β Ἑωθινοῦ, δοξολογίας της Αγίας Τριάδος και πρώτης ψαλμωδήσεως του “Χριστός Ανέστη”, παρέστη πλήθος πολύ του λαού με τις Αρχές και Εξουσίες του νομού και της δημοτικής ενότητος του Κιλκίς. 

Ο Δήμαρχος των Κιλκισιωτών κ. Δημήτριος Κυριακίδης, με αξιοπαρατήρητο σεβασμό προς την Εκκλησία, έδωσε το στίγμα της αφοσιώσεως προς την παράδοση του γένους μας. Παρομοίως και ο εκπρόσωπος της Περιφερείας κ. Παύλος Θωμαΐδης, καθώς και ο Ταξίαρχος της 71ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας “Πόντος” κ. Βασίλειος Τσάμης.

Αξιοποιώντας ποιμαντορικά την ευκαιρία αυτής της λατρευτικής συνάξεως, μέσα στην παραδοσιακή ατμόσφαιρα της αναστάσιμης κοινωνίας των καρδιών, ο Σεβασμιώτατος Τοποτηρητής θέλησε να απευθύνει δύο λόγους προβληματισμού και οικοδομής.

Αφορμήθηκε από την οικεία σε όλους και παραδοσιακά προσφιλή εικόνα των στολισμένων Επιταφίων, μιλώντας για την εξωτερική ομορφιά και ανθεκτικότητα των λουλουδιών που οφείλεται στην ανθρώπινη παρεμβατικότητα και τις τεχνικές μεθόδους, που όμως υφαιρούν από την φυσική ποιότητα και την σπάνια φυσική ευωδία των αυτοφυών ανθέων. 

Π.χ. τα αγορασμένα γαρύφαλλα κ.π.α. με τις επιστημονικές μεθόδους μεταποιούνται στο χρώμα, ενώ τα αυτοφυή άνθη από τη φύση παρέμειναν όπως ο Δημιουργός τα δημιούργησε. 

Οι αβαγιανοί με τα μωβ άνθη και το καταπράσινο φύλλωμα, ευωδιάζουν όσο και αν μείνουν, και όταν ακόμη ξηρανθούν. Αυτό αναλογικά αντιστοιχεί στην όλη επιστημονική απολυτοποίηση, που παρ᾽ όλη την χρηστική και την πολυχρηστική της πολυτιμότητα δεν παύει να οδηγεί και σε σφάλματα και σε φθορά των φυσικών ορίων και όρων όλης της κτίσης και του ανθρώπου. 

Όταν απολυτοποιείται και θεοποιείται, δεν αποκλείεται να οδηγήσει και σε επιλογές κραυγαλέων σφαλμάτων και εγκλημάτων. Ο Απόστόλος Παύλος θεωρούσε την διακονίαν του, καθώς και των λοιπών Αποστόλων, ως ευωδία Χριστού στον Θεό “εν τοις σωζομένοις και εν τοις απολλυμένοις”((Β Κορ. 2, 15). 

Όσοι όμως έχουν την ακατάσχετη ροπή προς την αυτοκαταστροφή τους, η οσμή ευωδίας μετασχηματίζεται σε οσμή που φέρνει το θάνατο, διότι αυτοί δεν αποδέχονται την σώζουσα αλήθεια. Οι άλλοι, οι καλοπροαίρετοι, αναζωογονούνται από την ζωογόνο ευωδία που προσφέρει αφειδώλευτα την ζωή. 

Αυτή την ζωή, την όντως ζωή, την αληθινή ζωή με την αιωνική της διάσταση είθε να μας αξιώσει ο Αναστάς Κύριός μας να απολαύσουμε με τις πρεσβείες της Κυρίας Θεοτόκου.

Μετά την εναρκτήριο Ακολουθία του Πάσχα και την αρχιερατική ένδυση στον σολέα, τελέστηκε το πρωΐ ο Εσπερινός της Αγάπης (”Δεύτερη Ανάσταση”) στον Μητροπολιτικό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Κιλκίς, χοροστατούντος του Τοποτηρητού Μητροπολίτου Γουμενίσσης, Γεφύρας, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου κ. Δημητρίου. 

Στην Ακολουθία εκλήθησαν να συμμετάσχουν από τους ιερείς της πόλεως όσοι επιθυμούσαν. Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα – πέραν του ελληνικού πρωτοτύπου – αναγνώσθηκε σε πέντε ξένες γλώσσες (ρωσικά, αραβικά, γερμανικά, σουαχίλι, τουρκικά) αλλά και στην ποντιακή διάλεκτο καθώς το Κιλκίς, ως γνωστόν, αποτελείται κατά μεγάλο μέρος από πρόσφυγες εκ του αλησμόνητου και ηρωικού Πόντου. 

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος μίλησε για την Σταυρωμένη Αγάπη που πρέπει να βιώνει ο κάθε χριστιανός ως γνήσια απόδειξη της Αναστάσεως του Σωτήρος Χριστού. Επίσης ανακοίνωσε τη δωρεά μεγάλου χρηματικού ποσού στο Νοσοκομείο Κιλκίς για αγορά ιατρικών μηχανημάτων στη μνήμη του προ διμήνου εκδημήσαντος μακαριστού μητροπολίτου Κιλκισίου κυρού Εμμανουήλ. Στο τέλος της Ακολουθίας μετά τις πατρικές αναστάσιμες αρχιερατικές του ευχές, διένειμε τα πατροπαράδοτα κόκκινα αυγά.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.