Act Business Center

Act Business Center

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020

Κορωνοϊός: Οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ δεν είναι αναλώσιμοι

Του Παναγιώτη Σαββίδη
Αυξημένα κρούσματα του «Κορονοιού» έχουμε σε χώρους δουλειάς, όπως τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, με πολλούς εργαζόμενους να έχουν νοσήσει. Ο κλάδος των ιδιοκτητών των σούπερ μάρκετ είναι αυτός που είδε αύξηση των τζίρων και των κερδών του στις περιόδους της «πανδημίας». Οι εργαζόμενοι πληρώνουν αυτό το τίμημα. Είναι εκατοντάδες αυτοί που νόσησαν από τον «ιό» σε όλη την χώρα ενώ παράλληλα αυξήθηκε η εντατικοποίηση της δουλειάς, η πίεση, ο βαθμός της εκμετάλλευσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κεντρικό μαγαζί της Κατερίνης γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ νόσησαν 14 εργαζόμενοι με αποτέλεσμα να σφραγιστεί το κατάστημα για κάποιες μέρες.

Υπάρχουν δεκάδες ακόμα περιπτώσεις σε διάφορα καταστήματα τροφίμων μεγάλων σουπερ μάρκετ σε όλο τον νομό, που οι εργαζόμενοι νόσησαν με ένα πέπλο σιωπής να κυριαρχεί.

Tα μεγάλα αφεντικά θυσιάζουν την υγεία και τις ανάγκες των εργαζομένων για να αυγατίζουν τα κέρδη τους ακόμα και σε συνθήκες «πανδημίας».

Η απροθυμία των ελεγκτικών μηχανισμών σε συνδυασμό με την ελαστική εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων από τους μεγαλοεργοδότες δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα στους χώρους δουλειάς που αφήνει έκθετους τους εργαζόμενους και όχι μόνο στον «ιό».

Χρειάζεται άμεσα να παρθούν προληπτικά μέτρα για την προστασία εργαζομένων και καταναλωτών.

Μεγάλοι χώροι δουλειάς, αποθήκες, μεγάλες επιφάνειες, βιτρίνες, καροτσάκια, ράφια, διάδρομοι που συνωστίζονται πελάτες, χρειάζονται συστηματικό συνεχές καθάρισμα μέσα στην ημέρα και όχι μόνο μια φορά στο κλείσιμο η στο άνοιγμα των καταστημάτων.

Πρέπει να γίνονται πολλά και επαναλαμβανόμενα τεστ στους εργαζόμενους με ευθύνη της εργοδοσίας και του κράτους και Rapid – test έξω από τα καταστήματα.

Άμεση ενημέρωση όλων των εργαζομένων σε περίπτωση κρουσμάτων και όχι συγκάλυψη από την εργοδοσία και τους διευθυντές.

Να τηρείται αυστηρά ο αριθμός των πελατών ανά τμ όπως ορίζουν οι οδηγίες και οι κατευθύνσεις των αρμοδίων.

Τα καταστήματα να λειτουργούν με πλήρες προσωπικό και να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς των μετακινήσεων υπαλλήλων από κατάστημα σε κατάστημα.

Να μετατραπούν όλες οι συμβάσεις μερικής απασχόλησης σε συμβάσεις πλήρους απασχόλησης.

Η λογική εργοδοτών και διευθυντικών στελεχών να μην «βγει τίποτα προς τα έξω για τα κρούσματα» για να μην χαλάσει η επίπλαστη εικόνα πρέπει να σταματήσει. Είναι λογική επικίνδυνη και επιζήμια για την υγεία όλων.

Καταρρέει στην πράξη το παραμύθι της «κοινωνικής υπευθυνότητας» των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων που μπροστά στα κέρδη τους δεν λογαριάζουν τίποτα.

Οι εργαζόμενοι στα σούπερ Μάρκετ και όχι μόνο δεν είναι αναλώσιμοι και μηχανές για να παράγουν μόνο κέρδη για τα αφεντικά και το κεφάλαιο.

Σε ίδια και χειρότερη κατάσταση είναι οι εργαζόμενοι στον υγειονομικό κλάδο όπου το 70% νοσηλευτών, γιατρών, διοικητικών και βοηθητικού προσωπικού έχουν νοσήσει στο Γενικό νοσοκομείο Κατερίνης με την κατάσταση να διαγράφεται τραγική όπως ομολογούν οι ίδιοι σε ανακοινώσεις και αναρτήσεις τους.

Από τους εργαζόμενους πρώτης γραμμής δεν αποκλείετε κανένας, όπως οι εργαζόμενοι στις ταχυμεταφορείς, στο ντελίβερι που είναι το ίδιο εκτεθειμένοι σε κινδύνους.

Ιδιαίτερη μνεία μπορούμε να κάνουμε στους εργαζομένους του ΕΚΑΒ που κάτω από εξαιρετικά δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες προσφέρουν με αυταπάρνηση τις υπηρεσίες τους σώζοντας ζωές με τις προνοσοκομειακές τους φροντίδες αφού είναι οι πρώτοι που έρχονται σε επαφή με θύματα «covid» και όχι μόνο.

Οι εργαζόμενοι σαν κύρια και βασική παραγωγική δύναμη έναν δρόμο έχουν. Να δυναμώσουν τον αγώνα και την πάλη τους για την υπεράσπιση της υγείας και των δικαιώματα τους.

Αυτή η προοπτική περνάει μέσα από την οργάνωση τους στα σωματεία με ταξική συσπείρωση ώστε οι αγώνες του σήμερα που πρέπει να δυναμώσουν και να είναι σφοδροί σε σχέση με την επίθεση που δέχονται να ανοίγουν και τον δρόμο του αύριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.