Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020

Έλληνες και Αρμένιοι: Τόσο μακριά, μα τόσο κοντά!


Γράφουν οι:
- Άννυ Ογκανεσιάν, Απόφοιτη ΙΕΚ ''Ειδικός εφαρμογών διαιτητικής'' / Ιδιωτική Υπάλληλος και
- Μαρκόπουλος Χ. Θωμάς, Π.Μ.Σ. Διεθνών Σπουδών, Ευρωπαϊκών Σπουδών και Διπλωματίας Παν. Μακεδονίας / Επικοινωνιολόγος / Δημοσιογράφος

Αν προσπαθήσει κάποιος να μελετήσει και να κατανοήσει τις συμμαχίες και τις σχέσεις που διαμορφώνονται στον Καύκασο, με αφορμή την αναζωπύρωση της σύγκρουσης Αρμενίας - Αζερμπαϊτζάν, θα τρομάξει με την πολυπλοκότητα των παρασκηνίων πίσω από τα γεγονότα. 

Πριν μερικές μέρες είχαμε ένα κυριολεκτικά ιστορικό κοινό ανακοινωθέν υπέρ παύσης συρράξεων και αιματοχυσίας στο Νότιο Καύκασο από τις ΗΠΑ, Ρωσία και Γαλλία. Πολλά σύννεφα πάνω από την Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν. Πολλά περισσότερα από κάθε άλλη φορά από το 1991 μέχρι σήμερα. Εδώ και 20 μέρες παρατηρούμε μια νέα πολεμική πραγματικότητα. Τα δεδομένα αλλάζουν μέρα-μερα ή και ώρα-ωρα.


Mετά την διάλυση της ΕΣΣΔ στις αρχές τις δεκαετίας του 1990 κινητοποιήθηκε και πάλι η διάθεση των κατοίκων του Ναγκόρνο-Καραμπάχ για αυτονομία και έγινε απόσχιση της περιοχής από το Αζερμπαϊτζάν όπου διοικητικά άνηκε. Ο πληθυσμός του που είναι Αρμένιοι, με δύο δημοψηφίσματα διατράνωσε την επιθυμία του να είναι ανεξάρτητο κράτος ή έστω αυτόνομη περιοχή σε μεγάλο βαθμό. 

Οι Έλληνες γνωρίζουμε την δραστηριότητα της Αρμενικής Κοινότητας στην Ελλάδα και την εκτιμούμε βαθιά γιατί είναι δημιουργική, δραστήρια και συνδέεται μαζί μας με δεσμούς αγάπης και κατανόησης. Είναι αδελφικός λαός ο λαός της Αρμενίας. Άλλωστε οι λαοί μας έχουν υπάρξει θύματα της Τουρκικής θηριωδίας με μαζικές εξοντώσεις και εκτοπίσεις πληθυσμών (γενοκτονία Αρμενίων, γενοκτονία Ελλήνων Μικράς Ασίας και Ελλήνων Ποντίων κλπ). Ο αρμενικός λαός διαπρέπει σε τομείς όπως το εμπόριο και οι εισαγωγες-εξαγωγες, είναι λαός που είχε και έχει στο αίμα του το εμπορικό δαιμόνιο (βλέπε Αρμένιοι της Πόλης, της Σμύρνης, της Θεσσαλονίκης. 

Η διεθνής κοινότητα οφείλει όπως παλιότερα (ΗΠΑ, Γαλλία και Ρωσία) να λάβει πρωτοβουλίες για να επικρατήσει ειρήνη στην περιοχή. Επίσης βάσει των κανόνων του Διεθνούς Δικαίου να αποδοθεί δικαιοσύνη και να γίνει σεβαστή η βούληση των Αρμενίων κατοίκων του Ναγκόρνο-Καραμπάχ για αυτοδιάθεση. Όχι άλλη ανθρώπινη ζωή χαμένη στον Καύκασο! Όχι άλλες ζωές που δεν μπορούν να ανθίσουν μέσα στην διαρκή αβεβαιότητα και το θολό αύριο. Όχι αναζωπύρωση παλαιών παθών και λαθών! 

Η περιοχή είναι γεωγραφικά Αζέρικη; Ναι είναι. Πρέπει να συνεχίσει να είναι; Ναι, μάλλον ναι. Και αυτό φυσικά δεν θα το κρίνουμε εμείς, ούτε και η Ελλάδα μόνη της. Η ΕΕ και η Δύση οφείλουν συνολικά να είναι παρούσες! Υπάρχουν εκεί αρκετές δεκάδες χιλιάδες Αρμένιοι που διαχρονικά βιώνουν έντονη καταπίεση. Λύση θα ήταν μια ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία, ίσως, ως και ανεξαρτησία.


Σίγουρα ο πόλεμος ΔΕΝ είναι η λύση! Καταφύγια για παιδάκια και ηλικιωμένους ΔΕΝ είναι λύση. Μουτζουρωμένα και αποκαρδιωμένα παιδικά και ηλικιωμένα πρόσωπα ΔΕΝ είναι κάτι το ανθρώπινο και το αποδεκτό. Αλλά οι 3 προστάτιδες δυνάμεις και -κυρίως η Ρωσία- οφείλουν να καταλάβουν τον εξαιρετικά βρώμικο ρόλο που παίζει η Τουρκία στον Καύκασο (και γενικά). 

Εκτός αν τον υποθάλπτουν έμμεσα… Αρκετά απλώθηκε η διάθεση της Τουρκίας να ανακατεύεται σε θάλασσες, εδάφη και περιοχές που δεν έχει καμία δουλεία. Μην βγάζετε τελείως από το μυαλό σας ότι αυτό που συμβαίνει στον Νότιο Καύκασο είναι μια ακόμη μορφή του πολυδιάστατου επιθετικού νέο-οθωμανισμού... Και σίγουρα ο ''κακός της υπόθεσης'' δεν είναι το αρμενικό στοιχείο στον Καύκασο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.