Υπογράφει ο Τάσος Κεσίδης
Μέσα στην πανδημία και την καραντίνα η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει να φέρει για ψήφιση ένα καταστροφικό, για όλη την Εκπαίδευση, νομοσχέδιο. Κυρίαρχος στόχος του νομοσχεδίου είναι η μείωση προσλήψεων, του τόσο αναγκαίου για τα σχολειά μας εκπαιδευτικού προσωπικού και η υποβάθμιση της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης προς όφελος της Ιδιωτικής.
Έχουν έτοιμα στην φαρέτρα τους τα βέλη κατά του χαρακτήρα του Νηπιαγωγείου. Με την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση οδηγούν στην κατηγοριοποίηση και την υποβάθμιση των σχολικών μονάδων.
Με την προσωπική τιμωρητική αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών που θα φέρουν τον Σεπτέμβριο, επιχειρούν να ανοίξουν τους ασκούς του Αιόλου στην Εκπαίδευση και να σκορπίσουν γύρω σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Αν το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση περάσει, θα αποτελέσει τον Αρμαγεδδώνα (εναντίον του Νηπιαγωγείου, της Αγωγής και της Εκπαίδευσης, εναντίον των Νηπιαγωγών) για τον χώρο της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και τους Νηπιαγωγούς.
Ονομάζουν δήθεν «ποιοτική» εκπαίδευση και εκσυγχρονισμό τον κατακερματισμό της γνώσης με ξεχωριστά διδακτικά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο, σε παιδιά ηλικίας 4 και 5 χρονών. Την ώρα που οι Νηπιαγωγοί με κατάθεση ψυχής επενδύουν στην ανάπτυξη των ικανοτήτων των παιδιών προς όφελος της οικογένειας και της κοινωνίας, αυτοί επενδύουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, «φτηνών» γνώσεων που εύκολα κατακτιούνται και εύκολα χάνονται.
Αυξάνουν τον μέγιστο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, από 22 σε 26 και τον ελάχιστο στο 16, με συνέπεια να υποβαθμιστεί το εκπαιδευτικό έργο, να συγχωνευτούν και να καταργηθούν Νηπιαγωγεία. Να μεταφέρουν νήπια πέρα από το σχολείο της γειτονιάς.
Αν το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση περάσει, θα αποτελέσει τον Αρμαγεδδώνα (εναντίον του Νηπιαγωγείου, της Αγωγής και της Εκπαίδευσης, εναντίον των Νηπιαγωγών) για τον χώρο της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και τους Νηπιαγωγούς.
Ονομάζουν δήθεν «ποιοτική» εκπαίδευση και εκσυγχρονισμό τον κατακερματισμό της γνώσης με ξεχωριστά διδακτικά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο, σε παιδιά ηλικίας 4 και 5 χρονών. Την ώρα που οι Νηπιαγωγοί με κατάθεση ψυχής επενδύουν στην ανάπτυξη των ικανοτήτων των παιδιών προς όφελος της οικογένειας και της κοινωνίας, αυτοί επενδύουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, «φτηνών» γνώσεων που εύκολα κατακτιούνται και εύκολα χάνονται.
Αυξάνουν τον μέγιστο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, από 22 σε 26 και τον ελάχιστο στο 16, με συνέπεια να υποβαθμιστεί το εκπαιδευτικό έργο, να συγχωνευτούν και να καταργηθούν Νηπιαγωγεία. Να μεταφέρουν νήπια πέρα από το σχολείο της γειτονιάς.
Να μειώσουν θέσεις εργασίας, με αποτέλεσμα νέοι νηπιαγωγοί με αυξημένα προσόντα να βρεθούν και πάλι χαμένοι στον ευρύ ορίζοντα της ανεργίας και οι μόνιμοι νηπιαγωγοί να δουν τον εαυτό τους ως πλεονάζον προσωπικό.
Το νομοσχέδιο της Ν.Δ. έρχεται να νομιμοποιήσει τα ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα, τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία με τα «πιασάρικα» ονόματα. Τα οποία κατά παράβαση του νόμου και της παιδαγωγικής επιστήμης έχουν εισάγει διδακτικά αντικείμενα όπως τα αγγλικά, την γυμναστική και την πληροφορική με εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, έτοιμα να ανοίξουν τα φτερά τους στους νέους ορίζοντες του κέρδους και της εργασιακής γαλέρας.
Θέλουν να καταστρέψουν το πρωταρχικό κομμάτι της εκπαίδευσης, το Νηπιαγωγείο, βάζοντας τα νήπια σε αυστηρά δομημένα προγράμματα όπου η γνώση μετατρέπεται σε κατακερματισμένη πληροφορία, δεξιότητα και η κριτική σκέψη πάει περίπατο. Αδιαφορώντας τελικά για τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών, για τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους, καθώς και για την ανάγκη ύπαρξης ενός σταθερού προσώπου που μπορεί να είναι μόνο η/ο νηπιαγωγός.
Θα τους αφήσουμε;
Το νομοσχέδιο της Ν.Δ. έρχεται να νομιμοποιήσει τα ιδιωτικά οικονομικά συμφέροντα, τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία με τα «πιασάρικα» ονόματα. Τα οποία κατά παράβαση του νόμου και της παιδαγωγικής επιστήμης έχουν εισάγει διδακτικά αντικείμενα όπως τα αγγλικά, την γυμναστική και την πληροφορική με εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, έτοιμα να ανοίξουν τα φτερά τους στους νέους ορίζοντες του κέρδους και της εργασιακής γαλέρας.
Θέλουν να καταστρέψουν το πρωταρχικό κομμάτι της εκπαίδευσης, το Νηπιαγωγείο, βάζοντας τα νήπια σε αυστηρά δομημένα προγράμματα όπου η γνώση μετατρέπεται σε κατακερματισμένη πληροφορία, δεξιότητα και η κριτική σκέψη πάει περίπατο. Αδιαφορώντας τελικά για τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών, για τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους, καθώς και για την ανάγκη ύπαρξης ενός σταθερού προσώπου που μπορεί να είναι μόνο η/ο νηπιαγωγός.
Θα τους αφήσουμε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.