Επιμέλεια: Γιώργος Τσιμπουσλής
Πηγή: www.autotriti.gr
«Φυσάει» με 1.400άρι TFSI - Η «καλή» 1,4 TFSI έκδοση του Q2 με τους 150 ίππους και το σοφιστικέ διπλού συμπλέκτη κιβώτιο S-Tronic εδραιώνει το premium compact crossover της Audi στην κορυφή.
What is new
- 1,4 ΤFSI με 150 άλογα, Με σύστημα απενεργοποίησης 2 κυλίνδρων- 0-100 σε 8,7 δλ.
- Από 27.600 ευρώ
Με την συμμετοχή 40.000 και πλέον ατόμων (τα πολιτικά γκάλοπ αρκούνται σε δείγματα των 1.000-2.000 ατόμων για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης), το Audi Q2 ψηφίστηκε ως το BEST CAR 2017 by Auto Τρίτη μοντέλο.
Η πρώτη πραγματικά premium πρόταση στην κατηγορία των compact crossover κέρδισε το κοινό και όχι άδικα, αφού συνδυάζει τα premium χαρακτηριστικά ποιότητας και τεχνολογίας με ευχάριστη εικόνα σε σχεδίαση και δυναμική συμπεριφορά. Η δοκιμή της 1,4 TFSI έκδοσης με τα 150 άλογα μας κάνει να ξαναβγάλουμε το καπέλο στο Q2.
Τίποτα στην εξωτερική σχεδίαση, πέρα από την διπλή απόληξη της εξάτμισης, δεν φανερώνει τη δύναμη και τις τονισμένες επιδόσεις της έκδοσης. Βέβαια το τίμημα κάθε άλλο παρά χαμηλό είναι. Συγκεκριμένα το Audi Q2 1,4 TFSI Cod 150 PS κοστίζει 27.600 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic της έκδοσης δοκιμής, η τιμή ανεβαίνει 31.400 ευρώ χάρη στον… πανέξυπνο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης.
Ο γνώριμος 1,4 TFSI των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής είναι εξαιρετικά πολιτισμένος σε λειτουργία, τραβάει από χαμηλά και κυρίως έχει δύναμη σε όλη την την κλίμακα στροφών. Συνδυάζεται άριστα με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που καλύπτει κάθε τρύπα και αντιδρά άμεσα στις εντολές του οδηγού με αποτέλεσμα το Q2 να εμφανίζει επιδόσεις… GTI: 0-100 σε 8,7 δλ (8,5 δλ. στα χαρτιά), ενώ τα 60-100 και τα 80-120 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,4 και 5,9 δλ. αντίστοιχα.
Βέβαια, όταν ο οδηγός αποφασίσει να οδηγήσει με το γκάζι στο πάτωμα η κατανάλωση αυξάνει κατακόρυφα και ξεφεύγει από τα 8,6 λτ./100 χλμ. που μετρήσαμε σαν μέση τιμή δοκιμής. Από την άλλη, όταν ο οδηγός είναι πιο φειδωλός στην παροχή δύναμης στους εμπρός τροχούς, τότε η λειτουργία της (αυτόματης και καθόλου αντιληπτής) απενεργοποίησης / ενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους βοηθά στην διατήρηση χαμηλής κατανάλωσης (είδαμε και 5,9 λτ./100 χλμ.).
Ο διάκοσμος της καμπίνας του Q2 είναι μοντέρνος, ειδικά με τις χρωματικές ενθέσεις του μοντέλου της δοκιμής, και προσφέρει εξαιρετικά ποιοτικά και εργονομικά στάνταρ. Το σύνολο δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί άψογο ιδίως στη συναρμογή και το φινίρισμα, ενώ εντύπωση προκαλεί ο (έξτρα) 12,3 ιντσών εντελώς ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Στάνταρ είναι η μεγάλη, HD, οθόνη του συστήματος infotainment MMI στην κεντρική κονσόλα. Κανένα παράπονο δεν έχουμε από την υψηλή και πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης, ούτε φυσικά από το μικρό σε διαστάσεις και σπορτίφ τιμόνι. Το μεταξόνιο του Q2 είναι 2.601 χλστ. και η ευρυχωρία είναι ικανοποιητική, αν και τόσο ο χώρος για τα γόνατα των πίσω, όσο και το πλάτος της καμπίνας δεν είναι στα ατού του μικρότερου Q μοντέλου της Audi.
Ο χώρος αποσκευών πάντως είναι στα 405 λτ. και έχει απόλυτα κανονικό σχήμα.Στην πόλη, το Audi Q2 εκμεταλλεύεται τις compact διαστάσεις του για να κινηθεί και ελιχθεί με ευκολία, αν και η ορατότητα προς τα πίσω λόγω του μικρού σε εμβαδόν πίσω τζαμιού, δεν είναι απρόσκοπτη. Από τα πρώτα χλμ. αίσθηση προκαλεί η ποιότητα κύλισης, που αναμφίβολα είναι ένα από τα ατού του αυτοκινήτου. Το καλό όμως είναι πως αυτό συνδυάζεται και με σπορτίφ συμπεριφορά, η οποία ξεδιπλώνεται σε επαρχιακό δρόμο.
Το πολύ καλό πλαίσιο, η σφιχτή ανάρτηση και η χαμηλή για SUV απόσταση από το έδαφος (145 χλστ.) εξασφαλίζουν άμεσες αντιδράσεις, περίσσεια πρόσφυση και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές. Εξαιρετική είναι και η ευστάθεια του αυτοκινήτου στην ευθεία, όπως και οι χαμηλοί αεροδυναμικοί θόρυβοι.
Στο ίδιο, πολύ καλό μήκος κύματος είναι και το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι με τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση, που παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση για τα δρώμενα.+ Κινητήρας-επιδόσεις, εμφάνιση, premium χαρακτηριστικά κατασκευής και κύλισης, οδική συμπεριφορά, Audi Virtual Cockpit, τεχνολογία- Τσιμπημένη κατανάλωση, τιμή, ορατότητα προς τα πίσω, χώρος πίσω επιβατών
Σε αυτήν του την έκδοση, το Audi Q2 τονίζει την σπορτίφ οδηγική αίσθηση, χωρίς να έρχονται σε δεύτερη μοίρα στοιχεία, όπως το υψηλό γόητρο, η ποιότητα και ο μοντέρνος crossover χαρακτήρα. Η τιμή είναι «αλμυρή» φυσικά, αλλά ότι πληρώνεις παίρνεις. Έτσι δεν λένε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.