Του Θεόφιλου Γουλτίδη
Πριν από 17 χρόνια ο Δήμος Κιλκίς ξεκίνησε τη διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας και τοποθέτησε τον Juanjo Corrales σαν καλλιτεχνικό διευθυντή. Ήταν η εποχή των παχιών αγελάδων όπου ο προϋπολογισμός του φεστιβάλ επέτρεπε η αμοιβή του να ήταν ιδιαίτερα υψηλή.
Όλοι σχεδόν οι Κιλκισιώτες καμαρώναμε, γιατί μέσω του φεστιβάλ προβαλλόταν η μικρή μας πόλη στο διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα και για ένα τουλάχιστο εικοσαήμερο τα ΜΜΕ ασχολούνταν με το Κιλκίς. Υπήρχαν επίσης σεμινάρια για κάθε ενδιαφερόμενο, κυρίως εκπαιδευτικό, αλλά λειτούργησαν αποσπασματικά, χωρίς μακρόπνοο σχεδιασμό που θα απέδιδε ουσιαστικότερα οφέλη.
Έχω την τύχη να ανήκω σ' αυτούς που παρακολούθησαν μεγάλο μέρος των παραστάσεων και σεμιναρίων του φεστιβάλ και ομολογώ ότι η ποιότητα και ο σχεδιασμός του Corrales ακολούθησαν μια φθίνουσα πορεία. Την τελευταία όμως πενταετία η προχειρότητα και ο κάκιστος σχεδιασμός έφεραν στο φεστιβάλ παραστάσεις που πολλές φορές απέπνεαν τη λογική της "αρπαχτής".
Έχω την τύχη να ανήκω σ' αυτούς που παρακολούθησαν μεγάλο μέρος των παραστάσεων και σεμιναρίων του φεστιβάλ και ομολογώ ότι η ποιότητα και ο σχεδιασμός του Corrales ακολούθησαν μια φθίνουσα πορεία. Την τελευταία όμως πενταετία η προχειρότητα και ο κάκιστος σχεδιασμός έφεραν στο φεστιβάλ παραστάσεις που πολλές φορές απέπνεαν τη λογική της "αρπαχτής".
Όταν ήρθε η εποχή των ισχνών αγελάδων, ο Δήμος πολύ σωστά θέλησε προκειμένου να διατηρήσει το θεσμό του φεστιβάλ, να μειώσει όσο του επέτρεπαν τα οικονομικά του, τον προϋπολογισμό. Όπως όμως φαίνεται, μόλις η κρίση και οι περικοπές άγγιξαν και τον κ. Juanjo Corrales, αυτός εγκατέλειψε τη θέση του κι από "συνδημιουργός" του φεστιβάλ Κιλκίς, έγινε άσπονδος εχθρός του.
Γι' αυτό σε λίγε μέρες στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης χωρίς ίχνος ντροπής και καλλιτεχνικής νοοτροπίας, στήνει, υποκλέπτοντας τον τίτλο, το "δικό" του Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας. Έτσι δυστυχώς όσοι αφελώς πίστεψαν στην "αγάπη" του για το θεσμό και το Κιλκίς, διαψεύστηκαν με το χειρότερο τρόπο.
Οι παραστάσεις που ετοιμάζεται να παρουσιάσει στο κοινό της Θεσσαλονίκης, είναι αυτές που καλώς ή κακώς είδαμε από το 2009 κι εμείς στο Κιλκίς. Σε περίοδο μάλιστα μεγάλης οικονομικής κρίσης το ιδιαίτερα υψηλό αντίτιμο εισιτηρίου 7€ καταδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας την ποιότητα, τις προθέσεις αλλά και το κίνητρο του οργανωτή.
Ελπίζω μετά από το συγκεκριμένο πάθημα, να αφήσουμε την ξενομανία και να εμπιστευτούμε τις δυνάμεις μας στηρίζοντας με κάθε μέσο και τρόπο το δικό μας φεστιβάλ, αλλά και τα πρόσωπα που στελεχώνουν το οργανωτικό του μέρος σε περίοδο μεγάλης οικονομικής δυσχέρειας.
Ελπίζω μετά από το συγκεκριμένο πάθημα, να αφήσουμε την ξενομανία και να εμπιστευτούμε τις δυνάμεις μας στηρίζοντας με κάθε μέσο και τρόπο το δικό μας φεστιβάλ, αλλά και τα πρόσωπα που στελεχώνουν το οργανωτικό του μέρος σε περίοδο μεγάλης οικονομικής δυσχέρειας.
Σας αξίζουν πολλά συγχαρητήρια κ. Γουλτίδη. Κάποτε κάποιος έπρεπε να μιλήσει. Να υπερασπιστεί την πόλη, τους πολίτες, το Δήμο,
ΑπάντησηΔιαγραφήτο θεσμό αλλά και αυτούς που πραγματικά οραματίστηκαν και δημιούργησαν το Φεστιβάλ. Μπράβο σας !