Δελτίο τύπου ΕΛΜΕ Κιλκίς
Ακόμα και ο πιο δύσπιστος εκπαιδευτικός δεν μπορεί να έχει πια καμία επιφύλαξη για τις επιπτώσεις της συνεχιζόμενης αντιλαϊκής, καταστροφικής, μνημονιακής πολιτικής που ακολουθεί και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας το «έργο» των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Κάτω από τις επιταγές που ορίζει το 3ο μνημόνιο, που επιβάλλουν ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ και υλοποιεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και μετά την επικαιροποίηση των προσταγών του ΟΟΣΑ οδηγούμαστε στο τελευταίο πολυνομοσχέδιο που εντείνει την επίθεση σε βάρος της πλατιάς λαϊκής πλειοψηφίας μετά και από την ψήφιση του ασφαλιστικού και φορολογικού νομοσχεδίου καθώς και των προαπαιτούμενων.
Κάτω από τις επιταγές που ορίζει το 3ο μνημόνιο, που επιβάλλουν ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ και υλοποιεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και μετά την επικαιροποίηση των προσταγών του ΟΟΣΑ οδηγούμαστε στο τελευταίο πολυνομοσχέδιο που εντείνει την επίθεση σε βάρος της πλατιάς λαϊκής πλειοψηφίας μετά και από την ψήφιση του ασφαλιστικού και φορολογικού νομοσχεδίου καθώς και των προαπαιτούμενων.
Ο λεγόμενος «κόφτης», βάζει στο στόχαστρο μισθούς και συντάξεις καθώς και περικοπές στο εργατικό και υπαλληλικό δυναμικό, που η πιθανή ενεργοποίησή του θα σημάνει εκτός των άλλων, αποφασιστικά και ολοκληρωτικά σε οπισθοδρόμηση την κοινωνία. Μετά τις υποσχέσεις του υπουργού παιδείας για 20.000 προσλήψεις, οι οποίες έγιναν 10.000, μετά 5.000 και στο τέλος εξανεμιστήκαν κάτω από το βάρος της εφαρμοζόμενης κυβερνητικής πολιτικής ήρθε το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο ως κερασάκι στην τούρτα.
Το πολυνομοσχέδιο έχει τραγικά αρνητικές επιπτώσεις στους μαθητές, τις μαθήτριες και τις οικογένειές τους ενώ ταυτόχρονα «πετσοκόβει» επιπλέον δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Τα μέτρα δεν αφήνουν κανέναν αλώβητο.
Στην Α/θμια θα κλείσουν ή θα συγχωνευθούν πολλά νηπιαγωγεία, καταργούνται όλα τα δημοτικά ΕΑΕΠ (στο όνομα δήθεν της ισοτιμίας και δικαιοσύνης στην εκπαίδευση), και γίνεται προσπάθεια συρρίκνωσης του ολοήμερου δημοτικού.
Στην Β/θμια Εκπαίδευση καταργείται η διάθεση του τρίωρου των υπεύθυνων των εργαστηρίων πληροφορικής και φυσικών επιστημών, αυξάνεται το υποχρεωτικό ωράριο των υπευθύνων εργαστηρίων των ΕΠΑΛ, οι ήδη ελαστικές σχέσεις εργασίας γίνονται ακόμη πιο ελαστικές. Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί που δεν θα συμπληρώνουν ωράριο θα διατίθενται σε δύο ή περισσότερα σχολεία, ακόμη και σε άλλη βαθμίδα, σε ενισχυτική ή πρόσθετη, στις διευθύνσεις για γραμματειακή υποστήριξη και σε ΙΕΚ .
Το πολυνομοσχέδιο έχει τραγικά αρνητικές επιπτώσεις στους μαθητές, τις μαθήτριες και τις οικογένειές τους ενώ ταυτόχρονα «πετσοκόβει» επιπλέον δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Τα μέτρα δεν αφήνουν κανέναν αλώβητο.
Στην Α/θμια θα κλείσουν ή θα συγχωνευθούν πολλά νηπιαγωγεία, καταργούνται όλα τα δημοτικά ΕΑΕΠ (στο όνομα δήθεν της ισοτιμίας και δικαιοσύνης στην εκπαίδευση), και γίνεται προσπάθεια συρρίκνωσης του ολοήμερου δημοτικού.
Στην Β/θμια Εκπαίδευση καταργείται η διάθεση του τρίωρου των υπεύθυνων των εργαστηρίων πληροφορικής και φυσικών επιστημών, αυξάνεται το υποχρεωτικό ωράριο των υπευθύνων εργαστηρίων των ΕΠΑΛ, οι ήδη ελαστικές σχέσεις εργασίας γίνονται ακόμη πιο ελαστικές. Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί που δεν θα συμπληρώνουν ωράριο θα διατίθενται σε δύο ή περισσότερα σχολεία, ακόμη και σε άλλη βαθμίδα, σε ενισχυτική ή πρόσθετη, στις διευθύνσεις για γραμματειακή υποστήριξη και σε ΙΕΚ .
Ο εκπαιδευτικός - λάστιχο με κατακρεουργημένο το ωράριό του σε όλο το μεγαλείο…(στα ΙΕΚ καθηγητές ήδη εργάζονται και απογευματινές ώρες). Ενοποιήσεις ειδικοτήτων «επί θύραις» το αμέσως επόμενο διάστημα. Υιοθετείται από το υπουργείο η λογική του «όλοι μπορούν να διδάσκουν τα πάντα», κάτι που μόνο επιδείνωση των όρων εκπαίδευσης μπορεί να σημαίνει μαζί φυσικά με την πίεση στους εκπαιδευτικούς. Τα σχολεία χρειάζονται μόνιμους διορισμούς. Αντίθετα, ο υπουργός σε πλήρη αναντιστοιχία με την πρόταση της ΟΛΜΕ προσπάθησε να αλλάξει τον τρόπο διορισμού των αναπληρωτών εκμηδενίζοντας την προϋπηρεσία τους με σκοπό να πετάξει κυριολεκτικά στο δρόμο χιλιάδες συναδέλφους αναπληρωτές.
Στην τεχνική εκπαίδευση καθιερώνεται το τέταρτο έτος εκπαίδευσης– μαθητείας, θεσμός για τον οποίο ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ είχε έντονες επιφυλάξεις, χωρίς να υπάρχουν ακόμα ξεκάθαρες λεπτομέρειες και διασφαλίσεις ως προς την υλοποίηση του. Στην τεχνική εκπαίδευση ήδη έχει τεθεί το ζήτημα των συγχωνεύσεων-καταργήσεων τεχνικών ειδικοτήτων αφήνοντας διάπλατες πόρτες στην κακόφημη κινητικότητα ή και σε απολύσεις .
Και ενώ τα προηγούμενα χρόνια ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούσε τον εκάστοτε υπουργό για πολυάριθμες αποσπάσεις σε διάφορους φορείς, τώρα που κυβερνά ούτε κουβέντα για δραστικό περιορισμό των αποσπάσεων σε πολιτικά γραφεία, κόμματα και φορείς εκτός του υπουργείου παιδείας. Όλα τα προηγούμενα γίνονται, εκτός των άλλων, και για να «εξοικονομηθεί» εκπαιδευτικό δυναμικό ενόψει των μηδενικών διορισμών και των ελαχίστων προσλήψεων αναπληρωτών. Πράγματι υπολογίζεται πως εξοικονομούνται περίπου 12000 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Και στον τρόπο επιλογής των στελεχών παρότι η κυβέρνηση θεσμοθέτησε την ψηφοφορία, τελικά έκανε βήματα πίσω επαναφέροντας και πάλι τη συνέντευξη από διορισμένο συμβούλιο επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες μας για κομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης.
Την ίδια στιγμή που χτυπιούνται σκληρά τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, το φορολογικό και ασφαλιστικό αποτελούν την ταφόπλακα για εργαζόμενους και συνταξιούχους, η επερχόμενη αύξηση φόρων συνθλίβει την οικογένεια, η ανεργία διώχνει τους νέους μας στο εξωτερικό.
Για τους λόγους αυτούς (και ενόψει αλλαγών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο που θα τις βρούμε δυστυχώς μπροστά μας) καταγγέλλουμε απερίφραστα ως ΕΛΜΕ ν. Κιλκίς την πολιτική του υπουργείου παιδείας που βλάπτει την δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση .
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους μήνες που έρχονται οι εργαζόμενοι να δουν και να συνειδητοποιήσουν ότι με τις αγωνιστικές τους παρεμβάσεις στα αντιλαϊκά μέτρα μπορούν να παγώσουν την εφαρμογή της μνημονιακής πολιτικής, και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν προϋποθέσεις συνολικής ανατροπής των πολιτικών λιτότητας μέσα από τις μεγάλες κεντρικές παρεμβάσεις του κινήματος.
Η αναγκαιότητα απόκρουσης αυτών των μέτρων και της αντιλαϊκής πολιτικής που τα γεννά είναι ολοφάνερη. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι άμεση η ανάγκη ενημέρωσης-συζήτησης με τους συναδέλφους, συναδέλφισσες προκειμένου να προετοιμάσουμε τη δική μας «απάντηση» σε αγωνιστική – απεργιακή κατεύθυνση. Όλοι κρινόμαστε όχι μόνο για αυτά που λέμε, αλλά κυρίως για τις πράξεις μας…
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΤΡΙΩΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ-ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Στην τεχνική εκπαίδευση καθιερώνεται το τέταρτο έτος εκπαίδευσης– μαθητείας, θεσμός για τον οποίο ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ είχε έντονες επιφυλάξεις, χωρίς να υπάρχουν ακόμα ξεκάθαρες λεπτομέρειες και διασφαλίσεις ως προς την υλοποίηση του. Στην τεχνική εκπαίδευση ήδη έχει τεθεί το ζήτημα των συγχωνεύσεων-καταργήσεων τεχνικών ειδικοτήτων αφήνοντας διάπλατες πόρτες στην κακόφημη κινητικότητα ή και σε απολύσεις .
Και ενώ τα προηγούμενα χρόνια ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούσε τον εκάστοτε υπουργό για πολυάριθμες αποσπάσεις σε διάφορους φορείς, τώρα που κυβερνά ούτε κουβέντα για δραστικό περιορισμό των αποσπάσεων σε πολιτικά γραφεία, κόμματα και φορείς εκτός του υπουργείου παιδείας. Όλα τα προηγούμενα γίνονται, εκτός των άλλων, και για να «εξοικονομηθεί» εκπαιδευτικό δυναμικό ενόψει των μηδενικών διορισμών και των ελαχίστων προσλήψεων αναπληρωτών. Πράγματι υπολογίζεται πως εξοικονομούνται περίπου 12000 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Και στον τρόπο επιλογής των στελεχών παρότι η κυβέρνηση θεσμοθέτησε την ψηφοφορία, τελικά έκανε βήματα πίσω επαναφέροντας και πάλι τη συνέντευξη από διορισμένο συμβούλιο επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες μας για κομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης.
Την ίδια στιγμή που χτυπιούνται σκληρά τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, το φορολογικό και ασφαλιστικό αποτελούν την ταφόπλακα για εργαζόμενους και συνταξιούχους, η επερχόμενη αύξηση φόρων συνθλίβει την οικογένεια, η ανεργία διώχνει τους νέους μας στο εξωτερικό.
Για τους λόγους αυτούς (και ενόψει αλλαγών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο που θα τις βρούμε δυστυχώς μπροστά μας) καταγγέλλουμε απερίφραστα ως ΕΛΜΕ ν. Κιλκίς την πολιτική του υπουργείου παιδείας που βλάπτει την δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση .
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους μήνες που έρχονται οι εργαζόμενοι να δουν και να συνειδητοποιήσουν ότι με τις αγωνιστικές τους παρεμβάσεις στα αντιλαϊκά μέτρα μπορούν να παγώσουν την εφαρμογή της μνημονιακής πολιτικής, και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν προϋποθέσεις συνολικής ανατροπής των πολιτικών λιτότητας μέσα από τις μεγάλες κεντρικές παρεμβάσεις του κινήματος.
Η αναγκαιότητα απόκρουσης αυτών των μέτρων και της αντιλαϊκής πολιτικής που τα γεννά είναι ολοφάνερη. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι άμεση η ανάγκη ενημέρωσης-συζήτησης με τους συναδέλφους, συναδέλφισσες προκειμένου να προετοιμάσουμε τη δική μας «απάντηση» σε αγωνιστική – απεργιακή κατεύθυνση. Όλοι κρινόμαστε όχι μόνο για αυτά που λέμε, αλλά κυρίως για τις πράξεις μας…
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΕ-ΔΝΤ-ΕΚΤ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΤΡΙΩΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ-ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.