Θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ του Παύλου Νεράντζη «Οι Δρόμοι της Προσφυγιάς» σε σκηνοθεσία Βασίλη Κατσίκη, που βραβεύτηκε από τη CIRCOM, την Ευρωπαϊκή Ένωση Περιφερειακών Δημόσιων Τηλεοράσεων.
Θα ακολουθήσει συζήτηση με τον Παύλο Νεράντζη, δημοσιογράφο και ντοκιμενταρίστα, τον Γιώργο Τσιάκαλο, ομότιμο καθηγητή του ΑΠΘ, την Ελεάννα Ιωαννίδου, πρόεδρο του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών του Δήμου Θεσσαλονίκης και τον Ανδρέα Βασιλείου, ερευνητή.
Το προσφυγικό μπορεί να χτυπά τώρα τις πόρτες της Ευρώπης, αλλά εδώ και δεκαπέντε χρόνια καραβάνια εξαθλιωμένων ανθρώπων φεύγουν διωγμένοι από τις πατρίδες τους.
Ο Παύλος Νεράντζης με την κάμερά του βρέθηκε σε καταυλισμούς προσφύγων στα σύνορα Αφγανιστάν Πακιστάν, στο Κουρδιστάν, στο Ιράν, στην Ινδία, την Τουρκία, απ΄ όπου κατά χιλιάδες ξεκινούν για τη «Γη της Επαγγελίας» ώσπου να καταλήξουν στα χέρια των δουλεμπόρων. Ένα οδοιπορικό ανθρώπων «κομματιασμένων» σε αναζήτηση μιας ζωής χωρίς το φόβο του θανάτου.
Η καραβιά του «Erenler» με 700 πρόσφυγες, που έφτασε το Νοέμβριο του 2001 στη Ζάκυνθο, λίγες εβδομάδες μετά τη στρατιωτική εισβολή των Αμερικανών στο Αφγανιστάν, ήταν για την Ελλάδα η πρώτη πράξη ενός δράματος, που συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας.
Ο πόλεμος, ο ξεριζωμός, η οδύσσεια των κατατρεγμένων, η επιχείρηση διάσωσης, η δίκη των δουλεμπόρων, η υποδοχή από τις αρχές και τους κατοίκους, η φιλοξενία και η ξενοφοβία περιγράφονται μέσα από τις μαρτυρίες των πρωταγωνιστών μιας οδύσσειας, που δεν έχει τέλος.
Το ντοκιμαντέρ, παραγωγής 2002, που παραμένει πάντα επίκαιρο, βραβεύτηκε από τη CIRCOM, την Ευρωπαϊκή Ένωση Περιφερειακών Δημόσιων Τηλεοράσεων.
Διοργάνωση parallaxi/parallaximag.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.