Υπογράφει η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Συνάδεφοι, το τελευταίο χρονικό διάστημα γίνεται πολύς λόγος για το «διάλογο» που διεξάγει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση. Μάλιστα στην τελευταία ΓΣ Προέδρων υπήρξε σφοδρή αντιπαράθεση για το αν η ΟΛΜΕ θα πρέπει να αποχωρήσει από αυτόν το «διάλογο» ή όχι.
Ως Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών από θέση αρχής είμαστε υπέρ του διαλόγου για την Παιδεία και την Εκπαίδευση. Πιστεύουμε ότι άμεσα πρέπει να ξεκινήσει ένας εκτενής, ειλικρινής, ουσιαστικός διάλογος για την Παιδεία. Στόχος αυτού του διαλόγου πρέπει να είναι η συγκρότηση ενός μακρόπνοου σχεδίου που θα έχει την μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση των κοινωνικών φορέων και κυρίως του εκπαιδευτικού κόσμου. Να αναβαθμίζει συνολικά τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία από την προσχολική αγωγή ως την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να δίνει λύσεις στα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Το καθ' ύλην αρμόδιο, θεσμοθετημένο, όργανο λαϊκής βάσης για έναν τέτοιο διάλογο είναι το Ε.ΣΥ.Π.. Στο Ε.ΣΥ.Π. οφείλει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να καταθέσει τις θέσεις του κλάδου και όχι να νομιμοποιεί με την παρουσία του το διάλογο – παρωδία που σκηνοθετήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά παράβαση του σχετικού Κανονισμού. Δυστυχώς το Υπουργείο Παιδείας παρά τις εξαγγελίες του για εθνικό διάλογο για την Παιδεία όχι μόνο δεν έχει συγκροτήσει το Ε.ΣΥ.Π., αλλά δεν έχει καν αποστείλει πρόσκληση στους φορείς που το συγκροτούν ένας εκ των οποίων είναι και η ΟΛΜΕ.
Επομένως δεν υπάρχει δίλημμα συμμετοχής ή όχι της ΟΛΜΕ, για τον απλούστατο λόγο ότι εθνικός διάλογος δεν διεξάγεται μέχρι στιγμής.
Οι μόνες επίσημες προτάσεις που έχουμε από την πλευρά της κυβέρνησης για την Παιδεία είναι τα προαπαιτούμενα του τρίτου μνημονίου. Γι’ αυτές τις προτάσεις το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να βρει συμμάχους μέσα από διάφορες επιτροπές που συγκροτεί. Φυσικά αυτές οι προτάσεις για την Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών όχι μόνο δεν αποτελούν βάση συζήτησης αλλά θα τις αντιπαλέψουμε με κάθε τρόπο.
Για την Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών βάση συζήτησης αποτελούν τα αιτήματα του κλάδου και για αυτά θα αγωνιστούμε μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς και την εκπαιδευτική κοινότητα.
Ως Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών από θέση αρχής είμαστε υπέρ του διαλόγου για την Παιδεία και την Εκπαίδευση. Πιστεύουμε ότι άμεσα πρέπει να ξεκινήσει ένας εκτενής, ειλικρινής, ουσιαστικός διάλογος για την Παιδεία. Στόχος αυτού του διαλόγου πρέπει να είναι η συγκρότηση ενός μακρόπνοου σχεδίου που θα έχει την μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση των κοινωνικών φορέων και κυρίως του εκπαιδευτικού κόσμου. Να αναβαθμίζει συνολικά τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία από την προσχολική αγωγή ως την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να δίνει λύσεις στα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Το καθ' ύλην αρμόδιο, θεσμοθετημένο, όργανο λαϊκής βάσης για έναν τέτοιο διάλογο είναι το Ε.ΣΥ.Π.. Στο Ε.ΣΥ.Π. οφείλει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να καταθέσει τις θέσεις του κλάδου και όχι να νομιμοποιεί με την παρουσία του το διάλογο – παρωδία που σκηνοθετήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά παράβαση του σχετικού Κανονισμού. Δυστυχώς το Υπουργείο Παιδείας παρά τις εξαγγελίες του για εθνικό διάλογο για την Παιδεία όχι μόνο δεν έχει συγκροτήσει το Ε.ΣΥ.Π., αλλά δεν έχει καν αποστείλει πρόσκληση στους φορείς που το συγκροτούν ένας εκ των οποίων είναι και η ΟΛΜΕ.
Επομένως δεν υπάρχει δίλημμα συμμετοχής ή όχι της ΟΛΜΕ, για τον απλούστατο λόγο ότι εθνικός διάλογος δεν διεξάγεται μέχρι στιγμής.
Οι μόνες επίσημες προτάσεις που έχουμε από την πλευρά της κυβέρνησης για την Παιδεία είναι τα προαπαιτούμενα του τρίτου μνημονίου. Γι’ αυτές τις προτάσεις το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να βρει συμμάχους μέσα από διάφορες επιτροπές που συγκροτεί. Φυσικά αυτές οι προτάσεις για την Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών όχι μόνο δεν αποτελούν βάση συζήτησης αλλά θα τις αντιπαλέψουμε με κάθε τρόπο.
Για την Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών βάση συζήτησης αποτελούν τα αιτήματα του κλάδου και για αυτά θα αγωνιστούμε μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς και την εκπαιδευτική κοινότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.