Επιμέλεια: Γιάννης Λιναρδάκης*
Ανακοίνωση ΔΑΚΕ καθηγητών Δ.Ε.
Ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό κανάλι STAR έκανε λόγο «για αιματηρή εθνοκάθαρση των Ποντίων, λέγοντας ότι είναι άλλο πράγμα η γενοκτονία «με την αυστηρή επιστημονική έννοια».
Θεωρούμε ότι οι δηλώσεις αυτές προκαλούν το εθνικό συναίσθημα όλων των Ελλήνων.
Δεν γνωρίζουμε από ποιες ανιστόρητες πηγές ανασύρει ο κ. Φίλης αυτές τις απόψεις και σε ποια «επιστημονικά τεκμήρια» στηρίζει την άποψή του!
Πέρα όμως και πάνω από επίσημες αναγνωρίσεις οι απανταχού Έλληνες δεν ξεχνούν το δράμα του Ποντιακού Ελληνισμού και έχει χαραχτεί βαθιά μέσα στην ψυχή και την καρδιά τους η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και της Ανατολής.
Δεν πρόκειται να ανεχθούμε παραχάραξη της ιστορίας από κανέναν και κυρίως από κάποιον που θέλει να εκπροσωπεί τον θεσμό του κ. Υπουργού Παιδείας.
Η επίθεση στον Ποντιακό Ελληνισμό είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη αριστερή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κ. Μπαλτά – κ. Κουράκη.
Επί των ημερών τους είχε αφαιρεθεί από την ύλη της Ιστορίας Προσανατολισμού το κεφάλαιο «Δ. Ο ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΟ 19ο ΚΑΙ 20ο ΑΙΩΝΑ».
Για την αλλαγή αυτή έχουν υπάρξει αρκετές διαμαρτυρίες.
Στο κεφάλαιο αυτό που μέχρι φέτος αποτελούσε και ύλη Πανελληνίων εξετάσεων αναφέρεται:
«Η μεθοδευμένη εξόντωση (γενοκτονία) των Ελλήνων του Πόντου» «Είναι γνωστή η γενοκτονία του αρμενικού λαού το 1915 από τους Νεότουρκους, αλλά δεν είναι γνωστή η μεθοδευμένη εξόντωση των Ελλήνων του Πόντου που είχε τις ίδιες αναλογίες ποσοτικά και ηθικά με τη γενοκτονία των Αρμενίων την περίοδο 1916-1923. Από τους 697.000 Πόντιους που ζούσαν το 1913 στον Πόντο, περισσότεροι από 353.000, δηλαδή ποσοστό μεγαλύτερο από το 50%, θανατώθηκαν μέχρι το 1923 από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλικούς στις πόλεις και τα χωριά, στις εξορίες και τις φυλακές, καθώς και στα τάγματα εργασίας, τα λεγόμενα «αμελέ ταμπουρού.
Θεωρούμε ότι οι δηλώσεις αυτές προκαλούν το εθνικό συναίσθημα όλων των Ελλήνων.
Δεν γνωρίζουμε από ποιες ανιστόρητες πηγές ανασύρει ο κ. Φίλης αυτές τις απόψεις και σε ποια «επιστημονικά τεκμήρια» στηρίζει την άποψή του!
Πέρα όμως και πάνω από επίσημες αναγνωρίσεις οι απανταχού Έλληνες δεν ξεχνούν το δράμα του Ποντιακού Ελληνισμού και έχει χαραχτεί βαθιά μέσα στην ψυχή και την καρδιά τους η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και της Ανατολής.
Δεν πρόκειται να ανεχθούμε παραχάραξη της ιστορίας από κανέναν και κυρίως από κάποιον που θέλει να εκπροσωπεί τον θεσμό του κ. Υπουργού Παιδείας.
Η επίθεση στον Ποντιακό Ελληνισμό είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη αριστερή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κ. Μπαλτά – κ. Κουράκη.
Επί των ημερών τους είχε αφαιρεθεί από την ύλη της Ιστορίας Προσανατολισμού το κεφάλαιο «Δ. Ο ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΟ 19ο ΚΑΙ 20ο ΑΙΩΝΑ».
Για την αλλαγή αυτή έχουν υπάρξει αρκετές διαμαρτυρίες.
Στο κεφάλαιο αυτό που μέχρι φέτος αποτελούσε και ύλη Πανελληνίων εξετάσεων αναφέρεται:
«Η μεθοδευμένη εξόντωση (γενοκτονία) των Ελλήνων του Πόντου» «Είναι γνωστή η γενοκτονία του αρμενικού λαού το 1915 από τους Νεότουρκους, αλλά δεν είναι γνωστή η μεθοδευμένη εξόντωση των Ελλήνων του Πόντου που είχε τις ίδιες αναλογίες ποσοτικά και ηθικά με τη γενοκτονία των Αρμενίων την περίοδο 1916-1923. Από τους 697.000 Πόντιους που ζούσαν το 1913 στον Πόντο, περισσότεροι από 353.000, δηλαδή ποσοστό μεγαλύτερο από το 50%, θανατώθηκαν μέχρι το 1923 από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλικούς στις πόλεις και τα χωριά, στις εξορίες και τις φυλακές, καθώς και στα τάγματα εργασίας, τα λεγόμενα «αμελέ ταμπουρού.
Η φύση και η μέθοδος της εξαπόλυσης συστηματικών διώξεων κατά των Ελλήνων του Πόντου από τους Νεότουρκους και τους Κεμαλικούς, ενώ έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τη γενοκτονία των Εβραίων, έχει δύο βασικές διαφορές, κατά τον Π. Ενεπεκίδη. Δεν έχει καμία ιδεολογική, κοσμοθεωρητική ή ψευδοεπιστημονική θεμελίωση περί γενετικής, ευγονικής και αρίας ή σημιτικής φυλής. Εξυπηρετούσε μόνο τη συγκεκριμένη πρακτική πολιτική σκοπιμότητα της εκκαθάρισης της Μ. Ασίας από το ελληνικό στοιχείο. Οι εξορίες των κατοίκων ολόκληρων χωριών, οι εξοντωτικές εκείνες οδοιπορίες μέσα στο χιόνι των γυναικόπαιδων και των γερόντων -οι άνδρες βρίσκονταν ήδη στα τάγματα εργασίας ή στο στρατό- συνετέλεσαν ώστε πολλοί να πεθάνουν από τις κακουχίες».
Να θυμίσουμε επίσης ότι:
· το 1994 η Βουλή των Ελλήνων αναγνώρισε επίσημα τη Γενοκτονία των Ποντίων και κήρυξε τη 19η Μαΐου ως “Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο.
· το 1998 η Βουλή ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη «της 14ης Σεπτεμβρίου ως ημέρα εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας.
· Τον Σεπτέμβριο του 2014 η Βουλή ψήφισε τον αντιρατσιστικό νόμο, 4285/14.
Ζητάμε από τον Υπουργό παιδείας κ. Φίλη να παραιτηθεί, και επειδή δεν έχει γίνει μέχρι τώρα, ζητάμε από τον Πρωθυπουργό κ. Τσίπρα να ζητήσει την παραίτηση του υπουργού του.
* M.Sc., Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς.
Να θυμίσουμε επίσης ότι:
· το 1994 η Βουλή των Ελλήνων αναγνώρισε επίσημα τη Γενοκτονία των Ποντίων και κήρυξε τη 19η Μαΐου ως “Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο.
· το 1998 η Βουλή ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη «της 14ης Σεπτεμβρίου ως ημέρα εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας.
· Τον Σεπτέμβριο του 2014 η Βουλή ψήφισε τον αντιρατσιστικό νόμο, 4285/14.
Ζητάμε από τον Υπουργό παιδείας κ. Φίλη να παραιτηθεί, και επειδή δεν έχει γίνει μέχρι τώρα, ζητάμε από τον Πρωθυπουργό κ. Τσίπρα να ζητήσει την παραίτηση του υπουργού του.
* M.Sc., Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.