Του Γιάννη Λιναρδάκη*
280 εκ. ευρώ για ιδιαίτερα μαθήματα - τα παρακολουθούν 121.000 μαθητές. Περισσότεροι από 40.000 επιλέγουν πρόσωπα χωρίς εμπειρία, επαρκείς γνώσεις, τεχνογνωσία, αλλά και πιστοποίηση των προσόντων τους.
Ποιοι κάνουν τα ιδιαίτερα μαθήματα
Το 22% των μαθητών του Λυκείου που προτιμούν να κάνουν μαθήματα στο σπίτι επιλέγουν για δάσκαλο κάποιον συγγενή ή φίλο τους, το 11% καθηγητή δημόσιου σχολείου και το 3% κάποιον φοιτητή. Χωρίς να παραληφθεί ο παράγοντας της πολλαπλής επιλογής, το 80% δήλωσε πως κάνει ιδιαίτερα μαθήματα με ιδιώτη καθηγητή.
Τι σημαίνει αυτό;
Σύμφωνα με την έρευνα, αλλά και τις αναλύσεις των στοιχείων που κάνουν οι Φροντιστές, από τους 121.000 μαθητές που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα ο 1 στους 3 (περισσότεροι από 40.000), επιλέγουν για ενισχυτική διδασκαλία πρόσωπα χωρίς εμπειρία, επαρκείς γνώσεις, τεχνογνωσία, αλλά και πιστοποίηση των προσόντων τους.
Είναι εντυπωσιακό ότι στο Γυμνάσιο (όπου οι απαιτήσεις είναι ηπιότερες και οι στόχοι λιγότερο πιεστικοί), η πλειοψηφία των μαθητών που έχουν εξωσχολική υποστήριξη καταφεύγουν σε ιδιαίτερα μαθήματα (57% έναντι 35% που απευθύνονται σε Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης).
Στο Λύκειο η μεγάλη πλειοψηφία στρέφεται στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης (61% έναντι 27% στα ιδιαίτερα).
Αίσθηση προκαλεί και το στοιχείο της έρευνας πως 11% των μαθητών του Λυκείου που παρακολουθούν ιδιαίτερα μαθήματα, επιλέγουν να συνεργαστούν με κάποιο καθηγητή Δημόσιου Σχολείου (παρά το γεγονός της δυσκολίας παραδοχής παραβατικής συμπεριφοράς σε τηλεφωνική συνέντευξη).
Ποιοι επιλέγουν τα ιδιαίτερα μαθήματα
Τα ιδιαίτερα εμφανίζονται πιο ισχυρά ως φαινόμενο στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές, όπου υστερεί σχετικά η διείσδυση των Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης.
Καταρρίπτεται ο μύθος που θέλει το ιδιαίτερο μάθημα να αποτελεί προνόμιο των εισοδηματικά ισχυρών ομάδων του πληθυσμού, καθώς το Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης παρουσιάζει σχετικά ομοιόμορφη διείσδυση στις διάφορες εισοδηματικές ομάδες.
Το κόστος στην οικονομία
Με κατάλληλες προβολές των αποτελεσμάτων, υπολογίζεται ότι ο ετήσιος κύκλος εργασιών που αντιστοιχεί στα ιδιαίτερα μαθήματα Μέσης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα φτάνει τα 280 εκατομμύρια ευρώ.
Η φορολογική παραβατικότητα στο χώρο των ιδιαιτέρων μαθημάτων είναι εξαιρετικά υψηλή, καθώς το 46% παραδέχεται ότι δεν λαμβάνει καμιά απόδειξη για τις δαπάνες ιδιαιτέρων μαθημάτων και μόνο το 35% ισχυρίζεται ότι λαμβάνει αποδείξεις (με όλους τους περιορισμούς ως προς την παραδοχή παραβατικής συμπεριφοράς που υφίστανται σε μια έρευνα με τηλεφωνικές συνεντεύξεις).
Την ίδια ώρα στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης με μόλις το 7% να παραδέχεται ότι δεν κόβει αποδείξεις ο κύκλος εργασιών φτάνει τα 450 εκατομμύρια ευρώ.
Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των ιδιαιτέρων μαθημάτων, το αυξημένο τους κόστος, αλλά και ο βαθμός της φοροδιαφυγής που προκύπτει από τη μη έκδοση αποδείξεων, καταδεικνύονται στην Πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η PALMOS ANALYSIS για λογαριασμό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής (ΣΕΦΑ) και παρουσιάστηκε στην ετήσια εκδήλωση του ΣΕΦΑ.
* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Ποιοι κάνουν τα ιδιαίτερα μαθήματα
Το 22% των μαθητών του Λυκείου που προτιμούν να κάνουν μαθήματα στο σπίτι επιλέγουν για δάσκαλο κάποιον συγγενή ή φίλο τους, το 11% καθηγητή δημόσιου σχολείου και το 3% κάποιον φοιτητή. Χωρίς να παραληφθεί ο παράγοντας της πολλαπλής επιλογής, το 80% δήλωσε πως κάνει ιδιαίτερα μαθήματα με ιδιώτη καθηγητή.
Τι σημαίνει αυτό;
Σύμφωνα με την έρευνα, αλλά και τις αναλύσεις των στοιχείων που κάνουν οι Φροντιστές, από τους 121.000 μαθητές που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα ο 1 στους 3 (περισσότεροι από 40.000), επιλέγουν για ενισχυτική διδασκαλία πρόσωπα χωρίς εμπειρία, επαρκείς γνώσεις, τεχνογνωσία, αλλά και πιστοποίηση των προσόντων τους.
Είναι εντυπωσιακό ότι στο Γυμνάσιο (όπου οι απαιτήσεις είναι ηπιότερες και οι στόχοι λιγότερο πιεστικοί), η πλειοψηφία των μαθητών που έχουν εξωσχολική υποστήριξη καταφεύγουν σε ιδιαίτερα μαθήματα (57% έναντι 35% που απευθύνονται σε Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης).
Στο Λύκειο η μεγάλη πλειοψηφία στρέφεται στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης (61% έναντι 27% στα ιδιαίτερα).
Αίσθηση προκαλεί και το στοιχείο της έρευνας πως 11% των μαθητών του Λυκείου που παρακολουθούν ιδιαίτερα μαθήματα, επιλέγουν να συνεργαστούν με κάποιο καθηγητή Δημόσιου Σχολείου (παρά το γεγονός της δυσκολίας παραδοχής παραβατικής συμπεριφοράς σε τηλεφωνική συνέντευξη).
Ποιοι επιλέγουν τα ιδιαίτερα μαθήματα
Τα ιδιαίτερα εμφανίζονται πιο ισχυρά ως φαινόμενο στις ημιαστικές και αγροτικές περιοχές, όπου υστερεί σχετικά η διείσδυση των Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης.
Καταρρίπτεται ο μύθος που θέλει το ιδιαίτερο μάθημα να αποτελεί προνόμιο των εισοδηματικά ισχυρών ομάδων του πληθυσμού, καθώς το Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης παρουσιάζει σχετικά ομοιόμορφη διείσδυση στις διάφορες εισοδηματικές ομάδες.
Το κόστος στην οικονομία
Με κατάλληλες προβολές των αποτελεσμάτων, υπολογίζεται ότι ο ετήσιος κύκλος εργασιών που αντιστοιχεί στα ιδιαίτερα μαθήματα Μέσης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα φτάνει τα 280 εκατομμύρια ευρώ.
Η φορολογική παραβατικότητα στο χώρο των ιδιαιτέρων μαθημάτων είναι εξαιρετικά υψηλή, καθώς το 46% παραδέχεται ότι δεν λαμβάνει καμιά απόδειξη για τις δαπάνες ιδιαιτέρων μαθημάτων και μόνο το 35% ισχυρίζεται ότι λαμβάνει αποδείξεις (με όλους τους περιορισμούς ως προς την παραδοχή παραβατικής συμπεριφοράς που υφίστανται σε μια έρευνα με τηλεφωνικές συνεντεύξεις).
Την ίδια ώρα στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης με μόλις το 7% να παραδέχεται ότι δεν κόβει αποδείξεις ο κύκλος εργασιών φτάνει τα 450 εκατομμύρια ευρώ.
Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των ιδιαιτέρων μαθημάτων, το αυξημένο τους κόστος, αλλά και ο βαθμός της φοροδιαφυγής που προκύπτει από τη μη έκδοση αποδείξεων, καταδεικνύονται στην Πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η PALMOS ANALYSIS για λογαριασμό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής (ΣΕΦΑ) και παρουσιάστηκε στην ετήσια εκδήλωση του ΣΕΦΑ.
* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
Υπεύθυνος Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων,
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς,
Αν. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Κιλκίς, Γενικός Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Κιλκίς,
Μ.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση,
Μ.Sc., Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων – MUNDIS.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.