Μια φωτογραφική έκθεση για τον αντίκτυπο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου στους πολίτες
Έκθεση Φωτογραφίας
06.03.2014 – 05.04.2014
Εγκαίνια: 06.03.2014, ώρα 20.00
Γενί Τζαμί, Αρχαιολογικού Μουσείου 30, Θεσσαλονίκη
Είσοδος ελεύθερη
Το Goethe-Institut Thessaloniki σε συνεργασία με Δήμο Θεσσαλονίκης – Δημοτική Πινακοθήκη παρουσιάζουν την έκθεση: “War & Peace in the Balkans“ - Πόλεμος και ειρήνη στα Βαλκάνια.
Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει εντυπωθεί στη μνήμη των ανθρώπων κυρίως ως ένας μηχανοποιημένος πόλεμος χαρακωμάτων στο Δυτικό Μέτωπο, ο οποίος στοίχισε έναν ως τότε αδιανόητο αριθμό θυμάτων μεταξύ των στρατιωτών και των δύο αντιμαχόμενων πλευρών. Στα Βαλκάνια, αντιθέτως, ο πόλεμος μαινόταν στα χωριά και τις πόλεις, εκεί δηλαδή όπου ζούσε ο ανυπεράσπιστος άμαχος πληθυσμός.
Η έκθεση παρουσιάζει τα έργα πέντε φωτογράφων, οι οποίοι κατέγραψαν τον πόλεμο αυτόν και την καθημερινότητά του στα Βαλκάνια, την περίοδο 1914-1918. Οι φωτογραφίες τους δείχνουν ένα εν πολλοίς άγνωστο μέχρι σήμερα θέατρο των πολεμικών επιχειρήσεων.
Ο Αμερικανός Lewis Hine φωτογράφισε παιδιά-θύματα του πολέμου. Θέμα της δουλειάς ενός άλλου Αμερικανού φωτογράφου, του Ariel Varges, είναι η Θεσσαλονίκη μετά την απόβαση των συμμαχικών στρατευμάτων. Ο Ρώσος Sampson Tchernoff κατέγραψε την υποχώρηση του σερβικού στρατού στα βουνά της Αλβανίας. Δύο ανώνυμοι φωτογράφοι, τέλος, που ανήκαν στον γερμανικό και τον γαλλικό στρατό αντίστοιχα, φωτογράφισαν την καθημερινότητα του πολέμου στα Βαλκάνια και τα εγκλήματα πολέμου κατά του άμαχου πληθυσμού.
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα: κλειστά
Τρίτη – Κυριακή: ώρα 10.00 – 18.00
Μία έκθεση του Goethe-Institut
Παραγωγή: Anemon Productions
Ιστορικός σύμβουλος: Χριστίνα Κουλούρη, Καθηγήτρια στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου
Πληροφορίες:
Άρης Καλόγηρος, Goethe-Institut Thessaloniki
Τ: +30 2310 889611
E: aris.kalogiros@thessaloniki.goethe.org
Έκθεση Φωτογραφίας
06.03.2014 – 05.04.2014
Εγκαίνια: 06.03.2014, ώρα 20.00
Γενί Τζαμί, Αρχαιολογικού Μουσείου 30, Θεσσαλονίκη
Είσοδος ελεύθερη
Το Goethe-Institut Thessaloniki σε συνεργασία με Δήμο Θεσσαλονίκης – Δημοτική Πινακοθήκη παρουσιάζουν την έκθεση: “War & Peace in the Balkans“ - Πόλεμος και ειρήνη στα Βαλκάνια.
Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει εντυπωθεί στη μνήμη των ανθρώπων κυρίως ως ένας μηχανοποιημένος πόλεμος χαρακωμάτων στο Δυτικό Μέτωπο, ο οποίος στοίχισε έναν ως τότε αδιανόητο αριθμό θυμάτων μεταξύ των στρατιωτών και των δύο αντιμαχόμενων πλευρών. Στα Βαλκάνια, αντιθέτως, ο πόλεμος μαινόταν στα χωριά και τις πόλεις, εκεί δηλαδή όπου ζούσε ο ανυπεράσπιστος άμαχος πληθυσμός.
Η έκθεση παρουσιάζει τα έργα πέντε φωτογράφων, οι οποίοι κατέγραψαν τον πόλεμο αυτόν και την καθημερινότητά του στα Βαλκάνια, την περίοδο 1914-1918. Οι φωτογραφίες τους δείχνουν ένα εν πολλοίς άγνωστο μέχρι σήμερα θέατρο των πολεμικών επιχειρήσεων.
Ο Αμερικανός Lewis Hine φωτογράφισε παιδιά-θύματα του πολέμου. Θέμα της δουλειάς ενός άλλου Αμερικανού φωτογράφου, του Ariel Varges, είναι η Θεσσαλονίκη μετά την απόβαση των συμμαχικών στρατευμάτων. Ο Ρώσος Sampson Tchernoff κατέγραψε την υποχώρηση του σερβικού στρατού στα βουνά της Αλβανίας. Δύο ανώνυμοι φωτογράφοι, τέλος, που ανήκαν στον γερμανικό και τον γαλλικό στρατό αντίστοιχα, φωτογράφισαν την καθημερινότητα του πολέμου στα Βαλκάνια και τα εγκλήματα πολέμου κατά του άμαχου πληθυσμού.
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα: κλειστά
Τρίτη – Κυριακή: ώρα 10.00 – 18.00
Μία έκθεση του Goethe-Institut
Παραγωγή: Anemon Productions
Ιστορικός σύμβουλος: Χριστίνα Κουλούρη, Καθηγήτρια στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου
Πληροφορίες:
Άρης Καλόγηρος, Goethe-Institut Thessaloniki
Τ: +30 2310 889611
E: aris.kalogiros@thessaloniki.goethe.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.