Γράφει ο Γιώργος Ξενέλλης
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΛΜΕ Ν. ΚΙΛΚΙΣ
Εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για την αντιεκπαιδευτική και απάνθρωπη κατάληξη της «μεταρρύθμισης» του ΥΠΑΙΘ στον τρόπο εξέτασης και προαγωγής των μαθητών-ριων του Λυκείου. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα (και αναλυτικά και τεκμηριωμένα η ΟΛΜΕ, με τις επεξεργασίες που έγιναν στο εκπαιδευτικό της συνέδριο το Μάρτιο) είχε διαμαρτυρηθεί για τις αλλαγές αυτές, και την καταστροφική επίδραση που θα έχουν στους τωρινούς μαθητές-ριες, αλλά και στη Δημόσια Εκπαίδευση γενικότερα.
Δυστυχώς, για μία ακόμη φορά, το ΥΠΑΙθ αδιαφόρησε για τη γνώμη της εκπαιδευτικής κοινότητας και έμεινε πιστό στην εφαρμογή των πολιτικών του ΟΟΣΑ και της Τρόικα. Όσο κι αν ο πρόεδρος του ΙΕΠ κάνει λόγο για «αστοχίες», η αλήθεια είναι ότι δεν υπήρξε καμία αστοχία.
Το νέο σύστημα πετυχαίνει το στόχο που είχε τεθεί από την αρχή: να δημιουργήσει τους όρους για τη νέα μαθητική διαρροή στο Λύκειο, σπρώχνοντας μεγάλο ποσοστό των μαθητών-ριων μας από τη μία στους θεσμούς «κατάρτισης» (δηλαδή στη «μαύρη» εργασία σήμερα, και στους εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα αύριο), κι από την άλλη στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Με οργή είδαμε να επαναλαμβάνεται η φάρσα της ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών. Το ΥΠαιθ, εντελώς ανέντιμα, αντί να παραδεχθεί τις ευθύνες για τις επιλογές του, προσπάθησε να δημιουργήσει την εικόνα ότι όλο το θέμα έχει να κάνει με τον λάθος τρόπο που βαθμολόγησαν οι εκπαιδευτικοί. Η επιχείρηση αυτή αποτελεί πραγματική πρόκληση, ειδικά σε μια εποχή που το υπουργείο κυριολεκτικά παίζει με τις ζωές μας και το μέλλον της Δημόσιας Εκπαίδευσης:
Επιβεβαιώνεται ο ταξικός προσανατολισμός του νέου συστήματος γιατί από τα πρώτα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν φαίνεται πως αποκλείονται περισσότεροι μαθητές, που προέρχονται από περιοχές με χαμηλότερη οικονομική κατάσταση.
Με οργή είδαμε να επαναλαμβάνεται η φάρσα της ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών. Το ΥΠαιθ, εντελώς ανέντιμα, αντί να παραδεχθεί τις ευθύνες για τις επιλογές του, προσπάθησε να δημιουργήσει την εικόνα ότι όλο το θέμα έχει να κάνει με τον λάθος τρόπο που βαθμολόγησαν οι εκπαιδευτικοί. Η επιχείρηση αυτή αποτελεί πραγματική πρόκληση, ειδικά σε μια εποχή που το υπουργείο κυριολεκτικά παίζει με τις ζωές μας και το μέλλον της Δημόσιας Εκπαίδευσης:
Επιβεβαιώνεται ο ταξικός προσανατολισμός του νέου συστήματος γιατί από τα πρώτα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν φαίνεται πως αποκλείονται περισσότεροι μαθητές, που προέρχονται από περιοχές με χαμηλότερη οικονομική κατάσταση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.