Τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2014, η βουλευτής Κιλκίς του ΣΥΡΙΖΑ, Ειρήνη Αγαθοπούλου κατέθεσε ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς με θέμα: «Σοβαρά προβλήματα με την ποιότητα του νερού σε δημοτικές κοινότητες του Δήμου Κιλκίς».
Το πρόβλημα με την παρουσία νιτρικών στη Δημοτική Ενότητα Πικρολίμνης χρονίζει, ενώ τεράστια ανησυχία στους κατοίκους της Δημοτικής Ενότητας Κρουσσίων έχει προκαλέσει η παρουσία αυξημένης συγκέντρωσης αρσενικού στο δίκτυο ύδρευσης του Δίβουνου καθώς και της Τερπύλλου, Διποτάμου και Μεταξοχωρίου.
Με την εφαρμογή του Καλλικράτη η ΔΕΥΑ Κιλκίς καλείται να εξυπηρετήσει τα 114 χωριά του Δήμου, χωρίς όμως τον απαιτούμενο εξοπλισμό και προσωπικό. Η βουλευτής καλεί τους αρμόδιους υπουργούς να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Να συνδράμουν άμεσα με επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό αλλά και με χρηματοδότηση γιατί είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει σε όλους τους πολίτες επαρκές και ποιοτικό νερό.
Καλλικράτης, μνημόνια και νεοφιλελεύθερες πολιτικές έχουν απογυμνώσει τις υπηρεσίες με μοναδικό σκοπό την απαξίωσή τους και τελικό στόχο την ιδιωτικοποίησή τους. Το νερό όμως αποτελεί δημόσιο αγαθό είναι δικαίωμα και πηγή ζωής.
Για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι ΔΕΥΑ στις αυξημένες πλέον περιοχές αρμοδιοτήτων τους και να γίνουν πολύ περισσότερο αποτελεσματικές ως προς τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους κατοίκους, είναι απαραίτητο να εξαιρεθούν από την απαγόρευση των προσλήψεων, αλλά και να διατηρηθούν οι κενές οργανικές θέσεις των Οργανισμών τους, όπως αυτές ίσχυαν το 2011. Για το σκοπό αυτό βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν σχετική τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Επείγουσες Ρυθμίσεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών».(1325/61 31/3/2014).
Η ερώτηση
Την τοπική κοινωνία του Κιλκίς τους τελευταίους μήνες απασχολεί ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, αυτό του ποιοτικού νερού ανθρώπινης κατανάλωσης. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, αλλά και την επίσημη ενημέρωση των κατοίκων από τη δημοτική αρχή, που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2014, το πόσιμο νερό σε περιοχές του Δήμου Κιλκίς παρουσιάζει αυξημένες συγκεντρώσεις αρσενικού πολύ μεγαλύτερες των ορίων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Συγκεκριμένα πρόβλημα εντοπίστηκε στην περιοχή των Κρουσίων σε δύο διαφορετικές περιοχές (Δίβουνο και Τέρπυλλο, Διπόταμο, Μεταξοχώρι) όπου ανιχνεύτηκε υψηλή συγκέντρωση αρσενικού στο νερό του δικτύου ύδρευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Δημοτική Αρχή στο νερό δυο γεωτρήσεων από όπου υδρεύονται τα χωριά Τέρπυλλος, Διπόταμος, Μεταξοχώρι και Δίβουνο οι αναλύσεις έδειξαν την παρουσία αρσενικού σε συγκέντρωση ακόμα και πάνω από 16 μικρογραμμάρια με πρόσφατο όριο του Π.Ο.Υ. τα 10 μικρογραμμάρια.
Επιπλέον σοβαρό και χρόνιο πρόβλημα με την ποιότητα του νερού υπάρχει και στη Δημοτική ενότητα Πικρολίμνης με τη μεγάλη παρουσία νιτρικών.
Επίσης, είναι γνωστό ότι ο νομός Κιλκίς είναι στους πρώτους τέσσερις νομούς της Ελλάδας σε θανάτους από καρκίνο και αδιαμφισβήτητες επιστημονικές μελέτες σε παγκόσμιο επίπεδο επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει άμεση συσχέτιση της μακροχρόνιας χρήσης ή πόσης νερού που περιέχει αρσενικό ή άλλα τοξικά με την αλματώδη αύξηση του αριθμού των καρκίνων.
Τα προβλήματα εντείνονται μετά τον Καλλικράτη και με την εφαρμογή των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών, αφού η ΔΕΥΑ Κιλκίς καλείται να εξυπηρετήσει και τα 114 χωριά του Καλλικρατικού πια Δήμου Κιλκίς με 34 υπαλλήλους, όταν σε αναφορά του ΟΕΥ (Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας) επισημαίνεται ότι μόνο για τη Δημοτική Ενότητα Κιλκίς θα έπρεπε να εργάζονται 63 υπάλληλοι. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της ΔΕΥΑ Κιλκίς, για το έτος 2013 η αναλογία είναι 1139 υδρόμετρα ανά εργαζόμενο χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η παράμετρος της έκτασης του Δήμου Κιλκίς.
Επειδή το νερό είναι δημόσιο αγαθό, δικαίωμα και πηγή ζωής,
Επειδή η επάρκεια και η καλή ποιότητα του νερού πρέπει να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα όλων των φορέων που ασχολούνται με το νερό, και πρωτίστως της πολιτείας,
Επειδή τα βασικά έργα υποδομής οφείλουν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας,
Επειδή είναι άμεση ανάγκη και υποχρέωση να δοθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα του πόσιμου νερού,
Επειδή το Κιλκίς συγκαταλέγεται μέσα στους 6 πρώτους νομούς της Ελλάδας που εμφανίζει τα πρώτα σημάδια της ερημοποίησης,
Επειδή τα προβλήματα από την ερημοποίηση και την κλιματική αλλαγή θα ενταθούν τα επόμενα χρόνια με σοβαρό αντίκτυπο στην επάρκεια και την ποιότητα του νερού,
Επειδή, ελέω Καλλικράτη, οι ΔΕΥΑ έχουν επιβαρυνθεί με πληθώρα αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων, χωρίς όμως προσωπικό, εξοπλισμό και χρηματοδότηση,
Ερωτώνται οι κ.κ.Υπουργοί:
1) Προτίθεται η Πολιτεία να ενισχύσει τη ΔΕΥΑ Κιλκίς ώστε με άμεσο τρόπο να δοθεί μια πρώτη λύση στο πόσιμο νερό (π.χ. χρηματοδότηση απαραίτητων φίλτρων, γεωτρήσεων κλπ);
2) Προτίθεται η Πολιτεία να μελετήσει το λόγο εμφάνισης αυξημένων συγκεντρώσεων αρσενικού και νιτρικών στην περιοχή;
3) Ποια έργα σκοπεύει η Πολιτεία να εκτελέσει στην περιοχή για να δώσει μόνιμη λύση στο πρόβλημα του πόσιμου νερού, τόσο για τη μείωση συγκέντρωσης του αρσενικού όσο και των νιτρικών;
4) Προτίθεται η πολιτεία να στελεχώσει τη ΔΕΥΑ Κιλκίς με προσωπικό και εξοπλισμό για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ειρήνη Αγαθοπούλου
Χαρά Καφαντάρη
Ηρώ Διώτη
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "Επείγουσες Ρυθμίσεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών"
Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Σύμφωνα με το νόμο 3852/10 οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης-Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), οι οποίες είναι Επιχειρήσεις ανταποδοτικού χαρακτήρα που δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, χρεώθηκαν επιπλέον αρμοδιότητες. Ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές όπου εφαρμόστηκε η αρχή «ένα νησί ένας Δήμος», η απαγόρευση των προσλήψεων σήμανε μεγάλα κενά στις επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να αδυνατούν να καλύψουν το σύνολο των δημοτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Καλλικρατικού Δήμου Λέσβου, η ΔΕΥΑ του οποίου λειτουργεί με 45 άτομα προσωπικό που καλούνται να εξυπηρετήσουν 92.000 κατοίκους.
Για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι ΔΕΥΑ στις αυξημένες πλέον περιοχές αρμοδιοτήτων τους και να γίνουν πολύ περισσότερο αποτελεσματικές ως προς τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους κατοίκους, είναι απαραίτητο να εξαιρεθούν από την απαγόρευση των προσλήψεων, αλλά και να διατηρηθούν οι κενές οργανικές θέσεις των Οργανισμών τους, όπως αυτές ίσχυαν το 2011.
Όσον αφορά στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης που τελούν υπό εκκαθάριση ή πρόκειται να λυθούν και τεθούν υπό εκκαθάριση, η υπαγωγή τους στις ευεργετικές διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 109 του ν. 3852/10, ορίζοντας ως ημερομηνία την 30-06-2015, θα δώσει τη δυνατότητα στις νέες δημοτικές αρχές που θα προκύψουν μετά τις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές να ενημερωθούν και να έχουν το χρονικό περιθώριο να κρίνουν για τη λειτουργία των ΔΕΥΑ των περιοχών ευθύνης τους.
Επίσης με την τροποποίηση του άρθρου 4 του Ν.4147/2013, δεν θα είναι πλέον υποχρεωτική η επέκταση των αρμοδιοτήτων της εκάστοτε ΔΕΥΑ, όταν η ανάληψη της διαχείρισης των υπηρεσιών ύδρευσης-αποχέτευσης για το σύνολο της εδαφικής περιφέρειας του δήμου αναλαμβάνεται από υφιστάμενη ΔΕΥΑ, αλλά δυνητική, επέκταση δηλαδή των αρμοδιοτήτων που θα καθορίζεται με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου.
Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
ΑΡΘΡΟ 11
Στην παράγραφο 2:
· Στην παρ.1 του άρθρου 11 Ν. 3833/10 πριν την φράση «δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος» προστίθεται η φράση «εκτός των ΔΕΥΑ».
· Στην παρ. 2 του άρθρου 34 του Ν. 4124/11 προστίθεται εδάφιο: δ)των ΟΕΥ των ΔΕΥΑ που ίσχυαν την 26/10/2011 και επιπλέον εάν προέκυψε συνένωση ή αύξηση περιοχής αρμοδιοτήτων τους, του συνόλου των κενών θέσεων των ΟΕΥ των συνενωμένων ή συγχωνευόμενων ΔΕΥΑ.
· Στην περ.3 του άρθρου πρώτου παρ. ΣΤ υποπαρ. Στ.1 του Ν. 4093/2012 μετά τις λέξεις «… των ΟΤΑ Α΄και Β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ» προστίθενται οι λέξεις «εξαιρουμένων των ΔΕΥΑ».
ΑΡΘΡΟ 48
Στην παράγραφο 4:
· το άρθρο 4 του Ν. 4147./13 τροποποιείται ως εξής:
Η παράγραφος 6 του άρθρου 109 ν. 3852.10 (Α΄87) όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση του με το άρθρο 10 του Ν. 4071/12 (Α΄85) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 του Ν. 4147 /13 (Α΄ 98 ) αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Οι διατάξεις των ανωτέρω παραγράφων εφαρμόζονται αναλόγως και στην συγχώνευση των Δημοτικών επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ)
Η αρμοδιότητα της νέας, μετά την συγχώνευση Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης ή της προϋπάρχουσας εκτείνεται υποχρεωτικά στο σύνολο της εδαφικής περιοχής του Δήμου.
Σε περίπτωση που για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου η ανάληψη της διαχείρισης των υπηρεσιών ύδρευσης αποχέτευσης για το σύνολο της εδαφικής περιφέρειας του δήμου αναλαμβάνεται από υφιστάμενη ΔΕΥΑ, η χωρική αρμοδιότητα αυτής δύνανται να επεκταθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία εγκρίνεται με πράξη του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.»
Το πρόβλημα με την παρουσία νιτρικών στη Δημοτική Ενότητα Πικρολίμνης χρονίζει, ενώ τεράστια ανησυχία στους κατοίκους της Δημοτικής Ενότητας Κρουσσίων έχει προκαλέσει η παρουσία αυξημένης συγκέντρωσης αρσενικού στο δίκτυο ύδρευσης του Δίβουνου καθώς και της Τερπύλλου, Διποτάμου και Μεταξοχωρίου.
Με την εφαρμογή του Καλλικράτη η ΔΕΥΑ Κιλκίς καλείται να εξυπηρετήσει τα 114 χωριά του Δήμου, χωρίς όμως τον απαιτούμενο εξοπλισμό και προσωπικό. Η βουλευτής καλεί τους αρμόδιους υπουργούς να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Να συνδράμουν άμεσα με επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό αλλά και με χρηματοδότηση γιατί είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει σε όλους τους πολίτες επαρκές και ποιοτικό νερό.
Καλλικράτης, μνημόνια και νεοφιλελεύθερες πολιτικές έχουν απογυμνώσει τις υπηρεσίες με μοναδικό σκοπό την απαξίωσή τους και τελικό στόχο την ιδιωτικοποίησή τους. Το νερό όμως αποτελεί δημόσιο αγαθό είναι δικαίωμα και πηγή ζωής.
Για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι ΔΕΥΑ στις αυξημένες πλέον περιοχές αρμοδιοτήτων τους και να γίνουν πολύ περισσότερο αποτελεσματικές ως προς τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους κατοίκους, είναι απαραίτητο να εξαιρεθούν από την απαγόρευση των προσλήψεων, αλλά και να διατηρηθούν οι κενές οργανικές θέσεις των Οργανισμών τους, όπως αυτές ίσχυαν το 2011. Για το σκοπό αυτό βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν σχετική τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Επείγουσες Ρυθμίσεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών».(1325/61 31/3/2014).
Η ερώτηση
Την τοπική κοινωνία του Κιλκίς τους τελευταίους μήνες απασχολεί ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, αυτό του ποιοτικού νερού ανθρώπινης κατανάλωσης. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, αλλά και την επίσημη ενημέρωση των κατοίκων από τη δημοτική αρχή, που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2014, το πόσιμο νερό σε περιοχές του Δήμου Κιλκίς παρουσιάζει αυξημένες συγκεντρώσεις αρσενικού πολύ μεγαλύτερες των ορίων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Συγκεκριμένα πρόβλημα εντοπίστηκε στην περιοχή των Κρουσίων σε δύο διαφορετικές περιοχές (Δίβουνο και Τέρπυλλο, Διπόταμο, Μεταξοχώρι) όπου ανιχνεύτηκε υψηλή συγκέντρωση αρσενικού στο νερό του δικτύου ύδρευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Δημοτική Αρχή στο νερό δυο γεωτρήσεων από όπου υδρεύονται τα χωριά Τέρπυλλος, Διπόταμος, Μεταξοχώρι και Δίβουνο οι αναλύσεις έδειξαν την παρουσία αρσενικού σε συγκέντρωση ακόμα και πάνω από 16 μικρογραμμάρια με πρόσφατο όριο του Π.Ο.Υ. τα 10 μικρογραμμάρια.
Επιπλέον σοβαρό και χρόνιο πρόβλημα με την ποιότητα του νερού υπάρχει και στη Δημοτική ενότητα Πικρολίμνης με τη μεγάλη παρουσία νιτρικών.
Επίσης, είναι γνωστό ότι ο νομός Κιλκίς είναι στους πρώτους τέσσερις νομούς της Ελλάδας σε θανάτους από καρκίνο και αδιαμφισβήτητες επιστημονικές μελέτες σε παγκόσμιο επίπεδο επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει άμεση συσχέτιση της μακροχρόνιας χρήσης ή πόσης νερού που περιέχει αρσενικό ή άλλα τοξικά με την αλματώδη αύξηση του αριθμού των καρκίνων.
Τα προβλήματα εντείνονται μετά τον Καλλικράτη και με την εφαρμογή των μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών, αφού η ΔΕΥΑ Κιλκίς καλείται να εξυπηρετήσει και τα 114 χωριά του Καλλικρατικού πια Δήμου Κιλκίς με 34 υπαλλήλους, όταν σε αναφορά του ΟΕΥ (Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας) επισημαίνεται ότι μόνο για τη Δημοτική Ενότητα Κιλκίς θα έπρεπε να εργάζονται 63 υπάλληλοι. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της ΔΕΥΑ Κιλκίς, για το έτος 2013 η αναλογία είναι 1139 υδρόμετρα ανά εργαζόμενο χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η παράμετρος της έκτασης του Δήμου Κιλκίς.
Επειδή το νερό είναι δημόσιο αγαθό, δικαίωμα και πηγή ζωής,
Επειδή η επάρκεια και η καλή ποιότητα του νερού πρέπει να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα όλων των φορέων που ασχολούνται με το νερό, και πρωτίστως της πολιτείας,
Επειδή τα βασικά έργα υποδομής οφείλουν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας,
Επειδή είναι άμεση ανάγκη και υποχρέωση να δοθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα του πόσιμου νερού,
Επειδή το Κιλκίς συγκαταλέγεται μέσα στους 6 πρώτους νομούς της Ελλάδας που εμφανίζει τα πρώτα σημάδια της ερημοποίησης,
Επειδή τα προβλήματα από την ερημοποίηση και την κλιματική αλλαγή θα ενταθούν τα επόμενα χρόνια με σοβαρό αντίκτυπο στην επάρκεια και την ποιότητα του νερού,
Επειδή, ελέω Καλλικράτη, οι ΔΕΥΑ έχουν επιβαρυνθεί με πληθώρα αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων, χωρίς όμως προσωπικό, εξοπλισμό και χρηματοδότηση,
Ερωτώνται οι κ.κ.Υπουργοί:
1) Προτίθεται η Πολιτεία να ενισχύσει τη ΔΕΥΑ Κιλκίς ώστε με άμεσο τρόπο να δοθεί μια πρώτη λύση στο πόσιμο νερό (π.χ. χρηματοδότηση απαραίτητων φίλτρων, γεωτρήσεων κλπ);
2) Προτίθεται η Πολιτεία να μελετήσει το λόγο εμφάνισης αυξημένων συγκεντρώσεων αρσενικού και νιτρικών στην περιοχή;
3) Ποια έργα σκοπεύει η Πολιτεία να εκτελέσει στην περιοχή για να δώσει μόνιμη λύση στο πρόβλημα του πόσιμου νερού, τόσο για τη μείωση συγκέντρωσης του αρσενικού όσο και των νιτρικών;
4) Προτίθεται η πολιτεία να στελεχώσει τη ΔΕΥΑ Κιλκίς με προσωπικό και εξοπλισμό για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ειρήνη Αγαθοπούλου
Χαρά Καφαντάρη
Ηρώ Διώτη
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "Επείγουσες Ρυθμίσεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών"
Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Σύμφωνα με το νόμο 3852/10 οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης-Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), οι οποίες είναι Επιχειρήσεις ανταποδοτικού χαρακτήρα που δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, χρεώθηκαν επιπλέον αρμοδιότητες. Ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές όπου εφαρμόστηκε η αρχή «ένα νησί ένας Δήμος», η απαγόρευση των προσλήψεων σήμανε μεγάλα κενά στις επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να αδυνατούν να καλύψουν το σύνολο των δημοτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Καλλικρατικού Δήμου Λέσβου, η ΔΕΥΑ του οποίου λειτουργεί με 45 άτομα προσωπικό που καλούνται να εξυπηρετήσουν 92.000 κατοίκους.
Για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οι ΔΕΥΑ στις αυξημένες πλέον περιοχές αρμοδιοτήτων τους και να γίνουν πολύ περισσότερο αποτελεσματικές ως προς τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους κατοίκους, είναι απαραίτητο να εξαιρεθούν από την απαγόρευση των προσλήψεων, αλλά και να διατηρηθούν οι κενές οργανικές θέσεις των Οργανισμών τους, όπως αυτές ίσχυαν το 2011.
Όσον αφορά στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης που τελούν υπό εκκαθάριση ή πρόκειται να λυθούν και τεθούν υπό εκκαθάριση, η υπαγωγή τους στις ευεργετικές διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 109 του ν. 3852/10, ορίζοντας ως ημερομηνία την 30-06-2015, θα δώσει τη δυνατότητα στις νέες δημοτικές αρχές που θα προκύψουν μετά τις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές να ενημερωθούν και να έχουν το χρονικό περιθώριο να κρίνουν για τη λειτουργία των ΔΕΥΑ των περιοχών ευθύνης τους.
Επίσης με την τροποποίηση του άρθρου 4 του Ν.4147/2013, δεν θα είναι πλέον υποχρεωτική η επέκταση των αρμοδιοτήτων της εκάστοτε ΔΕΥΑ, όταν η ανάληψη της διαχείρισης των υπηρεσιών ύδρευσης-αποχέτευσης για το σύνολο της εδαφικής περιφέρειας του δήμου αναλαμβάνεται από υφιστάμενη ΔΕΥΑ, αλλά δυνητική, επέκταση δηλαδή των αρμοδιοτήτων που θα καθορίζεται με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου.
Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
ΑΡΘΡΟ 11
Στην παράγραφο 2:
· Στην παρ.1 του άρθρου 11 Ν. 3833/10 πριν την φράση «δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος» προστίθεται η φράση «εκτός των ΔΕΥΑ».
· Στην παρ. 2 του άρθρου 34 του Ν. 4124/11 προστίθεται εδάφιο: δ)των ΟΕΥ των ΔΕΥΑ που ίσχυαν την 26/10/2011 και επιπλέον εάν προέκυψε συνένωση ή αύξηση περιοχής αρμοδιοτήτων τους, του συνόλου των κενών θέσεων των ΟΕΥ των συνενωμένων ή συγχωνευόμενων ΔΕΥΑ.
· Στην περ.3 του άρθρου πρώτου παρ. ΣΤ υποπαρ. Στ.1 του Ν. 4093/2012 μετά τις λέξεις «… των ΟΤΑ Α΄και Β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ» προστίθενται οι λέξεις «εξαιρουμένων των ΔΕΥΑ».
ΑΡΘΡΟ 48
Στην παράγραφο 4:
· το άρθρο 4 του Ν. 4147./13 τροποποιείται ως εξής:
Η παράγραφος 6 του άρθρου 109 ν. 3852.10 (Α΄87) όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση του με το άρθρο 10 του Ν. 4071/12 (Α΄85) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 4 του Ν. 4147 /13 (Α΄ 98 ) αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Οι διατάξεις των ανωτέρω παραγράφων εφαρμόζονται αναλόγως και στην συγχώνευση των Δημοτικών επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ)
Η αρμοδιότητα της νέας, μετά την συγχώνευση Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης ή της προϋπάρχουσας εκτείνεται υποχρεωτικά στο σύνολο της εδαφικής περιοχής του Δήμου.
Σε περίπτωση που για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου η ανάληψη της διαχείρισης των υπηρεσιών ύδρευσης αποχέτευσης για το σύνολο της εδαφικής περιφέρειας του δήμου αναλαμβάνεται από υφιστάμενη ΔΕΥΑ, η χωρική αρμοδιότητα αυτής δύνανται να επεκταθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία εγκρίνεται με πράξη του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.