Ο Βουλευτής και Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας «ΑΝ. ΕΞ. και ΔΗΜ. ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ», ως γενικός εισηγητής στην Επιτροπή Κοινωνικών Ασφαλίσεων για το θέμα των Ασφαλιστικών Ταμείων, τοποθετήθηκε ως εξής:
"Δεν έχετε αντιληφθεί ίσως, πως με τόσους φόρους, με τόσες περικοπές και με τόσες άλλες επιβαρύνσεις οι μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις, δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, όσους εισπρακτικούς μηχανισμούς και αν δημιουργήσετε, όσα πρόστιμα και να επιβάλλετε. Όχι γιατί δεν θέλουν ή το κάνουν από αντίδραση αλλά γιατί δεν μπορούν, αδυνατούν. Γνωρίζετε την σημασία της λέξης «Αδυνατώ»; Πιστεύω πως ΟΧΙ. Αν την γνωρίζατε δεν θα προχωρούσατε σ’ αυτές τις λογικές, εκτός και αν στόχος σας είναι να τους υποχρεώσετε να κλείσουν όλοι.
Κύριε Πρόεδρε, η Κυβέρνηση και ο Υπουργός Εργασίας εκτιμώ πως βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου.
Είναι γεγονός πως η οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια, έχει διαμορφώσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο στην λειτουργία και βιωσιμότητα των μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων. Οι σημαντικές αυξήσεις των ασφαλιστικών υποχρεώσεων, οι συνεχείς επιβαρύνσεις με φόρους και ιδιαίτερα η φορολόγηση από το πρώτο Ευρώ, οδηγεί μαθηματικά την κατηγορία αυτή των συμπολιτών μας σε μαρασμό και εξαφάνιση.
Σήμερα 300 χιλιάδες περίπου έμποροι και μαγαζάτορες, σχεδόν στο σύνολο τους, παίρνω παράδειγμα και από τον Νομό μου, τον Νομό Κιλκίς, ζούνε με τον κίνδυνο εξ αιτίας της αδυναμίας τους να εξοφλήσουν τις οφειλές προς το ταμείο του ΟΑΕΕ, να διωχθούν ποινικά. Κινδυνεύουν με κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων, είδη έχουν αποσταλεί και επιστολές. Στερούνται ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Θα μου πείτε τώρα πως προχωρήσατε σε ρύθμιση που θα μπορούσαν να ενταχθούν. Για οφειλή έως 5000 Ε έγινε ρύθμιση σε 12 δόσεις, που σημαίνει 450Ε μηνιαίως. Συνυπολογίζοντας κάθε 2Ο μήνα και την τρέχουσα δόση, αυτό σημαίνει πως κάθε μήνα χρειάζονται 650 Ε για ασφαλιστικές εισφορές.
Είναι δυνατόν αυτοί να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην υποχρέωση αυτή ώστε να είναι συνεπείς για να μην εκπέσουν της ρύθμισης ;
Σημειωτέον ότι δεν είναι μόνο αυτές οι υποχρεώσεις τους (ενοίκια, ΔΕΗ, χαράτσια, φόρος εισοδήματος, προκαταβολή φόρου, έκτακτη εισφορά και πολλά άλλα).
Η πορεία αυτού του ΣΝ, θυμίζει την προγραμματική συμφωνία της τρικομματικής κυβέρνησης με δύο διακηρυγμένους στόχους, την είσπραξη εσόδων και την παράλληλη στήριξη ορισμένων ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων, αλλά τελικά κατέληξαν να εκπληρώνουν μόνο τον πρώτο στόχο.
Όταν αναρτήθηκε στη δημόσια διαβούλευση το ασφαλιστικό αυτό νομοσχέδιο, διατυμπανίστηκαν μέτρα που θα βοηθούσαν χιλιάδες εργαζόμενους όπως :
· Η προσωρινή σύνταξη θα έφτανε το 95% από 80% της οριστικής.
· Θα ρυθμίζονταν χρέη δανειοληπτών του πρώην ΟΕΚ. Όσον αφορά τον ΟΕΚ, 97.343 κόκκινα δάνεια, απ’ ότι διαφαίνεται, θα παραμείνουν χωρίς ρύθμιση, αφού η Τρόικα έβαλε ΒΕΤΟ διαψεύδοντας και τις ελπίδες των οφειλετών και του κου Βρούτση που υπόσχονταν ευνοϊκούς διακανονισμούς.
· Άδοξο τέλος είχαν και οι κυβερνητικές υποσχέσεις για βελτίωση των όρων συνταξιοδότησης των αγροτών, με 40 έτη συνολικής ασφάλισης και με ηλικία 62 ετών.
Τελικά, όλα αυτά πήγαν περίπατο και απέμεινε το μόνο που ενδιαφέρει τους δανειστές και την Τρόικα, δηλαδή είσπραξη πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ, κυρίως από παλιούς και νέους οφειλέτες στα Ταμεία.
Ένα πολύ σοβαρό ζήτημα Κύριε Υπουργέ, είναι η πρόθεση σας να εντάξετε στον ΟΑΕΕ και τα μαγαζάκια που λειτουργούν σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων, που σήμερα τους επιτρέπεται να ασφαλίζονται σαν επαγγελματίες στον ΟΓΑ. Μην το επιχειρήσετε, θα είναι έγκλημα. Δεν θα μείνει κανένα σε λειτουργία. Ακόμα και τα καφενεία θα κλείσουν, που όπως ξέρετε, στα χωριά επιτελούν λειτούργημα το να παραμείνουν ανοικτά. Είναι ίσως ο μόνος τρόπος να βρίσκουν διέξοδο οι συνταξιούχοι και οι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας.
Κάποτε υπήρξε η ιδέα να γίνει αυτό επί υπουργίας Κουτρουμάνη και τότε με Επίκαιρη Ερώτηση μου, ο τότε Υπουργός, προς τιμή του, απεδέχθη την ιδιαιτερότητα της κατηγορίας αυτής των επαγγελματιών και έκανε αποδεχτή την εισήγηση μου για την εξαίρεση τους.
Εισέρχομαι τώρα σ’ αυτό που απέμεινε από το ΝΣ.
Σπεύδω να υπογραμμίσω ότι δεν είμαι αντίθετος με τους ελέγχους, την επιβολή προστίμων, την είσπραξη των οφειλών όσων οφείλουν. Θέλω όμως να ξεκαθαρίσω ότι όλοι αυτοί που οφείλουν δεν είναι εισφοροφυγάδες, ούτε επέλεξαν να χρωστούν αν και είχαν τη δυνατότητα. Πολύ μεγάλος αριθμός βρίσκεται σε αδυναμία πληρωμής λόγω της τεράστιας κρίσης που έχει οδηγήσει ήδη σε αφανισμό εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις ανεβάζοντας την ανεργία στα υψηλότερα σημεία των σχετικών δεικτών της Ευρώπης.
Επαναλαμβάνω, πως βεβαίως και πρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα και μάλιστα υψηλά, βεβαίως και η μαύρη, ανασφάλιστη εργασία είναι το μεγαλύτερο όνειδος για τον κόσμο της εργασίας και για την οικονομία της χώρας. Όμως με αποδυναμωμένη πλήρως την ΕΥΠΕΑ και όλους τους άλλους ελεγκτικούς μηχανισμούς των Ταμείων και του δημοσίου (ΣΕΠΕ), δε γίνεται να αντιμετωπίζεται το πρόβλημα.
Δεν μπορεί να νομοθετείται η λογική της “Μη ρύθμισης οφειλών - Μη υποβολής ΑΠΔ, με μηνιαίο πρόστιμο 10.500 Ε”.
Αντί γι΄ αυτή τη λογική θα έπρεπε να δοθεί μία ευκαιρία στις επιχειρήσεις με την υποχρέωση να διαφυλάξουν τις θέσεις εργασίας, αλλά και την βιωσιμότητα αναθεωρώντας τον Ν.4152/2013 (ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών), ώστε να ρυθμίσουν τις οφειλές τους με απλούστερο και πιο ευέλικτο τρόπο.
Όπως για παράδειγμα :
· Ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κλάσης.
· Κεφαλαιοποίηση των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ, κυρίως σε ενιαίο κεφάλαιο, το οποίο θα πάψει να διογκώνεται με προσαυξήσεις και επιπλέον πρόστιμα.
Αλλά αυτά βέβαια για εσάς ίσως είναι «Ψιλά Γράμματα».
Σε κάθε περίπτωση δώστε δυνατότητα σε ότι αφορά τις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις για εμπρόθεσμη συμπληρωματική - διορθωτική δήλωση όταν πρόκειται για ήσσονος σημασίας αβλεψίες.
Αντίθετα, σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης και σκόπιμης εισφοροδιαφυγής, διπλασιάστε τα πρόστιμα. Όχι όμως πάλι οριζόντια και τυφλά μέτρα και όλοι στο ίδιο τσουβάλι.
Α) Για την διαδοχική επικουρική ασφάλιση υπόσχεται ο Υπουργός δια του ΝΣ, να βελτιωθεί ο τρόπος συνυπολογισμού του χρόνου ασφάλισης που διανύθηκε μεταξύ φορέων Επικουρικής Ασφάλισης, Δημοσίου και Ιδιωτικού δικαίου και Ταμείων Επαγγελματικής ασφάλισης για μετά την 01-03-2013.
Όμως εδώ, δεν διευκρινίζετε αν με την συνένωση των επικουρικών ταμείων, προκύπτει μείωση του ποσού της σύνταξης από τα επικουρικά ταμεία.
Εδώ θέλει διευκρίνιση και ρητή διατύπωση.
Επίσης διατυπώνεται ο ισχυρισμός, πως θα βοηθηθεί ο υπολογισμός του ποσού της σύνταξης που αναλογεί σε κάθε ταμείο, για αιτήσεις που υποβλήθηκαν πριν την 01-03-2013.
Αυτό που δεν λέει το ΝΣ είναι, αν και πότε θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την απόδοση των συντάξεων με την διαδικασία της διαδοχικής ασφάλισης.
Σήμερα στο ΙΚΑ, ο χρόνος αυτός ξεπερνά τα 2 χρόνια.
Πως προτίθεστε να αντιμετωπίσετε το θέμα αυτό ;
Β) Αν θέλετε πράγματι να βελτιώσετε το ασφαλιστικό θα πρέπει να ενισχύσετε με προσωπικό τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Μην διώχνετε κόσμο από τα Ταμεία και από τα τμήματα συντάξεων.
Σταματήστε πια με την κινητικότητα, η οποία οδηγεί σε ακινησία το δημόσιο και την διαθεσιμότητα που οδηγεί σε απολύσεις και σε απελπισία χιλιάδες συνανθρώπους μας.
Τέλος, περιέχει κάποια θετικά σημεία το ΝΣ ; Βεβαίως και έχει.
Όπως για παράδειγμα, το άρθρο 10 για την συνεργασία της ΗΔΙΚΑ με το πληροφοριακό σύστημα ΗΛΙΟΣ ώστε να ελέγχονται καλύτερα οι χορηγήσεις προνοιακών επιδομάτων και να διασταυρώνονται τα στοιχεία.»
Όμως ερωτώ τον Κύριο Υπουργό,
Τι απέγινε με τους ελέγχους για τα χιλιάδες «μαϊμού» επιδόματα τυφλότητας και αναπηρίας, όπως είδαν κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας ως πρώτη είδηση στα ΜΜΕ ; Μήπως ήταν όλα αυτά ενταγμένα σε μια επικοινωνιακή τακτική ;
Αν όχι, μπορείτε να ενημερώσετε τα μέλη της επιτροπής, σε ποιο σημείο βρίσκονται οι έρευνες για όλα αυτά και πότε θα ολοκληρωθούν ;
Έχουν καταλογισθεί μέχρι τώρα διοικητικές και πειθαρχικές ευθύνες και σε πόσους ;
Κύριε Υπουργέ,
Πρέπει να γνωρίζετε πως είναι άλλο η ορθότητα των μέτρων και άλλο η ορθή εφαρμογή τους.
Επιπρόσθετα, θέλω να ενημερώσω πως υπογράφουμε τροπολογία μια ομάδα βουλευτών που αφορά τους υπαλλήλους της ΑΤΕ που απολύθηκαν και επαναπροσλήφθηκαν από την Τράπεζα Πειραιώς και δεν μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με τις διατάξεις του ταμείου της ΑΤΕ, που ίσχυαν κατά την ημέρα της απόλυσης. Σ΄ αυτό το θέμα θα αναφερθεί αναλυτικά ο κος Μουτσινάς, που πήρε την πρωτοβουλία της σύνταξης του κειμένου και της συλλογής υπογραφών.
Επίσης, θα ήθελα να αναφερθώ και σε μια επιστολή που έλαβα από μία απελπισμένη Κυρία η οποία είναι χήρα και άνεργη, μητέρα παιδιού με Σύνδρομο Down, που ως γνωστόν είναι μόνιμη και ανίατη αναπηρία. Η κόρη της είχε πιστοποιηθεί από 15/04/2010 από Πρωτοβάθμια επιτροπή ως « άτομο με νοητική υστέρηση» και ελάμβανε το σχετικό προνοιακό επίδομα για 3 έτη ως 15-04-2013. Κατέθεσε στο ΚΕΠΑ Πατησίων τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για επανεξέταση στις 26-06-2013 και μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει απάντηση ή ημ/νία για την επανεξέταση της κόρης της.
Κύριε Πρόεδρε, η Κυβέρνηση και ο Υπουργός Εργασίας εκτιμώ πως βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου.
Είναι γεγονός πως η οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια, έχει διαμορφώσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο στην λειτουργία και βιωσιμότητα των μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων. Οι σημαντικές αυξήσεις των ασφαλιστικών υποχρεώσεων, οι συνεχείς επιβαρύνσεις με φόρους και ιδιαίτερα η φορολόγηση από το πρώτο Ευρώ, οδηγεί μαθηματικά την κατηγορία αυτή των συμπολιτών μας σε μαρασμό και εξαφάνιση.
Σήμερα 300 χιλιάδες περίπου έμποροι και μαγαζάτορες, σχεδόν στο σύνολο τους, παίρνω παράδειγμα και από τον Νομό μου, τον Νομό Κιλκίς, ζούνε με τον κίνδυνο εξ αιτίας της αδυναμίας τους να εξοφλήσουν τις οφειλές προς το ταμείο του ΟΑΕΕ, να διωχθούν ποινικά. Κινδυνεύουν με κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων, είδη έχουν αποσταλεί και επιστολές. Στερούνται ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Θα μου πείτε τώρα πως προχωρήσατε σε ρύθμιση που θα μπορούσαν να ενταχθούν. Για οφειλή έως 5000 Ε έγινε ρύθμιση σε 12 δόσεις, που σημαίνει 450Ε μηνιαίως. Συνυπολογίζοντας κάθε 2Ο μήνα και την τρέχουσα δόση, αυτό σημαίνει πως κάθε μήνα χρειάζονται 650 Ε για ασφαλιστικές εισφορές.
Είναι δυνατόν αυτοί να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην υποχρέωση αυτή ώστε να είναι συνεπείς για να μην εκπέσουν της ρύθμισης ;
Σημειωτέον ότι δεν είναι μόνο αυτές οι υποχρεώσεις τους (ενοίκια, ΔΕΗ, χαράτσια, φόρος εισοδήματος, προκαταβολή φόρου, έκτακτη εισφορά και πολλά άλλα).
Η πορεία αυτού του ΣΝ, θυμίζει την προγραμματική συμφωνία της τρικομματικής κυβέρνησης με δύο διακηρυγμένους στόχους, την είσπραξη εσόδων και την παράλληλη στήριξη ορισμένων ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων, αλλά τελικά κατέληξαν να εκπληρώνουν μόνο τον πρώτο στόχο.
Όταν αναρτήθηκε στη δημόσια διαβούλευση το ασφαλιστικό αυτό νομοσχέδιο, διατυμπανίστηκαν μέτρα που θα βοηθούσαν χιλιάδες εργαζόμενους όπως :
· Η προσωρινή σύνταξη θα έφτανε το 95% από 80% της οριστικής.
· Θα ρυθμίζονταν χρέη δανειοληπτών του πρώην ΟΕΚ. Όσον αφορά τον ΟΕΚ, 97.343 κόκκινα δάνεια, απ’ ότι διαφαίνεται, θα παραμείνουν χωρίς ρύθμιση, αφού η Τρόικα έβαλε ΒΕΤΟ διαψεύδοντας και τις ελπίδες των οφειλετών και του κου Βρούτση που υπόσχονταν ευνοϊκούς διακανονισμούς.
· Άδοξο τέλος είχαν και οι κυβερνητικές υποσχέσεις για βελτίωση των όρων συνταξιοδότησης των αγροτών, με 40 έτη συνολικής ασφάλισης και με ηλικία 62 ετών.
Τελικά, όλα αυτά πήγαν περίπατο και απέμεινε το μόνο που ενδιαφέρει τους δανειστές και την Τρόικα, δηλαδή είσπραξη πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ, κυρίως από παλιούς και νέους οφειλέτες στα Ταμεία.
Ένα πολύ σοβαρό ζήτημα Κύριε Υπουργέ, είναι η πρόθεση σας να εντάξετε στον ΟΑΕΕ και τα μαγαζάκια που λειτουργούν σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων, που σήμερα τους επιτρέπεται να ασφαλίζονται σαν επαγγελματίες στον ΟΓΑ. Μην το επιχειρήσετε, θα είναι έγκλημα. Δεν θα μείνει κανένα σε λειτουργία. Ακόμα και τα καφενεία θα κλείσουν, που όπως ξέρετε, στα χωριά επιτελούν λειτούργημα το να παραμείνουν ανοικτά. Είναι ίσως ο μόνος τρόπος να βρίσκουν διέξοδο οι συνταξιούχοι και οι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας.
Κάποτε υπήρξε η ιδέα να γίνει αυτό επί υπουργίας Κουτρουμάνη και τότε με Επίκαιρη Ερώτηση μου, ο τότε Υπουργός, προς τιμή του, απεδέχθη την ιδιαιτερότητα της κατηγορίας αυτής των επαγγελματιών και έκανε αποδεχτή την εισήγηση μου για την εξαίρεση τους.
Εισέρχομαι τώρα σ’ αυτό που απέμεινε από το ΝΣ.
Σπεύδω να υπογραμμίσω ότι δεν είμαι αντίθετος με τους ελέγχους, την επιβολή προστίμων, την είσπραξη των οφειλών όσων οφείλουν. Θέλω όμως να ξεκαθαρίσω ότι όλοι αυτοί που οφείλουν δεν είναι εισφοροφυγάδες, ούτε επέλεξαν να χρωστούν αν και είχαν τη δυνατότητα. Πολύ μεγάλος αριθμός βρίσκεται σε αδυναμία πληρωμής λόγω της τεράστιας κρίσης που έχει οδηγήσει ήδη σε αφανισμό εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις ανεβάζοντας την ανεργία στα υψηλότερα σημεία των σχετικών δεικτών της Ευρώπης.
Επαναλαμβάνω, πως βεβαίως και πρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα και μάλιστα υψηλά, βεβαίως και η μαύρη, ανασφάλιστη εργασία είναι το μεγαλύτερο όνειδος για τον κόσμο της εργασίας και για την οικονομία της χώρας. Όμως με αποδυναμωμένη πλήρως την ΕΥΠΕΑ και όλους τους άλλους ελεγκτικούς μηχανισμούς των Ταμείων και του δημοσίου (ΣΕΠΕ), δε γίνεται να αντιμετωπίζεται το πρόβλημα.
Δεν μπορεί να νομοθετείται η λογική της “Μη ρύθμισης οφειλών - Μη υποβολής ΑΠΔ, με μηνιαίο πρόστιμο 10.500 Ε”.
Αντί γι΄ αυτή τη λογική θα έπρεπε να δοθεί μία ευκαιρία στις επιχειρήσεις με την υποχρέωση να διαφυλάξουν τις θέσεις εργασίας, αλλά και την βιωσιμότητα αναθεωρώντας τον Ν.4152/2013 (ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών), ώστε να ρυθμίσουν τις οφειλές τους με απλούστερο και πιο ευέλικτο τρόπο.
Όπως για παράδειγμα :
· Ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κλάσης.
· Κεφαλαιοποίηση των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ, κυρίως σε ενιαίο κεφάλαιο, το οποίο θα πάψει να διογκώνεται με προσαυξήσεις και επιπλέον πρόστιμα.
Αλλά αυτά βέβαια για εσάς ίσως είναι «Ψιλά Γράμματα».
Σε κάθε περίπτωση δώστε δυνατότητα σε ότι αφορά τις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις για εμπρόθεσμη συμπληρωματική - διορθωτική δήλωση όταν πρόκειται για ήσσονος σημασίας αβλεψίες.
Αντίθετα, σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης και σκόπιμης εισφοροδιαφυγής, διπλασιάστε τα πρόστιμα. Όχι όμως πάλι οριζόντια και τυφλά μέτρα και όλοι στο ίδιο τσουβάλι.
Α) Για την διαδοχική επικουρική ασφάλιση υπόσχεται ο Υπουργός δια του ΝΣ, να βελτιωθεί ο τρόπος συνυπολογισμού του χρόνου ασφάλισης που διανύθηκε μεταξύ φορέων Επικουρικής Ασφάλισης, Δημοσίου και Ιδιωτικού δικαίου και Ταμείων Επαγγελματικής ασφάλισης για μετά την 01-03-2013.
Όμως εδώ, δεν διευκρινίζετε αν με την συνένωση των επικουρικών ταμείων, προκύπτει μείωση του ποσού της σύνταξης από τα επικουρικά ταμεία.
Εδώ θέλει διευκρίνιση και ρητή διατύπωση.
Επίσης διατυπώνεται ο ισχυρισμός, πως θα βοηθηθεί ο υπολογισμός του ποσού της σύνταξης που αναλογεί σε κάθε ταμείο, για αιτήσεις που υποβλήθηκαν πριν την 01-03-2013.
Αυτό που δεν λέει το ΝΣ είναι, αν και πότε θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την απόδοση των συντάξεων με την διαδικασία της διαδοχικής ασφάλισης.
Σήμερα στο ΙΚΑ, ο χρόνος αυτός ξεπερνά τα 2 χρόνια.
Πως προτίθεστε να αντιμετωπίσετε το θέμα αυτό ;
Β) Αν θέλετε πράγματι να βελτιώσετε το ασφαλιστικό θα πρέπει να ενισχύσετε με προσωπικό τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Μην διώχνετε κόσμο από τα Ταμεία και από τα τμήματα συντάξεων.
Σταματήστε πια με την κινητικότητα, η οποία οδηγεί σε ακινησία το δημόσιο και την διαθεσιμότητα που οδηγεί σε απολύσεις και σε απελπισία χιλιάδες συνανθρώπους μας.
Τέλος, περιέχει κάποια θετικά σημεία το ΝΣ ; Βεβαίως και έχει.
Όπως για παράδειγμα, το άρθρο 10 για την συνεργασία της ΗΔΙΚΑ με το πληροφοριακό σύστημα ΗΛΙΟΣ ώστε να ελέγχονται καλύτερα οι χορηγήσεις προνοιακών επιδομάτων και να διασταυρώνονται τα στοιχεία.»
Όμως ερωτώ τον Κύριο Υπουργό,
Τι απέγινε με τους ελέγχους για τα χιλιάδες «μαϊμού» επιδόματα τυφλότητας και αναπηρίας, όπως είδαν κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας ως πρώτη είδηση στα ΜΜΕ ; Μήπως ήταν όλα αυτά ενταγμένα σε μια επικοινωνιακή τακτική ;
Αν όχι, μπορείτε να ενημερώσετε τα μέλη της επιτροπής, σε ποιο σημείο βρίσκονται οι έρευνες για όλα αυτά και πότε θα ολοκληρωθούν ;
Έχουν καταλογισθεί μέχρι τώρα διοικητικές και πειθαρχικές ευθύνες και σε πόσους ;
Κύριε Υπουργέ,
Πρέπει να γνωρίζετε πως είναι άλλο η ορθότητα των μέτρων και άλλο η ορθή εφαρμογή τους.
Επιπρόσθετα, θέλω να ενημερώσω πως υπογράφουμε τροπολογία μια ομάδα βουλευτών που αφορά τους υπαλλήλους της ΑΤΕ που απολύθηκαν και επαναπροσλήφθηκαν από την Τράπεζα Πειραιώς και δεν μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με τις διατάξεις του ταμείου της ΑΤΕ, που ίσχυαν κατά την ημέρα της απόλυσης. Σ΄ αυτό το θέμα θα αναφερθεί αναλυτικά ο κος Μουτσινάς, που πήρε την πρωτοβουλία της σύνταξης του κειμένου και της συλλογής υπογραφών.
Επίσης, θα ήθελα να αναφερθώ και σε μια επιστολή που έλαβα από μία απελπισμένη Κυρία η οποία είναι χήρα και άνεργη, μητέρα παιδιού με Σύνδρομο Down, που ως γνωστόν είναι μόνιμη και ανίατη αναπηρία. Η κόρη της είχε πιστοποιηθεί από 15/04/2010 από Πρωτοβάθμια επιτροπή ως « άτομο με νοητική υστέρηση» και ελάμβανε το σχετικό προνοιακό επίδομα για 3 έτη ως 15-04-2013. Κατέθεσε στο ΚΕΠΑ Πατησίων τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για επανεξέταση στις 26-06-2013 και μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει απάντηση ή ημ/νία για την επανεξέταση της κόρης της.
Η κυρία αυτή, με μηδενικό δηλωθέν εισόδημα για το 2012 και επιπλέον, με επιβάρυνση φόρου τεκμαρτού εισοδήματος, έχει σαν μοναδικό οικογενειακό έσοδο αυτό το προνοιακό επίδομα της κόρης της και βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση αντιμετωπίζοντας βασικά προβλήματα βιοπορισμού.
Προς το παρόν αυτά.
Περισσότερα στην συζήτηση επί των άρθρων."
Προς το παρόν αυτά.
Περισσότερα στην συζήτηση επί των άρθρων."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.