Τρίτη, 18 Ιουνίου 2013

Όλα τα 'χε η Μαριορή … τα διόδια της έλειπαν

Γράφει ο Βασίλης Κωνσταντινίδης
Πρόεδρος του Συλλόγου Κιλκισιωτών Αθήνας και Περιχώρων
Η παραπάνω λαϊκή παροιμία έρχεται γάντι στην απόφαση για δημιουργία διοδίων στους Ευζώνους και στην αντιμετώπιση που έχει από μεγάλη μερίδα των τοπικών παραγόντων. Και για να γίνουμε ακριβής για το τι εννοούμε, σημειώνουμε τα παρακάτω.


Πρόσφατα ψηφίσθηκε στη βουλή τροπολογία με την οποία προβλέπεται η δημιουργία διοδίων και στο νομό Κιλκίς, στη Εθνική οδό Θεσσαλονίκη – Ευρώπη στο ύψος του κόμβου της Ειδομένης. 

Σύμφωνα με την παραπάνω τροπολογία η επιβολή τελών διοδίων πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών και Δικτύων, ο οποίος και καθορίζει το ύψος των διοδίων, τον τρόπο είσπραξης και διαχωρισμού των οχημάτων σε κατηγορίες και την θέση λειτουργίας των σταθμών διοδίων.

Σχετικά με την παραπάνω απόφαση έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω.

Κατ’ αρχή η πολιτική εκχώρησης οδικών αξόνων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις για την εγκατάσταση σταθμών διοδίων συνεχίζεται και αυξάνεται. Είναι πάγια η τακτική όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων και της σημερινής τρικομματικής ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, που αφενός φορολογούν βάρβαρα τους Έλληνες πολίτες και αφετέρου όταν κατασκευάζουν δρόμους τους υποχρεώνουν να τους ξαναπληρώσουν από την αρχή διπλά και τρίδιπλα. 

Είναι η πολιτική του χαρατσώματος του λαού και της υπεράσπισης των συμφερόντων των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων.

Παραχωρούν τους οδικούς άξονες, οι οποίοι κατασκευάσθηκαν από το υστέρημα του ελληνικού λαού, στους μεγαλοεπιχειρηματίες ώστε να αυξήσουν τα κέρδη τους σε βάρος του λαού, αδιαφορώντας για τους μόνιμους αιμοδότες, τον απλό Έλληνα πολίτη. 

Σε αυτή τη λογική εντάσσεται κατά την γνώμη μας και ο νέος σταθμός διοδίων που στήνεται στο νομό μας.

Οι τοπικές αρχές διαφωνούν μόνο στο σημείο εγκατάστασης τους, δηλαδή είναι υπέρ των διοδίων, με την προϋπόθεση η χωροθέτηση του να είναι κοντά στο μεθοριακό σταθμό Ευζώνων για να απαλλάξει τους πολίτες των ακριτικών οικισμών της περιοχής του νομού μας από κάθε επιβάρυνση στις εσωτερικές μετακινήσεις τους έτσι ώστε να επιβαρύνονται με τέλος διέλευσης μόνο όσοι εισέρχονται στην χώρα ή εξέρχονται αυτήν και μάλιστα το θεωρούν «αδιαπραγμάτευτο» και το παρουσιάζουν και σαν «ηρωική πράξη». 

Περίεργη πράγματι λογική ή λόγια του αέρα, όπως πολύ σοφά λέει ο λαός μας. Το όλο πρόβλημα το εντοπίζουν στο χώρο κατασκευής του σταθμού των διοδίων, μία μετακίνηση πλησίον του συνοριακού σταθμού των Ευζώνων θα τους ικανοποιούσε απόλυτα, όπως και οι ίδιοι δηλώνουν.

Κάνουν μια υποτονική και πρόχειρα σχεδιασμένη διαμαρτυρία και μετά πιθανόν να ζητήσουν από την ανάδοχο εταιρία να αποσαφηνίσει την τιμολογιακή της πολιτική. Αλήθεια τι σημασία έχει για τον λαό αν το τίμημα θα είναι 2,40 ή 2,70 ευρώ.

Σε ότι αφορά τους τοπικούς παράγοντες αναρωτιέται κανείς μήπως υπάρχουν και άλλες σκοπιμότητες, όπως για παράδειγμα η έμμεση παρεμπόδιση των κατοίκων των παραμεθορίων οικισμών να πραγματοποιούν φθηνές αγορές, λόγω του κόστους των διοδίων, από τα γειτονικά χωριά της FYROM με δεδομένη την δεινή οικονομική κατάσταση που έχουν περιέλθει τα τελευταία χρόνια από την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων, αναρωτιέμαι μήπως.

Τους κυβερνητικούς και τοπικούς παράγοντες αυτό που θα έπρεπε να τους απασχολήσει ιδιαίτερα είναι η τραγική κατάσταση υπολειτουργίας του τελωνείου των Ευζώνων, της δεύτερης μεγαλύτερης πύλης εισόδου τουριστών στην χώρα μας και το σημαντικότερο η δεινή κατάσταση που έχουν περιέλθει τα νοικοκυριά. Η δημιουργία σταθμού διοδίων και ο χώρος εγκατάστασης τους μάρανε.

Η λογική της κυβέρνησης όπως αυτή εκφράστηκε, είναι ότι ο χρήστης πρέπει να πληρώνει τόσο για την κατασκευή, όσο και για τη συντήρηση του δρόμου. 

Σήμερα, με τα μνημόνια, τις δανειακές συμβάσεις, την ανεργία που πλησιάζει στο 30%, την περικοπή μισθών και συντάξεων, την πείνα να μεγαλώνει, δεν είναι αποδεκτό κανένα νέο χαράτσι όπως αυτό των διοδίων. Κοροϊδία, επίσης, αποτελεί και η συζήτηση που ανοίγουν για την τοποθεσία που θα πρέπει ή δήθεν θα βολεύει να τοποθετηθούν τα νέα διόδια, όταν και οι ίδιοι γνωρίζουν πολύ καλά πως στη σύμβαση που έχει υπογραφεί προβλέπεται τα διόδια στους εθνικούς δρόμους να ξεφυτρώσουν σαν τα μανιτάρια, καθιστώντας απαγορευτικές τις μετακινήσεις για τα λαϊκά στρώματα.

Οι πολίτες έχουν δικαίωμα να κινούνται δωρεάν σε σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους γιατί τους έχουν πληρώσει και συνεχίζουν να τους πληρώνουν με τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας και τους τεράστιους φόρους στα καύσιμα.

Οι συμπατριώτες μας και γενικότερα ο ελληνικός λαός πρέπει να συνειδητοποιήσει, ότι για να ανατραπεί αυτή η πολιτική χρειάζεται ο δικός τους οργανωμένος αγώνας και η συμμαχία των εργαζομένων με τους αγρότες και τους αυτοαπασχολούμενους στις πόλεις και στα χωριά.

Το πρόσφατο παράδειγμα της ΕΡΤ πρέπει να μας διδάξει πολλά. Κατ’ αρχή δείχνει το πόσο αδίστακτη είναι. Δεν διστάζουν μπροστά σε τίποτα. Δεν διστάζουν να επικαλεσθούν ακόμα και κακοδιοικήσεις, κακο ιαχειρίσεις, ατασθαλίες για τα οποία την αποκλειστική ευθύνη προκειμένου να πάρουν βάρβαρα μέτρα και να επιρρίψουν ευθύνες σε απλούς εργαζόμενους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ΕΡΤ. Ζήσαμε αυτές τις μέρες το θέατρο του παράλογου.

Το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να υπακούουν αδιαμαρτύρητα στην τρόικα και να φορτώνουν το κόστος στους συνήθεις «ύποπτους», στον απλό πολίτη.

Στον αγώνα τους αυτό ας μην περιμένει κανείς τίποτα σημαντικό ή πιθανόν και τίποτα από τους τοπικούς παράγοντες. Με βάση τα όσο μέχρι σήμερα έχουν πει, συμφωνούν με την εγκατάσταση των διοδίων. Διαφωνούν μόνο με το σημείο εγκατάστασης τους.

Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα, που λέει πολύ σοφά ο λαός μας.

Ας πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, αν θέλουν να μην είναι τα αιώνια θύματα και οι μόνιμοι αιμοδότες.

1 σχόλιο :

  1. Εμ εκεί στην Αθήνα που ζεις αγαπητέ, δεν μπορείς να ξέρεις τα προβλήματα εδώ πάνω! Τα διόδια έπρεπε να είχαν γίνει από ...χθες! Να πληρώνουν και κάτι στην έρμη την Ελλάδα όλα αυτά τα λαμόγια που μπαινοβγαίνουν στα καζίνα των Τρουκοσκοπιανών κάθε μέρα. Να σκέφτεται ο κάτοικος του Πολυκάστρου ότι θα πληρώσει πέντε ευρώ για να πάει στο Γευγελή να αγοράσει μισό κιλό ντομάτες! Και φυσικά να πληρώσουν και όλοι οι τουρίστες που πάνε Χαλκιδική τόσα χρόνια χρησιμοποιώντας εκατοντάδες χιλιόμετρα εθνικού δρόμου χωρίς να αφήνουν ούτε ένα σέντς! Τα υπόλοιπα τα ακούω βερεσέ και τσαμπαμαγκιές από πεντακόσια χιλιόμετρα μακριά.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή