Τα «έξυπνα» τηλέφωνα κατακτούν την παγκόσμια αγορά κινητής τηλεφωνίας. Οι ετήσιες πωλήσεις στον χώρο είναι μεγάλες, αποδίδοντας τεράστια κέρδη στις κατασκευάστριες εταιρείες.
Μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2012 η Samsung από τη Ν. Κορέα σημείωσε κέρδη ύψους 4,7 δισ. ευρώ. Τα οικονομικά μεγέθη είναι σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Ειδικοί αναλυτές υπολογίζουν ότι μέσα σ' αυτό το διάστημα η εταιρεία πούλησε σχεδόν 57 εκατομμύρια smartphones. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, η οποία ελέγχει περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς.
Και η Apple, όμως, που είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Samsung, κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη της κατά 24% στα 6,3 δισ. ευρώ.Προκειμένου να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία οι δυο εταιρείες βρίσκονται εδώ και μήνες σε μια αμείλικτη διαμάχη πατέντας. Αρκετές φορές οι δικαστές απαγόρευσαν στη Samsung να πουλήσει συγκεκριμένα προϊόντα, τα οποία μοιάζουν υπερβολικά με αυτά της Apple, για λόγους αθέμιτου ανταγωνισμού.
Το μέλλον του διαδικτύουΠολλοί ειδικοί επισημαίνουν συνεχώς ότι το μέλλον του διαδικτύου βρίσκεται στα smartphones και τα tablets. Γι’ αυτό το λόγο και οι εταιρείες, όπως η Google προσπαθούν ήδη από τώρα να εξασφαλίσουν ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας. Η Google άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά των smartphones με το λογισμικό Android.
«Η συγκεκριμένη εταιρεία επωφελείται σημαντικά από το γεγονός ότι κάθε χρήστης ενός κινητού Android είναι υποχρεωμένος να δημιουργήσει έναν λογαριασμό στη Google», εξηγεί ο Τομπίας Αρνς, μέλος της γερμανικής Ένωσης Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Νέων Μέσων. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία συνδέει τους πελάτες με τα προϊόντα της. «Η Google επιχειρεί να γίνει μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών κάθε είδους στο διαδίκτυο – προσπαθεί να δημιουργήσει ένα δικό της εικονικό σύμπαν», συνεχίζει ο Αρνς. Σ’ αυτό συμπεριλαμβάνεται και η σελίδα δημοσίευσης βίντεο YouTube, αλλά και η υπηρεσία ηλεκτρονικών μηνυμάτων Gmail.
Νέα προσπάθεια από την MicrosoftΜέχρι πρότινος η Microsoft δεν είχε ιδιαίτερα ενεργό ρόλο στη νέα αγορά των smartphones και tablets. Μόλις το 7% των smartphones λειτουργούσαν με λογισμικό της Microsoft. Το νέο λογισμικό Windows 8 που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κλασικό υπολογιστή, tablets, αλλά και σε smartphones είναι το νέο ελπιδοφόρο προϊόν της εταιρείας, που ίσως μπορέσει να ανατρέψει την κατανομή των μεριδίων της αγοράς.
Ακόμα και στις αναπτυσσόμενες χώρες τα smartphones κατακτούν ολοένα και περισσότερο το αγοραστικό κοινό, ειδικότερα μάλιστα στην Ασία. Πολλοί βρίσκουν στα smartphones μια εναλλακτική λύση σε σχέση με τους υπολογιστές. Σε αυτές τις χώρες, υψηλές πωλήσεις σημειώνουν οι πιο οικονομικές εκδοχές των smartphones, που λειτουργούν με μικρότερους επεξεργαστές και ανάλυση. Το λογισμικό όμως, παραμένει το ίδιο και έτσι μπορούν και χρησιμοποιούν τις ίδιες εφαρμογές. Κάτι που ενισχύει ακόμη περισσότερο τη μετατόπιση του διεθνούς ανταγωνισμού και προς Ανατολάς.
Deutsche Welle
Nils Naumann / Αλεξάνδρα Κοσμά
Υπεύθ. Σύνταξης: Δήμητρα Κυρανούδη
Μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2012 η Samsung από τη Ν. Κορέα σημείωσε κέρδη ύψους 4,7 δισ. ευρώ. Τα οικονομικά μεγέθη είναι σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Ειδικοί αναλυτές υπολογίζουν ότι μέσα σ' αυτό το διάστημα η εταιρεία πούλησε σχεδόν 57 εκατομμύρια smartphones. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, η οποία ελέγχει περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς.
Και η Apple, όμως, που είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Samsung, κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη της κατά 24% στα 6,3 δισ. ευρώ.Προκειμένου να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία οι δυο εταιρείες βρίσκονται εδώ και μήνες σε μια αμείλικτη διαμάχη πατέντας. Αρκετές φορές οι δικαστές απαγόρευσαν στη Samsung να πουλήσει συγκεκριμένα προϊόντα, τα οποία μοιάζουν υπερβολικά με αυτά της Apple, για λόγους αθέμιτου ανταγωνισμού.
Το μέλλον του διαδικτύουΠολλοί ειδικοί επισημαίνουν συνεχώς ότι το μέλλον του διαδικτύου βρίσκεται στα smartphones και τα tablets. Γι’ αυτό το λόγο και οι εταιρείες, όπως η Google προσπαθούν ήδη από τώρα να εξασφαλίσουν ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας. Η Google άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά των smartphones με το λογισμικό Android.
«Η συγκεκριμένη εταιρεία επωφελείται σημαντικά από το γεγονός ότι κάθε χρήστης ενός κινητού Android είναι υποχρεωμένος να δημιουργήσει έναν λογαριασμό στη Google», εξηγεί ο Τομπίας Αρνς, μέλος της γερμανικής Ένωσης Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Νέων Μέσων. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία συνδέει τους πελάτες με τα προϊόντα της. «Η Google επιχειρεί να γίνει μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών κάθε είδους στο διαδίκτυο – προσπαθεί να δημιουργήσει ένα δικό της εικονικό σύμπαν», συνεχίζει ο Αρνς. Σ’ αυτό συμπεριλαμβάνεται και η σελίδα δημοσίευσης βίντεο YouTube, αλλά και η υπηρεσία ηλεκτρονικών μηνυμάτων Gmail.
Νέα προσπάθεια από την MicrosoftΜέχρι πρότινος η Microsoft δεν είχε ιδιαίτερα ενεργό ρόλο στη νέα αγορά των smartphones και tablets. Μόλις το 7% των smartphones λειτουργούσαν με λογισμικό της Microsoft. Το νέο λογισμικό Windows 8 που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κλασικό υπολογιστή, tablets, αλλά και σε smartphones είναι το νέο ελπιδοφόρο προϊόν της εταιρείας, που ίσως μπορέσει να ανατρέψει την κατανομή των μεριδίων της αγοράς.
Ακόμα και στις αναπτυσσόμενες χώρες τα smartphones κατακτούν ολοένα και περισσότερο το αγοραστικό κοινό, ειδικότερα μάλιστα στην Ασία. Πολλοί βρίσκουν στα smartphones μια εναλλακτική λύση σε σχέση με τους υπολογιστές. Σε αυτές τις χώρες, υψηλές πωλήσεις σημειώνουν οι πιο οικονομικές εκδοχές των smartphones, που λειτουργούν με μικρότερους επεξεργαστές και ανάλυση. Το λογισμικό όμως, παραμένει το ίδιο και έτσι μπορούν και χρησιμοποιούν τις ίδιες εφαρμογές. Κάτι που ενισχύει ακόμη περισσότερο τη μετατόπιση του διεθνούς ανταγωνισμού και προς Ανατολάς.
Deutsche Welle
Nils Naumann / Αλεξάνδρα Κοσμά
Υπεύθ. Σύνταξης: Δήμητρα Κυρανούδη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.