Στο πλαίσιο της δράσης «Και στις σχολικές εκδρομές .. Πάμε Ελλάδα» το Υπουργείο Παιδείας δημιούργησε την ψηφιακή διαδραστική πλατφόρμα πληροφόρησης και επικοινωνίας ανάμεσα στα σχολεία και τους μαθητές για την προώθηση εκπαιδευτικών επισκέψεων στην Ελλάδα με τίτλο «Πάμε Ελλάδα». http://schools-go-Greece.sch.gr
Στην ιστοσελίδα αυτή αναρτώνται όλες οι οργανωμένες δράσεις από το Υπουργείο Παιδείας, θα διενεργούνται διαγωνισμοί και επιβραβεύσεις, θα οργανώνονται συναντήσεις και κοινές δράσεις και ανταλλαγές σχολείων και μαθητών στην Ελλάδα.
Παράλληλα θα λειτουργεί κοινωνική δικτύωση για τη διάχυση των εντυπώσεων, την ανταλλαγή εμπειριών, την κατάθεση σχολίων και κυρίως την προβολή της Ελλάδας ως προορισμού για μαθητικές εκδρομές.
Η πλατφόρμα ανοίγει σήμερα και έχει ήδη πολλά βίντεο μαθητών από όλη τη χώρα που προβάλλουν τον τόπο τους.
Για την εκδήλωση η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δήλωσε:
«Οι μαθητές μέσω των σχολικών εκδρομών έχουν την ευκαιρία και το προνόμιο να γνωρίσουν το μοναδικό φυσικό πλούτο της χώρας μας, την πολιτιστική μας κληρονομιά αλλά και να αναπτύξουν την κοινωνικότητα τους.
Από πέρσι το Μάρτιο ξεκινήσαμε στο Υπουργείο Παιδείας μια μεγάλη προσπάθεια για την προβολή της χώρας ως προορισμού εκπαιδευτικών επισκέψεων για Έλληνες και ξένους μαθητές με κεντρικό σύνθημα «Πάμε Ελλάδα». Οι σχολικές εκδρομές μπορούν να συνδυαστούν για την υποστήριξη και την ανάπτυξη του μεγάλου πλεονεκτήματος της χώρας μας που είναι ο τουρισμός.
Την 1η Απριλίου κορυφώνεται αυτή η προσπάθεια και στο λεκανοπέδιο της Αττικής θα αναπτυχθούν ποικίλες δράσεις από μαθητές σε διάφορα σημεία της πόλης, ώστε η Ελλάδα να γίνει πόλος έλξης του μαθητικού τουρισμού για μαθητές της χώρας και του εξωτερικού. Οι δράσεις αυτές θα έχουν ως σημείο συνάντησης, αφετηρίας και τερματισμού, το χώρο «Τεχνόπολις» στο Γκάζι.
Αυτή η έξοδος των μαθητών στο λεκανοπέδιο της Αττικής έχει και στόχο την ανακάλυψη, περιγραφή, ανάδειξη, προβολή ενός τοπίου ή μνημείου, και του συνόλου της πόλης σε ένα βίντεο, το οποίο θα ανέβει στην πλατφόρμα για διαγωνισμό. Το καλύτερο βίντεο που θα πείσει Έλληνες και ξένους μαθητές να επισκεφτούν την Αθήνα και θα έχουμε αύξηση των εκδρομών προς αυτό τον προορισμό τον επόμενο χρόνο θα βραβευτεί με διάφορους τρόπους.
Και στις σχολικές εκδρομές Πάμε Ελλάδα λοιπόν».
Δράσεις1. Ποδηλατοδρομία, με 200 μαθητές με συγκεκριμένη διαδρομή, ξεναγήσεις, παρουσιάσεις αξιοθέατων, μνημείων, φωτογράφιση- βιντεοσκόπηση. Όλη αυτή η δράση σχεδιάστηκε και υλοποιείται από τον κ. Γιώργο Αμυρά, Δημοτικό Σύμβουλο του Δήμου Αθηναίων, δημοσιογράφο.
2. Τέσσερις περιηγήσεις στην Αθήνα από πέντε ομάδες μαθητών των 20 ατόμων η καθεμία – φωτογράφιση – βιντεοσκόπηση για ανάδειξη -ανακάλυψη και προβολή περιοχών, μνημείων, φορέων, ποικίλων δράσεων που γίνονται στην πόλη – συναντήσεις-συζητήσεις με πολίτες, νέους, φορείς κλπ.
3. Χοροδράσεις – εικαστικές παρεμβάσεις σε διάφορα σημεία της πόλης από 3 ομάδες μαθητών του καλλιτεχνικού σχολείου (όλες οι δημιουργίες θα προσφερθούν στο Δήμο Αθηναίων).
3.1. «Ένα Δέντρο για την Αθήνα». Γλυπτική Εγκατάσταση ύψους 2,5 μ. κατασκευασμένη από ανακυκλώσιμα υλικά. Τα κλαδιά καταλήγουν σε ανθρώπινα χέρια που αναζητούν επικοινωνία, ικετεύουν, προσδοκούν, φτιαγμένα από μαθητές.
3.2. «Όλοι Ένα Όλα». Χορόδραση από ομάδα 50 μαθητών με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής. Χορευτικές φιγούρες που ανά διαστήματα μένουν ακίνητες για να αποτυπωθούν ως περιγράμματα σε μουσαμά μεγάλης διάστασης. Εν συνεχεία μετατρέπονται σε χρωματικές επιφάνειες. Στόχος η συνεργασία των τεχνών μέσα από την αποτύπωση της φευγαλέας παρουσίας.
3.3. «Ο Διθύραμβος ταξιδεύει στο χρόνο», 40 μαθητές. Τελετουργικό δρώμενο εμπνευσμένο από το Διθύραμβο που γεννιέται στην Αττική. Ύμνος προς το Διόνυσο και παραδοσιακός χορός «Αγέρανος» με συμβολισμούς και αναφορές στο Αρχαίο Δράμα.
4. Γκράφιτι για την Αθήνα (σε υφάσματα)
5. Δημιουργία σλόγκαν για την Αθήνα
6. Παρουσίαση των τριών τραγουδιών, για την Αθήνα, δημιουργία των τριών μουσικών σχολείων.
7. Συναυλία Μουσικού Αλίμου στην Τεχνόπολη (διάρκεια 1.30 ώρα)
Σε αυτή την προσπάθεια απαιτείται η ενεργός συμμετοχή των σχολείων και πρωτίστως των μαθητών, οι οποίοι θα «πλημυρίσουν» την Αθήνα, με τη ζωντανή παρουσία τους, με τις δράσεις τους και τα δημιουργικά τους έργα, ώστε το σύνθημα: «Πάμε Αθήνα /Schools, let’s go to Greece» να φτάσει σε όλη τη χώρα και πέρα από τα σύνορά της.
8. Συγκέντρωση έξω από τον είσοδο του Αρχαιολογικού χώρου στην Ελευσίνα-εκκίνηση ποδηλατοδρομίας.
9. Μουσική εκδήλωση και χορός στον ανοιχτό χώρο μπροστά από την Ελαιουργική στην Ελευσίνα. Συμμετέχουν τα μουσικά συγκροτήματα του 2ου Λυκείου Ελευσίνας και του 1ου ΕΠΑΛ Ελευσίνας.
10. Μουσείο Μαραθωνίου – «Ολυμπιακός Ύμνος» Χορωδία μαθητών/τριών
Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο Παλλήνης
11. «Γιατί ο τόπος μου είναι σπουδαίος; Μαραθώνιος-Μουσείο Μαραθωνίου δρόμου»
12.«Σηματοδοτώ το χάρτη του Μαραθώνα και προβάλλω τον τόπο μου»
Σε επιδαπέδιο χάρτη της περιοχής, μαθητές/τριες σηματοδοτούν τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς και οικολογικής σημασίας τόπους, αναφέροντας λέξεις κλειδιά που συμπυκνώνουν τη σημασία τους.
13.Αρχαιολογικός χώρος Τύμβου Μαραθώνα «Τύμβος Μαραθώνα – Παγκόσμιο προσκύνημα»
(α) Συνέντευξη μαθητών/τριών από τους φιλολόγους Μ. Λεμονή και Α. Καλογερόπουλο, με στόχο την ανάδειξη της σημασίας του Τύμβου Μαραθώνα.
(β) Δρώμενο: Συμβολική περικύκλωση Τύμβου Μαραθώνα και δρώμενο μαθητών/τριών βασισμένο στο επίγραμμα του Σιμωνίδη
14.Εθνικό Πάρκο Σχινιά – Κωπηλατοδρόμιο
α) «Γνωρίζω τον τόπο μου μέσα από τη Μακέτα του κωπηλατοδρομίου»
β) «Συνέντευξη από τον Κωπηλάτη Ολυμπιονίκη Βασίλη Πολύμερο» και
Παρακολούθηση αγώνων κωπηλασίας
Στην ιστοσελίδα αυτή αναρτώνται όλες οι οργανωμένες δράσεις από το Υπουργείο Παιδείας, θα διενεργούνται διαγωνισμοί και επιβραβεύσεις, θα οργανώνονται συναντήσεις και κοινές δράσεις και ανταλλαγές σχολείων και μαθητών στην Ελλάδα.
Παράλληλα θα λειτουργεί κοινωνική δικτύωση για τη διάχυση των εντυπώσεων, την ανταλλαγή εμπειριών, την κατάθεση σχολίων και κυρίως την προβολή της Ελλάδας ως προορισμού για μαθητικές εκδρομές.
Η πλατφόρμα ανοίγει σήμερα και έχει ήδη πολλά βίντεο μαθητών από όλη τη χώρα που προβάλλουν τον τόπο τους.
Για την εκδήλωση η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δήλωσε:
«Οι μαθητές μέσω των σχολικών εκδρομών έχουν την ευκαιρία και το προνόμιο να γνωρίσουν το μοναδικό φυσικό πλούτο της χώρας μας, την πολιτιστική μας κληρονομιά αλλά και να αναπτύξουν την κοινωνικότητα τους.
Από πέρσι το Μάρτιο ξεκινήσαμε στο Υπουργείο Παιδείας μια μεγάλη προσπάθεια για την προβολή της χώρας ως προορισμού εκπαιδευτικών επισκέψεων για Έλληνες και ξένους μαθητές με κεντρικό σύνθημα «Πάμε Ελλάδα». Οι σχολικές εκδρομές μπορούν να συνδυαστούν για την υποστήριξη και την ανάπτυξη του μεγάλου πλεονεκτήματος της χώρας μας που είναι ο τουρισμός.
Την 1η Απριλίου κορυφώνεται αυτή η προσπάθεια και στο λεκανοπέδιο της Αττικής θα αναπτυχθούν ποικίλες δράσεις από μαθητές σε διάφορα σημεία της πόλης, ώστε η Ελλάδα να γίνει πόλος έλξης του μαθητικού τουρισμού για μαθητές της χώρας και του εξωτερικού. Οι δράσεις αυτές θα έχουν ως σημείο συνάντησης, αφετηρίας και τερματισμού, το χώρο «Τεχνόπολις» στο Γκάζι.
Αυτή η έξοδος των μαθητών στο λεκανοπέδιο της Αττικής έχει και στόχο την ανακάλυψη, περιγραφή, ανάδειξη, προβολή ενός τοπίου ή μνημείου, και του συνόλου της πόλης σε ένα βίντεο, το οποίο θα ανέβει στην πλατφόρμα για διαγωνισμό. Το καλύτερο βίντεο που θα πείσει Έλληνες και ξένους μαθητές να επισκεφτούν την Αθήνα και θα έχουμε αύξηση των εκδρομών προς αυτό τον προορισμό τον επόμενο χρόνο θα βραβευτεί με διάφορους τρόπους.
Και στις σχολικές εκδρομές Πάμε Ελλάδα λοιπόν».
Δράσεις1. Ποδηλατοδρομία, με 200 μαθητές με συγκεκριμένη διαδρομή, ξεναγήσεις, παρουσιάσεις αξιοθέατων, μνημείων, φωτογράφιση- βιντεοσκόπηση. Όλη αυτή η δράση σχεδιάστηκε και υλοποιείται από τον κ. Γιώργο Αμυρά, Δημοτικό Σύμβουλο του Δήμου Αθηναίων, δημοσιογράφο.
2. Τέσσερις περιηγήσεις στην Αθήνα από πέντε ομάδες μαθητών των 20 ατόμων η καθεμία – φωτογράφιση – βιντεοσκόπηση για ανάδειξη -ανακάλυψη και προβολή περιοχών, μνημείων, φορέων, ποικίλων δράσεων που γίνονται στην πόλη – συναντήσεις-συζητήσεις με πολίτες, νέους, φορείς κλπ.
3. Χοροδράσεις – εικαστικές παρεμβάσεις σε διάφορα σημεία της πόλης από 3 ομάδες μαθητών του καλλιτεχνικού σχολείου (όλες οι δημιουργίες θα προσφερθούν στο Δήμο Αθηναίων).
3.1. «Ένα Δέντρο για την Αθήνα». Γλυπτική Εγκατάσταση ύψους 2,5 μ. κατασκευασμένη από ανακυκλώσιμα υλικά. Τα κλαδιά καταλήγουν σε ανθρώπινα χέρια που αναζητούν επικοινωνία, ικετεύουν, προσδοκούν, φτιαγμένα από μαθητές.
3.2. «Όλοι Ένα Όλα». Χορόδραση από ομάδα 50 μαθητών με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής. Χορευτικές φιγούρες που ανά διαστήματα μένουν ακίνητες για να αποτυπωθούν ως περιγράμματα σε μουσαμά μεγάλης διάστασης. Εν συνεχεία μετατρέπονται σε χρωματικές επιφάνειες. Στόχος η συνεργασία των τεχνών μέσα από την αποτύπωση της φευγαλέας παρουσίας.
3.3. «Ο Διθύραμβος ταξιδεύει στο χρόνο», 40 μαθητές. Τελετουργικό δρώμενο εμπνευσμένο από το Διθύραμβο που γεννιέται στην Αττική. Ύμνος προς το Διόνυσο και παραδοσιακός χορός «Αγέρανος» με συμβολισμούς και αναφορές στο Αρχαίο Δράμα.
4. Γκράφιτι για την Αθήνα (σε υφάσματα)
5. Δημιουργία σλόγκαν για την Αθήνα
6. Παρουσίαση των τριών τραγουδιών, για την Αθήνα, δημιουργία των τριών μουσικών σχολείων.
7. Συναυλία Μουσικού Αλίμου στην Τεχνόπολη (διάρκεια 1.30 ώρα)
Σε αυτή την προσπάθεια απαιτείται η ενεργός συμμετοχή των σχολείων και πρωτίστως των μαθητών, οι οποίοι θα «πλημυρίσουν» την Αθήνα, με τη ζωντανή παρουσία τους, με τις δράσεις τους και τα δημιουργικά τους έργα, ώστε το σύνθημα: «Πάμε Αθήνα /Schools, let’s go to Greece» να φτάσει σε όλη τη χώρα και πέρα από τα σύνορά της.
8. Συγκέντρωση έξω από τον είσοδο του Αρχαιολογικού χώρου στην Ελευσίνα-εκκίνηση ποδηλατοδρομίας.
9. Μουσική εκδήλωση και χορός στον ανοιχτό χώρο μπροστά από την Ελαιουργική στην Ελευσίνα. Συμμετέχουν τα μουσικά συγκροτήματα του 2ου Λυκείου Ελευσίνας και του 1ου ΕΠΑΛ Ελευσίνας.
10. Μουσείο Μαραθωνίου – «Ολυμπιακός Ύμνος» Χορωδία μαθητών/τριών
Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο Παλλήνης
11. «Γιατί ο τόπος μου είναι σπουδαίος; Μαραθώνιος-Μουσείο Μαραθωνίου δρόμου»
12.«Σηματοδοτώ το χάρτη του Μαραθώνα και προβάλλω τον τόπο μου»
Σε επιδαπέδιο χάρτη της περιοχής, μαθητές/τριες σηματοδοτούν τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς και οικολογικής σημασίας τόπους, αναφέροντας λέξεις κλειδιά που συμπυκνώνουν τη σημασία τους.
13.Αρχαιολογικός χώρος Τύμβου Μαραθώνα «Τύμβος Μαραθώνα – Παγκόσμιο προσκύνημα»
(α) Συνέντευξη μαθητών/τριών από τους φιλολόγους Μ. Λεμονή και Α. Καλογερόπουλο, με στόχο την ανάδειξη της σημασίας του Τύμβου Μαραθώνα.
(β) Δρώμενο: Συμβολική περικύκλωση Τύμβου Μαραθώνα και δρώμενο μαθητών/τριών βασισμένο στο επίγραμμα του Σιμωνίδη
14.Εθνικό Πάρκο Σχινιά – Κωπηλατοδρόμιο
α) «Γνωρίζω τον τόπο μου μέσα από τη Μακέτα του κωπηλατοδρομίου»
β) «Συνέντευξη από τον Κωπηλάτη Ολυμπιονίκη Βασίλη Πολύμερο» και
Παρακολούθηση αγώνων κωπηλασίας
Υπέροχο σχέδιο! Υπέροχο!Πήρα μερικές ιδέες και εγώ.. Σας εύχομαι καλή επιτυχία!
ΑπάντησηΔιαγραφή