Η έλλειψη οικονομικών πόρων για την κάλυψη των άμεσων και απαραίτητων αναγκών για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, είναι μία ακόμη δοκιμασία ανάμεσα στις πολλές, που προστέθηκε με την έναρξη του σχολικού έτους σε αυτές που ήδη αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα.
πρωτοφανής αυτή κατάσταση που αφορά στα σχολεία σχεδόν όλων των Δήμων της χώρας, είναι αποτέλεσμα της κατάργησης των σχολικών επιτροπών που αυτοδίκαια με βάση το νόμο 5056/23 του Υπουργείου Εσωτερικών, έπαψαν από 30/6/2024 να υφίστανται.
Η μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων των σχολικών επιτροπών στις υπηρεσίες των Δήμων έγινε χωρίς να έχει υπάρξει ανάλογη προετοιμασία και ήταν απόλυτα βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό, διαχειριστικό αδιέξοδο και οικονομική ασφυξία. Σήμερα, έναν ολόκληρο χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου, γινόμαστε μάρτυρες μιας τραγελαφικής κατάστασης που δημιούργησαν οι ρυθμίσεις αυτές του «επιτελικού» κράτους, αφού ούτε το άνοιγμα των λογαριασμών στο όνομα των Διευθυντών/τριών των σχολικών μονάδων έχει γίνει, για να πιστωθεί το «αστρονομικό» ποσό των 500 ευρώ, ούτε οι ενέργειες για τη διαχείριση των πιστώσεων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων.
Το πρόβλημα αφορά όχι μόνο στις σχολικές επιτροπές που καταργήθηκαν, αλλά και σε αυτές που διατηρήθηκαν, καθώς πολλοί Δήμοι διαχειρίζονται τα χρήματα κατά το δοκούν, παρά το γεγονός ότι είναι κονδύλια ειδικού σκοπού και τα καταβάλουν με μεγάλες καθυστερήσεις.
Επιπροσθέτως, τα κονδύλια παραμένουν για χρόνια καθηλωμένα σε χαμηλά επίπεδα, την ίδια στιγμή που υπάρχουν υπερβολικές ανατιμήσεις βασικών ειδών, ως αποτέλεσμα της ανικανότητας της κυβέρνησης να ελέγξει το κύμα αισχροκέρδειας, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να πρέπει οι γονείς να «βάζουν το χέρι στην τσέπη» για να συνδράμουν τα σχολεία!
Αποτέλεσμα της έκρυθμης αυτής κατάστασης που θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία των σχολείων, είναι να μην γνωρίζει κανείς πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία μέχρι τη διευθέτηση των διοικητικών θεμάτων, τι θα γίνει με την προμήθεια υλικού, τους λογαριασμούς, την προμήθεια πετρελαίου, τις αναγκαίες μικροεπισκευές.
Η Κυβέρνηση που περιφρόνησε για μία ακόμη φορά τη διαβούλευση με τους φορείς και δεν έδωσε τον απαραίτητο χρόνο για να διαπιστωθεί αν το σύστημα είναι ή όχι λειτουργικό, χωρίς παράλληλα να φροντίσει μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών να διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο χρηματοδότησης των σχολείων, έχει την αποκλειστική ευθύνη για την σημερινή κατάσταση.
Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών Βθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς απαιτεί την άμεση επίλυση του θέματος και τη γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ώστε τα σχολεία να μπορούν να λειτουργήσουν σωστά.
Το δημόσιο σχολείο θα έπρεπε να είναι σε πρώτη προτεραιότητα για το υπουργείο μας.
Κιλκίς 10-10-2024
ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΙΛΚΙΣ
Η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών Βθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς απαιτεί την άμεση επίλυση του θέματος και τη γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ώστε τα σχολεία να μπορούν να λειτουργήσουν σωστά.
Το δημόσιο σχολείο θα έπρεπε να είναι σε πρώτη προτεραιότητα για το υπουργείο μας.
Κιλκίς 10-10-2024
ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΙΛΚΙΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.