Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 οι μαθητές και μαθήτριες του 8ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς συμμετείχαν σε ευρωπαϊκό eTwinning έργο με τίτλο: “Let me tell you a story about a plant”.
Το θέμα του έργου ήταν η γνωριμία με κάποια φυτά που καλλιεργούνται από παλιά ως σήμερα στις περιοχές των συμμετεχόντων στο έργο σχολείων και τα προϊόντα που προσφέρουν στον άνθρωπο. Κάθε σχολείο-εταίρος επέλεξε ένα φυτό που παράγει ο τόπος του και μέσα από διάφορες εκπαιδευτικές συνεργατικές διαδικασίες οι μαθητές/τριες του προγράμματος γνώρισαν την ιστορία των φυτών, ανακάλυψαν τα αγαθά που προσφέρει η γη και την ποικιλομορφία που υπάρχει από περιοχή σε περιοχή.
Προβληματίστηκαν σε σχέση με περιβαλλοντικά προβλήματα που επηρεάζουν τη διατήρηση των φυτικών ειδών και συνέδεσαν τις εκπαιδευτικές τους δραστηριότητες με ορισμένους από τους 17 Στόχους του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (Στόχος 3: Καλή υγεία και ευημερία, Στόχος 8: Αξιοπρεπής εργασία και οικονομική ανάπτυξη, Στόχος 12: Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή, Στόχος 15: Ζωή στη στεριά, Στόχος 17: Συνεργασία για τους στόχους).
Τα σχολεία-εταίροι που συμμετείχαν και ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα ήταν:
8ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς (σιτάρι),
Δημοτικό Σχολείο Dobriša Cesarić, Požega, Κροατία (ηλιοτρόπιο)
Δημοτικό Σχολείο Ștefan cel Mare, Alexandria, Ρουμανία (καλαμπόκι)
1ο ΕΠΑ.Λ Βροντάδου Χίου (μαστιχοφόρος σχίνος)
120 παιδιά και 8 εκπαιδευτικοί από 4 σχολεία, 3 χώρες και 2 βαθμίδες εκπαίδευσης εργάστηκαν στο έργο διάρκειας 7 μηνών. Η συνεργασία και επικοινωνία των σχολείων-συνεργατών πραγματοποιήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του eTwinning. Για την υλοποίηση των συνεργατικών δραστηριοτήτων χρησιμοποιήθηκαν διαδραστικά διαδικτυακά εργαλεία και παρήχθη ποικίλο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό.
Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ζωγραφιές, κολάζ, παρουσιάσεις και βίντεο, ψηφιακό βιβλίο με συνταγές μαγειρικής, ψηφιακούς εννοιολογικούς χάρτες και ιστοριογραμμές. Συμμετείχαν σε ηλεκτρονικές ψηφοφορίες και ψηφιακά παιχνίδια γνώσεων. Κατέγραψαν προτάσεις και λύσεις για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τα φυτά και σχεδίασαν έναν ψηφιακό χάρτη περιήγησης στους δρόμους των φυτών τους ως συμβολή στην τοπική οικονομία, εργασία και τουρισμό των περιοχών τους. Δημιούργησαν ψηφιακές αφίσες.
Τα σχολεία-εταίροι που συμμετείχαν και ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα ήταν:
8ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς (σιτάρι),
Δημοτικό Σχολείο Dobriša Cesarić, Požega, Κροατία (ηλιοτρόπιο)
Δημοτικό Σχολείο Ștefan cel Mare, Alexandria, Ρουμανία (καλαμπόκι)
1ο ΕΠΑ.Λ Βροντάδου Χίου (μαστιχοφόρος σχίνος)
120 παιδιά και 8 εκπαιδευτικοί από 4 σχολεία, 3 χώρες και 2 βαθμίδες εκπαίδευσης εργάστηκαν στο έργο διάρκειας 7 μηνών. Η συνεργασία και επικοινωνία των σχολείων-συνεργατών πραγματοποιήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του eTwinning. Για την υλοποίηση των συνεργατικών δραστηριοτήτων χρησιμοποιήθηκαν διαδραστικά διαδικτυακά εργαλεία και παρήχθη ποικίλο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό.
Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ζωγραφιές, κολάζ, παρουσιάσεις και βίντεο, ψηφιακό βιβλίο με συνταγές μαγειρικής, ψηφιακούς εννοιολογικούς χάρτες και ιστοριογραμμές. Συμμετείχαν σε ηλεκτρονικές ψηφοφορίες και ψηφιακά παιχνίδια γνώσεων. Κατέγραψαν προτάσεις και λύσεις για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που απειλούν τα φυτά και σχεδίασαν έναν ψηφιακό χάρτη περιήγησης στους δρόμους των φυτών τους ως συμβολή στην τοπική οικονομία, εργασία και τουρισμό των περιοχών τους. Δημιούργησαν ψηφιακές αφίσες.
Ασχολήθηκαν με κατασκευές STEAM και ρομποτική. Αντάλλαξαν γνώσεις, σκέψεις, συναισθήματα, συνδιαμόρφωσαν εκπαιδευτικό υλικό, έκαναν ανταλλαγή δώρων με προϊόντα που προέρχονται από τα φυτά τους.
Αποκτήθηκαν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις πολύ χρήσιμες για τους μαθητές/τριες ως ενεργούς πολίτες που γνωρίζουν τον τόπο και την ιστορία του, σέβονται το περιβάλλον στο οποίο ζουν και μεγαλώνουν και φροντίζουν για την προστασία του.
Ιδιαιτέρως ουσιαστική στην υλοποίηση του προγράμματος ήταν η συμβολή τόσο των γονέων και συγγενών των μαθητών του νηπιαγωγείου μας όσο και φορέων, επαγγελματιών και κατοίκων της τοπικής κοινωνίας.
Συγκεκριμένα το 8ο Νηπιαγωγείο ευχαριστεί θερμά:
- τον κύριο Θεόδωρο Μαυρόπουλο, γεωργό, που μας παρουσίασε τα στάδια ανάπτυξης του σιταριού, τις αγροτικές εργασίες και τα εργαλεία του τότε και του τώρα.
- την κυρία Παρθένα Τσιλιγκαρίδου που μας βοήθησε να φτιάξουμε γευστικά πισία με αλεύρι σίτου.
- τον κύριο Θανάση Βαφειάδη, συγγραφέα, που μας έστειλε ιστορίες με έθιμα που σχετίζονται με το σιτάρι.
- το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κιλκίς για το πρόγραμμα ανακύκλωσης που παρακολουθήσαμε.
Αποκτήθηκαν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις πολύ χρήσιμες για τους μαθητές/τριες ως ενεργούς πολίτες που γνωρίζουν τον τόπο και την ιστορία του, σέβονται το περιβάλλον στο οποίο ζουν και μεγαλώνουν και φροντίζουν για την προστασία του.
Ιδιαιτέρως ουσιαστική στην υλοποίηση του προγράμματος ήταν η συμβολή τόσο των γονέων και συγγενών των μαθητών του νηπιαγωγείου μας όσο και φορέων, επαγγελματιών και κατοίκων της τοπικής κοινωνίας.
Συγκεκριμένα το 8ο Νηπιαγωγείο ευχαριστεί θερμά:
- τον κύριο Θεόδωρο Μαυρόπουλο, γεωργό, που μας παρουσίασε τα στάδια ανάπτυξης του σιταριού, τις αγροτικές εργασίες και τα εργαλεία του τότε και του τώρα.
- την κυρία Παρθένα Τσιλιγκαρίδου που μας βοήθησε να φτιάξουμε γευστικά πισία με αλεύρι σίτου.
- τον κύριο Θανάση Βαφειάδη, συγγραφέα, που μας έστειλε ιστορίες με έθιμα που σχετίζονται με το σιτάρι.
- το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κιλκίς για το πρόγραμμα ανακύκλωσης που παρακολουθήσαμε.
- Τους εκπροσώπους από την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση Staramaki που μας επισκέφθηκαν και μας εξήγησαν πώς φτιάχνονται καλαμάκια για ροφήματα από σιτάρι και τι σημαίνει κυκλική οικονομία.
Με την ολοκλήρωση του, μέρος του προγράμματος και συγκεκριμένα ο τρόπος με τον οποίον εργάστηκαν τα νήπια και η ιστορία του τόπου μέσα από την καλλιέργεια του σιταριού παρουσιάστηκε στο 1ο Παιδαγωγικό Συνέδριο Κιλκίς στις 27-28 Μαΐου.
Πέρα από το παραπάνω πρόγραμμα, τη φετινή σχολική χρονιά το νηπιαγωγείο μας στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του θα ήθελε να ευχαριστήσει για τη συνεργασία:
- τον κύριο Αριστείδη Ζιούτα, πυροσβέστη, για την παρουσίαση του σε θέματα ασφάλειας και προστασίας από πυρκαγιές.
- την κυρία Ελευθερία Μουρουσιάδου, μελισσοκόμο, που μας παρουσίασε την ζωή της μέλισσας και το επάγγελμα του μελισσοκόμου.
- τον κύριο Στάθη Τριαρίδη και την κυρία Μίνα Καραμανίδου, γεωπόνους, που μας μίλησαν για την υγιεινή διατροφή κα τα οφέλη του μελιού.
Με την ολοκλήρωση του, μέρος του προγράμματος και συγκεκριμένα ο τρόπος με τον οποίον εργάστηκαν τα νήπια και η ιστορία του τόπου μέσα από την καλλιέργεια του σιταριού παρουσιάστηκε στο 1ο Παιδαγωγικό Συνέδριο Κιλκίς στις 27-28 Μαΐου.
Πέρα από το παραπάνω πρόγραμμα, τη φετινή σχολική χρονιά το νηπιαγωγείο μας στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του θα ήθελε να ευχαριστήσει για τη συνεργασία:
- τον κύριο Αριστείδη Ζιούτα, πυροσβέστη, για την παρουσίαση του σε θέματα ασφάλειας και προστασίας από πυρκαγιές.
- την κυρία Ελευθερία Μουρουσιάδου, μελισσοκόμο, που μας παρουσίασε την ζωή της μέλισσας και το επάγγελμα του μελισσοκόμου.
- τον κύριο Στάθη Τριαρίδη και την κυρία Μίνα Καραμανίδου, γεωπόνους, που μας μίλησαν για την υγιεινή διατροφή κα τα οφέλη του μελιού.
- τον κύριο Αλέξανδρο Ιωαννίδη, τροχονόμο, για την εκπαίδευση σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.