Έτσι που λέτε. Μετα το fuel pass, το power pass, το καλάθι του νοικοκυριού του φούρναρη του χασάπη και το καλάθι του Αη Βασίλη, έχουμε τώρα και το food pass. Το περιβόητο επίδομα για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ.
Και που για να το πάρεις πρέπει να χεις πρώτα απ' όλα να ξοδέψεις για να φτάσεις το όριο των 320Ε εάν είσαι νοικοκυριο χωρίς παιδιά. Και που ακόμα και αν τα χεις τα χρήματα, πρέπει να χεις και κινητό με NFC για να μπορέσεις να κατεβάσεις το ψηφιακό πορτοφόλι για ανέπαφες αγορές.
Γιατί εάν δηλώσεις IBAN αυτό το 10% που μας επιστρέφεται μετά από ανατιμήσεις προϊόντων που αγγίζουν το 40% θα μας επιστραφεί στο τρίμηνο κουτσουρεμενο κατά 20% διαφορετικά, θα πρέπει να αγοράσουμε κινητό με NFC και να πληρώσουμε και το λογιστή που θα μας κάνει την αίτηση.
Και για όσους δεν κατάλαβαν για να πάρουμε τα ψίχουλα θα πρέπει να πληρώσουμε πολύ περισσότερα. Κατά τα άλλα εξελισσόμαστε σιγά σιγά σε κρατικοεξαρτώμενους επαίτες.
Τρώμε το τυρί και κάνουμε πως δεν τη βλέπουμε τη φάκα.
Γιατί η ακρίβεια στην ενέργεια το πετρέλαιο τη βενζίνη και στο σουπερ μάρκετ εξακολουθεί και δεν είναι δυνατόν για όλα αυτά να ρίχνουμε το ανάθεμα στον Πούτιν. Τα επιδόματα είναι πολιτική επιλογή που στην ουσία επιστρέφουν το χρήμα στη τσέπη των καρτέλ που συντηρούν την ακρίβεια.
Το food pass που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός στη διάρκεια των έξι προεκλογικων μηνών έχει όλα τα μειονεκτήματα μιας επιδοματικής πολιτικής που δεν αποκαθιστά καμία από τις αδικίες της κυβερνητικής οικονομικής πολιτικής.
– Πρώτα γιατί δεν το δικαιούται όλοι οι εργαζόμενοι που πλήττονται το ίδιο από την ακρίβεια και τον πληθωρισμό.
– Δεύτερον γιατί για να μπορέσει να πάρει κανείς το ελάχιστο επίδομα των 22 ευρώ τον μήνα, αν ζει μόνος, πρέπει πρώτα να έχει ήδη πληρώσει για τρόφιμα… 220 ευρώ που γίνονται 330 για ζευγάρι κτλ. Χωρίς να νοιάζει την κυβέρνηση το που θα τα βρει.
- Τρίτον γιατί αν κάποιος έχει να πληρώσει για τρόφιμα 220 ευρώ κι άλλα τόσα κι άλλα τόσα για λογαριασμούς και θέρμανση και ενοίκιο, σιγά μην περιμένει τα 22 ευρώ του food pass για να ζήσει.
– Τέταρτον γιατί η συνολική δαπάνη που διατίθεται για το χαμηλό αυτό επίδομα δεν είναι παρά ένα μικρό ποσοστό των υπερκερδών των διυλιστηρίων, που αποτελούν την πηγή χρηματοδότησής του.
– Πέμπτο γιατί εδώ και ενάμιση χρόνο οι πολίτες πλήρωσαν και συνεχίζουν να πληρώνουν τα μαλλιά της κεφαλής τους στις ανατιμήσεις των τροφίμων, με πληθωρισμό που τρέχει με ρυθμούς μεγαλύτερους του 10%, χωρίς καμία ενίσχυση από πουθενά. Για να πάρουν πίσω μόνο από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2023, μόλις το 10% των δαπανών τους στα ανατιμημένα τρόφιμα.
– Και τέλος γιατί το πολυδιαφημισμένο food pass χορηγείται μόνο για την προεκλογική περίοδο. Οπότε φέρει, εκτός από όλα τα άλλα, και το βάρος του προπατορικού αμαρτήματος της μικροπολιτικής σκοπιμότητας και των προεκλογικών παροχών.
Η μόνη πολιτική που θα μπορούσε πραγματικά να θεραπεύσει παθογένειες και να αποκαταστήσει αδικίες στις δεδομένες οικονομικές συνθήκες είναι η ρύθμιση της αγοράς, προκειμένου να ελεγχθεί αποτελεσματικά η ακρίβεια, η φορολόγηση του συνόλου των υπερκερδών των μεγάλων επιχειρήσεων, για να αποκατασταθούν οι αδικίες, η μείωση του ΦΠΑ και του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και στα είδη πρώτης ανάγκης και η θεσμοθέτηση τιμαριθμικής αναπροσαρμογής, για να θωρακιστούν τα εισοδήματα από τον πληθωρισμό.
Αλλά αυτή είναι μια πολιτική που, επειδή έχει ως τελικούς αποδέκτες τα εκατομμύρια των εργαζομένων και όχι την οικονομική ολιγαρχία, φαίνεται να βρίσκεται εκτός στόχων της κυβερνητικής πολιτικής.
Κατά τα άλλα στην tv σκάνδαλο να 'ναι κι ότι να 'ναι. Αρκεί να μας κρατάει κοιμισμένους και δεμένους στο άρμα των πολιτικαντηδων που παρατείνουν τον πολιτικό τους βίο κάνοντας τον κοσμακη και τις ανάγκες του μέρος της πελατειακής τους πολιτικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.