Act Business Center

Act Business Center

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021

"Τραγίλογοι", από τη θεατρική σκηνή της Τέχνης Κιλκίς


Δελτίο τύπου Τέχνης Κιλκίς
Η Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρία ΤΕΧΝΗ Κιλκίς με περηφάνεια παρουσιάζει τη νέα παράσταση της θεατρικής σκηνής της Τέχνης με τίτλο «Τραγίλογοι», το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 8.00 μ,μ, στον αρχαιολογικό χώρο του Παλατιανού.

Εκεί ο αρχαίος λόγος των μεγάλων τραγικών θα ακουστεί στο φυσικό του χώρο, στο αρχαιολογικό τοπίο, σε μια συνάντηση ιδιαίτερης αισθητικής και δονήσεων.

Ο ποιητικός λόγος του Ευριπίδη, του Αισχύλου και του Σοφοκλή θα αποδοθεί υποκριτικά από τα μέλη της θεατρικής σκηνής της Τέχνης κάτω από τα υπέροχα αγάλματα με τα άσβεστα βλέμματα των δύο ανασκαφέντων Ηρώων του τέλους του 1ου αι. μ.Χ.. 

Το Ηρώο 1 αποδίδεται στην πρόθεση να τιµηθούν τα µέλη µιας οικογένειας που λατρεύτηκαν ως ήρωες µετά θάνατον καθώς εντοπίστηκαν εκεί από τις πρώτες ανασκαφές στον χώρο, το 1960, τέσσερεις μαρμάρινοι ανδριάντες και ενεπίγραφες μαρμάρινες πλάκες. Τα τέσσερα αγάλµατα των µελών της οικογένειας που ήταν τοποθετημένα επάνω σε ψηλό βάθρο όπου αναγράφονται τα ονόµατά τους στεγάζονταν μέσα σε µεγαλοπρεπές κτίσµα που πατά σε κρηπίδωµα, στο κέντρο του περιβόλου.

Εκεί θα συναντηθεί το χθές με το σήμερα, η ποίηση με τη μνήμη, το θέατρο με την ιστορία.

Τα αποσπάσματα που θα ερμηνεύσουν τα μέλη της θεατρικής σκηνής της Τέχνης είναι από τις τραγωδίες:

Ικέτισσες του Ευριπίδη |Παίζει η Ιωάννα Ρούσου- Χορός χορικό

Κεντρικό σημείο του έργου η αντιπαράθεση δυο αντίπαλων κόσμων. Από τη μια του μίσους, της σκληρότητας, της ασέβειας προς τους ιερούς θεσμούς, της αυθαιρεσίας, της απολυταρχίας και από την άλλη της ψυχικής ευγένειας, της ανθρώπινης αλληλεγγύης, του πολιτισμού, της δημοκρατίας. Απόσπασμα με την βασίλισσα Αίθρα και τον χορό των μανάδων.

Μήδεια του Ευριπίδη |Παίζει η Ιωάννα Τσουβελεκίδου –Χορός χορικό

Κορυφαίο έργο του Ευριπίδη με τεράστια συναισθηματική και ψυχολογική φόρτιση. Το πάθος της Μήδειας και η πράξη της να σκοτώσει τα παιδιά της, η αντιπαράθεση με τον αγαπημένο Ιάσωνα, οι ψυχολογικές μεταπτώσεις της ηρωίδας, αλλά και η συμπάθεια του συγγραφέα στο πρόσωπό της ώστε να ξεφύγει από τον μηχανής θεό, συνθέτουν έργο αριστοτεχνικό που καθηλώνει τον θεατή εκμαιεύοντας του ποικίλα συναισθήματα.

Τρωάδες του Ευριπίδη |Παίζει η Ελένη Λιαρετίδου – χορός χορικό

Ο ποιητής καταδικάζει όχι μόνο τις σκληρότητες των Αχαιών κατά την άλωση της Τροίας, αλλά κυρίως τον Τρωικό πόλεμο σαν ένα πόλεμο επιθετικό και ηθικά αθεμελίωτο, στρέφοντας όλες τις συμπάθειες προς τους νικημένους Τρώες. Κορύφωση του δράματος οι σπαρακτικές σκηνές των αιχμαλωτισμένων Τρωαδιτισσών που μέλλεται να συρθούν σκλάβες στα καράβια των νικητών. Απόσπασμα από τον θρήνο της Εκάβης.

Πέρσες του Αισχύλου | Παίζει ο Σταύρος Γκιόγκης και η Βασιλική Τσουκαλίδου - χορός

Από μία άποψη οι Πέρσες είναι πιθανώς το πιο πρώιμο δείγμα καταγραφής της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο τονίζοντας την μαχητική δύναμη των Περσών με το αμέτρητο πλήθος του εκστρατευτικού σώματος.. Αυτό ακριβώς το στοιχείο είναι που αναδεικνύει και τη σημασία της νίκης των Ελλήνων. Ωστόσο, ο Αισχύλος δεν αποδίδει απλά τιμή στους νικητές. Εξετάζει τα αίτια που οδήγησαν στο αποτέλεσμα, εκφράζοντας ένα διαχρονικό προβληματισμό που αφορά κυρίως στην ετερότητα και προειδοποιεί για τον κίνδυνο που επιφέρει η υποτίμηση του «άλλου», η έπαρση, η φιλοδοξία και η αλαζονεία της εξουσίας. Απόσπασμα με τον αγγελιοφόρο που φέρνει στην Άτοσσα τα φρικτά νέα της καταστροφής.

Προμηθέας δεσμώτης του Αισχύλου | Παίζει ο Φωκίων Παπαδόπουλος

Λίγες τραγωδίες παρουσιάζουν τόσο ιδεολογικές και κριτικές δυσκολίες. Ο Προμηθέας κάνοντας ένα καλό στους ανθρώπους, δίνοντας τους δηλαδή την φωτιά, την ζωή, τιμωρείται από τους θεούς με αιώνιο βασανιστήριο. Έργο δύσκολο και παραστασιολογικά , καθώς ο ήρωας δεν κινείται και είναι σημείο μόνιμης σκηνικής αναφοράς. Γι αυτό τον λόγο ο ποιητής βάζει στο χαρακτήρες όπως ο Ήφαιστος, η Ιώ, χορό με τις κόρες του Ωκεανού και τον θεό Ερμή, από όπου και το απόσπασμα που θα ερμηνευτεί.

Αντιγόνη του Σοφοκλή Παίζει ο Γιάννης Αθανασιάδης, ο Κυριαζής Αλμπανάκης και η Χάιδω Κραβαρίτη – χορός χορικό

Κορυφαίο έργο που πραγματεύεται ιδιαίτερα τις ανώτερες αξίες και ηθικές αρχές που υποστηρίζει η Αντιγόνη, αντιπαρατιθέμενη με την εξουσία του Κρέοντα, όπου προβάλλοντας τους άγραφους νόμους , η ηρωίδα του Σοφοκλή αίρεται πάνω από τα χαμηλά και ανθρώπινα και γίνεται εκφραστής φιλελεύθερων αρχών. Διαλογικό απόσπασμα με τον Κρέοντα , την Αντιγόνη και τον φρουρό που την «έπιασε» να θάφτει τον νεκρό.

«ΤΡΑΓΙΛΟΓΟΙ»

Αποσπάσματα από τις τραγωδίες Τρωάδες, Προμηθέας Δεσμώτης, Μήδεια, Πέρσες, Ικέτισσες και Αντιγόνη.

Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Κιουρτσίδης

Ορθοφωνία-Κινησιολογία-Επιμέλεια Κοστουμιών: Άννα Μαρία Αγγελίδου

Παίζουν: Γιάννης Αθαναδιάδης, Κυριαζής Αλμπανάκης, Σταύρος Γκιόγκης, Χάιδω Κραβαρίτη, Ελένη Λιαρετίδου, Φωκίων Παπαδόπουλος, Ιωάννα Ρούσσου, Ιωάννα Τσουβελεκίδου, Βασιλική Τσουκαλίδου.

Μια μοναδική εμπειρία θεατρικής κατάνυξης.

Η εκδήλωση, κατά ένα μέρος, χρηματοδοτείται από το Δήμο Κιλκίς και τελεί υπό την αιγίδα του.

Από καρδιάς ευχαριστούμε και τους ευγενικούς χορηγούς της παράστασης, το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης «Μέθοδος», το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης «Πρίσμα» και τον Θεολόγο Ζώτο. Η στήριξη τους μας γεμίζει αισιοδοξία και δύναμη.

Παρακαλούμε να τηρηθεί απαρέγκλιτα η ώρα προσέλευσης εξαιτίας του εξαιρετικά περιορισμένου αριθμού των θεατών και της τήρησης των πρωτοκόλλων ασφαλείας λόγω covid 19.

Πριν ξεκινήσετε να επιβεβαιώσετε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ την ύπαρξη διαθεσιμότητας θέσεων επικοινωνώντας με τους διοργανωτές.

Στην εκδήλωση θα τηρηθούν όλα τα μέτρα προστασίας για την προστασία της υγείας των συμμετεχόντων και την αποφυγή της διασποράς του covid 19.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.