Μια βραδιά όμορφη, ζεστή, γεμάτη ανθούς, φυτά, παιδικά γέλια, εικαστική δημιουργία, τέχνη, πολιτισμό, μουσική, υπέροχα εδέσματα και το ανεπανάληπτο ροζέ τοπικό κρασί Αϊδαρίνη απόλαυσαν όσοι βρέθηκαν στην παρουσίαση της νέας έκδοσης της ΤΕΧΝΗΣ, του βιβλίου του Κιλκισιώτη γεωπόνου και συγγραφέα, μέλους της Τέχνης και αγαπητού συντοπίτη, Βασίλη Ιωαννίδη, με τίτλο «Η Χλωρίδα στην τέχνη και τον πολιτισμό» την Κυριακή 13 Ιουνίου 2021 στο Στέκι της ΤΕΧΝΗΣ στο Μεταλλικό.
Η αρχή έγινε με τα πιτσιρίκια που συμμετείχαν στο εικαστικό εργαστήρι με τίτλο «Παραμυθανθοί της πόλης μου» και προσανατολισμό στην βιοποικιλότητα του Κιλκίς, υπό την εξαιρετική εικαστική καθοδήγηση του Χαρίτωνα Παπαδόπουλου. Ο χλωριδικός πλούτος του τόπου μας ήταν το εικαστικό μοντέλο και οι δημιουργίες των μικρών μας φίλων ξεπέρασαν κάθε φαντασία και προσδοκία. Χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολλάζ έφτιαξαν τις δικές τους φανταστικές εικόνες σε μαύρο φόντο και το δικό τους παραμυθανθό.
Ακολούθησε η παρουσίαση του βιβλίου «Η Χλωρίδα στην τέχνη και τον πολιτισμό», το οποίο προλόγισε η αρχαιολόγος και επιστημονική σύμβουλος της έκδοσης, Θώμη Σαββοπούλου. Η κ.Σαββοπούλου αναφέρθηκε στην αξία που έχει για την πόλη ένα τέτοιο πόνημα, επισημαίνοντας ότι η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν συνιστά μόνο ανάμνηση του παρελθόντος αλλά αποτελεί το κλειδί του μέλλοντος. Έκλεισε την εισήγηση της με την ιστορική απάντηση του αρχηγού των ινδιάνων Σκουάμις στον Πρόεδρο των ΗΠΑ, το 1855, όταν του ζήτησε να αγοράσει τη γη της φυλής του.
Ο αρχηγός των ινδιάνων λοιπόν σε μια αποφορά του λόγου του λέει:
Ένα κομμάτι γης μοιάζει σ’ αυτόν (εννοεί τον πρόεδρο των ΗΠΑ) μ’ ένα οποιοδήποτε άλλο κομμάτι γης, γιατί είναι ένας ξένος που έρχεται μέσα στη νύχτα και παίρνει ό,τι έχει ανάγκη.
Η γη δεν είναι σύντροφός του αλλά εχθρός του.
Με την απληστία του θα την καταβροχθίσει
και δε θ’ αφήσει πίσω του τίποτα παρά μόνο έρημο.
Ο Βασίλης Ιωαννίδης από την άλλη, με γλαφυρό, εύληπτο και απλό τρόπο μας ταξίδεψε στα φυτά και την ιστορία τους κερδίζοντας την προσοχή του κοινού, αναφέρθηκε σε φυτά που ο ίδιος ανακάλυψε και δημοσίευσε σε βοτανολογικά συνέδρια, τα οποία είναι μοναδικά στον κόσμο και έλαβαν ονομασία από την περιοχή όπου εντοπίστηκαν. Παρά τους αέρηδες το κοινό έμεινε καθηλωμένο παρακολουθώντας την τόσο ενδιαφέρουσα και γοητευτική παρουσίαση της βιοποικιλότητας και της συμβολής της στην τέχνη και τον πολιτισμό.
Πολλοί και καλοί φίλοι μας τίμησαν και μοιράσθηκαν μαζί μας την απίθανη διαδρομή των δεκαεπτά φυτικών ειδών από την αρχαιότητα έως σήμερα και τη συμβολή τους στην τέχνη και τον πολιτισμό.
Έτσι, παραδώσαμε και επίσημα στην πόλη και στην ιστορία της την νέα μας έκδοση και ευχόμαστε να αποτελέσει αφορμή μάθησης, έμπνευσης, ευαισθητοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος και δημιουργικής αναζήτησης για το παρόν και το μέλλον.
Βέβαια στην επιτυχία της βραδιάς συνέβαλαν τα μέγιστα άνθρωποι και επιχειρήσεις που μας βοήθησαν και τους οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ:
Στο οινοποιείο του Χρήστου Αηδαρίνη για το υπέροχο ροζέ του, στη Μάρθα για τα νόστιμα κέικ της, στην Λένα για τα τραγανά τυροπιτάκια της, στην Δέσποινα για τα γευστικά λουκανοπιτάκια της. Αλλά και στην Άννα για το θαυμάσιο στολισμό, στον παντός καιρού Όμηρο, στην Βάσω, τον Χαρίτωνα, τον Γιάννη, τη Στέλλα, τον Κώστα που ακούραστα είναι δίπλα μας!
Την ιστορία τη φτιάχνουν οι παρέες, και η ΤΕΧΝΗ έχει φιλόξενη αγκαλιά για όλους!
Η έκδοση έγινε με την χρηματοδότηση του Υπουργείου Εσωτερικών-Τομέα Μακεδονίας – Θράκης που αφορούσε στην πρόσκληση «Επιχορήγηση και Προβολή Δράσεων για την Προστασία του Περιβάλλοντος και την Προώθηση της Πολιτιστικής Δημιουργίας στη Μακεδονία και στη Θράκη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.