Δελτίο τύπου 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Κίνηση ανθρώπων και σύνθεση ιδεών: Μια διαδικτυακή συζήτηση των μαθητών του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς με τον διευθυντή του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών κο Στέφανο Καβαλλιεράκη*
Στον αγώνα της Ανεξαρτησίας, πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε η μετακίνηση ανθρώπων και ιδεών, καθώς και η πρόσληψη και η σύνθεση των ιδεών αυτών από τους φορείς της επανάστασης.
Παράλληλα σημαντική για την έναρξη του αγώνα ήταν και η συστράτευση κάτω από έναν κοινό σκοπό πολλών, φαινομενικά ετερόκλητων, ομάδων που ζούσαν υπό τη σκέπη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, όπως Φαναριωτών, κοτζαμπάσηδων, κλεφταρματολών, ναυτικών και εμπόρων που αν και ξεκίνησαν από διαφορετικές αφετηρίες και επιδιώξεις, μέσα από το καμίνι του αγώνα κατάφεραν να σφυρηλατήσουν μια κοινή συνισταμένη και να ιδρύσουν το πρώτο ανεξάρτητο ελληνικό κράτος.
Τις διαδρομές των ανθρώπων και των ιδεών που οδήγησαν τελικά στο ξέσπασμα της επανάστασης ανέπτυξε, μέσω μιας διαδικτυακής συνάντησης, στους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ Τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς ο Διευθυντής του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών Δρ Στέφανος Καβαλλιεράκης, οποίος ανέλυσε την εμπορική, οικονομική, κοινωνική και εκπαιδευτική κινητικότητα στο πλαίσιο της προεπαναστατικής περιόδου, καθώς και τον τρόπο που οι παραπάνω δυνάμεις διέρρηξαν ένα παραδοσιακά ασφυκτικό πλαίσιο και στράφηκαν προς μια νέα κατεύθυνση, αναζητώντας ελευθερία, ανανέωση και αλλαγή.
Με αφετηρία την εισαγωγή του κου Καβαλλιεράκη, οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν στο πλαίσιο του μαθήματος της τάξης τα σύγχρονα δεδομένα και ανέπτυξαν τις απόψεις τους σχετικά με τον σύγχρονη λειτουργία της μετακίνησης ανθρώπων και ιδεών, καθώς και τον αντίκτυπο, θετικό ή αρνητικό που οι κινήσεις αυτές έχουν στο σύγχρονο ελληνικό κράτος.
Απόρροια της συζήτησης που ακολούθησε, στη τάξη, είναι το κείμενο που ακολουθεί:
«Σήμερα, οι Έλληνες μετακινούνται για να σπουδάσουν, να γίνουν κοσμοπολίτες, να διευρύνουν τα όρια της επιστημονικής γνώσης, να ζήσουν την περιπέτεια, να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, να αξιοποιήσουν ευκαιρίες και να ανταποκριθούν σε παραγωγικές συνεργασίες.
Όσοι Έλληνες ζουν στο εξωτερικό διαπρέπουν, γιατί εργάζονται σκληρά. Όταν οι κανόνες, η επικοινωνία και οι εργασιακές σχέσεις, είναι απλές και κατανοητές οι Έλληνες προοδεύουν γιατί είναι προσαρμόσιμοι κι ενθουσιώδεις. Έχουν καλό γνωστικό υπόβαθρο, θέλουν να προκόψουν κι εκμεταλλεύονται όλες τις ευκαιρίες που τους δίνονται για να αξιοποιήσουν προσόντα τους. Οι ελληνικές οικογένειες επενδύουν στην εκπαίδευση των παιδιών τους και αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Η Ελλάδα έχει προϋποθέσεις για να βοηθήσει στην κίνηση και στην σύνθεση ανθρώπων και ιδεών. Έχει καλή γεωγραφική θέση, άριστο κλίμα, ελευθερία και δημοκρατία. Εμείς, παίρνοντας τη σκυτάλη από τους προγόνους μας, για να έχουμε ένα καλύτερο αύριο, πρέπει να βελτιώσουμε το σύστημα εκπαίδευσης και να αναπτύξουμε την τεχνολογία και την οικονομία, για να γυρίσουν όλοι όσοι έφυγαν στο εξωτερικό και να αυξηθεί ο πληθυσμός».
*Ο Δρ Στέφανος Καβαλλιεράκης είναι Δ/ντης του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών και συγγραφέας του βιβλίου: 1814-1821: Η προετοιμασία μιας Επανάστασης Πρωταγωνιστές- Γεγονότα- Συγκυρίες.
Τις διαδρομές των ανθρώπων και των ιδεών που οδήγησαν τελικά στο ξέσπασμα της επανάστασης ανέπτυξε, μέσω μιας διαδικτυακής συνάντησης, στους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ Τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς ο Διευθυντής του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών Δρ Στέφανος Καβαλλιεράκης, οποίος ανέλυσε την εμπορική, οικονομική, κοινωνική και εκπαιδευτική κινητικότητα στο πλαίσιο της προεπαναστατικής περιόδου, καθώς και τον τρόπο που οι παραπάνω δυνάμεις διέρρηξαν ένα παραδοσιακά ασφυκτικό πλαίσιο και στράφηκαν προς μια νέα κατεύθυνση, αναζητώντας ελευθερία, ανανέωση και αλλαγή.
Με αφετηρία την εισαγωγή του κου Καβαλλιεράκη, οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν στο πλαίσιο του μαθήματος της τάξης τα σύγχρονα δεδομένα και ανέπτυξαν τις απόψεις τους σχετικά με τον σύγχρονη λειτουργία της μετακίνησης ανθρώπων και ιδεών, καθώς και τον αντίκτυπο, θετικό ή αρνητικό που οι κινήσεις αυτές έχουν στο σύγχρονο ελληνικό κράτος.
Απόρροια της συζήτησης που ακολούθησε, στη τάξη, είναι το κείμενο που ακολουθεί:
«Σήμερα, οι Έλληνες μετακινούνται για να σπουδάσουν, να γίνουν κοσμοπολίτες, να διευρύνουν τα όρια της επιστημονικής γνώσης, να ζήσουν την περιπέτεια, να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, να αξιοποιήσουν ευκαιρίες και να ανταποκριθούν σε παραγωγικές συνεργασίες.
Όσοι Έλληνες ζουν στο εξωτερικό διαπρέπουν, γιατί εργάζονται σκληρά. Όταν οι κανόνες, η επικοινωνία και οι εργασιακές σχέσεις, είναι απλές και κατανοητές οι Έλληνες προοδεύουν γιατί είναι προσαρμόσιμοι κι ενθουσιώδεις. Έχουν καλό γνωστικό υπόβαθρο, θέλουν να προκόψουν κι εκμεταλλεύονται όλες τις ευκαιρίες που τους δίνονται για να αξιοποιήσουν προσόντα τους. Οι ελληνικές οικογένειες επενδύουν στην εκπαίδευση των παιδιών τους και αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Η Ελλάδα έχει προϋποθέσεις για να βοηθήσει στην κίνηση και στην σύνθεση ανθρώπων και ιδεών. Έχει καλή γεωγραφική θέση, άριστο κλίμα, ελευθερία και δημοκρατία. Εμείς, παίρνοντας τη σκυτάλη από τους προγόνους μας, για να έχουμε ένα καλύτερο αύριο, πρέπει να βελτιώσουμε το σύστημα εκπαίδευσης και να αναπτύξουμε την τεχνολογία και την οικονομία, για να γυρίσουν όλοι όσοι έφυγαν στο εξωτερικό και να αυξηθεί ο πληθυσμός».
*Ο Δρ Στέφανος Καβαλλιεράκης είναι Δ/ντης του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών και συγγραφέας του βιβλίου: 1814-1821: Η προετοιμασία μιας Επανάστασης Πρωταγωνιστές- Γεγονότα- Συγκυρίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.