Δείτε ΕΔΩ
Αρχικά, ο βουλευτής σχολίασε την υγειονομική κατάσταση και την πιθανότητα έλευσης ενός τέταρτου κύματος της πανδημίας στη χώρα μας λόγω της νέας μετάλλαξης «Δέλτα». Επεσήμανε ότι τώρα όμως έχουμε έναν σημαντικό σύμμαχο, το εμβόλιο και εδώ οφείλει η Κυβέρνηση να εστιάσει.
Το μήνυμα χρειάζεται να είναι απλό και καθαρό: Το εμβόλιο μειώνει τον κίνδυνο του ιού και των μεταλλάξεων, σώζει ζωές. Οι λόγοι δυσπιστίας των πολιτών απέναντι στον εμβολιασμό πρέπει να εξεταστούν και να εξαλειφθούν μέσω στοχευμένης ενημέρωσης και σχετικών ενεργειών. Ο εμβολιασμός κατ’ οίκον των ηλικιωμένων και των ανθρώπων που μένουν σε απομακρυσμένες περιοχές είναι αναγκαίο να προχωρήσει άμεσα.
Όσον αφορά το νομοσχέδιο, ο κ. Φραγγίδης υπογράμμισε ότι «κατά την προσφιλή πρακτική της Κυβέρνησης, χρησιμοποιείται μια δωρεά για να «κολλήσουν» από πίσω μια πληθώρα ετερόκλητων διατάξεων, που αφορούν κυρίως παρατάσεις συμβάσεων και νομιμοποιήσεις δαπανών λόγω πανδημίας. Χαρακτηριστική του τρόπου νομοθέτησης είναι η «βροχή» των υπουργικών τροπολογιών».
Όσον αφορά το νομοσχέδιο, ο κ. Φραγγίδης υπογράμμισε ότι «κατά την προσφιλή πρακτική της Κυβέρνησης, χρησιμοποιείται μια δωρεά για να «κολλήσουν» από πίσω μια πληθώρα ετερόκλητων διατάξεων, που αφορούν κυρίως παρατάσεις συμβάσεων και νομιμοποιήσεις δαπανών λόγω πανδημίας. Χαρακτηριστική του τρόπου νομοθέτησης είναι η «βροχή» των υπουργικών τροπολογιών».
Η Κυβέρνηση, εξακολουθεί να μην εγκαταλείπει τη λογική της διαχείρισης και νομοθετεί συνεχώς προσωρινά μέτρα και εμβαλωματικές λύσεις για να καλύψει τις ανάγκες της πανδημίας, τη στιγμή που απαιτείται χαρτογράφηση των αναγκών και μακρόπνοος σχεδιασμός για την υγεία. Αρνείται επίσης να διαμορφώσει έναν σταθερό μηχανισμό αξιοποίησης των δωρεών, που θα βασίζεται στη σωστή αξιολόγηση των αναγκών, στην ορθή και αποτελεσματική διαχείριση και φυσικά, στη διαφάνεια.
Οι λοιπές διατάξεις του νομοσχεδίου, συνέχισε ο κ. Φραγγίδης, είναι καθαρά διαχειριστικού και διεκπεραιωτικού χαρακτήρα. Δεν λύνουν καίρια προβλήματα, όπως οι ανάγκες σε ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, σε εξοπλισμό, κτηριακές υποδομές και ποιότητα παροχής υπηρεσιών, η ελλιπής οργάνωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, η ανεπαρκής αντιμετώπιση της διαρκώς επιδεινούμενης ψυχικής υγείας των πολιτών.
Οι λοιπές διατάξεις του νομοσχεδίου, συνέχισε ο κ. Φραγγίδης, είναι καθαρά διαχειριστικού και διεκπεραιωτικού χαρακτήρα. Δεν λύνουν καίρια προβλήματα, όπως οι ανάγκες σε ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, σε εξοπλισμό, κτηριακές υποδομές και ποιότητα παροχής υπηρεσιών, η ελλιπής οργάνωση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, η ανεπαρκής αντιμετώπιση της διαρκώς επιδεινούμενης ψυχικής υγείας των πολιτών.
Το πρόβλημα της υποστελέχωσης του ΕΣΥ δεν λύνεται με παρατάσεις θητείας ούτε με μετακινήσεις από δομή σε δομή. Χρειάζονται μόνιμες προσλήψεις και ορθή κατανομή του προσωπικού.
Επίσης, ο βουλευτής επέκρινε την επιλογή της κυβέρνησης να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ αναθέτοντας νομικό έργο, όπως σχέδια διακηρύξεων και συμβάσεις, σε δικηγορικά γραφεία ενώ υπάρχει νομικό τμήμα στον Οργανισμό. Όσον αφορά τις διατάξεις για το clawback, ο βουλευτής υπογράμμισε ότι χρειάζεται εξορθολογισμός της φαρμακευτικής δαπάνης και ότι το clawback διαμορφώνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα στη χώρα μας σε σχέση με τις χώρες της Ευρώπης, επιβαρύνοντας έτσι τις ελληνικές φαρμακευτικές εταιρείες και βάζοντας φρένο στην ανταγωνιστικότητά τους.
Καυτηρίασε την έλλειψη συντονισμού στο Υπουργείο Υγείας τονίζοντας ότι τα ληξιπρόθεσμα των νοσοκομείων έχουν αυξηθεί σημαντικά και το Υπουργείο, μετά από οχλήσεις των διοικήσεων των ΥΠΕ και των νοσοκομείων αλλά και των προμηθευτών, έστειλε στις 18-6-2021 τη δεύτερη δόση επιχορήγησης στα νοσοκομεία, χωρίς όμως να έχει φροντίσει για τη διάταξη νομιμοποίησης των δαπανών των νοσοκομείων που εκκρεμεί από τις 23 Δεκεμβρίου 2020 και είναι απαραίτητη για την εκκαθάρισή τους. Συνεπώς, η κίνηση αυτή δεν έχει νόημα.
Τέλος, ο κ. Φραγγίδης τόνισε ότι η μετάλλαξη του κορωνοϊού σε συνδυασμό με τη χαλάρωση των μέτρων και το πλήρες άνοιγμα της αγοράς και του τουρισμού, καθιστούν πιθανή την έλευση ενός τέταρτου κύματος της πανδημίας. Γι αυτό, η κυβέρνηση έχει χρέος απέναντι στους πολίτες να ενισχύσει το εθνικό σύστημα υγείας, το οποίο έχει ήδη καταπονηθεί από τις προηγούμενες φάσεις της πανδημίας και οι υγειονομικές δομές στους τουριστικούς προορισμούς θα πρέπει να είναι σε πλήρη ετοιμότητα, πράγμα που σήμερα δυστυχώς δεν βλέπουμε να ισχύει.
Επίσης, ο βουλευτής επέκρινε την επιλογή της κυβέρνησης να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ αναθέτοντας νομικό έργο, όπως σχέδια διακηρύξεων και συμβάσεις, σε δικηγορικά γραφεία ενώ υπάρχει νομικό τμήμα στον Οργανισμό. Όσον αφορά τις διατάξεις για το clawback, ο βουλευτής υπογράμμισε ότι χρειάζεται εξορθολογισμός της φαρμακευτικής δαπάνης και ότι το clawback διαμορφώνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα στη χώρα μας σε σχέση με τις χώρες της Ευρώπης, επιβαρύνοντας έτσι τις ελληνικές φαρμακευτικές εταιρείες και βάζοντας φρένο στην ανταγωνιστικότητά τους.
Καυτηρίασε την έλλειψη συντονισμού στο Υπουργείο Υγείας τονίζοντας ότι τα ληξιπρόθεσμα των νοσοκομείων έχουν αυξηθεί σημαντικά και το Υπουργείο, μετά από οχλήσεις των διοικήσεων των ΥΠΕ και των νοσοκομείων αλλά και των προμηθευτών, έστειλε στις 18-6-2021 τη δεύτερη δόση επιχορήγησης στα νοσοκομεία, χωρίς όμως να έχει φροντίσει για τη διάταξη νομιμοποίησης των δαπανών των νοσοκομείων που εκκρεμεί από τις 23 Δεκεμβρίου 2020 και είναι απαραίτητη για την εκκαθάρισή τους. Συνεπώς, η κίνηση αυτή δεν έχει νόημα.
Τέλος, ο κ. Φραγγίδης τόνισε ότι η μετάλλαξη του κορωνοϊού σε συνδυασμό με τη χαλάρωση των μέτρων και το πλήρες άνοιγμα της αγοράς και του τουρισμού, καθιστούν πιθανή την έλευση ενός τέταρτου κύματος της πανδημίας. Γι αυτό, η κυβέρνηση έχει χρέος απέναντι στους πολίτες να ενισχύσει το εθνικό σύστημα υγείας, το οποίο έχει ήδη καταπονηθεί από τις προηγούμενες φάσεις της πανδημίας και οι υγειονομικές δομές στους τουριστικούς προορισμούς θα πρέπει να είναι σε πλήρη ετοιμότητα, πράγμα που σήμερα δυστυχώς δεν βλέπουμε να ισχύει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.