Δελτίο τύπου Ε. Αγαθοπούλου
Την Τρίτη 13 Απριλίου 2021, η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κιλκίς, Ε. Αγαθοπούλου, συναντήθηκε διαδικτυακά με την ΕΛΜΕ Κιλκίς, τον Πρόεδρο, Γιώργο Ξενέλη και μέλη του συλλόγου, καθώς και με εκπαιδευτικούς από όλα τα σχολεία της Β΄θμιας Εκπαίδευσης του Κιλκίς. Στη σύσκεψη ήταν παρών και ο Συντονιστής της ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κιλκίς, Τάσος Κεσίδης.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για τη δημιουργία πρότυπων και πειραματικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα και συγκεκριμένα για το Κιλκίς, να δημιουργηθεί πειραματικό γυμνάσιο και λύκειο στις εγκαταστάσεις του 2ου Γυμνασίου και 2ου Λυκείου Κιλκίς, κατόπιν πρότασης-απόφασης του Διευθυντή Β/βάθμιας εκπαίδευσης.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης έγινε γνωστό ότι για την παραπάνω απόφαση δεν ελήφθη υπόψη η γνώμη των συλλόγων των εκπαιδευτικών των σχολείων της πόλης, οι οποίοι αντιδρούν σε μια ενδεχόμενη μετατροπή κάποιων σχολείων σε πειραματικά.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για τη δημιουργία πρότυπων και πειραματικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα και συγκεκριμένα για το Κιλκίς, να δημιουργηθεί πειραματικό γυμνάσιο και λύκειο στις εγκαταστάσεις του 2ου Γυμνασίου και 2ου Λυκείου Κιλκίς, κατόπιν πρότασης-απόφασης του Διευθυντή Β/βάθμιας εκπαίδευσης.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης έγινε γνωστό ότι για την παραπάνω απόφαση δεν ελήφθη υπόψη η γνώμη των συλλόγων των εκπαιδευτικών των σχολείων της πόλης, οι οποίοι αντιδρούν σε μια ενδεχόμενη μετατροπή κάποιων σχολείων σε πειραματικά.
Οι λόγοι αντίδρασης είναι αρχικά οι αντιδημοκρατικές διαδικασίες, που ακολουθούνται τόσο από το Υπουργείο Παιδείας, κάνοντας τόσο σοβαρές αλλαγές εν μέσω πανδημίας, όσο και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, που αρνήθηκε να διαβουλευτεί με την εκπαιδευτική κοινότητα και με τους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.
Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν πρώτα ποιοτική, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και όχι τη δημιουργία σχολείων δύο ταχυτήτων και εντατικοποίηση του ανταγωνισμού των μαθητών εντός της τάξης. Επιπλέον, αντιδρούν στην «εργασιακή ομηρία» τους, που προβλέπεται από τον ισχύοντα νόμο για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, καθώς αίρεται η μονιμότητα των εκπαιδευτικών για τα σχολεία αυτά, ως ένα ακόμη βήμα στην απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η κ. Αγαθοπούλου παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο τόνισε ότι οι απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ με αυτές τις ΕΛΜΕ φαίνεται να συγκλίνουν, αφού και ο ΣΥΡΙΖΑ αντέδρασε από πολύ νωρίς και καταψήφισε τον νόμο για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, έναν νόμο που θέλει να γεμίσει τη χώρα με τέτοια σχολεία, χωρίς σχέδιο και χωρίς συγκεκριμένο σκοπό.
Η κ. Αγαθοπούλου παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο τόνισε ότι οι απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ με αυτές τις ΕΛΜΕ φαίνεται να συγκλίνουν, αφού και ο ΣΥΡΙΖΑ αντέδρασε από πολύ νωρίς και καταψήφισε τον νόμο για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, έναν νόμο που θέλει να γεμίσει τη χώρα με τέτοια σχολεία, χωρίς σχέδιο και χωρίς συγκεκριμένο σκοπό.
Ο μόνος σκοπός της Κυβέρνησης φαίνεται να είναι η δημιουργία μιας δημόσιας εκπαίδευσης πολλών ταχυτήτων, που καλλιεργεί τον ανταγωνισμό των μαθητών, αλλάζει άρδην το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών και ενισχύει ακόμη περισσότερο την παραπαιδεία.
Συγκεκριμένα είπε: «Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η κα Κεραμέως έχουν δείξει με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο την προτίμησή τους στην «αριστεία», την απαξίωσή τους στους λειτουργούς της Δημόσιας Εκπαίδευσης, και την αδιαφορία τους για τη συνολικότερη ενίσχυση του δημοσίου συστήματος εκπαίδευσης.
Είμαστε συνολικά αντίθετοι με την αναβάθμιση ΜΕΡΙΚΩΝ σχολείων. Είμαστε υπέρ της αύξησης προσωπικού, προϋπολογισμού, κτιρίων και μιας σύγχρονης εκπαίδευσης χωρίς κληρώσεις, που θα οδηγήσει σε διαχωρισμό καλών και λιγότερο καλών μαθητών.
Είναι προκλητικό να παίρνονται τέτοιες αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις την εποχή που ούτε ο κόσμος, ούτε το κοινοβούλιο μπορούν να αντιδράσουν λόγω των περιοριστικών μέτρων».
Στη συνάντηση συζητήθηκαν ακόμη τα ζητήματα του ανοίγματος των Λυκείων, οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών και η ανησυχία όλων για τις προαγωγικές και πανελλαδικές εξετάσεις των μαθητών. Οι δύο πλευρές δεσμεύτηκαν για συχνή επικοινωνία και αλληλοενημέρωση, γιατί η σωστή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν μέσω πανδημίας οφείλει να είναι προτεραιότητα όλων.
Συγκεκριμένα είπε: «Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η κα Κεραμέως έχουν δείξει με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο την προτίμησή τους στην «αριστεία», την απαξίωσή τους στους λειτουργούς της Δημόσιας Εκπαίδευσης, και την αδιαφορία τους για τη συνολικότερη ενίσχυση του δημοσίου συστήματος εκπαίδευσης.
Είμαστε συνολικά αντίθετοι με την αναβάθμιση ΜΕΡΙΚΩΝ σχολείων. Είμαστε υπέρ της αύξησης προσωπικού, προϋπολογισμού, κτιρίων και μιας σύγχρονης εκπαίδευσης χωρίς κληρώσεις, που θα οδηγήσει σε διαχωρισμό καλών και λιγότερο καλών μαθητών.
Είναι προκλητικό να παίρνονται τέτοιες αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις την εποχή που ούτε ο κόσμος, ούτε το κοινοβούλιο μπορούν να αντιδράσουν λόγω των περιοριστικών μέτρων».
Στη συνάντηση συζητήθηκαν ακόμη τα ζητήματα του ανοίγματος των Λυκείων, οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών και η ανησυχία όλων για τις προαγωγικές και πανελλαδικές εξετάσεις των μαθητών. Οι δύο πλευρές δεσμεύτηκαν για συχνή επικοινωνία και αλληλοενημέρωση, γιατί η σωστή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν μέσω πανδημίας οφείλει να είναι προτεραιότητα όλων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.