Act Business Center

Act Business Center

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2021

Ο λόγος «περί Αριστείας»


Δελτίο τύπου ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς
Η υπουργός Παιδείας υπέστη μια δεύτερη ήττα, τη φετινή χρονιά. Αρχικά, στην προσπάθειά της για επιβολή της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, για την ανάδειξη των υπηρεσιακών συμβουλίων, το 92% των εκπαιδευτικών την αποδοκίμασαν.

Πρόσφατα, οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, ακολουθώντας τις συνδικαλιστικές τους ομοσπονδίες, σε συντριπτικά ποσοστά 85-90%, αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, κατανοώντας ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα οδηγηθούν σ’ έναν άγονο ανταγωνισμό και τελικά στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Η κ. Κεραμέως, όμως, επιμένει. Θεωρεί ότι ανακάλυψε έναν άλλον τρόπο, για να επιβάλει τελικά τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της στην εκπαίδευση και να οδηγήσει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές σ’ έναν ανηλεή πόλεμο. Βάζει σε εφαρμογή τον νόμο 4692/2020 που ψηφίστηκε πέρυσι και μεταξύ άλλων προέβλεπε την ίδρυση πρότυπων-πειραματικών σχολείων.

Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο:

α) Αν ένα σχολείο μετατραπεί σε Πρότυπο-πειραματικό, οι ήδη υπηρετούντες σε αυτό χάνουν αυτόματα την οργανική τους θέση.

β) Οι εκπαιδευτικοί υφίστανται συνεχή αξιολόγηση μ’ ένα εξαντλητικό και ακραία γραφειοκρατικό τρόπο.

γ) Θεσμοθετείται και επίσημα η αναζήτηση χορηγιών και δωρεών για τη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων.

δ) Παρεμβαίνουν εξωσχολικοί φορείς στη λειτουργία του σχολείου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν θα αποτελεί επί της ουσίας το κυρίαρχο όργανο του σχολείου

ε) Τα παιδιά εισέρχονται με κλήρωση ή εξετάσεις και έτσι ανακατανέμεται το μαθητικό δυναμικό και ταυτόχρονα παύει να λειτουργεί το σχολείο της γειτονιάς.

Αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι ένας αριθμός παιδιών θα κατευθύνεται στα φροντιστήρια από τις τάξεις του δημοτικού και μέσα από σκληρό ανταγωνισμό, οι γονείς θα επιδιώκουν να βρουν τα παιδιά τους μια θέση σ’ ένα «ποιοτικό» σχολείο. Η λειτουργία των προτύπων-πειραματικών, όπως είναι κατανοητό, θα δημιουργήσει 2 κατηγορίες σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

Το ενδιαφέρον αυτό εκδηλώνεται, το τελευταίο διάστημα, από διάφορους παράγοντες της πόλης μας, επικαλούμενοι την «αριστεία» για λίγους. Να σκεφτούν, όμως, π.χ. τί θα γίνει στο Κιλκίς, αν δημιουργηθεί ένα πρότυπο-πειραματικό σχολείο. 

Θα συγκεντρώσει, βέβαια, τους μαθητές με τις πιο υψηλές επιδόσεις οι οποίοι θα τις βελτιώσουν ακόμη περισσότερο σ’ αυτό το περιβάλλον, αλλά θα χάσουν ως προς την ευρεία κοινωνικοποίησή τους που προϋποθέτει κάθε δυνατή επαφή με όλους τους συνομηλίκους τους. 

Παράλληλα, θα στερήσει από τα σχολεία του νομού αυτούς τους μαθητές οι οποίοι θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως παράδειγμα για τους υπόλοιπους, με συνέπεια την αποδυνάμωση και την υποβάθμιση όλων των άλλων σχολείων.

Συνεπώς, ο στόχος της κυβέρνησης είναι να δημιουργηθεί μία «ελίτ» μαθητών, ένα παράλληλο δίκτυο εκπαίδευσης που τίποτα δεν έχει να προσφέρει στην παρεχόμενη εκπαίδευση αλλά ταυτόχρονα, να υπάρχει μια διαφοροποίηση σε όλα τα επίπεδα. Πολιτική λοιπόν, «διαίρει και βασίλευε»

Αίτημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι το δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικό σχολείο για όλους/ες.

Οι σύλλογοι διδασκόντων οφείλουν να λειτουργήσουν με συναδελφικό πνεύμα και να μη μετατρέψουν τα σχολεία τους σε εστίες ανταγωνισμού και διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.