Ανακοίνωση Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών
Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή την απόφαση για επέκταση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων από το ΥΠΑΙΘ, εκπρόσωποι της κυβέρνησης και στελέχη της εκπαίδευσης στο Κιλκίς, βρήκαν ευκαιρία να προβάλλουν τη δήθεν αναβάθμιση της εκπαίδευσης. (Δείτε ΕΔΩ)
Είναι, πραγματικά να απορεί κανείς. Το ΥΠΑΙΘ και η Κυβέρνηση, αφού δεν πήραν κανένα μέτρο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή (δεν αξιοποίησαν ούτε μία κενή αίθουσα, δεν προσέλαβαν επιπλέον καθαρίστριες, δεν αύξησαν τα δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων, δεν προγραμμάτισαν μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς, οι εμβολιασμοί μόλις τώρα ξεκινούν κι αυτοί από τα αδιάθετα εμβόλια κ.ά.), με τους εκατοντάδες μαθητές του Κιλκίς κλεισμένους στο σπίτι τους εδώ και μήνες, με τεράστιες επιπτώσεις από όλη αυτή την κατάσταση στους μαθητές μας (εκπαιδευτικές, ψυχοσυναισθηματικές κ.ά.), αποφάσισε να ασχοληθεί με την επέκταση του θεσμού των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.
Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (αν και ο ρόλος των δεύτερων είναι διαφορετικός) δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική, που εφαρμόζει τόσους μήνες η κυβέρνηση της ΝΔ, και εφάρμοσαν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις παλαιότερα.
Είναι, πραγματικά να απορεί κανείς. Το ΥΠΑΙΘ και η Κυβέρνηση, αφού δεν πήραν κανένα μέτρο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή (δεν αξιοποίησαν ούτε μία κενή αίθουσα, δεν προσέλαβαν επιπλέον καθαρίστριες, δεν αύξησαν τα δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων, δεν προγραμμάτισαν μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς, οι εμβολιασμοί μόλις τώρα ξεκινούν κι αυτοί από τα αδιάθετα εμβόλια κ.ά.), με τους εκατοντάδες μαθητές του Κιλκίς κλεισμένους στο σπίτι τους εδώ και μήνες, με τεράστιες επιπτώσεις από όλη αυτή την κατάσταση στους μαθητές μας (εκπαιδευτικές, ψυχοσυναισθηματικές κ.ά.), αποφάσισε να ασχοληθεί με την επέκταση του θεσμού των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.
Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (αν και ο ρόλος των δεύτερων είναι διαφορετικός) δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική, που εφαρμόζει τόσους μήνες η κυβέρνηση της ΝΔ, και εφάρμοσαν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις παλαιότερα.
Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού.
Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών, αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς.
Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών, αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς.
Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για να ενισχυθεί η διαφοροποίηση και η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.
Γι’ αυτό και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στο Κιλκίς στέκεται απέναντι από αυτή την εξέλιξη, δεν επιθυμεί να αιτηθεί την ένταξη των σχολείων τους στο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών, παρά τις πιέσεις που δέχεται και την επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος, ώστε να δημιουργηθεί κλίμα αποδοχής από την κοινωνία και κυρίως από εκπαιδευτικούς και γονείς.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε δικαίωμα να λαμβάνουν αποφάσεις με συλλογικό τρόπο, μέσα από τα όργανά τους και να υπερασπίζονται τα εργασιακά τους δικαιώματα και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών τους. Κανείς δεν μπορεί να τους επιβάλει άλλη θέση. Εξάλλου ο κλάδος έδειξε πολλές φορές τη δύναμή του αυτή τη χρονιά, με την καθολική αποχή από τις ψευτο-εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, την απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της Αξιολόγησης κ.ά.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία.
Γι’ αυτό και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στο Κιλκίς στέκεται απέναντι από αυτή την εξέλιξη, δεν επιθυμεί να αιτηθεί την ένταξη των σχολείων τους στο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών, παρά τις πιέσεις που δέχεται και την επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος, ώστε να δημιουργηθεί κλίμα αποδοχής από την κοινωνία και κυρίως από εκπαιδευτικούς και γονείς.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε δικαίωμα να λαμβάνουν αποφάσεις με συλλογικό τρόπο, μέσα από τα όργανά τους και να υπερασπίζονται τα εργασιακά τους δικαιώματα και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών τους. Κανείς δεν μπορεί να τους επιβάλει άλλη θέση. Εξάλλου ο κλάδος έδειξε πολλές φορές τη δύναμή του αυτή τη χρονιά, με την καθολική αποχή από τις ψευτο-εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, την απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της Αξιολόγησης κ.ά.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι ο βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας δε θα πρέπει να υποβαθμίζεται στην «εκπαίδευση των λίγων άριστων μαθητών», αλλά να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία.
Αυτή πρέπει να είναι η πραγματική πρόκληση του κάθε σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού και στον τομέα αυτό χρειάζεται στήριξη και βοήθεια, οι οποίες δεν δίνονται. Αποτελεί μεγάλη υποκρισία του Υπ. Παιδείας όταν μετά από ένα χρόνο πανδημίας έχει πραγματικά αφήσει χιλιάδες σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς κυριολεκτικά στην τύχη τους, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μιλά για «αριστεία» των λίγων.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία δεν θα υπάρχουν οργανικές θέσεις, ότι τα σχολεία θα αξιολογούνται με βάση τις επιδόσεις τους (άρα το εκπαιδευτικό έργο θα μετριέται με δείκτες και κουτάκια!), ότι η χρηματοδότηση των σχολείων θα γίνεται από χορηγούς οι οποίοι θα έχουν λόγο ακόμα και στο τι διδάσκονται τα παιδιά μας, ενώ το κράτος θα απαλλάσσεται από τις ευθύνες χρηματοδότησης των σχολείων.
Γι’ αυτό και απορρίπτουν αυτές τις επιλογές.
Σήμερα, είναι ανάγκη να δυναμώσει ακόμα περισσότερο ο αγώνας των εκπαιδευτικών, από κοινού με τους γονείς και τους μαθητές, για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών του λαού μας.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία δεν θα υπάρχουν οργανικές θέσεις, ότι τα σχολεία θα αξιολογούνται με βάση τις επιδόσεις τους (άρα το εκπαιδευτικό έργο θα μετριέται με δείκτες και κουτάκια!), ότι η χρηματοδότηση των σχολείων θα γίνεται από χορηγούς οι οποίοι θα έχουν λόγο ακόμα και στο τι διδάσκονται τα παιδιά μας, ενώ το κράτος θα απαλλάσσεται από τις ευθύνες χρηματοδότησης των σχολείων.
Γι’ αυτό και απορρίπτουν αυτές τις επιλογές.
Σήμερα, είναι ανάγκη να δυναμώσει ακόμα περισσότερο ο αγώνας των εκπαιδευτικών, από κοινού με τους γονείς και τους μαθητές, για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών του λαού μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.