Δελτίο τύπου Γ. Φραγγίδη
Ο υπουργός ανέφερε ότι το ενδεχόμενο προέκυψε κατόπιν διερευνητικής πρωτοβουλίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες για την έγκριση ενεργοποιήσεως υποπρογράμματος προς σύναψη σχετικής διακρατικής συμφωνίας. Σημειώνει όμως ο υπουργός, ότι η σχετική απόφαση θα εξαρτηθεί από την δυνατότητα της ΕΑΒ να υλοποιήσει την πρόταση που έχει υποβάλλει.
Αν και δεν διευκρινίζεται ποια είναι η πρόταση της ΕΑΒ, πιθανώς ο υπουργός υπονοεί την συντήρηση 4 C-130 που βρίσκονται στην Τανάγρα και η εταιρεία έχει δεσμευθεί ότι θα αποδοθούν μέχρι το α΄ εξάμηνο του 2022.
Αν και δεν διευκρινίζεται ποια είναι η πρόταση της ΕΑΒ, πιθανώς ο υπουργός υπονοεί την συντήρηση 4 C-130 που βρίσκονται στην Τανάγρα και η εταιρεία έχει δεσμευθεί ότι θα αποδοθούν μέχρι το α΄ εξάμηνο του 2022.
Ο υπουργός σημειώνει ότι εφόσον η ΕΑΒ ήταν σε θέση να εγγυηθεί την έγκαιρη και εντός χρονοδιαγράμματος συντήρηση, επισκευή και απόδοση των C-130, δεν θα χρειαζόταν να αναζητούνται λύσεις εκτός αυτής.
Επί του τελευταίου όμως, ευθύνες έχει σαφώς και το Υπουργείο Οικονομικών που επί σειρά ετών και κατά την περίοδο της παρούσης κυβερνήσεως, μέχρι τώρα δεν έχει ενδιαφερθεί για την επίλυση των χρονίων προβλημάτων της ΕΑΒ που μεταξύ άλλων, έχουν προκαλέσει και το συγκεκριμένο πρόβλημα για την Πολεμική Αεροπορία.
· Τρία (3) εντός του τρέχοντος έτους, και
· Ένα (1) εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022.
Εκτός των τεσσάρων Α/Φ που βρίσκονται ενταγμένα στην ΕΑΒ και των τριών Α/Φ για τα οποία εξετάζεται το σενάριο της συντήρησης αυτών από την ΙΑΙ, επιπρόσθετα υφίσταται και αριθμός Α/Φ που τελούν εν αναμονή ένταξης στην ΕΑΒ.
Επί του τελευταίου όμως, ευθύνες έχει σαφώς και το Υπουργείο Οικονομικών που επί σειρά ετών και κατά την περίοδο της παρούσης κυβερνήσεως, μέχρι τώρα δεν έχει ενδιαφερθεί για την επίλυση των χρονίων προβλημάτων της ΕΑΒ που μεταξύ άλλων, έχουν προκαλέσει και το συγκεκριμένο πρόβλημα για την Πολεμική Αεροπορία.
Όταν δε ο βουλευτής απευθύνεται στους συναρμοδίους υπουργούς ρωτώντας ευθέως γιατί δεν έχουν “μεριμνήσει και σχεδιάσει το εν λόγω έργο της εργοστασιακής συντήρησης να πραγματοποιηθεί στην ΕΑΒ, παρότι το πρόβλημα ήταν διαχρονικά γνωστό“, δεν δίνεται απάντηση από τον ΥΕΘΑ.
Ο ΥΕΘΑ ανέφερε ότι το τελικό κόστος θα συμφωνηθεί μετά την διαπραγμάτευση με την ΙΑΙ. Ωστόσο, στα υφιστάμενα προγράμματα που έχουν εγκριθεί ήδη από την ηγεσία, το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 49 εκατ. €, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει ήδη από πέρυσι πληροφόρηση από την ισραηλινή πλευρά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ, μετά τις σχετικές αντιδράσεις, το σενάριο που εξετάζεται είναι να μην μεταφερθούν τα αεροσκάφη στο Ισραήλ αλλά, αφού ανατεθεί η σύμβαση στην ΙΑΙ, να έλθει προσωπικό της στην Ελλάδα και να εκτελέσει τις εργασίες στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ!
Το σενάριο αυτό ενισχύει τις ενδείξεις ότι με πρόσχημα την “προβληματική ΕΑΒ”, η κυβέρνηση επιδιώκει να αναθέσει άλλη μία σύμβαση στο Ισραήλ. Η επίκληση μεταξύ άλλων, των αδυναμιών του υφισταμένου νόμου περί εξοπλισμών, ώστε να δικαιολογεί την καταφυγή σε διακρατικές συμφωνίες που “φωτογραφίζουν” πλέον ΗΠΑ και Ισραήλ, είναι μια βολική δικαιολογία αλλά εξηγεί για ποιον λόγο η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έδειξε να επείγεται και τόσο να αλλάξει τον προβληματικό νόμο.
Ο ΥΕΘΑ ανέφερε ότι το τελικό κόστος θα συμφωνηθεί μετά την διαπραγμάτευση με την ΙΑΙ. Ωστόσο, στα υφιστάμενα προγράμματα που έχουν εγκριθεί ήδη από την ηγεσία, το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 49 εκατ. €, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει ήδη από πέρυσι πληροφόρηση από την ισραηλινή πλευρά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ, μετά τις σχετικές αντιδράσεις, το σενάριο που εξετάζεται είναι να μην μεταφερθούν τα αεροσκάφη στο Ισραήλ αλλά, αφού ανατεθεί η σύμβαση στην ΙΑΙ, να έλθει προσωπικό της στην Ελλάδα και να εκτελέσει τις εργασίες στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ!
Το σενάριο αυτό ενισχύει τις ενδείξεις ότι με πρόσχημα την “προβληματική ΕΑΒ”, η κυβέρνηση επιδιώκει να αναθέσει άλλη μία σύμβαση στο Ισραήλ. Η επίκληση μεταξύ άλλων, των αδυναμιών του υφισταμένου νόμου περί εξοπλισμών, ώστε να δικαιολογεί την καταφυγή σε διακρατικές συμφωνίες που “φωτογραφίζουν” πλέον ΗΠΑ και Ισραήλ, είναι μια βολική δικαιολογία αλλά εξηγεί για ποιον λόγο η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έδειξε να επείγεται και τόσο να αλλάξει τον προβληματικό νόμο.
Φρόντισε όμως να κάνει νόμο του κράτους (ν. 4705/2020 – ΦΕΚ 134/Α/16-7-2020) την “Συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Άμυνας του Κράτους του Ισραήλ και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας για την προμήθεια Εξοπλισμού και Υπηρεσιών Άμυνας”, τον οποίο επικαλείται στην προκειμένη περίπτωση ο υπουργός. Όλα αυτά αποκαλύπτουν μεθόδευση πολιτικής προνομιακής διοχετεύσεως συμβάσεων στο Ισραήλ.
Εάν οι αρμόδιοι κρίνουν ότι η ΕΑΒ έχει πρόβλημα προσωπικού, γιατί αυτό δείχνει η βούληση για ανάθεση της συμβάσεως στην ΙΑΙ και εκτέλεση των εργασιών στην Τανάγρα, τότε θα μπορούσαν να εξετάσουν την λύση που εφαρμόσθηκε και στο παρελθόν.
Εάν οι αρμόδιοι κρίνουν ότι η ΕΑΒ έχει πρόβλημα προσωπικού, γιατί αυτό δείχνει η βούληση για ανάθεση της συμβάσεως στην ΙΑΙ και εκτέλεση των εργασιών στην Τανάγρα, τότε θα μπορούσαν να εξετάσουν την λύση που εφαρμόσθηκε και στο παρελθόν.
Δηλαδή την ανάθεση συμβάσεως σε ελληνική εταιρεία η οποία αναλαμβάνει να προσλάβει προσωπικό με τα απαραίτητα προσόντα (παλαιοί εργαζόμενοι από την ΕΑΒ ή απόστρατοι της Πολεμικής Αεροπορίας) που με την καθοδήγηση της ΕΑΒ, θα φέρει εις πέρας τις εργασίες στις εγκαταστάσεις της Τανάγρας.
Φυσικά μια τέτοια λύση απαιτεί κάποιον χρόνο αλλά η κυβέρνηση της ΝΔ συμπλήρωσε 18 μήνες στην εξουσία και η μόνη λύση που έδειξε να την ενδιαφέρει στην προκειμένη περίπτωση ήταν στο Ισραήλ (και καμμία άλλη ξένη χώρα).
Άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το ΚΕΑ ήδη φιλοξενεί ένα C-130 που υποβάλλεται σε συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου, όπως αποκάλυψε προσφάτως η εκπομπή “Με Αρετή και Τόλμη” του ΥΠΕΘΑ.
Άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το ΚΕΑ ήδη φιλοξενεί ένα C-130 που υποβάλλεται σε συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου, όπως αποκάλυψε προσφάτως η εκπομπή “Με Αρετή και Τόλμη” του ΥΠΕΘΑ.
Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η ΕΑΒ εκτελεί ήδη εργασίες σε 4 αεροσκάφη του τύπου, φανερώνει ότι υπάρχει ροή ανταλλακτικών, συνεπώς δεν μπορεί να παρουσιάζεται ως δικαιολογία η έλλειψη ανταλλακτικών λόγω του “νόμου Βενιζέλου”.
Εξάλλου η Lockheed Martin έχει αναλάβει στο πλαίσιο αντισταθμιστικών, να παράσχει στην Πολεμική Αεροπορία ανταλλακτικά για C-130 αξίας 20 εκατ. € περίπου.
Ολόκληρη η απάντηση του ΥΕΘΑ είχε ως εξής:
«Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ.Γιώργος Φραγγίδης με θέμα «Εργοστασιακή συντήρηση αεροσκαφών C-130 στο Ισραήλ», σας γνωρίζω τα ακόλουθα:
Δεδομένης της χαμηλής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών C-130 και της μη ικανοποιητικής απόδοσης της ΕΑΒ ως προς το ρυθμό συντήρησης και απόδοσης αυτών στην Πολεμική Αεροπορία, μέχρι στιγμής, το ΥΠΕΘΑ εξετάζει εναλλακτικές επιλογές ως προς τη λύση του επείγοντος προβλήματος.
Στο πλαίσιο αυτής της διερευνητικής πρωτοβουλίας, υποβλήθηκε πρόταση από την εταιρεία Israel Aerospace Industries (ΙΑΙ) του Ισραήλ για τη συντήρηση και απόδοση στην ΠΑ τριών Α/Φ C-130 εντός συγκεκριμένου και δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος.
Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την έγκριση ενεργοποίησης υποπρογράμματος για τη σύναψη Διακρατικής συμφωνίας κατόπιν διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση του Ισραήλ στο πλαίσιο του ν.4705/2020 (ΦΕΚ Α΄134), για την ανάληψη από την εταιρεία IAI των εργασιών της αποσυναρμολόγησης και μεταφοράς στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Ισραήλ και την εκτέλεση 6ετούς Εργοστασιακής Συντήρησης τριών (3) αεροσκαφών (Α/Φ) C-130Η, ώστε να καταστούν ικανά πτητικά. Αναφορικά με το τελικό κόστος, αυτό θα προσδιοριστεί μετά την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης.
Σημειωτέον ότι η έγκριση του σχετικού υποπρογράμματος από την Βουλή των Ελλήνων δεν συνεπάγεται αυτομάτως την φάση ενεργοποίησης και υλοποίησής του. Η σχετική απόφαση θα εξαρτηθεί από την δυνατότητα της ΕΑΒ να υλοποιήσει την πρόταση που έχει υποβάλλει.
Σε ό,τι αφορά στο χρονοδιάγραμμα παραδόσεων στην Πολεμική Αεροπορία (Π.Α) των τεσσάρων (4) Α/Φ που βρίσκονται ενταγμένα στην ΕΑΒ ΑΕ, σύμφωνα με την έγγραφη δέσμευση της ίδιας της εταιρείας, θα αποδοθούν κατά το ακόλουθο χρονοδιάγραμμα:
Ολόκληρη η απάντηση του ΥΕΘΑ είχε ως εξής:
«Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ.Γιώργος Φραγγίδης με θέμα «Εργοστασιακή συντήρηση αεροσκαφών C-130 στο Ισραήλ», σας γνωρίζω τα ακόλουθα:
Δεδομένης της χαμηλής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών C-130 και της μη ικανοποιητικής απόδοσης της ΕΑΒ ως προς το ρυθμό συντήρησης και απόδοσης αυτών στην Πολεμική Αεροπορία, μέχρι στιγμής, το ΥΠΕΘΑ εξετάζει εναλλακτικές επιλογές ως προς τη λύση του επείγοντος προβλήματος.
Στο πλαίσιο αυτής της διερευνητικής πρωτοβουλίας, υποβλήθηκε πρόταση από την εταιρεία Israel Aerospace Industries (ΙΑΙ) του Ισραήλ για τη συντήρηση και απόδοση στην ΠΑ τριών Α/Φ C-130 εντός συγκεκριμένου και δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος.
Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την έγκριση ενεργοποίησης υποπρογράμματος για τη σύναψη Διακρατικής συμφωνίας κατόπιν διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση του Ισραήλ στο πλαίσιο του ν.4705/2020 (ΦΕΚ Α΄134), για την ανάληψη από την εταιρεία IAI των εργασιών της αποσυναρμολόγησης και μεταφοράς στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Ισραήλ και την εκτέλεση 6ετούς Εργοστασιακής Συντήρησης τριών (3) αεροσκαφών (Α/Φ) C-130Η, ώστε να καταστούν ικανά πτητικά. Αναφορικά με το τελικό κόστος, αυτό θα προσδιοριστεί μετά την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης.
Σημειωτέον ότι η έγκριση του σχετικού υποπρογράμματος από την Βουλή των Ελλήνων δεν συνεπάγεται αυτομάτως την φάση ενεργοποίησης και υλοποίησής του. Η σχετική απόφαση θα εξαρτηθεί από την δυνατότητα της ΕΑΒ να υλοποιήσει την πρόταση που έχει υποβάλλει.
Σε ό,τι αφορά στο χρονοδιάγραμμα παραδόσεων στην Πολεμική Αεροπορία (Π.Α) των τεσσάρων (4) Α/Φ που βρίσκονται ενταγμένα στην ΕΑΒ ΑΕ, σύμφωνα με την έγγραφη δέσμευση της ίδιας της εταιρείας, θα αποδοθούν κατά το ακόλουθο χρονοδιάγραμμα:
· Τρία (3) εντός του τρέχοντος έτους, και
· Ένα (1) εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022.
Εκτός των τεσσάρων Α/Φ που βρίσκονται ενταγμένα στην ΕΑΒ και των τριών Α/Φ για τα οποία εξετάζεται το σενάριο της συντήρησης αυτών από την ΙΑΙ, επιπρόσθετα υφίσταται και αριθμός Α/Φ που τελούν εν αναμονή ένταξης στην ΕΑΒ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.