Act Business Center

Act Business Center

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2021

Η Βουλευτής Τρικάλων με την Ν.Δ., Κατερίνα Παπακώστα, μιλά στη Γνώμη, στους Μαρκόπουλο Χ. Θωμά και Νικολοπούλου Αναστασία


H συνέντευξη δόθηκε στους, Μαρκόπουλο Χ. Θωμά και Νικολοπούλου Αναστασία

Αρχικά θα μου πεις τα βασικά για σένα αγαπητή Κατερίνα: Καταγωγή, ηλικία, επάγγελμα, σπουδές, πολιτική, χόμπι, ασχολίες εκτός εργασίας, οικογένεια, καθημερινότητα κλπ.

Γεννήθηκα στην Σουηδία το έτος 1973 και είμαι παιδί μεταναστών. Η καταγωγή μου είναι από ένα μικρό χωριό της Καλαμπάκας το Γάβρογο, ενώ τελείωσα το Λύκειο στα Τρίκαλα με άριστα. Σπούδασα Νομική στο ΑΠΘ, ενώ εδώ και μισό χρόνο ξεκίνησα το μεταπτυχιακό μου στο ΠΑΔΑ με αντικείμενο την Δημόσια Διοίκηση και το Δημόσιο Μanagement.

Ασκώ μάχιμη δικηγορία σχεδόν 25 χρόνια, ενώ από την ηλικία των 22 ετών ενεπλάκη στα πολιτικά πράγματα του Νομού μου, όπου και κατάφερα να εκλεγώ το 2002, ως η μοναδική γυναίκα Νομαρχιακή Σύμβουλος στο Νομό Τρικάλων.

Υπήρξα υποψήφια βουλευτής της Ν.Δ. το 2004, το 2007 και το 2009 συγκεντρώνοντας κάθε φορά τεράστιο αριθμό ψήφων. Έκτοτε αποστασιοποιήθηκα από την πολιτική για 10 περίπου έτη, καθώς έριξα όλο το κέντρο βάρος μου στην οικογένεια μου, την ανατροφή της μονάκριβης κόρης μου και την Δικηγορία.

Το 2019 όμως αποφάσισα συνειδητά, να συνταχτώ στον αγώνα με τον Πρόεδρος μας, τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και κατάφερα τελικά, να εκλεγώ, ως η πρώτη γυναίκα βουλευτής της Ν.Δ. στα Τρίκαλα.

Χόμπι έχω λίγα και καλά. Μου αρέσει πολύ το διάβασμα, η πεζοπορία και η ζωγραφική.

Η καθημερινότητά μου έχει αλλάξει άρδην από την εκλογή μου και μετά, όμως φροντίζω πάντα, να βρίσκω έστω και ελάχιστο χρόνο για τις αγαπημένες μου συνήθειες και να αποσυμπιέζομαι μέσα από αυτές.

Η πιο όμορφη στιγμή σου μέχρι τώρα στην πολιτική και η πιο σκοτεινή…ποιες είναι; Γιατί κεντροδεξιά, Ν.Δ., Κ. Μητσοτάκης εν έτη 2021;

Η πιο όμορφη στιγμή της ζωή μου είναι η γέννηση της κόρης μου, η οποία ταυτόχρονα αποτελεί το μεγαλύτερο θαύμα στην ζωή μας με τον σύζυγό μου. Η πιο σκοτεινή μου, η οποία όμως στην πορεία εξελίχτηκε, ως η πιο φωτεινή μου, ήταν όταν πριν από μερικά χρόνια, διαγνώστηκα με επιθετική μορφή καρκίνου στο στήθος. 

Τελικά για τους γιατρούς αποδείχθηκε, ότι ήταν μία λανθασμένη διάγνωση, για μένα όμως ήταν η συντέλεση ενός μεγάλου θαύματος, που όχι μόνο ενδυνάμωσε, αλλά καθόρισε την πίστη μου στον Θεό.

Η παράταξη μου, ο χώρος της κεντροδεξιάς αντιπροσωπεύει για εμένα πολιτικά την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο για την χώρα μας. Πολλοί λένε πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Νέα Δημοκρατία είναι μονόδρομος, στην πολιτική ζωή της χώρας. 

Εγώ θα έλεγα πως είναι η διέξοδος στην Ελλάδα που θέλουμε, απαλλαγμένη από το κατεστημένο και το παλιό, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και στην πρόοδο.



Είναι η προηγούμενη γενιά έτοιμη, να μας δεχθεί ως γενιά του αύριο;
Επαγγελματικά, Κοινωνικά και φυσικά, Πολιτικά.


Πάντοτε επεδίωκα και απολαμβάνω πραγματικά, να συζητώ με ανθρώπους της «προηγούμενης γενιάς» και όχι μόνο, να έρχομαι σε επαφή μαζί τους, να λαμβάνω την πολύτιμη γνώμη τους, αλλά και γνώση τους, για όσα μπορούν να αλλάξουν και πως και είναι πραγματικό ελπιδοφόρο, να ακούς από τους ίδιους πως: «Όσα δεν προλάβαμε να πετύχουμε εμείς, όσα προετοιμάσαμε, για όσα προσπαθήσαμε και θυσιαστήκαμε, ή και ακόμη για όσα κάναμε λάθος, βασιζόμαστε, περιμένουμε και ελπίζουμε από την νέα γενιά».

Προσωπικά ανέκαθεν πίστευα, πως είναι σαφώς προτιμότερο, να βλέπεις την πρόοδο και την εξέλιξη σε κάθε πτυχή της ζωής, παρά να παρατηρείς μια στασιμότητα και να αμφιβάλλεις, αν θα αλλάξουν ποτέ τα πράγματα. 

Ζούμε ήδη στην εποχή 4ης βιομηχανικής επανάστασης, την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, και της προηγμένης τεχνολογίας, που προχωρά με αλματώδεις ρυθμούς και οφείλουμε έχουμε χρέος απέναντι στις γενιές, που ακολουθούν, από απλοί παρατηρητές, να περάσουμε στο επίπεδο της δράσης.

Είσαι κοινωνικοποιημένο άτομο σε ότι αφορά κοινωνικά,
διεθνή, περιβαλλοντικά ζητήματα, θέματα γύρω από τα ζωάκια, κλπ;
Θέματα αν θες όχι, καθημερινής πολιτικής και μικρο-πολιτικής.


Η εποχή μας επιτάσσει, να είμαστε κοινωνικοποιημένοι και ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε ό,τι αφορά πρωτίστως τα περιβαλλοντικά ζητήματα και δη τα κοινωνικά, που ανακύπτουν σε εγχώριο αλλά και διεθνές επίπεδο.

Όσα διαδραματίζονται δε το τελευταίο χρονικό διάστημα, όσον αφορά τις κακοποιήσεις και τις σεξουαλικές παρενοχλήσεις, ιδιαίτερα από ανθρώπους "υπεράνω πάσης υποψίας" σε όλους τους χώρους του κοινωνικού, επαγγελματικού και αθλητικού γίγνεσθαι, ωθούν την Πολιτεία, αλλά και τον καθένα από εμάς ξεχωριστά, να πάρουμε θέση και να δράσουμε άμεσα, να ορίσουμε και να διαμορφώσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο, για όλες τις περιπτώσεις, που αποτελούσαν και συνεχίζουν να αποτελούν μέχρι και σήμερα γκρίζες ζώνες και να δημιουργήσουμε δικλείδες ασφαλείας…

Κάτι δε, που με έχει χαροποιήσει ιδιαίτερα τελευταία, είναι η εξαιρετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης σχετικά με τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς. Αποτελεί δείγμα πολιτισμού, ανθρωπιάς και ευαισθησίας, αλλά και χρέος μας η προστασία τους, σε συνεννόηση πάντα και με τις φιλοζωικές οργανώσεις μας.

Ποιο το παράπονο σου από την γενιά μας;
Τι σε ενοχλεί;


Η νέα γενιά είναι πιο ώριμη από ποτέ, μορφωμένη στην μεγαλύτερη πλειοψηφία της και γεμάτη όραμα και δίψα, για όσα θέλει να επιτύχει, να δημιουργήσει , να κατορθώσει και να καθορίσει στο μέλλον, με στόχο την εξέλιξη, την ευημερία και ένα καλύτερο αύριο για όλους. 

Πρέπει ταυτόχρονα όμως, να είναι και ασυμβίβαστη. Θεωρώ πως αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό προαπαιτούμενο για την επιτυχία και για την επίτευξη κάθε στόχου. Σε αυτό ακριβώς το σημείο θα την ήθελα προσωπικά πιο δυνατή. Να είναι περισσότερο ασυμβίβαστη, πιο διεκδικητική, πιο επιλεκτική και πιο κριτική απέναντι σε όλους και σε όλα.

Πως βιώνεις την οικονομική και κοινωνική κρίση που περνά η πατρίδα μας εδώ και 12-13 χρόνια;
Τι σε ταλαιπωρεί;
Εργασιακά, Κοινωνικά μα και σαν άτομο στην απλή σου ζωή, αν θες σαν μητέρα.


Η αλήθεια είναι, πως την τελευταία δεκαετία, η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας έχει βιώσει μια απίστευτη οικονομική ύφεση με σημαντικές κοινωνικές επιπτώσεις, τα απόνερα της οποίας δεν έχουμε καταφέρει ακόμη, να αντιμετωπίσουμε ολοκληρωτικά, ενώ προσθετικά θα λειτουργήσουν και όλες οι συνέπειες, που θα αφήσει πίσω της η πανδημία του Κορωνοϊού.

Κατά την γνώμη μου, αυτό που ταλανίζει την χώρα, σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό, είναι το braindrain, η απώλεια τόσο ικανών, επιστημονικά και τεχνικά καταρτισμένων ανθρώπων, που ενώ διαπρέπουν διαρκώς, στο εξωτερικό, δεν μπορούν, να εργαστούν και στην πατρίδα τους με αντίστοιχες προϋποθέσεις και αξιώσεις.

Και πιστεύω ακράδαντα, πως αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της παρούσας Κυβέρνησης. Γι΄ αυτό και στοχεύουμε για την Ελλάδα του 2021 και μετά από μια πολυετή κρίση, που μας ταλάνισε ιδιαίτερα, να θέσουμε τις βάσεις για το “braingain”, με σοβαρές εναλλακτικές και προοπτικές για τους νέους μας.

Πως βίωσες και βιώνεις τον covid 19 και τα αποτελέσματα του;

Η καθημερινότητά μας, η πραγματικότητά μας έχει αλλάξει ολοκληρωτικά, μέσα στην πανδημική κρίση που βιώνουμε. Νομίζω, πως για τους περισσότερους, θα φάνταζε ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας, το ότι θα κυκλοφορούμε με μάσκες και θα έχουμε περιορισμό στην κυκλοφορία και στην συναναστροφή μας με τους ανθρώπους μας.

Όμως, είναι πραγματικά απίστευτο, πόσο γρήγορα προσαρμοστήκαμε σε όλες αυτές τις αναγκαστικά ιδιαίτερες συνθήκες και καταφέραμε να ανακτήσουμε την ελπίδα και τις δυνάμεις μας, μέσω των εμβολίων, που καινοφανώς ανακαλύφθηκαν ταχύτατα.

Ανυπομονώ, να έρθει η στιγμή, που οι δικοί μου άνθρωποι, εγώ και όλοι μας φυσικά, θα εμβολιαστούμε προκειμένου, να πάρουμε πίσω την ζωή μας, όσα στερηθήκαμε και μας έχουν λείψει εδώ και ένα χρόνο.

Σου δίνω ένα τζίνι με 3 ευχές… ποιες ευχές κάνεις;

Νομίζω ότι αυτή είναι η πιο δύσκολη ερώτηση, που μου έχουν θέσει ποτέ.

Η πρώτη μου ευχή λοιπόν, θα ήταν αδιαμφισβήτητα , να έχει όλος ο κόσμος υγεία. Μέσα από την πανδημική αυτή κρίση, που βιώνει όλος ο πλανήτης εδώ και ένα χρόνο, νομίζω πια, ότι είναι μια ιδανική ευκαιρία, να επαναξιολογήσουμε όλοι μας, το τι είναι πραγματικά ουσιαστικό και τι επουσιώδες, τι είναι σημαντικό και τι ασήμαντο, τι έχει πρώτιστη αξία στις ζωές μας.

Η δεύτερη ευχή μου, θα ήταν, να γίνουμε όλοι οι άνθρωποι περισσότερο αλληλέγγυοι και με περισσότερη ενσυναίσθηση, στα πραγματικά προβλήματα και τις ανάγκες των συνανθρώπων μας.

Η τρίτη όμως, θα μου επιτρέψετε, να είχε πολιτική χροιά. Μια ευχή, μια επιθυμία για ένα Κοινοβούλιο με σύμπλευση στα σημαντικότερα και βαρύνουσας ζητήματα της χώρας, όπως π.χ. τα Εθνικά, τα της Παιδείας, της Υγείας κλπ., απαλλαγμένο από κομματικές ιδεοληψίες, αγκυλώσεις και κομματικές περιχαρακώσεις. 

Το μείζον και το δύσκολο δεν είναι να διαφωνείς, αλλά να συμφωνήσεις σε μια κοινή γραμμή για το καλό της Ελλάδας και αυτό την δεδομένη χρονική συγκυρία η χώρας μας το χρειάζεται περισσότερο από ποτέ.

Μια θετική - ελπιδοφόρα σκέψη σου για το αύριο;
Ποιο είναι το προσωπικό σου μότο;
Η φράση που σε παρακινεί, αν θες, που σε εμπνέει.
Κάτι φωτεινό για την νέα χρονιά.


Η νέα χρονιά ξεκίνησε με την πνοή αισιοδοξίας και το μήνυμα, πως η αρχή του τέλους για την πανδημία, έχει φτάσει και είναι ο εμβολιασμός.

Όπως προανέφερα, ανυπομονώ να πάρουμε όλοι μας την ανάσα ελευθερίας, που τόσο ανάγκη έχουμε, φωτίζοντας όσα σκοτείνιασε η πανδημία στο πέρασμά της… Με υγεία και ανοσία, να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια και να φτάσουμε την χώρα μας όσο πιο ψηλά μπορούμε, περήφανοι για ακόμη μια φορά, ότι τα καταφέραμε.

Το προσωπικό μου μότο, το οποίο όχι μόνο με παρακινεί και με εμπνέει ,αλλά αποτελεί και πηγή δύναμης για εμένα, αποτυπώνεται σε τέσσερις προτάσεις…

''Πρώτα σε αγνοούν,
Μετά σε κοροϊδεύουν,
Μετά σε πολεμούν,
Στο τέλος τους νικάς''



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.