Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Κιλκίς: Και κάτω από τις μάσκες έχουμε φωνή


Ανακοίνωση Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών Κιλκίς
Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών καλωσορίζει τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς του Κιλκίς και τους μαθητές του νομού στο φυσικό τους χώρο, το δημόσιο σχολείο.

Αυτή η χρονιά, παρά τα μεγάλα λόγια της Κυβέρνησης και των εκπροσώπων της σε Τοπικό επίπεδο, είναι από την πρώτη ημέρα μία δύσκολη χρονιά, όπου τα προβλήματα ετών έρχονται να προστεθούν στα νέα προβλήματα που δημιουργούνται από την πανδημία.

Eδω και τώρα μείωση του αριθµού µαθητών ανά τάξη, καµία τάξη πάνω από 15 µαθητές - Nέες σχολικές αίθουσες - Mαζικοί µόνιµοι διορισµοί εκπαιδευτικών!

Εκατοντάδες συνάδελφοι σε Κιλκίς και Παιονία, προσπάθησαν µε κάθε τρόπο κάτω από αντίξοες συνθήκες, όλο το προηγούμενο διάστημα, να στηρίξουν παιδαγωγικά, ψυχολογικά, γνωστικά τους μαθητές, τόσο στην περίοδο του εγκλεισμού, όσο και στην περίοδο που άνοιξαν τα σχολεία. Σε αυτή την τεράστια προσπάθεια, η κυβέρνηση όχι µόνο δε στάθηκε αρωγός αλλά µε την πολιτική της έβαζε εμπόδια, δημιουργούσε επιπλέον προβλήματα.

Η επιδημία του κορονοϊού έβγαλε στην επιφάνεια τα συσσωρευµένα προβλήματα, που µε διαχρονική ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, τόσο της σημερινής της ΝΔ, όσο και των προηγούμενων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, ταλανίζουν την εκπαίδευση και στο Κιλκίς:

Παλιά και ακατάλληλα κτήρια, με 20άρια και 25άρια τμήματα ειδικά στις πόλεις και κωμοπόλεις, με αίθουσες – κλουβιά ακόμα και εκεί που ο αριθμός των μαθητών είναι μικρότερος, με αίθουσες σε υπόγεια, χωρισμένες με γυψοσανίδες, σε διαδρόμους σχολείων, σε λυόμενες κατασκευές
.

«Γηρασμένο» εκπαιδευτικό δυναμικό, ειδικά στην Β/βάθμια Εκπαίδευση όπου ένα υψηλό ποσοστό εκπαιδευτικό είναι πάνω από 55 χρονών, με δεκάδες εκπαιδευτικούς να «αναζητούν» ακόμα μία μόνιμη θέση εργασίας ή μία μετάθεση και για χρόνια να μετακινούνται καθημερινά (ειδικά από τη Θεσσαλονίκη).

Ανεπαρκές βοηθητικό προσωπικό, που δουλεύει σε άθλιες συνθήκες, με ολιγόμηνες συμβάσεις και μερική απασχόληση, όπως οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα των σχολείων, οι οποίοι δεν φτάνουν για να καλύψουν ούτε τις στοιχειώδεις ανάγκες στην καθαριότητα, πόσο μάλλον εν μέσω πανδημίας, από τη στιγμή που στα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα αντιστοιχεί μία καθαρίστρια για 12 και 16 αίθουσες.

Τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και σε κονδύλια, με αποτέλεσμα είτε να διαμορφώνεται ένα υπόβαθρο άκρως επικύνδυνο για μαθητές, γονείςκαι εκπαιδευτικούς, είτε να καλούνται οι γονείς να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να καλύψουν τις απαραίτητες ανάγκες.

Η κυβέρνηση αντί να κάνει ό,τι περνάει από τα χέρι της, τζογάρει την Υγεία του λαού και τη Μόρφωση των παιδιών.

Την ίδια ώρα που δεν παίρνει κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, με την αιτιολόγηση ότι αυτή κοστίζει, ικανοποιεί απλόχερα τις απαιτήσεις των μεγαλοξενοδόχων και των εφοπλιστών, κάνει πλάτες στις απαιτήσεις των βιομηχάνων της περιοχής.

Είναι ενδεικτικό ότι από τα 70 δις που δίνουν στις μεγάλες επιχειρήσεις και τα 4 δις που δίνουν για τους ΝΑΤΟϊκούς εξοπλισμούς, δεν περισσεύει ευρώ για τα Σχολεία και τα Νοσοκομεία

Όπως είναι ενδεικτικό ότι από τη μία εξυμνεί τους διάφορους «ευεργέτες» βιομήχανους και από την άλλη κάνει τα στραβά μάτια στις απολύσεις που γίνονται αυτές τις μέρες στο Κιλκίς, στα μέτρα προστασίας που δεν λαμβάνονται εργοστάσια της περιοχής, στα εργατικά ατυχήματα που συνεχίστηκαν ακόμα και τους προηγούμενους μήνες.

Γι’ αυτό παραβλέπει ακόμα και τις υποδείξεις των επιστημόνων που λένε ότι η χρήση της μάσκας από μόνη τα δεν αρκεί, και:

Δεν πήρε κανένα μέτρο για να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη.

Δεν επισκεύασε σχολεία που δεν λειτουργούν και που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια. Δεν εξασφάλισε νέους χώρους που υπάρχουν σήμερα στο Κιλκίς (π.χ. δημόσια κτήρια, κτήρια πολιτιστικών συλλόγων, επίταξη ιδιωτικών χώρων κτλ).

Δεν διόρισε και δεν προσέλαβε τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς, αφήνοντας κενά ειδικά σε κρίσιμους τομείς όπως στην Ειδική Αγωγή, την Παράλληλη Στήριξη, τις Ειδικότητες, στη λειτουργία των Ολοήμερων Σχολείων κ.ά.

Δεν προσέλαβε το αναγκαίο προσωπικό για την καθαριότητα των σχολείων.

Δεν έχει καν στον προσανατολισμό της μέτρα όπως τα μοριακά τεστ ανίχνευσης του ιού και τα τεστ αντισωμάτων σε όλους τους εκπαιδευτικούς, την τοποθέτηση υπεύθυνων σχολιάτρων παρακολούθησης και διαχείρισης των κρουσμάτων.

Αντίθετα, σε συνθήκες πανδηµίας και εγκλεισµού, προχώρησε στην ψήφιση του απαράδεκτου πολυνοµοσχεδίου (ν.4692/2020). Ενίσχυσε το θεσµικό πλαίσιο για την αξιολόγηση σε ακόµα πιο αντιδραστική κατεύθυνση, που οδηγεί στην ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, στη λειτουργία του σχολείου µε ιδιωτικοοικονοµικά κριτήρια και προοπτικά στο κλείσιµο σχολικών µονάδων. Προσαρµόζει ακόµα περισσότερο το περιεχόµενο του σχολείου στη λογική της απόκτησης δεξιοτήτων, της επιφανειακής προσέγγισης βασικών αντικειµένων, χτυπά το ενιαίο του αναλυτικού προγράµµατος. Διατηρεί τους νόµους Γαβρόγλου για το νέο Λύκειο και για τις προσλήψεις µονίµων και αναπληρωτών (νόµος - σφαγείο 4589/19).

Η ασφαλής πρόσβαση στο σχολείο είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και εκπαιδευτικού.

Είναι καθοριστική για τη φυσιολογική, νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού η δια ζώσης συµµετοχή στη σχολική ζωή και αυτό απαιτούµε να γίνει µε όρους, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία τόσο του παιδιού και του οικογενειακού του περιβάλλοντος, όσο και των συναδέλφων.

Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική µμείωση του αριθμούµμαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τµήµα να µην έχει πάνω από 15 µμαθητές. Αυτό διασφαλίζει όχι µόνο την υγεία αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία. 

Άμεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούµενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδοµών ή ακόµα και ιδιωτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις. Άμεση εκπόνησηκεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτήρια, που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη, όπως την κατασκευή νέου Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου σε Κιλκίς και Πολύκαστρο, την κατασκευή Ειδικού Σχολείου στην Παιονία, την κατασκευή νέων αιθουσών σε χωριά με μεγάλο αριθμό μαθητών.

Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισµό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθµός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τµήµατα µε λιγότερους µαθητές.

Κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Κανένας συνάδελφος να µην αποκλειστεί από τους πίνακες. Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται µακριά από τον τόπο µόνιµης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, µετακίνηση). 

Μονιµοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.

Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθµού µόνιµων εργαζοµένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονοµικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου. Σήμερα απαιτούνται τουλάχιστον 20-30 μόνιμοι εργαζόμενοι πλήρους ωραρίου σε Κιλκίς και Παιονία.

Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθµού λεωφορείων και σχολικών τροχονόµων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής µετάβαση του κάθε µαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.

Προστασία των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς οµάδες.

Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προµήθεια µε το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατοµικής Προστασίας, είδη καθαρισµού, αντισηπτικά κ.λ.π.). Οιγονείς να μην πληρώσουν ούτε 1 ευρώ για τη νέα σχολική χρονιά.

Άμεση επανέναρξη του προγράµµατος των σχολικών γευµάτων.

Διενέργεια µαζικών επαναλαµβανόµενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους µαθητές, ώστε να υπάρξει άµεση παρέµβαση σε περίπτωση που χρειαστεί και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.

Δηµιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσµάτων.

Κατάργηση κάθε νοµοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάµερα στα σχολεία και on – line µετάδοση των µαθηµάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.