Δελτίο τύπου ΤΕΧΝΗΣ
Το αγαπημένο σας σημείο πολιτιστικής αναφοράς στην πόλη, σας παρουσιάζει τη βραβευμένη στο φεστιβάλ της Βενετίας ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον και τον πρωταγωνιστή της ταινίας “JOKER”, The Master, την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 8 το βράδυ στην Τέχνη.
Μια ταινία με 76 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ, ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΓΙΑ 3 ΟΣΚΑΡ &
179 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Το φιλμ ξεκινά λίγο πριν το τέλος του πόλεμου, συστήνοντάς μας τον ήρωα του, Φρέντι Κουέλ, ένα ναύτη στο πολεμικό ναυτικό, παθιασμένο με το σεξ και το αλκοόλ ή έστω οτιδήποτε μπορείς να πιεις και να σε μεθύσει, ακόμη κι αν αυτό είναι παράξενα, επικίνδυνα κοκτέιλ που φτιάχνει ο ίδιος από τα πιο αλλόκοτα υλικά.
Η ειρήνη δεν μοιάζει να του ταιριάζει, όπως και η ζωή στη στεριά. Απολύεται από το πολυκατάστημα όπου δουλεύει ως φωτογράφος, φεύγει κυνηγημένος από μια φάρμα όταν ένα από τα ποτά του θα σκοτώσει έναν ηλικιωμένο εργάτη. Στην προβλήτα του Σαν Φρανσίσκο θα μπει λαθρεπιβάτης σε ένα μεγαλοπρεπές γιοτ που φέρει το όνομα «Alithea» και, το επόμενο πρωί, θα γνωρίσει τον «καπετάνιο» του, έναν άνθρωπο που μοιάζει φωτισμένος και που οι πιστοί του ονομάζουν «master».
Άνθρωπος με δεκάδες (σύμφωνα με δικές του δηλώσεις) διαφορετικές ενδιαφέρουσες ιδιότητες, συγγραφέας και ηγέτης, ο Λάνκαστερ Ντοντ έχει εκδώσει ήδη ένα βιβλίο που αποτελεί το ευαγγέλιο μιας νέας πνευματικής «θρησκείας», που πρεσβεύει πως το σώμα είναι απλά ένα σκάφος για το πνεύμα ή την ψυχή που ζει αιώνια, πως ο άνθρωπος δεν είναι ένα ζώο για να κυριαρχείται από τα συναισθήματα και τις ορμές του και πως το ταξίδι στο παρελθόν μας μπορεί να μας κάνει καλύτερους ανθρώπους.
Στην πρώτη τους συνάντηση, ο master θα δοκιμάσει να διαβάσει το νεαρό άντρα, μέσα από μια σειρά από ερωτήσεις που ξεκινούν αθώες και καταλήγουν επώδυνα διαπεραστικές και θα ανακαλύψει και θα αποκαλύψει στον ίδιο, κάτι από τον αληθινό εαυτό του, ή έστω κάποια από τα τραύματα που κουβαλά ολόκληρη τη ζωή του.
Η εμπειρία αυτής της ανάγνωσης της προσωπικότητάς του είναι αρκετή για να μεταμορφώσει τον Φρέντι σε ένα πιστό σκυλί, σε έναν παθιασμένο υπερασπιστή μιας ιδεολογίας που μπορεί να μην ασπάζεται, ή ούτε καν να καταλαβαίνει, αλλά είναι πρόθυμος να παλέψει (κυριολεκτικά) για να την προστατέψει.
Οι δυο τους είναι οι δυο απόλυτοι πόλοι της ταινίας και μαζί μια σειρά από ενδιαφέρουσες ιδέες που έχουν να κάνουν τόσο με τη θεματική της πίστης και της ανάγκης να ανήκεις κάπου («θέλεις να είσαι ένας άνθρωπος χωρίς αφέντη, αν τα καταφέρεις θα είσαι ο πρώτος άνθρωπος στην ιστορία», λέει ο Λάνκαστερ στον Φρέντι), όσο και με την Αμερική του πενήντα, έναν κόσμο και μια εποχή όπου τα τραύματα ήταν ακόμη νωπά, αλλά όλα ήταν καινούρια κι όλα ήταν δυνατά. Ακόμη και το να εφεύρεις τον εαυτό σου από την αρχή.
Η διαδρομή του φιλμ από τις παραλίες του Ειρηνικού στην διάρκεια του πολέμου μέχρι την Αγγλία της δεκαετίας του πενήντα δεν είναι τίποτα λιγότερο από συναρπαστική, κινηματογραφημένη σε εικόνες εξαιρετικής καθαρότητας και γοητείας.
Το «Master» είναι σινεμά που σε παρασύρει, σε εμπλέκει, σε συναρπάζει, δομημένο με ακρίβεια και όραμα ακόμη και στις πιο μικρές του λεπτομέρειες, πάντα άμεσο και ζωντανό, πάντα ενδιαφέρον. Η μαεστρία του Πολ Τόμας Άντερσον, η ικανότητά του να χτίζει κάτι που μοιάζει με καθεδρικό ναό, από υλικά που για άλλους θα ήταν αρκετά για να ζωγραφίσουν ένα ξωκλήσι, είναι ένα από τα βασικά συστατικά της επιτυχίας του φιλμ.
Το άλλο είναι, χωρίς καμιά αμφιβολία, οι ερμηνείες των ηθοποιών του, που με προεξάρχοντες τον Χοακίν Φίνιξ και τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, είναι απλά συγκλονιστικοί.
Δεν είναι μόνο ότι οι δυο τους είναι εξαιρετικοί ηθοποιοί, είναι επίσης το γεγονός πως όταν βρίσκονται ο ένας απέναντι στον άλλο, μεταμορφώνονται ολοκληρωτικά.
Η πρώτη τους σκηνή μαζί είναι ήδη κομμάτι κινηματογραφικής ανθολογίας, η τελευταία, μια υπόγεια σπαρακτική συνάντηση που θα αρκούσε για να δώσει από μερικά Όσκαρ στον καθένα τους.
Η ταινία «The Master» βραβευμένη στο φεστιβάλ Βενετίας για τις ανδρικές ερμηνείες των Χοακίν Φίνιξ και Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν και για την σκηνοθεσία του, αξίζει για την τόλμη και την φιλοδοξία της, για το βάθος και την πολυπλοκότητα, για την σαρωτική κινηματογραφική της δύναμη.
Η.Π.Α, Έγχρωμο
Παραγωγή: Πολ Τόμας Αντερσον, Μέγκαν Ελισον, Ντάνιελ Λούπι, Τζόαν Σέλαρ
Μια ταινία με 76 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ, ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΓΙΑ 3 ΟΣΚΑΡ &
179 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Το φιλμ ξεκινά λίγο πριν το τέλος του πόλεμου, συστήνοντάς μας τον ήρωα του, Φρέντι Κουέλ, ένα ναύτη στο πολεμικό ναυτικό, παθιασμένο με το σεξ και το αλκοόλ ή έστω οτιδήποτε μπορείς να πιεις και να σε μεθύσει, ακόμη κι αν αυτό είναι παράξενα, επικίνδυνα κοκτέιλ που φτιάχνει ο ίδιος από τα πιο αλλόκοτα υλικά.
Η ειρήνη δεν μοιάζει να του ταιριάζει, όπως και η ζωή στη στεριά. Απολύεται από το πολυκατάστημα όπου δουλεύει ως φωτογράφος, φεύγει κυνηγημένος από μια φάρμα όταν ένα από τα ποτά του θα σκοτώσει έναν ηλικιωμένο εργάτη. Στην προβλήτα του Σαν Φρανσίσκο θα μπει λαθρεπιβάτης σε ένα μεγαλοπρεπές γιοτ που φέρει το όνομα «Alithea» και, το επόμενο πρωί, θα γνωρίσει τον «καπετάνιο» του, έναν άνθρωπο που μοιάζει φωτισμένος και που οι πιστοί του ονομάζουν «master».
Άνθρωπος με δεκάδες (σύμφωνα με δικές του δηλώσεις) διαφορετικές ενδιαφέρουσες ιδιότητες, συγγραφέας και ηγέτης, ο Λάνκαστερ Ντοντ έχει εκδώσει ήδη ένα βιβλίο που αποτελεί το ευαγγέλιο μιας νέας πνευματικής «θρησκείας», που πρεσβεύει πως το σώμα είναι απλά ένα σκάφος για το πνεύμα ή την ψυχή που ζει αιώνια, πως ο άνθρωπος δεν είναι ένα ζώο για να κυριαρχείται από τα συναισθήματα και τις ορμές του και πως το ταξίδι στο παρελθόν μας μπορεί να μας κάνει καλύτερους ανθρώπους.
Στην πρώτη τους συνάντηση, ο master θα δοκιμάσει να διαβάσει το νεαρό άντρα, μέσα από μια σειρά από ερωτήσεις που ξεκινούν αθώες και καταλήγουν επώδυνα διαπεραστικές και θα ανακαλύψει και θα αποκαλύψει στον ίδιο, κάτι από τον αληθινό εαυτό του, ή έστω κάποια από τα τραύματα που κουβαλά ολόκληρη τη ζωή του.
Η εμπειρία αυτής της ανάγνωσης της προσωπικότητάς του είναι αρκετή για να μεταμορφώσει τον Φρέντι σε ένα πιστό σκυλί, σε έναν παθιασμένο υπερασπιστή μιας ιδεολογίας που μπορεί να μην ασπάζεται, ή ούτε καν να καταλαβαίνει, αλλά είναι πρόθυμος να παλέψει (κυριολεκτικά) για να την προστατέψει.
Οι δυο τους είναι οι δυο απόλυτοι πόλοι της ταινίας και μαζί μια σειρά από ενδιαφέρουσες ιδέες που έχουν να κάνουν τόσο με τη θεματική της πίστης και της ανάγκης να ανήκεις κάπου («θέλεις να είσαι ένας άνθρωπος χωρίς αφέντη, αν τα καταφέρεις θα είσαι ο πρώτος άνθρωπος στην ιστορία», λέει ο Λάνκαστερ στον Φρέντι), όσο και με την Αμερική του πενήντα, έναν κόσμο και μια εποχή όπου τα τραύματα ήταν ακόμη νωπά, αλλά όλα ήταν καινούρια κι όλα ήταν δυνατά. Ακόμη και το να εφεύρεις τον εαυτό σου από την αρχή.
Η διαδρομή του φιλμ από τις παραλίες του Ειρηνικού στην διάρκεια του πολέμου μέχρι την Αγγλία της δεκαετίας του πενήντα δεν είναι τίποτα λιγότερο από συναρπαστική, κινηματογραφημένη σε εικόνες εξαιρετικής καθαρότητας και γοητείας.
Το «Master» είναι σινεμά που σε παρασύρει, σε εμπλέκει, σε συναρπάζει, δομημένο με ακρίβεια και όραμα ακόμη και στις πιο μικρές του λεπτομέρειες, πάντα άμεσο και ζωντανό, πάντα ενδιαφέρον. Η μαεστρία του Πολ Τόμας Άντερσον, η ικανότητά του να χτίζει κάτι που μοιάζει με καθεδρικό ναό, από υλικά που για άλλους θα ήταν αρκετά για να ζωγραφίσουν ένα ξωκλήσι, είναι ένα από τα βασικά συστατικά της επιτυχίας του φιλμ.
Το άλλο είναι, χωρίς καμιά αμφιβολία, οι ερμηνείες των ηθοποιών του, που με προεξάρχοντες τον Χοακίν Φίνιξ και τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, είναι απλά συγκλονιστικοί.
Δεν είναι μόνο ότι οι δυο τους είναι εξαιρετικοί ηθοποιοί, είναι επίσης το γεγονός πως όταν βρίσκονται ο ένας απέναντι στον άλλο, μεταμορφώνονται ολοκληρωτικά.
Η πρώτη τους σκηνή μαζί είναι ήδη κομμάτι κινηματογραφικής ανθολογίας, η τελευταία, μια υπόγεια σπαρακτική συνάντηση που θα αρκούσε για να δώσει από μερικά Όσκαρ στον καθένα τους.
Η ταινία «The Master» βραβευμένη στο φεστιβάλ Βενετίας για τις ανδρικές ερμηνείες των Χοακίν Φίνιξ και Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν και για την σκηνοθεσία του, αξίζει για την τόλμη και την φιλοδοξία της, για το βάθος και την πολυπλοκότητα, για την σαρωτική κινηματογραφική της δύναμη.
Η.Π.Α, Έγχρωμο
Παραγωγή: Πολ Τόμας Αντερσον, Μέγκαν Ελισον, Ντάνιελ Λούπι, Τζόαν Σέλαρ
Σκηνοθεσία: Πολ Τόμας Αντερσον
Σενάριο: Πολ Τόμας Αντερσον
Φωτογραφία: Μιάι Μαλεμάρ
Μοντάζ: Λέσλι Τζόουνς, Πίτερ Μακνάλτι
Μουσική: Τζόνι Γκρίνγουντ
Πρωταγωνιστούν: Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Χοακίν Φίνιξ, Εϊμι Ανταμς, Λόρα Ντερν, Τζέσι Πλέμονς
Διάρκεια: 144 λεπτά
Ελάτε στην κινηματογραφική μας παρέα για όμορφο, τολμηρό, δυναμικό σινεμά! Αίθουσα “Μανώλης Ανδρόνικος” της ΜΚΕ Τέχνη Κιλκίς, 25ης Μαρτίου 20 • Τηλ.: 23410 24217
Ελάτε στην κινηματογραφική μας παρέα για όμορφο, τολμηρό, δυναμικό σινεμά! Αίθουσα “Μανώλης Ανδρόνικος” της ΜΚΕ Τέχνη Κιλκίς, 25ης Μαρτίου 20 • Τηλ.: 23410 24217
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.