Πέμπτη, 4 Απριλίου 2019

Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών: "Περί «μεταθέσεων» ο λόγος..."

Ανακοίνωση Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι 
Ανακοινώθηκαν πριν μερικές ημέρες οι μεταθέσεις που χιλιάδες συνάδελφοι περιμένανε με αγωνία. Από 6164 αιτήσεις μετάθεσης ικανοποιήθηκαν μόλις 455 δηλαδή το "τρομερό" ποσοστό 7,38%. 


Κάποιοι βέβαια συνδικαλιστές στην προσπάθειά τους να στρογγυλέψουν την κατάσταση σπεύδουν να ενημερώσουν πως έγιναν 10 μεταθέσεις από το Κιλκίς προς Θεσσαλονίκη και 3 μεταθέσεις προς Κιλκίς, ενημερώνουν για αμοιβαίες μεταθέσεις, μετατάξεις και τέλος αποσπάσεις, γιατί ας μην γελιόμαστε εδώ ακριβώς «πονάνε» οι συνάδελφοι. 

Εξάλλου οι εκλογές είναι μπροστά μας και οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν μακριά από τα σπίτια τους αποτελούν υπολογίσιμη εκλογική πελατεία. Δεν περίμενα φυσικά να μας πούνε το πως δημιουργήθηκαν τα 126 (ναι καλά το διαβάζετε) πλεονάσματα εκπαιδευτικών στο νομό Κιλκίς. Καμία αναφορά στα πλεονάσματα παρά μόνο στα ελάχιστα κενά που υπάρχουν. 

Θα αναφερθώ για παράδειγμα στα 8 κενά βιολόγων τη στιγμή που υπάρχουν 20 πλεονάσματα στους φυσικούς που έχουν τη βιολογία δεύτερη ανάθεση, που σημαίνει πως στον ευρύτερο κλάδο των φυσικών δεν υπάρχει ουσιαστικά κανένα κενό αλλά μόνο πλεόνασμα. 

Δεν μας λένε φυσικά τι θα γίνει με το πολύπαθο μάθημα των μαθηματικών, αφού έφυγαν 6 ακόμη μαθηματικοί από το Κιλκίς με μετάθεση και ήρθε μόνο ένας τη στιγμή που στο νομό υπάρχει φοβερή έλλειψη αυτού του κλάδου, κάτι που το βιώνουν κύρια τα περιφερειακά σχολεία. Αναρωτιέμαι ποιος θα διδάξει μαθηματικά την επόμενη σχολική χρονιά. 

Την λύση φυσικά την έχει βρει το υπουργείο παιδείας: οι πληροφορικοί, οι μηχανολόγοι, οι φυσικοί και σε λίγο όποιος τυχόν περισσεύει θα καλείται να διδάσκει και μαθηματικά. Μην ξεχνάτε πως τη σχολική χρονιά που διανύουμε οι τελευταίοι αναπληρωτές μαθηματικοί διορίστηκαν τα Χριστούγεννα. 

Γιατί αλήθεια υπάρχουν τόσα πλεονάσματα; Έχουν φροντίσει για αυτό και οι προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά και η σημερινή κυβέρνηση δεν πάει πίσω. Στη θητεία της έχουν γίνει τόσες δυσμενείς αλλαγές για τον κλάδο που καμία άλλη κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να φανταστεί πως θα μπορούσε να περάσει χωρίς αντίδραση. 

Οι συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων, οι Γ’ αναθέσεις μαθημάτων, η μείωση των ωρών διδασκαλίας στα γυμνάσια από 35 σε 32, οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών σε 4 και 5 σχολεία, η κατάργηση του τρίωρου στους υπεύθυνους εργαστηρίων, οι αλλαγές στο λύκειο με την κατάργηση των μαθημάτων γενικής παιδείας και τα πολυπληθή τμήματα. 

Αλήθεια η κατάργηση όλων των δομών που υπήρχαν στις διευθύνσεις και η δημιουργία «συστημικών δομών» ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΑ πόσες θέσεις εργασίας εξοικονόμησε;

Σήμερα με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που προωθείται:

· Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.

· Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.

· Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

· Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

· Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.

· Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.

· Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων με την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

· Καταργείται η δυνατότητα 2 επιστημονικών πεδίων.

· Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ έχουν λιγότερες επιλογές (αφού τα ΤΕΙ συγχωνεύτηκαν με ΑΕΙ) και οδηγούνται στις διετούς σχολές κατάρτισης.
Ανακοινώνονται 4500 διορισμοί στην ειδική αγωγή λίγο πριν τις εκλογές με κριτήρια τα οποία βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με τις θέσεις του κλάδου.

Οι ελαστικές σχέσεις εργασίας πρέπει να σταματήσουν. Χρειάζονται άμεσα μόνιμοι διορισμοί και στη γενική και στην επαγγελματική εκπαίδευση για κάλυψη όλων των κενών.

Είναι γεγονός πως καμία μεταρρύθμιση δεν έτυχε της αποδοχής της ΟΛΜΕ. Ας θυμηθούμε τους νόμους Αρσένη, Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου, Φίλη και τώρα Γαβρόγλου. Η παιδεία δεν είναι υπόθεση ενός μόνο κόμματος. Με συνεννόηση, συναίνεση και διακομματική συνεργασία αντιμετωπίζονται καλύτερα τα ζητήματα της εκπαίδευσης.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ στη συνεδρίασή του στις 02/04/2019 αποφάσισε με συντριπτική πλειοψηφία:

· Η 24ωρη πανελλαδική απεργία να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 12/4/2019 και παράλληλα να πραγματοποιηθεί συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας

· Η συνάντηση για συντονισμό δράσης με την ΑΣΓΜΕ να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 05/04 στις 18.00 στα γραφεία της ΟΛΜΕ

· Η συνέντευξη τύπου να δοθεί τη Δευτέρα 08/04 στις 12 το μεσημέρι στα γραφεία της ΟΛΜΕ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα υποστηρίξει τις θέσεις του κλάδου το επόμενο διάστημα με κάθε πρόσφορο τρόπο και καλούμε τους συναδέλφους να στηρίξουν την απόφαση της ΟΛΜΕ.

Ως Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών πορευόμαστε με τις δικές μας δυνάμεις υπερασπιζόμαστε το θεσμικό συνδικαλισμό, την κινηματική συλλογική δράση και ένα δημιουργικό εκπαιδευτικό κίνημα με θέσεις και προτάσεις μέσα από διάλογο, σύνθεση και συνεννόηση. Οι επιλογές μας αυτές αφορούν το παρόν και το μέλλον της συνδικαλιστικής μας έκφρασης, που υπερβαίνει τα στερεότυπα του παρελθόντος. Μας στηρίζουν οι συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, και μόνο σ’ αυτούς απολογούμαστε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου