Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2018

Ερωτήσεις που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Χ. Χατζησάββας

Δελτίο τύπου Χ. Χατζησάββα
«Ορατός ο κίνδυνος αφανισμού της κτηνοτροφίας στο νομό Κιλκίς» 
Εντόνως δυσοίωνο εμφανίζεται το μέλλον της κτηνοτροφίας στο νομό Κιλκίς. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, πρόσφατα μεγάλος αριθμός του ντόπιου κτηνοτροφικού κεφαλαίου της περιφέρειες Παιονίας, περίπου 2.000 πρόβατα, οδηγήθηκε προς σφαγή και διάθεση στις αγορές πρωτίστως της εξ ανατολών γείτονος.

Το κτηνοτροφικό κεφάλαιο του νομού Κιλκίς και κατ’ επέκταση της χώρας μας, αφανίζεται εξαιτίας της αδυναμίας ή της απροθυμίας της Πολιτείας να εξεύρει ικανοποιητική λύση στο πρόβλημα της τιμής παραγωγού, η οποία έχει κατακρημνιστεί εξαιτίας των αθρόων και ανεξέλεγκτων εισαγωγών και της συνακόλουθης αδυναμίας των παραγωγών να ανταπεξέρχονται στα λειτουργικά έξοδα.

Στο νομό του Κιλκίς διατηρούνται ακόμα σε λειτουργία περίπου 750 κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις αλλά ο κίνδυνος του οριστικού αφανισμού τους είναι πλέον ορατός.

Από την μια πλευρά η πολιτική των ανεξέλεγκτων εισαγωγών γάλακτος πιέζει συνεχώς τις τιμές στον Έλληνα παραγωγό, χωρίς η Πολιτεία να θέτει φραγμούς, κάτι το οποίο καταδεικνύει και το προ τριών μηνών πόρισμα των ελέγχων που διενήργησε ο Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός «Δήμητρα», στο οποίο καταγράφηκε η ανεξέλεγκτη εισαγωγή γάλακτος, καθώς δεκάδες μεταποιητικές του γάλακτος επιχειρήσεις δεν τηρούσαν το σχετικό ισοζύγιο.

Από την άλλη πλευρά, η αλλαγή πολιτικής των εταιρειών του χώρου, οι οποίες τηρούν στάση αναμονής στο θέμα της σύναψης νέων συμβολαίων ενόψει της νέας γαλακτοκομικής περιόδου προκειμένου να επιβάλλουν τους δικούς τους επαχθέστερους όρους.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Με ποιες ενέργειες προτίθεται το αρμόδιο Υπουργείο να ενισχύσει τους Έλληνες παραγωγούς κτηνοτρόφους του νομού Κιλκίς αναφορικά με την τιμή παραγωγού και την πτώση αυτής ένεκα των αθρόων εισαγωγών;

Πως θα προστατέψει το Κράτος τους Έλληνες κτηνοτρόφους απέναντι στις παρελκυστικές πρακτικές των μεγάλων ιδιωτικών εταιριών του χώρου με τις οποίες σκοπούν στην επιβολή των προς αποκλειστικό όφελος όρων τους κατά την σύναψη συμβολαίων;

Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η σύσταση Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Γάλακτος;

«Σε απαράδεκτη κατάσταση οι πινακίδες της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης»

Η κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι πινακίδες και τα σήματα της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης (Αυτοκινητόδρομος 1) κρίνεται επιεικώς ως απαράδεκτη.

Σε πολύ μεγάλο ποσοστό το οποίο αφορά τόσο στον αριθμό των πινακίδων όσο και στην έκταση της Εθνικής Οδού όπου εντοπίζεται το ζήτημα, οι πινακίδες οι οποίες βρίσκονται επάνω από το οδόστρωμα καθώς και οι πινακίδες οι οποίες είναι παραπλεύρως του οδοστρώματος, πράσινου χρώματος και μεγάλων διαστάσεων, έχουν υποστεί σημαντικές φθορές με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούν πλέον τον σκοπό για τον οποίο έχουν τοποθετηθεί, ιδίως κατά τις βραδινές ώρες.

Κατά κύριο λόγο οι ενδείξεις με κίτρινο χρώμα, αλλά και αυτές με λευκό, δεν είναι αναγνώσιμες από τους οδηγούς κατά την διάρκεια της νυχτός και με την χρήση των προβολέων των οχημάτων, καθώς οι φθορές επί των χρωματισμών είναι τόσο έντονες ώστε να είναι σχεδόν αδύνατη η ανάγνωση τους από ασφαλή απόσταση. Σε πολλές πινακίδες επίσης, έχουν αποκολληθεί ολόκληρα τμήματα τα οποία δεν έχουν αντικατασταθεί.

Η κατάσταση αυτή είναι εντελώς απαράδεκτη, από την στιγμή μάλιστα κατά την οποία ο ελληνικός λαός επιβαρύνεται στις μετακινήσεις του στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης με μεγάλο κόστος διοδίων, αλλά επιπλέον και διότι δημιουργούνται συνθήκες επικινδυνότητας και ενδεχόμενης πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, ιδίως κατά την διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Γιατί δεν συντηρούνται επαρκώς οι πινακίδες στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και ποιος ευθύνεται για αυτήν την κατάσταση;

Σε πόσο χρόνο και με ποιες ενέργειες θα περιέλθουν οι πινακίδες και η σήμανση της Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης στην πρέπουσα κατάσταση;

«Παράνομη κατάληψη του Αεροδρομίου Νέας Καβάλας Δήμου Πολυκάστρου Νομού Κιλκίς από την Μ.Κ.Ο. «Danish Refugee Council (DRC) με την άδεια του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας»

Με δελτίο τύπου το οποίο εξέδωσε η Αερολέσχη Πολυκάστρου καταγγέλλει πως η Μ.Κ.Ο. «Danish Refugee Council (DRC)» με την άδεια του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας έχει εδώ και περίπου δύο χρόνια, καταλάβει εντελώς παράνομα τον χώρο του ΑεροδρομίουΠολυκάστρου, το οποίο παλαιότερα χρησιμοποιούσε η Αεροπορία Στρατού, με σκοπό την φιλοξενία προσφύγων και λαθρομεταναστών.

Η Αερολέσχη Πολυκάστρου ισχυρίζεται πως έχει εκδιωχθεί παρανόμως από την νόμιμη έδρα της, καθώς το νόμιμα αδειοδοτημένο πεδίο προσγείωσης και απογείωσης ελαφρών αεροσκαφών, για όλες τις αναγνωρισμένες Αερολέσχες της Ελλάδος, μετετράπη σε καταυλισμό (hot spot) λαθρομεταναστών ή άλλως και κατά το «πολιτικά ορθό», «Παράνομων Εισερχομένων Προσώπων (Π.Ε.Π.) και Προσφύγων».

Από το έτος 1986 η Αεροπορία Στρατού συναίνεσε σε αίτημα της τοπικής Αερολέσχης να χρησιμοποιείται ο μικρός χωμάτινος διάδρομος που είχε εκεί για την προσγείωση και απογείωση των ελαφρών αεροσκαφών της από την τοπική αερολέσχη για τις αεραθλητικές δραστηριότητές της επειδή αυτή έπαψε να χρησιμοποιεί τον διάδρομο και είχε εγκαταλείψει τον χώρο.

Έκτοτε την πρώτη συναίνεση του Γ.Ε.Σ./Διεύθυνση Αεροπορίας Στρατού το 1986 (ΦΕΚ 593 Β ) ακολούθησε η δεύτερη το 1996 (ΦΕΚ1105 Β ), η τρίτη το 2006 ( ΦΕΚ 375 Β ) και η τέταρτη το 2011 ( ΦΕΚ 1362 Β ), η οποία ισχύει μέχρι και σήμερα με Αριθμ.Υ.Π.Α./Δ3/Α/17237/4061/3 Ιουνίου 2011 ως Άδεια Λειτουργίας Πεδίου Προσγείωσης Νέας Καβάλας Δήμου Πολυκάστρου Νομού Κιλκίς. Παράλληλα η Αεροπορία Στρατού διατήρησε το δικαίωμα της να χρησιμοποιεί τον εν λόγω αεροδιάδρομο για εκπαιδευτικούς λόγους.

Το 1995 το Ελληνικό Δημόσιο χρηματοδότησε και κατασκεύασε και νέο δεύτερο αεροδιάδρομο, με μήκος 1.049 μέτρα και πλάτος 23 μέτρα με επιφάνεια ασφαλτοτάπητα βαρέως τύπου. Παράλληλα περιφράχθηκαν όλες οι κοινόχρηστες εκτάσεις της περιοχής, οι οποίες μαζί με την ιδιοκτησία του Ταμείου Εθνικής Άμυνας, που είναι σήμερα περίπου 80 στρέμματα, αποτελούν μία ενιαία έκταση 182 στρεμμάτων. Επίσης ο Δήμος Πολυκάστρου πήρε έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τον εν λόγω περιφραγμένο ενιαίο χώρο ως Αεραθλητικό Κέντρο Πολυκάστρου, για χρήση από όλες τις αναγνωρισμένες Αερολέσχες της Ελλάδος.

Πλην όμως, η Αερολέσχη Πολυκάστρου ισχυρίζεται πως έχει εκδιωχθεί παρανόμως από την νόμιμη έδρα της, καθώς ο εν λόγω χώρος έχει μετατραπεί σε καταυλισμό (hot spot) λαθρομεταναστών. Συνέπεια αυτής της επιλογής του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, τον Φεβρουάριο του 2016 αποτελεί η καταστροφή των εγκαταστάσεων του χώρου, η στέρηση από την οικογένεια της Γενικής Αεροπορίας και του Αεραθλητισμού της χώρας μας του μοναδικού της αδειοδοτημένου χώρου για αεραθλητικές δραστηριότητες , αλλά και την οικονομική καταστροφή πάνω από 10 ακαδημιών αεροπορικής εκπαίδευσης οι οποίες επιχειρούσαν στο εν λόγω πεδίο, καθώς άφησε εκτός, όλες τις αναγνωρισμένες Αερολέσχες της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίες επιχειρούσαν σε αυτό. Έπειτα από δύο χρόνια και ενώ γνωρίζουμε την έλλειψη σχετικών αδειών, η κατάσταση εξακολουθεί να παραμένει ως έχει.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Με ποιό σκεπτικό το αρμόδιο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας παρέδωσε τον αεροδιάδρομο του Πολυκάστρου στην Μ.Κ.Ο. «Danish Refugee Council (DRC)», από τη στιγμή μάλιστα κατά την οποία η Αεροπορία Στρατού διατηρεί το δικαίωμα να το χρησιμοποιήσειμόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς;

Πως σκοπεύει το αρμόδιο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να αποζημιώσει τις ακαδημίες αεροπορικής εκπαίδευσης οι οποίες επιχειρούσαν στο εν λόγω πεδίο και οι οποίες οδηγήθηκαν σε οικονομικό μαρασμό ένεκα της απόφασης του Υπουργείου;

Υπάρχει πρόθεση να αποδοθεί άμεσα ο χώρος στους νόμιμους δικαιούχους χρήσης του και μάλιστα στην κατάσταση στην οποία ήταν πριν την εγκατάσταση των λαθρομεταναστών;

Για τις εγκαταστάσεις και τις υποδομές του χώρου, για τα αρχεία, για τα αεροπλάνα, τα οποία καταστράφηκαν, προτίθεται η Πολιτεία να καταβάλει αποζημιώσεις προς τους νόμιμους ιδιοκτήτες τους και εάν ναι πότε θα συμβεί αυτό και με ποιόν τρόπο;

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου