Ανακοίνωση Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς
Αποδομείται με βίαιο τρόπο, η καταστατική σύσταση της Γενικής εκπαίδευσης.
Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο διαπαιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου.
Και ενώ μέχρι σήμερα ο υπουργός Παιδείας δημαγωγούσε υποσχόμενος κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και μείωση της Παραπαιδείας, με το σχέδιο που εξήγγειλε:
Αυξάνει το άγχος των εξετάσεων με την οργάνωση τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια ενώ παράλληλα δεν διασφαλίζεται το αδιάβλητο της διαδικασίας.
Όσο για την ελεύθερη πρόσβαση τώρα καταλάβαμε τι εννοούσε: Τα Τμήματα που παίρνουν όλους τους υποψήφιους και έχουν και κενές θέσεις θα είναι Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης (!), ενώ μέχρι τώρα ήταν «επιλεκτικής πρόσβασης».
Το σύστημα είναι απόλυτα φροντιστηριακό. Τη ίδια στιγμή που το Υπουργείο ασκεί λαϊκίστικη ψηφοθηρία υποσχόμενο στους γονείς την «κατάργηση» των φροντιστηρίων μετατρέπει την Γ΄ Τάξη σε φροντιστήριο δικαιώνοντας έτσι την παραπαιδεία, και ενισχύοντας περισσότερο τη φροντιστηριακή ζήτηση.
Αλλά και σε ειδικότερα θέματα:
Σύμφωνα με το σχέδιο: «Η αναβάθμιση του απολυτηρίου επιτυγχάνεται επίσης και από το ότι ο βαθμός τού απολυτηρίου συμμετέχει στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ για όσους υποψήφιους επιλέξουν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις…».
Επειδή ίσως δεν το γνωρίζουν, θυμίζουμε ότι η συμμετοχή του βαθμού του απολυτηρίου στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης ίσχυσε και παλαιοτέρα, με αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των αριστούχων μαθητών κατά 96%! Γιατί παρουσιάζουν κάτι ως καινοτόμο αφού έχει δοκιμαστεί και έχει απορριφθεί για τα εκτρώματα που δημιούργησε;
Η δημιουργία τεσσάρων (αντί τριών) επιστημονικών πεδίων θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στη συγκρότηση τμημάτων στα περιφερειακά Λύκεια, πολύ περισσότερο μάλιστα μετά από την πρόσφατη απόφαση για την επανακατάταξη των σχολικών μονάδων, που οδήγησε σε μαζικό υποβιβασμό των μορίων εκατοντάδων σχολείων της Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Με την ιδιότυπη και αναγκαστική επιλογή των 10 προτιμήσεων από τους μαθητές στο τέλος της Β Λυκείου, το Υπουργείο:
Μεταφέρει το βάρος της επιλογής σε μικρότερη ηλικία.
Περιορίζει δραστικά τις δυνατότητες επιλογής τμημάτων αλλά κυρίως,
εισάγει θεσμικά πλέον, μία σχολική και μορφωτική ταξινόμηση των μαθητών, σε αυτούς που απλώς θα τελειώσουν το λύκειο, σε αυτούς που θα εισαχθούν στα τμήματα χαμηλής ζήτησης χωρίς εξετάσεις και σε αυτούς που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.
Το σχέδιο για το σύστημα πρόσβασης όπως εξαγγέλθηκε από τον Υπουργό Παιδείας, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις θέσεις και τις προτάσεις του κλάδου.
Οφείλουμε να ενημερώσουμε για την επιχειρούμενη αποδόμηση της Γενικής εκπαίδευσης και να αγωνιστούμε για ένα Γενικό Λύκειο με γενική εκπαίδευση, με άρτιο επιστημονικό περιεχόμενο και με μορφωτικό και παιδαγωγικό προσανατολισμό.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Οι τελευταίες εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για το Λύκειο και το σύστημα Πρόσβασης, είναι ένα ακόμη πλήγμα για το Λύκειο, μια οπισθοδρόμηση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Με το σχέδιο του που εξαγγέλθηκε:
Με το σχέδιο του που εξαγγέλθηκε:
Αποδομείται με βίαιο τρόπο, η καταστατική σύσταση της Γενικής εκπαίδευσης.
Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο διαπαιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου.
Και ενώ μέχρι σήμερα ο υπουργός Παιδείας δημαγωγούσε υποσχόμενος κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και μείωση της Παραπαιδείας, με το σχέδιο που εξήγγειλε:
Αυξάνει το άγχος των εξετάσεων με την οργάνωση τους σε επίπεδο δήμων και νομών για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια ενώ παράλληλα δεν διασφαλίζεται το αδιάβλητο της διαδικασίας.
Όσο για την ελεύθερη πρόσβαση τώρα καταλάβαμε τι εννοούσε: Τα Τμήματα που παίρνουν όλους τους υποψήφιους και έχουν και κενές θέσεις θα είναι Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης (!), ενώ μέχρι τώρα ήταν «επιλεκτικής πρόσβασης».
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες, τα Τμήματα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων (μηχανογραφικών) που υποβάλλουν οι μαθητές στο τέλος της Β Λυκείου, υπολείπεται των διαθέσιμων θέσεων, ονομάζονται «Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης» (ΤΕΠ)…
Τα υπόλοιπα Τμήματα, δηλαδή εκείνα στα οποία ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τις διαθέσιμες θέσεις, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις» (ΤΠΠΕ).
Με βάση τα παραπάνω θα είναι δυνατό δηλαδή το Μαθηματικό της Αθήνας να είναι ΤΠΠΕ ενώ το Μαθηματικό της Σάμου ΤΕΠ…
Με βάση τα παραπάνω θα είναι δυνατό δηλαδή το Μαθηματικό της Αθήνας να είναι ΤΠΠΕ ενώ το Μαθηματικό της Σάμου ΤΕΠ…
Το σύστημα είναι απόλυτα φροντιστηριακό. Τη ίδια στιγμή που το Υπουργείο ασκεί λαϊκίστικη ψηφοθηρία υποσχόμενο στους γονείς την «κατάργηση» των φροντιστηρίων μετατρέπει την Γ΄ Τάξη σε φροντιστήριο δικαιώνοντας έτσι την παραπαιδεία, και ενισχύοντας περισσότερο τη φροντιστηριακή ζήτηση.
Αλλά και σε ειδικότερα θέματα:
Σύμφωνα με το σχέδιο: «Η αναβάθμιση του απολυτηρίου επιτυγχάνεται επίσης και από το ότι ο βαθμός τού απολυτηρίου συμμετέχει στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ για όσους υποψήφιους επιλέξουν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις…».
Επειδή ίσως δεν το γνωρίζουν, θυμίζουμε ότι η συμμετοχή του βαθμού του απολυτηρίου στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης ίσχυσε και παλαιοτέρα, με αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των αριστούχων μαθητών κατά 96%! Γιατί παρουσιάζουν κάτι ως καινοτόμο αφού έχει δοκιμαστεί και έχει απορριφθεί για τα εκτρώματα που δημιούργησε;
Η δημιουργία τεσσάρων (αντί τριών) επιστημονικών πεδίων θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στη συγκρότηση τμημάτων στα περιφερειακά Λύκεια, πολύ περισσότερο μάλιστα μετά από την πρόσφατη απόφαση για την επανακατάταξη των σχολικών μονάδων, που οδήγησε σε μαζικό υποβιβασμό των μορίων εκατοντάδων σχολείων της Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Με την ιδιότυπη και αναγκαστική επιλογή των 10 προτιμήσεων από τους μαθητές στο τέλος της Β Λυκείου, το Υπουργείο:
Μεταφέρει το βάρος της επιλογής σε μικρότερη ηλικία.
Περιορίζει δραστικά τις δυνατότητες επιλογής τμημάτων αλλά κυρίως,
εισάγει θεσμικά πλέον, μία σχολική και μορφωτική ταξινόμηση των μαθητών, σε αυτούς που απλώς θα τελειώσουν το λύκειο, σε αυτούς που θα εισαχθούν στα τμήματα χαμηλής ζήτησης χωρίς εξετάσεις και σε αυτούς που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.
Το σχέδιο για το σύστημα πρόσβασης όπως εξαγγέλθηκε από τον Υπουργό Παιδείας, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις θέσεις και τις προτάσεις του κλάδου.
Οφείλουμε να ενημερώσουμε για την επιχειρούμενη αποδόμηση της Γενικής εκπαίδευσης και να αγωνιστούμε για ένα Γενικό Λύκειο με γενική εκπαίδευση, με άρτιο επιστημονικό περιεχόμενο και με μορφωτικό και παιδαγωγικό προσανατολισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.