Υπογράφει ο Ανδρέας Βεργίδης
Αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς
Πριν λίγες μέρες θρηνήσαμε ακόμη έξι (6) νεκρούς, που προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων, ύστερα από μετωπικές συγκρούσεις στο τμήμα της ΠΑΘΕ Χαλάστρα – Πολύκαστρο. Στο τμήμα, που είναι το μοναδικό στο κεντρικό δίκτυο της χώρας στο οποίο δεν υφίσταται διαχωριστική νησίδα σε μήκος 44,2 χιλιόμετρα.
Για άλλη μια φορά σας υποβάλλουμε, όχι ως αίτημα, αλλά ως αδήριτη νομική και ηθική υποχρέωση της Πολιτείας, την επιτακτική ανάγκη για θεραπεία της ως άνω εγκληματικής πλέον έλλειψης στο τμήμα της ΠΑΘΕ, που αποτελεί και την κύρια οδική είσοδο στη χώρα. Μία είσοδο από την οποία διέρχονται κατ’ έτος περί τα οκτώ εκατομμύρια (8.000.000) άνθρωποι.
Η πρόσφατη τραγική θυσία των συνανθρώπων μας στο βωμό της παράλειψης, δεν ήταν επ’ ουδενί η αιτία για άλλη μία σύσκεψη όλων των παραγόντων του νομού ύστερα από πρόσκληση μας στην Περιφερειακή Ενότητα. Η άμεση ανταπόκριση των βουλευτών μας, των δημάρχων μας, των περιφερειακών συμβούλων και της Αστυνομικής Διεύθυνσης, δεν προήλθε από ένα ξαφνικό, τραγικό γεγονός. Προήλθε από την οργή και την αγανάκτησή μας για την απαράδεκτη στασιμότητα σε μια ανάγκη που κυριολεκτικά θα σώσει ζωές αθώων και ανυποψίαστων συνανθρώπων μας.
Παρέλκει βέβαια να επισημάνουμε, ότι προέχει η προστασία της ζωής των εποχούμενων στο οδικό δίκτυο και όχι η τοποθέτηση μετωπικών και πλευρικών διοδίων σε ένα δρόμο χωρίς τις στοιχειώδεις δικλίδες ασφαλείας.
Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι στο τμήμα της ΠΑΘΕ από τα Μάλγαρα μέχρι το Πολύκαστρο και χωρίς να έχει προηγουμένως διασφαλισθεί η υποχρέωση για αναβάθμισή του οδικού δικτύου σε αυτοκινητόδρομο με τα σύγχρονα χαρακτηριστικά, που έχει η υπόλοιπη Εγνατία (δηλαδή δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα και κιγκλιδώματα), έχουν τοποθετηθεί μετωπικά διόδια στο ύψος των Ευζώνων και προβλέπεται να τοποθετηθούν πλευρικά διόδια στο ύψος του Πολυκάστρου.
Η πρόσφατη τραγική θυσία των συνανθρώπων μας στο βωμό της παράλειψης, δεν ήταν επ’ ουδενί η αιτία για άλλη μία σύσκεψη όλων των παραγόντων του νομού ύστερα από πρόσκληση μας στην Περιφερειακή Ενότητα. Η άμεση ανταπόκριση των βουλευτών μας, των δημάρχων μας, των περιφερειακών συμβούλων και της Αστυνομικής Διεύθυνσης, δεν προήλθε από ένα ξαφνικό, τραγικό γεγονός. Προήλθε από την οργή και την αγανάκτησή μας για την απαράδεκτη στασιμότητα σε μια ανάγκη που κυριολεκτικά θα σώσει ζωές αθώων και ανυποψίαστων συνανθρώπων μας.
Παρέλκει βέβαια να επισημάνουμε, ότι προέχει η προστασία της ζωής των εποχούμενων στο οδικό δίκτυο και όχι η τοποθέτηση μετωπικών και πλευρικών διοδίων σε ένα δρόμο χωρίς τις στοιχειώδεις δικλίδες ασφαλείας.
Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι στο τμήμα της ΠΑΘΕ από τα Μάλγαρα μέχρι το Πολύκαστρο και χωρίς να έχει προηγουμένως διασφαλισθεί η υποχρέωση για αναβάθμισή του οδικού δικτύου σε αυτοκινητόδρομο με τα σύγχρονα χαρακτηριστικά, που έχει η υπόλοιπη Εγνατία (δηλαδή δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα και κιγκλιδώματα), έχουν τοποθετηθεί μετωπικά διόδια στο ύψος των Ευζώνων και προβλέπεται να τοποθετηθούν πλευρικά διόδια στο ύψος του Πολυκάστρου.
Άλλωστε για τους παραπάνω λόγους εκκρεμεί εκδίκαση ενώπιον του ΣΤΕ αίτησης ακύρωσης του Δήμου Παιονίας κατά της απόφασης εγκατάστασης σταθμών διοδίων Ευζώνων και Πολυκάστρου.
Ο Δήμαρχος Παιονίας είχε επισημάνει ότι με την τοποθέτηση πλευρικού σταθμού διοδίων στο ύψος του Πολυκάστρου, όχι μόνο δεν δρομολογείται η ανταποδοτικότητα και η βελτίωση του οδικού δικτύου, αλλά εξασφαλίζεται μονάχα ο παραχωρησιούχος του έργου και θα δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα στους μόνιμους κατοίκους του δήμου καθώς θα επιφέρει καίριο πλήγμα στην ήδη χειμαζόμενη τοπική αγορά.
Ο Δήμαρχος Παιονίας είχε επισημάνει ότι με την τοποθέτηση πλευρικού σταθμού διοδίων στο ύψος του Πολυκάστρου, όχι μόνο δεν δρομολογείται η ανταποδοτικότητα και η βελτίωση του οδικού δικτύου, αλλά εξασφαλίζεται μονάχα ο παραχωρησιούχος του έργου και θα δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα στους μόνιμους κατοίκους του δήμου καθώς θα επιφέρει καίριο πλήγμα στην ήδη χειμαζόμενη τοπική αγορά.
Αντί αυτού πρότεινε την τοποθέτηση πλευρικού σταθμού διοδίων στο ύψος των Ευζώνων εκεί που συνδέεται η παλαιά εθνική οδός με την ΠΑΘΕ.
Κύριε πρόεδρε,
Εκφράζοντας την ομόθυμη απόφαση της συσκέψεως, ζητούμε τις άμεσες ενέργειες του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, του οποίου προΐστασθε. Η ανάγκη αυτή καθίσταται επιτακτική, ενόψει ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για το πέρασμα του Οδικού Άξονα σε ιδιώτη παραχωρησιούχο.
Συγκεκριμένα απαιτείται να συμπεριληφθεί στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής, ως υποχρεωτικός όρος η κατασκευή από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο του τμήματος της ΠΑΘΕ ‘Χαλάστρας –Πολυκάστρου’ μήκους 44,2 χιλιομέτρων και η μετατροπή του σε σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο κατά τα διεθνή πρότυπα.
Η υποχρέωση της κατασκευής του συγκεκριμένου τμήματος της ΠΑΘΕ να προβλεφθεί για όσο πιο σύντομο χρονοδιάγραμμα γίνεται μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης παραχώρησης.
Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, η οποία έχει επί του παρόντος το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης με την υποχρέωση συντήρησης και εξασφάλισης ασφαλούς λειτουργίας του εν λόγω τμήματος της ΠΑΘΕ, ενόψει και της επικείμενης θερινής τουριστικής περιόδου κατά την οποία κορυφώνεται η ταξιδιωτική κίνηση και αυξάνεται κατακόρυφα η κυκλοφορία οχημάτων, παρακαλείται όπως, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης της οδού σε ιδιώτη , προβεί κατά προτεραιότητα σε όλες τις επιβαλλόμενες ενέργειες βελτίωσης του επιπέδου ασφαλούς κυκλοφορίας των οχημάτων, διερευνώντας και την δυνατότητα άμεσης τοποθέτησης διαχωριστικών στηθαίων ασφαλείας στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα για την αποφυγή μετωπικών συγκρούσεων, που έχουν ως συνέπεια την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Είμαστε στη διάθεση σας για κάθε συνεργασία, αναμένοντας τις άμεσες και ουσιαστικές σας ενέργειες.
Κύριε πρόεδρε,
Εκφράζοντας την ομόθυμη απόφαση της συσκέψεως, ζητούμε τις άμεσες ενέργειες του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, του οποίου προΐστασθε. Η ανάγκη αυτή καθίσταται επιτακτική, ενόψει ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για το πέρασμα του Οδικού Άξονα σε ιδιώτη παραχωρησιούχο.
Συγκεκριμένα απαιτείται να συμπεριληφθεί στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής, ως υποχρεωτικός όρος η κατασκευή από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο του τμήματος της ΠΑΘΕ ‘Χαλάστρας –Πολυκάστρου’ μήκους 44,2 χιλιομέτρων και η μετατροπή του σε σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο κατά τα διεθνή πρότυπα.
Η υποχρέωση της κατασκευής του συγκεκριμένου τμήματος της ΠΑΘΕ να προβλεφθεί για όσο πιο σύντομο χρονοδιάγραμμα γίνεται μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης παραχώρησης.
Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, η οποία έχει επί του παρόντος το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης με την υποχρέωση συντήρησης και εξασφάλισης ασφαλούς λειτουργίας του εν λόγω τμήματος της ΠΑΘΕ, ενόψει και της επικείμενης θερινής τουριστικής περιόδου κατά την οποία κορυφώνεται η ταξιδιωτική κίνηση και αυξάνεται κατακόρυφα η κυκλοφορία οχημάτων, παρακαλείται όπως, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης της οδού σε ιδιώτη , προβεί κατά προτεραιότητα σε όλες τις επιβαλλόμενες ενέργειες βελτίωσης του επιπέδου ασφαλούς κυκλοφορίας των οχημάτων, διερευνώντας και την δυνατότητα άμεσης τοποθέτησης διαχωριστικών στηθαίων ασφαλείας στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα για την αποφυγή μετωπικών συγκρούσεων, που έχουν ως συνέπεια την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Είμαστε στη διάθεση σας για κάθε συνεργασία, αναμένοντας τις άμεσες και ουσιαστικές σας ενέργειες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.