Στο θέατρο Αυλαία για τρεις μόνο παραστάσεις (5, 6 και 7 Μαΐου)
Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε τα τρία προηγούμενα χρόνια στην Αθήνα, τις εξαιρετικές κριτικές που απέσπασε και την επιτυχημένη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, το έργο του Μάκη Τσίτα Μάρτυς μου ο Θεός –βασισμένου στο ομότιτλο μυθιστόρημά του, που τιμήθηκε με το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2014–, σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη, με τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη στον ρόλο του Χρυσοβαλάντη έρχεται για τρεις μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Αυλαία.
Μέσα στο πανηγυρικό κλίμα που επικρατεί στην Αθήνα του 2004, ο Χρυσοβαλάντης –ένας τυπικός αντιήρωας της εποχής μας, άνθρωπος απλός αλλά οπλισμένος με χιούμορ, με φαντασία και με μια ιδιαίτερη λεκτική ευφορία–, έχοντας βρεθεί στα πενήντα του άνεργος και με υγεία κλονισμένη, εξιστορεί τα πάθη που υφίσταται από παιδί στην αναμέτρησή του με την πραγματικότητα.
...“Το «Μάρτυς μου ο θεός» εντυπωσιάζει τόσο με την πρωτοτυπία του θέματος, την κλιμακωτή ανάπτυξη της πλοκής όσο και με τη διάπλαση του κεντρικού χαρακτήρα. Όσον αφορά τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη, ό,τι και να πει κανείς είναι λίγο… Πρόκειται για έναν σπουδαίο ηθοποιό, με πλούσιο εκφραστικό οπλοστάσιο, το οποίο χρησιμοποιεί με απόλυτη ακρίβεια και ειλικρίνεια”...
Φωτεινή Παπαδάκη (Παρασκήνιο)
...“Ευφυής ήταν η σκηνοθετική προσέγγιση του ήρωα, από τη σκηνοθέτιδα Σοφία Καραγιάννη… Η ερμηνεία του Ιωσήφ Ιωσηφίδη είναι καθηλωτική…Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης χειρίστηκε εκπληκτικά τα δραματικά και κωμικά στοιχεία του έργου, ώστε να μας τα παρουσιάζει άρτια, στις γρήγορες εναλλαγές τους”…
Ειρήνη Αγγελική Μήτση (Bookia)
...“Λίγες είναι οι φορές που μια παράσταση μπορεί να πάρει το συναίσθημα και το μυαλό σου από τo χέρι, ταυτόχρονα, να σε κάνει να σκεφτείς, να νοιώσεις, να την κουβαλάς μέσα σου φεύγοντας από το θέατρο. Ο Χρυσοβαλάντης, ο ήρωας του Μάκη Τσίτα, ενσαρκωμένος από τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη, σε καθηλώνει από την πρώτη στιγμή που θα τον αντικρίσεις να προσεύχεται”...
Άρτεμις Καπούλα (Protagon.gr)
Μέσα στο πανηγυρικό κλίμα που επικρατεί στην Αθήνα του 2004, ο Χρυσοβαλάντης –ένας τυπικός αντιήρωας της εποχής μας, άνθρωπος απλός αλλά οπλισμένος με χιούμορ, με φαντασία και με μια ιδιαίτερη λεκτική ευφορία–, έχοντας βρεθεί στα πενήντα του άνεργος και με υγεία κλονισμένη, εξιστορεί τα πάθη που υφίσταται από παιδί στην αναμέτρησή του με την πραγματικότητα.
Όλοι –οι γυναίκες που συναντά, οι εργοδότες του, ακόμη και η ίδια η οικογένειά του– τον προδίδουν, ενώ γύρω του διαγράφεται η εικόνα μιας κοινωνίας που, παρά την επιφανειακή ευμάρεια, βυθίζεται στην παρακμή. Μέσα από τον χειμαρρώδη μονόλογό του, που ακολουθεί τη ροή της σκέψης του, παρακολουθούμε τον αγώνα του να σταθεί όρθιος, ισορροπώντας ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο – Δραματουργική επεξεργασία: Μάκης Τσίτας
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Βοηθός σκηνοθέτη: Μυρτώ Αθανασοπούλου
Μουσική επιμέλεια: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Σκηνογραφική επιμέλεια: Σοφία Καραγιάννη, Λίνα Παγώνη
Παίζει ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης.
Παρασκευή 5, Σάββατο 6 και Κυριακή 7 Μάϊου στις 21.00
Εισιτήριο: 12 ευρώ, 10 ευρώ (προπώληση, φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65, ανέργων και πολυτέκνων)
Χορηγοί επικοινωνίας: Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5 , Ερωτικός 94,8 , Thessnews, Alpha 96,5, Kulturosupa, Φιλμ Νουάρ, Biscotto Thessaloniki, Gooddeals
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:
...“Ένα έξοχο κείμενο, ένας αντιήρωας, ο Χρυσοβαλάντης, πενηντάρης, άνεργος τυπογράφος στην εποχή της ευμάρειας, λίγο πριν απ’ τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 -ένα ανθρωπάκι θλιβερό, σχολαστικό, κομπλεξικό, ένας θρησκόληπτος, ξενόφοβος, μπορντελόβιος…-, η τραγωδία ενός γελοίου κι ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης δίνει πνοή σ’ αυτόν τον εν πλήρει συγχύσει αθώο με κύρος δοκιμασμένου ρολίστα χαράζοντας τον στη μνήμη. Πρέπει να τον δείτε!”...
Γιώργος Σαρηγιάνης (Το τέταρτο κουδούνι)
...“«Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού» του Άντον Τσέχωφ, «Ο Ηλίθιος» του Φίοντορ Ντοστογιάφκσι και οι δικοί μας Βιζυηνός και Παπαδιαμάντης, φαίνονται σαν να λειτουργούν ως πρότυπα (ηθελημένα ή υποσυνείδητα) για τον αριστουργηματικό ήρωα του Μάκη Τσίτα, που ανεδείχθη πρώτης δραματικής τάξεως χάρη στην ιδανική ερμηνεία του περιγραφικώς πληθωρικού Ιωσήφ Ιωσηφίδη. Υποκριτική επίδοση άξια βραβείου κι όχι μόνον ελληνικού, αλλά διεθνούς, αφού επέτυχε να εικονοποιήσει και την τελευταία ανάσα, και τον τελευταίο δισταγμό και την παραμικρή ανεπαίσθητη αγκύλωση του ήρωα που επέλεξε να υποδυθεί κι – ως φαίνεται – τον αγάπησε αλόγιστα και πλέρια. Γιατί χωρίς αγάπη δεν θεατροποιούνται τα πεζογραφήματα”...
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο – Δραματουργική επεξεργασία: Μάκης Τσίτας
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Βοηθός σκηνοθέτη: Μυρτώ Αθανασοπούλου
Μουσική επιμέλεια: Κατερίνα Πολυχρονοπούλου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Σκηνογραφική επιμέλεια: Σοφία Καραγιάννη, Λίνα Παγώνη
Παίζει ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης.
Παρασκευή 5, Σάββατο 6 και Κυριακή 7 Μάϊου στις 21.00
Εισιτήριο: 12 ευρώ, 10 ευρώ (προπώληση, φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65, ανέργων και πολυτέκνων)
Χορηγοί επικοινωνίας: Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5 , Ερωτικός 94,8 , Thessnews, Alpha 96,5, Kulturosupa, Φιλμ Νουάρ, Biscotto Thessaloniki, Gooddeals
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:
...“Ένα έξοχο κείμενο, ένας αντιήρωας, ο Χρυσοβαλάντης, πενηντάρης, άνεργος τυπογράφος στην εποχή της ευμάρειας, λίγο πριν απ’ τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 -ένα ανθρωπάκι θλιβερό, σχολαστικό, κομπλεξικό, ένας θρησκόληπτος, ξενόφοβος, μπορντελόβιος…-, η τραγωδία ενός γελοίου κι ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης δίνει πνοή σ’ αυτόν τον εν πλήρει συγχύσει αθώο με κύρος δοκιμασμένου ρολίστα χαράζοντας τον στη μνήμη. Πρέπει να τον δείτε!”...
Γιώργος Σαρηγιάνης (Το τέταρτο κουδούνι)
...“«Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού» του Άντον Τσέχωφ, «Ο Ηλίθιος» του Φίοντορ Ντοστογιάφκσι και οι δικοί μας Βιζυηνός και Παπαδιαμάντης, φαίνονται σαν να λειτουργούν ως πρότυπα (ηθελημένα ή υποσυνείδητα) για τον αριστουργηματικό ήρωα του Μάκη Τσίτα, που ανεδείχθη πρώτης δραματικής τάξεως χάρη στην ιδανική ερμηνεία του περιγραφικώς πληθωρικού Ιωσήφ Ιωσηφίδη. Υποκριτική επίδοση άξια βραβείου κι όχι μόνον ελληνικού, αλλά διεθνούς, αφού επέτυχε να εικονοποιήσει και την τελευταία ανάσα, και τον τελευταίο δισταγμό και την παραμικρή ανεπαίσθητη αγκύλωση του ήρωα που επέλεξε να υποδυθεί κι – ως φαίνεται – τον αγάπησε αλόγιστα και πλέρια. Γιατί χωρίς αγάπη δεν θεατροποιούνται τα πεζογραφήματα”...
Κωνσταντίνος Μπούρας (Fractal.gr)
...“H συνάντηση του συγγραφικού ταλέντου του Μάκη Τσίτα με τη σκηνοθετική ευαισθησία της Σοφίας Καραγιάννη και την υποκριτική δεινότητα του Ιωσήφ Ιωσηφίδη μας χαρίζουν ένα έργο απολαυστικό, ξεκαρδιστικό, συγκινητικό και μεστό. Στα 75 λεπτά της παράστασης ο θεατής βαδίζει, μαζί με το Χρυσοβαλάντη, από την μιζέρια στην ευφορία της τρέλας, από το φόβο στην ιερή αγανάκτηση, από την λαγνεία στην θρησκοληψία, από την αγάπη στην προδοσία”...
Ελένη Λιτζαροπούλου (Athens Voice)
...“Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης, έχει «φορέσει» το ρόλο του σαν δεύτερο δέρμα, σφραγίζει την ήδη καθηλωτική ερμηνεία του με ένα ξέσπασμα σπαρακτικό, ένα ξεγύμνωμα ψυχής και σώματος που εξιλεώνει μέσα απ’ την παράκρουση της οδύνης”...
Μάριον Χωρεάνθη (Popaganda.gr)
...“Έργο απαιτήσεων, έξοχα ερμηνευμένο από όλη τη δημιουργική ομάδα της εταιρείας θεάτρου GAFF. Ο Χρυσοβαλάντης, είναι ένας ακόμα σημαντικός ήρωας, που προστέθηκε στη φιλολογία των Θεατρικών Μονολόγων”...
Μαρία Κοτοπούλη (Culturenow.gr)
...“Η ζωή και η πορεία του Χρυσοβαλάντη είναι η Ελλάδα σήμερα”...
Πιτσιρίκος
...“Ένας μονόλογος που εκφράζει φωναχτά τις σκέψεις όλων μας, ένα κωμικά δοσμένο χαστούκι που πονάει περισσότερο τον σύγχρονο νεοέλληνα. Σχεδόν γυμνός στο τέλος της παράστασης, με μοναδικό του κάλυμμα τη μυρωδιά απ΄το λιβάνι, ο ήρωας χάνεται στο φως”...
Χρύσα Λύκου (Musiccorner.gr)
...“H σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη είναι εκπληκτική και η ερμηνεία του Ιωσήφ Ιωσηφίδη συγκλονιστική και δυνατή όσο και το ίδιο το έργο. Ο ίδιος φαίνεται να έχει εντοπίσει τον Χρυσοβαλάντη καθώς φοράει τις σκέψεις και τα λόγια του σα να είναι δικά του”...
Εύη Κούκα (ΕνΑrt)
...“Η Καραγιάννη δημιούργησε μια παράσταση-ορόσημο. Πολύτιμο εργαλείο της ο Ιωσηφίδης, ένας ηθοποιός με αναμφισβήτητα προσόντα που για ακόμα μία φορά δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας σ’ έναν εξαιρετικά δύσκολο ρόλο. Περνάει με μοναδική ευκολία από το κωμικό στο δραματικό και από το χαμηλόφωνο στην κραυγή. Συνιστώ αυτή την παράσταση ανεπιφύλακτα”...
Μαρία Κυριάκη (Επί σκηνής)
...“H συνάντηση του συγγραφικού ταλέντου του Μάκη Τσίτα με τη σκηνοθετική ευαισθησία της Σοφίας Καραγιάννη και την υποκριτική δεινότητα του Ιωσήφ Ιωσηφίδη μας χαρίζουν ένα έργο απολαυστικό, ξεκαρδιστικό, συγκινητικό και μεστό. Στα 75 λεπτά της παράστασης ο θεατής βαδίζει, μαζί με το Χρυσοβαλάντη, από την μιζέρια στην ευφορία της τρέλας, από το φόβο στην ιερή αγανάκτηση, από την λαγνεία στην θρησκοληψία, από την αγάπη στην προδοσία”...
Ελένη Λιτζαροπούλου (Athens Voice)
...“Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης, έχει «φορέσει» το ρόλο του σαν δεύτερο δέρμα, σφραγίζει την ήδη καθηλωτική ερμηνεία του με ένα ξέσπασμα σπαρακτικό, ένα ξεγύμνωμα ψυχής και σώματος που εξιλεώνει μέσα απ’ την παράκρουση της οδύνης”...
Μάριον Χωρεάνθη (Popaganda.gr)
...“Έργο απαιτήσεων, έξοχα ερμηνευμένο από όλη τη δημιουργική ομάδα της εταιρείας θεάτρου GAFF. Ο Χρυσοβαλάντης, είναι ένας ακόμα σημαντικός ήρωας, που προστέθηκε στη φιλολογία των Θεατρικών Μονολόγων”...
Μαρία Κοτοπούλη (Culturenow.gr)
...“Η ζωή και η πορεία του Χρυσοβαλάντη είναι η Ελλάδα σήμερα”...
Πιτσιρίκος
...“Ένας μονόλογος που εκφράζει φωναχτά τις σκέψεις όλων μας, ένα κωμικά δοσμένο χαστούκι που πονάει περισσότερο τον σύγχρονο νεοέλληνα. Σχεδόν γυμνός στο τέλος της παράστασης, με μοναδικό του κάλυμμα τη μυρωδιά απ΄το λιβάνι, ο ήρωας χάνεται στο φως”...
Χρύσα Λύκου (Musiccorner.gr)
...“H σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη είναι εκπληκτική και η ερμηνεία του Ιωσήφ Ιωσηφίδη συγκλονιστική και δυνατή όσο και το ίδιο το έργο. Ο ίδιος φαίνεται να έχει εντοπίσει τον Χρυσοβαλάντη καθώς φοράει τις σκέψεις και τα λόγια του σα να είναι δικά του”...
Εύη Κούκα (ΕνΑrt)
...“Η Καραγιάννη δημιούργησε μια παράσταση-ορόσημο. Πολύτιμο εργαλείο της ο Ιωσηφίδης, ένας ηθοποιός με αναμφισβήτητα προσόντα που για ακόμα μία φορά δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας σ’ έναν εξαιρετικά δύσκολο ρόλο. Περνάει με μοναδική ευκολία από το κωμικό στο δραματικό και από το χαμηλόφωνο στην κραυγή. Συνιστώ αυτή την παράσταση ανεπιφύλακτα”...
Μαρία Κυριάκη (Επί σκηνής)
...“Το «Μάρτυς μου ο θεός» εντυπωσιάζει τόσο με την πρωτοτυπία του θέματος, την κλιμακωτή ανάπτυξη της πλοκής όσο και με τη διάπλαση του κεντρικού χαρακτήρα. Όσον αφορά τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη, ό,τι και να πει κανείς είναι λίγο… Πρόκειται για έναν σπουδαίο ηθοποιό, με πλούσιο εκφραστικό οπλοστάσιο, το οποίο χρησιμοποιεί με απόλυτη ακρίβεια και ειλικρίνεια”...
Φωτεινή Παπαδάκη (Παρασκήνιο)
...“Ευφυής ήταν η σκηνοθετική προσέγγιση του ήρωα, από τη σκηνοθέτιδα Σοφία Καραγιάννη… Η ερμηνεία του Ιωσήφ Ιωσηφίδη είναι καθηλωτική…Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης χειρίστηκε εκπληκτικά τα δραματικά και κωμικά στοιχεία του έργου, ώστε να μας τα παρουσιάζει άρτια, στις γρήγορες εναλλαγές τους”…
Ειρήνη Αγγελική Μήτση (Bookia)
...“Λίγες είναι οι φορές που μια παράσταση μπορεί να πάρει το συναίσθημα και το μυαλό σου από τo χέρι, ταυτόχρονα, να σε κάνει να σκεφτείς, να νοιώσεις, να την κουβαλάς μέσα σου φεύγοντας από το θέατρο. Ο Χρυσοβαλάντης, ο ήρωας του Μάκη Τσίτα, ενσαρκωμένος από τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη, σε καθηλώνει από την πρώτη στιγμή που θα τον αντικρίσεις να προσεύχεται”...
Άρτεμις Καπούλα (Protagon.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.