Υπογράφει η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς
Πρόσφατα δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1324/11-05-2016, ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και ως συνήθως, όπως συμβαίνει σε κάθε νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση, σε ένα πλαίσιο δημιουργίας πανικού και παραπληροφόρησης της κοινής γνώμης, με όχημα τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης, ξεκινούν επαγγελματίες υπονομευτές την αποδόμηση της όποιας νομοθετικής πρωτοβουλίας.
Την ίδια τακτική όπως είναι για αυτούς φυσικό ακολουθούν και στα ευαίσθητα θέματα της εκπαίδευσης. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη ‘’σκόνη’’ που σήκωσαν πριν ένα μήνα με τη δήθεν κατάργηση των Τμημάτων Ένταξης στο δημοτικό σχολείο κάτι που όχι μόνο δεν προβλέπει η νέα νομοθετική ρύθμιση αλλά αντίθετα θα έχουμε την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης σε Ά/θμια και Β/θμια κάτι που θα συμβεί μετά από οχτώ (8) χρόνια αδράνειας και ανυπαρξίας νέων ιδρύσεων. Προς επιβεβαίωση των ανωτέρω, πρόσφατα τα δημοτικά συμβούλια Κιλκίς και Παιονίας γνωμοδότησαν υπέρ της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης, μετά από τις προτάσεις των Δ/νσεων Εκπ/σης.
Έχουμε τονίσει και σε προηγούμενη ανακοίνωση μας ότι τα θέματα παιδείας δεν προσφέρονται για μικροκομματική εκμετάλλευση. Αλλά μπροστά στο μπαράζ παραπληροφόρησης και κινδυνολογίας, που αναστατώνει την κοινωνία με κορώνες του τύπου: «καταργούνται τα Τμήματα Ένταξης», «καταργούνται τα ολοήμερα σχολεία», «αλλάζουν το σχολείο και καταργούνται μαθήματα» αντιπαραβάλουμε τα παρακάτω:
Πρώτο ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου στηρίζεται στη συνταγματική επιταγή για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση των μαθητών της ίδιας βαθμίδας. Μέχρι σήμερα μόνο 1337 δημοτικά σχολεία στη χώρα, τα ονομαζόμενα ΕΑΕΠ, είχαν διαφορετικό ωρολόγιο πρόγραμμα και περισσότερα διδακτικά αντικείμενα από τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας.
Πρώτο ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου στηρίζεται στη συνταγματική επιταγή για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση των μαθητών της ίδιας βαθμίδας. Μέχρι σήμερα μόνο 1337 δημοτικά σχολεία στη χώρα, τα ονομαζόμενα ΕΑΕΠ, είχαν διαφορετικό ωρολόγιο πρόγραμμα και περισσότερα διδακτικά αντικείμενα από τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας.
Τα σχολεία αυτά ολοκλήρωναν τον πρωινό κύκλο μαθημάτων για όλες τις τάξεις του δημοτικού στις 14:00 και το ολοήμερο πρόγραμμα τους συνεχίζονταν έως τις 16:15. Στα υπόλοιπα μη ΕΑΕΠ σχολεία οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξεις σχολούσαν στις (12:25 δηλ. δυο διδακτικές ώρες λιγότερο), ενώ στις Γ΄ και Δ΄ τάξεις ολοκλήρωναν στις (13:15, μια διδακτική ώρα λιγότερη).
Από τη νέα σχολική χρονιά, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στον κοινωνικό ρόλο του δημοτικού σχολείου αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και το μορφωτικό του ρόλο στα ολιγοθέσια σχολεία της επαρχίας. Στα πλαίσια της ισοτιμίας και της ισότητας των μαθητών σε θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία, τα 3555 δημοτικά σχολεία από 4/θέσια και πάνω, θα ολοκληρώνουν στον πρωινό τους κύκλο στις 13:15 και το ολοήμερο πρόγραμμα τους στις 16:00.
Δεύτερο στα σχολεία ΕΑΕΠ (1337 σχολεία) διδάσκονταν οι μαθητές περισσότερες ώρες Αγγλικά, Φυσική Αγωγή και Εικαστικά αλλά και περισσότερα μαθήματα όπως της πληροφορικής (Τ.Π.Ε.), της Θεατρικής Αγωγής σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία.
Από τη νέα σχολική χρονιά, για όλα τα σχολεία (3555 σχολεία) από 4/θέσια και πάνω θα έχουμε τα ίδια διδακτικά αντικείμενα (μαθήματα) για τις ίδιες ώρες. Για όλους τους μαθητές πλέον Τ.Π.Ε., Θεατρική Αγωγή, περισσότερες ώρες Αγγλικά (από την Α΄ Δημοτικού), Γυμναστική και 2η Ξένη Γλώσσα.
Τρίτο μέχρι σήμερα για να λειτουργήσει ένα τμήμα στο ολοήμερο πρόγραμμα το σχολείο θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 60 μαθητές και 50 εγγεγραμμένους στο ολοήμερο.
Από τη νέα σχολική χρονιά, σε κάθε 4/θέσιο, 5/θέσιο (σχολεία της επαρχίας), αρκεί ο αριθμός των δέκα (10) φοιτούντων μαθητών και στα 6/θέσια και πάνω ο αριθμός των δεκατεσσάρων (14) φοιτούντων για να λειτουργήσει ένα τμήμα ολοήμερου.
Τέταρτο μέχρι σήμερα δεν υπήρχε η δυνατότητα στα σχολεία ΕΑΕΠ να συζητούν σε απαρτία οι σύλλογοι διδασκόντων τα ζητήματα της σχολικής ζωής, επειδή αυτό δεν ήταν δυνατό να γίνει κατά τις ώρες του προγράμματος. Επίσης για τους μαθητές των μικρών τάξεων η τελευταία 7η ώρα του προγράμματος (13:15-14:00) ήταν εξαντλητική, χωρίς να έχουμε τα ουσιαστικά προσδοκώμενα παιδαγωγικά αποτελέσματα.
Από τη νέα σχολική χρονιά, οι Σύλλογοι Διδασκόντων μπορούν να συνεδριάζουν 13:15-14:00 για όλα τα εκπαιδευτικά θέματα, ενώ οι μαθητές των μικρών τάξεων δεν θα έχουν επιβαρυμένο για την ηλικία τους ωρολόγιο πρόγραμμα. Επίσης θεσμοθετείται μια ώρα καθημερινά, Μελέτη Προετοιμασία για τους μαθητές που θα φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα.
Πέμπτο το ολοήμερο πρόγραμμα μέχρι σήμερα λειτουργούσε ως ζώνη ξεκομμένη από τον πρωινό κύκλο, με ένα δάσκαλο που ήταν και υπεύθυνος του προγράμματος.
Από τη νέα σχολική χρονιά, ορίζονται υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί του πρωινού προγράμματος, ενοποιούνται τα δυο προγράμματα και έχουμε πολλαπλά οφέλη στην παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου.
Κάνουμε αναφορά στις κυριότερες θετικές αλλαγές που φέρνει ο νέος τύπος σχολείου χωρίς να εμβαθύνουμε και σε άλλα επιμέρους θέματα του προγράμματος.
Ωστόσο πιστεύουμε πως θα ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση τροποποιήσεις που θα επέτρεπαν στοχευμένα τη λειτουργία της πρωινής ζώνης (07:00-08:00), για τους γονείς που το έχουν ανάγκη, όπως και μια ρύθμιση που θα λάμβανε υπόψη την ανασφάλιστη εργασία, για να τους επιτρέπει να εγγράψουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο πρόγραμμα.
Από τη νέα σχολική χρονιά, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στον κοινωνικό ρόλο του δημοτικού σχολείου αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και το μορφωτικό του ρόλο στα ολιγοθέσια σχολεία της επαρχίας. Στα πλαίσια της ισοτιμίας και της ισότητας των μαθητών σε θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία, τα 3555 δημοτικά σχολεία από 4/θέσια και πάνω, θα ολοκληρώνουν στον πρωινό τους κύκλο στις 13:15 και το ολοήμερο πρόγραμμα τους στις 16:00.
Δεύτερο στα σχολεία ΕΑΕΠ (1337 σχολεία) διδάσκονταν οι μαθητές περισσότερες ώρες Αγγλικά, Φυσική Αγωγή και Εικαστικά αλλά και περισσότερα μαθήματα όπως της πληροφορικής (Τ.Π.Ε.), της Θεατρικής Αγωγής σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία.
Από τη νέα σχολική χρονιά, για όλα τα σχολεία (3555 σχολεία) από 4/θέσια και πάνω θα έχουμε τα ίδια διδακτικά αντικείμενα (μαθήματα) για τις ίδιες ώρες. Για όλους τους μαθητές πλέον Τ.Π.Ε., Θεατρική Αγωγή, περισσότερες ώρες Αγγλικά (από την Α΄ Δημοτικού), Γυμναστική και 2η Ξένη Γλώσσα.
Τρίτο μέχρι σήμερα για να λειτουργήσει ένα τμήμα στο ολοήμερο πρόγραμμα το σχολείο θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 60 μαθητές και 50 εγγεγραμμένους στο ολοήμερο.
Από τη νέα σχολική χρονιά, σε κάθε 4/θέσιο, 5/θέσιο (σχολεία της επαρχίας), αρκεί ο αριθμός των δέκα (10) φοιτούντων μαθητών και στα 6/θέσια και πάνω ο αριθμός των δεκατεσσάρων (14) φοιτούντων για να λειτουργήσει ένα τμήμα ολοήμερου.
Τέταρτο μέχρι σήμερα δεν υπήρχε η δυνατότητα στα σχολεία ΕΑΕΠ να συζητούν σε απαρτία οι σύλλογοι διδασκόντων τα ζητήματα της σχολικής ζωής, επειδή αυτό δεν ήταν δυνατό να γίνει κατά τις ώρες του προγράμματος. Επίσης για τους μαθητές των μικρών τάξεων η τελευταία 7η ώρα του προγράμματος (13:15-14:00) ήταν εξαντλητική, χωρίς να έχουμε τα ουσιαστικά προσδοκώμενα παιδαγωγικά αποτελέσματα.
Από τη νέα σχολική χρονιά, οι Σύλλογοι Διδασκόντων μπορούν να συνεδριάζουν 13:15-14:00 για όλα τα εκπαιδευτικά θέματα, ενώ οι μαθητές των μικρών τάξεων δεν θα έχουν επιβαρυμένο για την ηλικία τους ωρολόγιο πρόγραμμα. Επίσης θεσμοθετείται μια ώρα καθημερινά, Μελέτη Προετοιμασία για τους μαθητές που θα φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα.
Πέμπτο το ολοήμερο πρόγραμμα μέχρι σήμερα λειτουργούσε ως ζώνη ξεκομμένη από τον πρωινό κύκλο, με ένα δάσκαλο που ήταν και υπεύθυνος του προγράμματος.
Από τη νέα σχολική χρονιά, ορίζονται υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί του πρωινού προγράμματος, ενοποιούνται τα δυο προγράμματα και έχουμε πολλαπλά οφέλη στην παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου.
Κάνουμε αναφορά στις κυριότερες θετικές αλλαγές που φέρνει ο νέος τύπος σχολείου χωρίς να εμβαθύνουμε και σε άλλα επιμέρους θέματα του προγράμματος.
Ωστόσο πιστεύουμε πως θα ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση τροποποιήσεις που θα επέτρεπαν στοχευμένα τη λειτουργία της πρωινής ζώνης (07:00-08:00), για τους γονείς που το έχουν ανάγκη, όπως και μια ρύθμιση που θα λάμβανε υπόψη την ανασφάλιστη εργασία, για να τους επιτρέπει να εγγράψουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο πρόγραμμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.