Οι χαρισματικοί μαθητές είναι, όπως και όλοι οι άνθρωποι, πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους, όμως, από την άλλη, έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά, που μπορούν να ομαδοποιηθούν ανά γνωστικό - συναισθηματικό τομέα σύμφωνα με διάφορες τυπολογίες.
Έχουν το δικαίωμα να λάβουν για τον εαυτό τους την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση και κατάρτιση σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και δεδομένα, να αναπτυχθούν επαγγελματικά και να οδηγηθούν στο επάγγελμα το οποίο τους ταιριάζει περισσότερο. Επειδή το εξαιρετικό ταλέντο ή η υψηλή ικανότητα δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε διορατικότητα σε επιλογές σπουδών και στο σχεδιασμό της σταδιοδρομίας, οι χαρισματικοί μαθητές ενδεχομένως να χρήζουν ειδικής βοήθειας σε αυτούς τους τομείς.
Για το σκοπό αυτό, απαιτείται να τους δίδονται ευκαιρίες, ώστε να μαθαίνουν με το δικό τους ρυθμό, προκειμένου να επεκτείνουν τις γνωστικές τους δομές – σχήματα και να ασχολούνται με δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν πέρα από τις γνώσεις που ήδη κατέχουν μέσω δραστηριοτήτων άτυπης εκπαίδευσης.
Επιπλέον, θεωρείται αναγκαίο να μελετούν - μεταξύ των άλλων - αφηρημένα δεδομένα, τα οποία απαιτούν κάτι περισσότερο από την απλή σκέψη, να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά με συνομηλίκους, να μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα, δεξιότητες και ικανότητες και να συμμετέχουν σε σχέδια δράσης που συνδέουν τη μάθησή τους με τον "πραγματικό κόσμο". Χώρο έκφρασης και για τους χαρισματικούς μαθητές αποτελούν τα προαιρετικά προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η αγωγή υγείας, τα πολιτιστικά θέματα, αθλητικά θέματα, καθώς και η αγωγή σταδιοδρομίας.
Επιπλέον, τα ευρωπαϊκά προγράμματα (e-Twinning, Erasmus plus, κ.ά.) και η ευέλικτη ζώνη επιδιώκουν μεταξύ των άλλων, όπως και όλα τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, στην ανάδειξη ενδιαφερόντων, στην καλλιέργεια αξιών, στην ανάπτυξη σε βάθος θεμελιωδών δεξιοτήτων, όπως είναι οι κοινωνικές δεξιότητες. Σημαντικός θεωρείται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην όλη διαδικασία αποτελεσματικής υλοποίησης των σχετικών προγραμμάτων, αλλά και ως διευκολυντή προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης.
Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί - υπεύθυνοι επαγγελματικού προσανατολισμού είναι σε θέση να οικοδομούν ανοικτές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μαθητές μέσω των προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας και να παρέχουν επαγγελματική συμβουλευτική διευκολύνοντας το σχεδιασμό και το προγραμματισμό της σταδιοδρομίας. Εξάλλου, έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, για να υποβοηθούν στην αντιμετώπιση των ειδικών αναγκών των χαρισματικών μαθητών.
Όλες οι παραπάνω παράμετροι - παράγοντες διευκολύνουν μαζί με την οικογένεια πρωτίστως στο να αναπτυχθούν οι χαρισματικοί μαθητές τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά, κάνοντας τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές που τους ταιριάζουν. Σε διεθνές επίπεδο οι προτάσεις που αφορούν τις διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές παροχές για χαρισματικούς μαθητές συνδέονται με την κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε τεχνικές διδασκαλίας ομάδων χαρισματικών μαθητών, τη συνεκπαίδευση των μαθητών, τη δημιουργία ομάδων γονέων, κ.ά.
«Η Ατομική και η Συλλογική Προσέγγιση στη Συμβουλευτική για τη Διαχείριση Κρίσεων και τη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Κοινωνικά Ευάλωτων Ομάδων» Αθήνα, 5 & 6 Μαρτίου 2016.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Κριτική προσέγγιση του ρόλου των εκπαιδευτικών, των Συμβούλων Σταδιοδρομίας, των επαγγελματιών που παρέχουν ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες κ.ά στην ενδυνάμωση και ενεργοποίηση των εξυπηρετούμενων ατόμων
1. Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης, Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, 21ης Ιουνίου 141, 61100 Κιλκίς, τηλ.: 23410 29194, e-mail: johnlinard@yahoo.gr
2. Υπεύθυνος Σ.Ε.Π. του ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου, Μονοφατσίου 8, 71201 Ηράκλειο Κρήτης, τηλ.:2810333783 , e-mail: antonioutheodore@yahoo.gr.
3. Κωνσταντία Γ. Συμεωνίδου Τσιβρεμετζή, Καθηγήτρια ΠΕ 15 του Γυμνασίου Πολυκάστρου, Μ. Αλεξάνδρου 75, 61200 Πολύκαστρο. τηλ.: 2343024821 email: dina_simeonidou@yahoo.gr
«Η Ατομική και η Συλλογική Προσέγγιση στη Συμβουλευτική για τη Διαχείριση Κρίσεων και τη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Κοινωνικά Ευάλωτων Ομάδων» Αθήνα, 5 & 6 Μαρτίου 2016.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Κριτική προσέγγιση του ρόλου των εκπαιδευτικών, των Συμβούλων Σταδιοδρομίας, των επαγγελματιών που παρέχουν ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες κ.ά στην ενδυνάμωση και ενεργοποίηση των εξυπηρετούμενων ατόμων
1. Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης, Υπεύθυνος Γραφείου Καινοτόμων Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, 21ης Ιουνίου 141, 61100 Κιλκίς, τηλ.: 23410 29194, e-mail: johnlinard@yahoo.gr
2. Υπεύθυνος Σ.Ε.Π. του ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου, Μονοφατσίου 8, 71201 Ηράκλειο Κρήτης, τηλ.:2810333783 , e-mail: antonioutheodore@yahoo.gr.
3. Κωνσταντία Γ. Συμεωνίδου Τσιβρεμετζή, Καθηγήτρια ΠΕ 15 του Γυμνασίου Πολυκάστρου, Μ. Αλεξάνδρου 75, 61200 Πολύκαστρο. τηλ.: 2343024821 email: dina_simeonidou@yahoo.gr
Δείτε την παρουσίαση ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.