Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

Πτώση της σχολικής διαρροής, αύξηση σε πτυχία, μεταπτυχιακά και διδακτορικά

Του Γιάννη Λιναρδάκη*
Αναλυτικά στατιστικά στοιχεία για την εκπαίδευση παρουσιάζονται στην έκδοση Δεκεμβρίου του δημοσιεύματος της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής «Συνθήκες Διαβίωσης στην Ελλάδα». Στο δημοσίευμα αυτό παρατίθενται στοιχεία για τον αριθμό μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, για τη σχολική διαρροή, ενώ οι στατιστικές περιλαμβάνουν και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Χαμηλά επίπεδα για τη σχολική διαρροή
Σε χαμηλά επίπεδα διαμορφώνεται η σχολική διαρροή καθώς για το 2014 ανήλθε στο 9% (68.165) όταν το 2003 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 19,3% (193.769). Σημειώνουμε ότι η χώρα μας έχει πετύχει ήδη τον ευρωπαϊκό στόχο για σχολική διαρροή μικρότερη του 10% για το 2020.

Αύξηση στον αριθμό ατόμων με πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Στο 37,2% (289.336) διαμορφώθηκε για το 2014 το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 30-34 ετών που είναι κάτοχοι πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στις γυναίκες το ποσοστό φθάνει το 41,6% ενώ στους άνδρες ανέρχεται σε 32,9%. Συγκριτικά με το 2013 οι πτυχιούχοι της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας αυξήθηκαν κατά 10.476.

Σύμφωνα με τη στρατηγική Europe 2020, το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 30 - 34 με πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να είναι, τουλάχιστον, 40%.

Συνεχίζεται η αυξητική πορεία μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών

Συνεχίστηκε και για το 2013-14 η αυξητική πορεία στον αριθμό των μεταπτυχιακών φοιτητών καθώς διαμορφώθηκε στις 36.572, καταγράφοντας αύξηση 8,56%. Αυτοί που έλαβαν το μεταπτυχιακό τους έφθασαν τους 9.231.

Αντίστοιχη με τα μεταπτυχιακά είναι και η πορεία των διδακτορικών φοιτητών, που το 2013-14 ανέρχονταν σε 23.795, καταγράφοντας αύξηση 3,77 ποσοστιαίων μονάδων.

Δευτεροβάθμια
Από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής προκύπτει ότι το 2013-14 καταγράφεται μείωση τόσο στον αριθμό των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων όσο και στον αριθμό των μαθητών συγκριτικά με το 2012-13. Αυτό αποτυπώνεται και στον πίνακα που ακολουθεί:

Α.  Γυμνάσια – Ημερήσια             2012 - 2013                         2013 - 2014   
   1. Εκπαιδευτικοί                       39.800                                 35.908
   2. Μαθητές                              299.571                              291.458
   3. Σχολεία                               1.659                                   1.625

Β.  Λύκεια – Ημερήσια                  2012 - 2013                        2013 - 2014   
   1. Εκπαιδευτικοί                       25.012                                 22.183
   2. Μαθητές                              225.189                               222.441
   3. Σχολεία                               1.155                                   1.145


Έρευνα: «Συνθήκες διαβίωσης στην Ελλάδα – Εκπαίδευση»: http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/27-01-16_elstat%CE%9D%CE%95%CE%9F.pdf

* Ιωάννης Κ. Λιναρδάκης,
M.Sc., Σχολική Ψυχολογία – Διαχείριση Κρίσεων στην Εκπαίδευση.
M.Sc., Διοίκηση Σχολικών Μονάδων – MUNDIS (Άριστα 10).
Αν. Αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) Κιλκίς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.