Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Καμπάνη επικαιροποίησαν τις γνώσεις τους σχετικά με το φαινόμενο της Ενδοσχολικής Βίας – Σχολικού Εκφοβισμού. Στο πλαίσιο των δράσεων της σχολικής μονάδας αλλά και της ευαισθητοποίησης γενικότερα γύρω από θέματα που αφορούν στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Διευθυντή κ. Α. Αλατζόγλου και πραγματοποιήθηκε ενημερωτική ομιλία της Υπευθύνου του ΣΣΝ κας Σ. Καρολίδου.
Τονίστηκε εκ νέου ότι με τον όρο «εκφοβισμό» εννοούμε τη συστηματική κατάχρηση εξουσίας που στοχεύει σε έναν μαθητή – στόχο, ο οποίος δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου (εντός και εκτός του σχολείου). Ο σχολικός εκφοβισμός, λοιπόν, μπορεί να πάρει διάφορες μορφές μεταξύ των μαθητών, όπως είναι ο Σωματικός (σπρωξιές, χειροδικίες, τραβήγματα μαλλιών), ο Λεκτικός (βρισιές, απειλές, προσβολές), ο Συναισθηματικός (αρνητικές φήμες, περιθωριοποίηση από την ομάδα των συνομηλίκων, μειωτικά σχόλια) και το Ηλεκτρονικό bullying (cyberbullying), ο εκφοβισμός δηλαδή μέσω κινητού τηλεφώνου ή διαδικτύου.
Η ομιλία ολοκληρώθηκε σ΄ ένα κλίμα εμπιστοσύνης και αμοιβαίας εκτίμησης. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ενεργοποίησαν εκ νέου τις δράσεις πρόληψης του φαινομένου, οι γονείς ένιωσαν τη σχέση τους με την εκπαίδευση να αποτελεί αντικείμενο προσωπικής υπόθεσης και έγινε απόλυτα κατανοητό ότι υπάρχει ανάγκη συνεχούς επικοινωνίας με την σχολική κοινότητα. Ενώ οι μαθητές από την πλευρά τους αντιλήφθηκαν πως το περιβάλλον τους, τόσο το οικογενειακό όσο και το εκπαιδευτικό είναι απόλυτα υποστηρικτικό και ότι υπάρχει η διάθεση συνύπαρξης με σκοπό πάντα την υγιή ανάπτυξή τους.
Έχοντας εδραία την πεποίθηση ότι οι συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού είναι ιδιαίτερα σοβαρές, θεωρείται απαραίτητη τόσο η συστηματική πρόληψη, όσο και η εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης στα σχολεία. Συνεπώς, ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών κρίνεται καθοριστικής σημασίας. Μια σειρά ψυχολογικών και ψυχοσωματικών προβλημάτων, όπως είναι οι πονοκέφαλοι, οι πόνοι στο στομάχι, οι διαταραχές ύπνου, οι φοβίες, η σχολική άρνηση, το άγχος, η ανασφάλεια και η χαμηλή αυτοεκτίμηση, εφόσον εντοπιστούν έγκαιρα και αντιμετωπιστούν από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, μπορούν να επηρεάσουν εν μέρει το μαθητή αλλά όχι τόσο, ώστε να τον οδηγήσουν σε μη αναστρέψιμες ψυχικά και σωματικά συνέπειες.
Τονίστηκε εκ νέου ότι με τον όρο «εκφοβισμό» εννοούμε τη συστηματική κατάχρηση εξουσίας που στοχεύει σε έναν μαθητή – στόχο, ο οποίος δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου (εντός και εκτός του σχολείου). Ο σχολικός εκφοβισμός, λοιπόν, μπορεί να πάρει διάφορες μορφές μεταξύ των μαθητών, όπως είναι ο Σωματικός (σπρωξιές, χειροδικίες, τραβήγματα μαλλιών), ο Λεκτικός (βρισιές, απειλές, προσβολές), ο Συναισθηματικός (αρνητικές φήμες, περιθωριοποίηση από την ομάδα των συνομηλίκων, μειωτικά σχόλια) και το Ηλεκτρονικό bullying (cyberbullying), ο εκφοβισμός δηλαδή μέσω κινητού τηλεφώνου ή διαδικτύου.
Η ομιλία ολοκληρώθηκε σ΄ ένα κλίμα εμπιστοσύνης και αμοιβαίας εκτίμησης. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ενεργοποίησαν εκ νέου τις δράσεις πρόληψης του φαινομένου, οι γονείς ένιωσαν τη σχέση τους με την εκπαίδευση να αποτελεί αντικείμενο προσωπικής υπόθεσης και έγινε απόλυτα κατανοητό ότι υπάρχει ανάγκη συνεχούς επικοινωνίας με την σχολική κοινότητα. Ενώ οι μαθητές από την πλευρά τους αντιλήφθηκαν πως το περιβάλλον τους, τόσο το οικογενειακό όσο και το εκπαιδευτικό είναι απόλυτα υποστηρικτικό και ότι υπάρχει η διάθεση συνύπαρξης με σκοπό πάντα την υγιή ανάπτυξή τους.
Έχοντας εδραία την πεποίθηση ότι οι συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού είναι ιδιαίτερα σοβαρές, θεωρείται απαραίτητη τόσο η συστηματική πρόληψη, όσο και η εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης στα σχολεία. Συνεπώς, ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών κρίνεται καθοριστικής σημασίας. Μια σειρά ψυχολογικών και ψυχοσωματικών προβλημάτων, όπως είναι οι πονοκέφαλοι, οι πόνοι στο στομάχι, οι διαταραχές ύπνου, οι φοβίες, η σχολική άρνηση, το άγχος, η ανασφάλεια και η χαμηλή αυτοεκτίμηση, εφόσον εντοπιστούν έγκαιρα και αντιμετωπιστούν από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, μπορούν να επηρεάσουν εν μέρει το μαθητή αλλά όχι τόσο, ώστε να τον οδηγήσουν σε μη αναστρέψιμες ψυχικά και σωματικά συνέπειες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.