Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014 το βιωματικό εργαστήρι για την πρόληψη της επιθετικής συμπεριφοράς μέσα στο σχολείο βασισμένο στη φιλοσοφία των ομότιμων. Το εργαστήρι ήταν διάρκειας 18 ωρών, απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς Ε΄ και Στ΄ τάξης που εργάζονται σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αποτελεί την πρώτη φάση της συγκεκριμένης παρέμβασης. Το εργαστήρι πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς διά της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων και των Σχολικών Συμβούλων Α/θμιας Eκπ/σης Κιλκίς.
Στο εργαστήρι συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί από 5 Δημοτικά σχολεία και μέσα από βιωματικές διαδικασίες εξοικειώθηκαν με την συγκεκριμένη μεθοδολογία, προσέγγισαν τη φιλοσοφία του μοντέλου των ομότιμων, εκπαιδεύτηκαν σε δεξιότητες, όπως επικοινωνία, αυτοεκτίμηση, συνεργασία, διαχείριση συγκρούσεων, συντονισμό ομάδων και διαπραγματεύτηκαν θέματα που σχετίζονται με την επιθετική συμπεριφορά και την πρόληψη της. Παράλληλα, στους συμμετέχοντες δόθηκε υποστηρικτικό υλικό με το θεωρητικό υπόβαθρο, με βιωματικές δραστηριότητες και προτεινόμενη βιβλιογραφία.
Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήριο θα παρευρεθούν σε συνάντηση με τα στελέχη της επιστημονικής ομάδας του ΝΗΡΕΑ την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014 στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης. Η συνάντηση έχει ως στόχο να καθοριστούν τα επόμενα βήματα ώστε να προχωρήσουν τα σχολεία στις επόμενες φάσεις της παρέμβασης. Στη δεύτερη φάση υλοποιούνται εργαστήρια στους μαθητές και στους γονείς και στην τρίτη φάση υλοποιούνται οι δράσεις που έχουν συναποφασισθεί από το κάθε σχολείο.
Βασικός στόχος της συνολικότερης παρέμβασης είναι να μπορέσουν μαζί, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και στελέχη πρόληψης να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με την επιθετικότητα, να ευαισθητοποιηθούν, να εκφράσουν ανησυχίες και συναισθήματα, να αναλογιστούν τη δική τους συμπεριφορά και τις συνέπειες των επιλογών τους και να αναλάβουν από κοινού δράσεις που θα προάγουν το αίσθημα της ασφάλειας μέσα στο σχολείο και θα προλαμβάνουν φαινόμενα βίαιης και επιθετικής συμπεριφοράς.
Στο εργαστήρι συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί από 5 Δημοτικά σχολεία και μέσα από βιωματικές διαδικασίες εξοικειώθηκαν με την συγκεκριμένη μεθοδολογία, προσέγγισαν τη φιλοσοφία του μοντέλου των ομότιμων, εκπαιδεύτηκαν σε δεξιότητες, όπως επικοινωνία, αυτοεκτίμηση, συνεργασία, διαχείριση συγκρούσεων, συντονισμό ομάδων και διαπραγματεύτηκαν θέματα που σχετίζονται με την επιθετική συμπεριφορά και την πρόληψη της. Παράλληλα, στους συμμετέχοντες δόθηκε υποστηρικτικό υλικό με το θεωρητικό υπόβαθρο, με βιωματικές δραστηριότητες και προτεινόμενη βιβλιογραφία.
Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήριο θα παρευρεθούν σε συνάντηση με τα στελέχη της επιστημονικής ομάδας του ΝΗΡΕΑ την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014 στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης. Η συνάντηση έχει ως στόχο να καθοριστούν τα επόμενα βήματα ώστε να προχωρήσουν τα σχολεία στις επόμενες φάσεις της παρέμβασης. Στη δεύτερη φάση υλοποιούνται εργαστήρια στους μαθητές και στους γονείς και στην τρίτη φάση υλοποιούνται οι δράσεις που έχουν συναποφασισθεί από το κάθε σχολείο.
Βασικός στόχος της συνολικότερης παρέμβασης είναι να μπορέσουν μαζί, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και στελέχη πρόληψης να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς σχετικά με την επιθετικότητα, να ευαισθητοποιηθούν, να εκφράσουν ανησυχίες και συναισθήματα, να αναλογιστούν τη δική τους συμπεριφορά και τις συνέπειες των επιλογών τους και να αναλάβουν από κοινού δράσεις που θα προάγουν το αίσθημα της ασφάλειας μέσα στο σχολείο και θα προλαμβάνουν φαινόμενα βίαιης και επιθετικής συμπεριφοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.