Της Χαρούλας Καραμπίδου
Αν ένα σχολείο έχει μια αυλή και μια βιβλιοθήκη, τότε έχει όλα όσα του χρειάζονται. Παραφράζοντας τη φράση του Κικέρωνα, «Αν έχεις ένα κήπο και μια βιβλιοθήκη, έχεις όλα όσα σου χρειάζονται» νομίζω πως πραγματικά το σχολείο μας, το 9ο δημοτικό του Κιλκίς, έχει τα πάντα.
Καλούς δασκάλους, άρτιες κτιριακές υποδομές, σύγχρονα μέσα εκπαίδευσης και τη δική του οργανωμένη σχολική βιβλιοθήκη. Μια προσπάθεια που αγκαλιάστηκε από το σύλλογο κηδεμόνων, γονείς και δασκάλους. Που δε χρηματοδοτήθηκε από κρατικούς φορείς ή ευρωπαϊκά προγράμματα.
Αν ένα σχολείο έχει μια αυλή και μια βιβλιοθήκη, τότε έχει όλα όσα του χρειάζονται. Παραφράζοντας τη φράση του Κικέρωνα, «Αν έχεις ένα κήπο και μια βιβλιοθήκη, έχεις όλα όσα σου χρειάζονται» νομίζω πως πραγματικά το σχολείο μας, το 9ο δημοτικό του Κιλκίς, έχει τα πάντα.
Καλούς δασκάλους, άρτιες κτιριακές υποδομές, σύγχρονα μέσα εκπαίδευσης και τη δική του οργανωμένη σχολική βιβλιοθήκη. Μια προσπάθεια που αγκαλιάστηκε από το σύλλογο κηδεμόνων, γονείς και δασκάλους. Που δε χρηματοδοτήθηκε από κρατικούς φορείς ή ευρωπαϊκά προγράμματα.
Που τελεσφόρησε χάρη στο εθελοντισμό, στο μεράκι, την όρεξη και την αγάπη για το βιβλίο και το παιδί. Ένα αξιοζήλευτο αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς της σχολικής κοινότητας.
Οι βιβλιοθήκες είναι κοιτίδες πολιτισμού και παιδείας. Είναι δίαυλοι γνώσεων με ρόλο συμπληρωματικό και ενισχυτικό της σχολικής διαδικασίας. Είναι ένα ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς, που δε μένουν στα σχολικά εγχειρίδια, βγαίνουν από την τάξη και αναζητούν τη γνώση και την πληροφορία έξω από αυτήν.
Οι βιβλιοθήκες είναι κοιτίδες πολιτισμού και παιδείας. Είναι δίαυλοι γνώσεων με ρόλο συμπληρωματικό και ενισχυτικό της σχολικής διαδικασίας. Είναι ένα ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς, που δε μένουν στα σχολικά εγχειρίδια, βγαίνουν από την τάξη και αναζητούν τη γνώση και την πληροφορία έξω από αυτήν.
Μία σχολική βιβλιοθήκη είναι μέρος πολιτιστικών εκδηλώσεων και αναζήτησης της πληροφορίας. Είναι διδακτήριο, αναγνωστήριο, χώρος ενθάρρυνσης της φιλαναγνωσίας και ενδυνάμωσης της συνεργασίας.
Όχι η ύπαρξη μιας σχολικής βιβλιοθήκης σε μια πολιτισμένη χώρα ακόμα και σε περίοδο οικονομικής δυσπραγίας δεν μπορεί επ’ ουδενί να χαρακτηριστεί πολυτέλεια. Η απουσία της είναι πνευματική φτώχεια ενώ η ύπαρξή της επιβεβλημένη ανάγκη σε κάθε σχολείο. Πολυτέλεια θα είναι αν μείνει αναξιοποίητη και άδεια από παιδιά.
Μπορεί πέρσι ενόψει χειμώνα αρχικά το κόστος κατασκευής να μας ανησύχησε αλλά τελικά πολύ μεγάλο μέρος του καλύφθηκε από την εθελοντική προσφορά γονέων είτε με προσωπική εργασία είτε με την παραχώρηση πάγιου εξοπλισμού και το υπόλοιπο από τα έσοδα εκδηλώσεων του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, την πώληση λαχείων και ημερολογίων.
Όχι η ύπαρξη μιας σχολικής βιβλιοθήκης σε μια πολιτισμένη χώρα ακόμα και σε περίοδο οικονομικής δυσπραγίας δεν μπορεί επ’ ουδενί να χαρακτηριστεί πολυτέλεια. Η απουσία της είναι πνευματική φτώχεια ενώ η ύπαρξή της επιβεβλημένη ανάγκη σε κάθε σχολείο. Πολυτέλεια θα είναι αν μείνει αναξιοποίητη και άδεια από παιδιά.
Μπορεί πέρσι ενόψει χειμώνα αρχικά το κόστος κατασκευής να μας ανησύχησε αλλά τελικά πολύ μεγάλο μέρος του καλύφθηκε από την εθελοντική προσφορά γονέων είτε με προσωπική εργασία είτε με την παραχώρηση πάγιου εξοπλισμού και το υπόλοιπο από τα έσοδα εκδηλώσεων του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, την πώληση λαχείων και ημερολογίων.
Ο σύλλογος στάθηκε άξιος αρωγός στην πραγματοποίηση του έργου. Με τη στάση και τις προσπάθειες του συνέβαλε τα μέγιστα ώστε τελικά η βιβλιοθήκη σήμερα να είναι πανέτοιμη. Καθοριστική ακόμα υπήρξε η προτροπή και η επιστημονική στήριξη της σχολικής συμβούλου κ. Ιωάννας Αρβανίτη καθώς και η αφιλοκερδής μελέτη και επίβλεψη της αίθουσας που μετασχηματίστηκε για τις ανάγκες της βιβλιοθήκης, του καθηγητή κ. Δημήτρη Γερμανού.
Το σημαντικό από εδώ και πέρα είναι το πώς θα λειτουργήσει αποτελεσματικά, εύρυθμα και απρόσκοπτα. Να μην περιφρονηθεί, να μην υποβαθμιστεί, να μη μείνει ανεκμετάλλευτη από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Όλοι μαζί ας συνεργαστούμε αποδοτικά ώστε η σχολική μας βιβλιοθήκη να πετύχει το στόχο της και όλοι να είμαστε περήφανοι γι’ αυτήν.
Το σημαντικό από εδώ και πέρα είναι το πώς θα λειτουργήσει αποτελεσματικά, εύρυθμα και απρόσκοπτα. Να μην περιφρονηθεί, να μην υποβαθμιστεί, να μη μείνει ανεκμετάλλευτη από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Όλοι μαζί ας συνεργαστούμε αποδοτικά ώστε η σχολική μας βιβλιοθήκη να πετύχει το στόχο της και όλοι να είμαστε περήφανοι γι’ αυτήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.