Του Δημήτρη Παυλακούδη*
ΠΡΙΝ από δύο σχεδόν χρόνια η παράταξή μας ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ προτείναμε τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου στους Αμπελόκηπους και τη Μενεμένη που να συνδέεται με τον αντίστοιχο του Δήμου Θεσσαλονίκης! Διοργανώσαμε δύο ποδηλατοβόλτες στην περιοχή μας και ενημερώνουμε από τότε συνεχώς τους συμπολίτες μας για τα οφέλη της αξιοποίησης αυτού του μέσου που σε άλλες χώρες αξιοποιείται οργανωμένα και αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας του πολίτη εδώ και πολλά χρόνια.
Κατ΄αρχήν είναι ένα μέσο οικονομικό καθώς ειδικά εν καιρώ κρίσης μας δίνει τη δυνατότητα να μετακινούμαστε σε κοντινές αποστάσεις χωρίς να ξοδεύουμε χρήματα σε καύσιμα,των οποίων η τιμή για διαφόρους λόγους έχει ανέβει στα ύψη. Επιπλέον αποτελεί εξαιρετικό τρόπο άθλησης και δίνει την ευκαιρία για χαλάρωση και άσκηση στον καθένα, ασχέτως ηλικίας. Τέλος αποτελεί μέσο φιλικό προς το περιβάλλον και συντελεί στην προστασία του αστικού και μη περιβάλλοντος,το οποίο τις τελευταίες δύο δεκαετίες επιβαρύνεται συνεχώς!
Έτσι προσφάτως στη χώρα μας εφαρμόστηκε το ρητό « κάλλιο αργά παρά ποτέ» και αρκετοί δήμοι συμμετέχουν στην προσπάθεια διάδοσης και αξιοποίησης του εν λόγω μέσου. Σε τουριστικές περιοχές όπως η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Κως , το Ηράκλειο και αλλού άρχισαν να διαμορφώνονται ποδηλατόδρομοι ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής,αλλά και ευχάριστη « ποδηλατοβόλτα» των πολιτών.
Εσχάτως μάλιστα ο Δήμος Θεσσαλονίκης, που είναι όμορος δήμος του δικού μας δήμου, προχώρησε ένα βήμα παραπάνω. Στο πλαίσιο της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, καθορίστηκαν 26 σημεία μέσα στην πόλη, στα οποία θα τοποθετηθούν στάσεις αναμονής με τα 450 διαθέσιμα ποδήλατα που θα εξυπηρετούν την εναλλακτική μετακίνηση του κοινού της Θεσσαλονίκης.
Όπως διαβάζουμε στον ημερήσιο τύπο «σε κάθε σταθμό θα βρίσκεται πίνακας πληροφοριών, όπου θα αναγράφονται, στα ελληνικά και τα αγγλικά, τα σημεία των σταθμών και πληροφοριακός χάρτης των σημείων, όπου θα μπορεί ο χρήστης να παραλάβει και να επανατοποθετήσει το ποδήλατο, χρήσιμα τηλέφωνα και η διαδικασία παροχής καρτών και λειτουργίας του συστήματος».
Γιατί τα γράφουμε όλα αυτά άραγε; Μα φυσικά για να γίνουν εμφανή στον καθένα τρία δυσάρεστα συμπεράσματα όσον αφορά το Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης…
Πρώτον, πως σε ακόμη μια περίπτωση, η δημοτική αρχή της περιοχής μας έδειξε πρωτοφανή αδράνεια… Αν και ζούμε σε μια περιοχή με υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα,κανείς δεν επιχείρησε εδώ και πολλά χρόνια να προωθήσει όχι μόνο το ποδήλατο,αλλά και κανένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον.
Δεύτερον, ενώ μεριμνούν πολλοί από τη διοικούσα παράταξη για επικοινωνιακά τρικ και προσπαθούν εικονικά να παρουσιάσουν ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό προφίλ, εντούτοις δεν αξιοποιούν καμιά ιδέα άλλων δήμων και κανένα πρόγραμμα που αφορά τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Και πιστέψτε με υπάρχουν πολλά τέτοια προγράμματα! Ο πολίτης των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης μένει όμως εδώ και χρόνια στα σκοτάδια, κυριολεκτικά και μεταφορικά και μόνο στις γιορτές φωτίζεται από τα χιλιάδες κοστοβόρα φωτάκια και τις γιρλάντες του 1970!
Τρίτον και κυριότερο. Ο Δήμος μας έχει μετατραπεί σε « γαλατικό χωριό»! Δε συνεργάζεται και δε συνομιλεί με κανέναν άλλο δήμο, κάτι που ισχύει όχι μόνο στην περίπτωση του ποδηλάτου, αλλά και σε τόσες άλλες! Οι Αμπελόκηποι και η Μενεμένη, οι πιο κοντινές περιοχές εκ δυσμών στον κεντρικό Δήμο Θεσσαλονίκης, παραμένουν πόλη αποκλεισμένη!
Εδώ και χρόνια χωρίς επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη, με δημότες να διασχίζουν τις γραμμές του ΟΣΕ καθημερινά βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους, λάθος μονοδρομήσεις, ελλιπή φωτισμό και κάκιστες υποδομές….
Ακόμη και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ που φαινομενικά διευκολύνουν τους δημότες και όχι μόνο περνούν από δρόμους ακατάλληλους και περιοχές όπως η Νεάπολη, η Πολίχνη και οι Συκιές είναι σχεδόν αποκλεισμένες συγκοινωνιακά από την περιοχή μας!
«Αλλά τι τα θες; », θα μου πει κάποιος …
-Τι ψάχνεις να βρεις σε περίοδο κρίσης;
-Κι όμως κάποιοι τα λέμε και τα σχεδιάζουμε εδώ και χρόνια θα τολμήσω να πω εγώ!
Καιρός να μπορέσουμε να τα κάνουμε πράξη!
Γιατί πάντα και παντού ΥΠΑΡΧΕΙ και ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ! Τα ψέματα τελειώνουν! ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ!
Υ.Γ. Εδώ και σχεδόν δύο χρόνια έχουμε προτείνει την μίσθωση ποδηλάτων για τις ανάγκες των δημοτών,όπως γίνεται πλέον στο Δήμο Θεσσαλονίκης ως παράταξη αλλά ως γνωστόν «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω»
* Δημήτρης Χ. Παυλακούδης
Υποψήφιος Δημοτικός σύμβουλος Αμπελοκήπων – Μενεμένης
(ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ),
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – Μsc Μεσαιωνικής και Βυζαντινής Φιλολογίας ΑΠΘ.
ΠΡΙΝ από δύο σχεδόν χρόνια η παράταξή μας ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ προτείναμε τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου στους Αμπελόκηπους και τη Μενεμένη που να συνδέεται με τον αντίστοιχο του Δήμου Θεσσαλονίκης! Διοργανώσαμε δύο ποδηλατοβόλτες στην περιοχή μας και ενημερώνουμε από τότε συνεχώς τους συμπολίτες μας για τα οφέλη της αξιοποίησης αυτού του μέσου που σε άλλες χώρες αξιοποιείται οργανωμένα και αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας του πολίτη εδώ και πολλά χρόνια.
Κατ΄αρχήν είναι ένα μέσο οικονομικό καθώς ειδικά εν καιρώ κρίσης μας δίνει τη δυνατότητα να μετακινούμαστε σε κοντινές αποστάσεις χωρίς να ξοδεύουμε χρήματα σε καύσιμα,των οποίων η τιμή για διαφόρους λόγους έχει ανέβει στα ύψη. Επιπλέον αποτελεί εξαιρετικό τρόπο άθλησης και δίνει την ευκαιρία για χαλάρωση και άσκηση στον καθένα, ασχέτως ηλικίας. Τέλος αποτελεί μέσο φιλικό προς το περιβάλλον και συντελεί στην προστασία του αστικού και μη περιβάλλοντος,το οποίο τις τελευταίες δύο δεκαετίες επιβαρύνεται συνεχώς!
Έτσι προσφάτως στη χώρα μας εφαρμόστηκε το ρητό « κάλλιο αργά παρά ποτέ» και αρκετοί δήμοι συμμετέχουν στην προσπάθεια διάδοσης και αξιοποίησης του εν λόγω μέσου. Σε τουριστικές περιοχές όπως η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Κως , το Ηράκλειο και αλλού άρχισαν να διαμορφώνονται ποδηλατόδρομοι ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής,αλλά και ευχάριστη « ποδηλατοβόλτα» των πολιτών.
Εσχάτως μάλιστα ο Δήμος Θεσσαλονίκης, που είναι όμορος δήμος του δικού μας δήμου, προχώρησε ένα βήμα παραπάνω. Στο πλαίσιο της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, καθορίστηκαν 26 σημεία μέσα στην πόλη, στα οποία θα τοποθετηθούν στάσεις αναμονής με τα 450 διαθέσιμα ποδήλατα που θα εξυπηρετούν την εναλλακτική μετακίνηση του κοινού της Θεσσαλονίκης.
Όπως διαβάζουμε στον ημερήσιο τύπο «σε κάθε σταθμό θα βρίσκεται πίνακας πληροφοριών, όπου θα αναγράφονται, στα ελληνικά και τα αγγλικά, τα σημεία των σταθμών και πληροφοριακός χάρτης των σημείων, όπου θα μπορεί ο χρήστης να παραλάβει και να επανατοποθετήσει το ποδήλατο, χρήσιμα τηλέφωνα και η διαδικασία παροχής καρτών και λειτουργίας του συστήματος».
Γιατί τα γράφουμε όλα αυτά άραγε; Μα φυσικά για να γίνουν εμφανή στον καθένα τρία δυσάρεστα συμπεράσματα όσον αφορά το Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης…
Πρώτον, πως σε ακόμη μια περίπτωση, η δημοτική αρχή της περιοχής μας έδειξε πρωτοφανή αδράνεια… Αν και ζούμε σε μια περιοχή με υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα,κανείς δεν επιχείρησε εδώ και πολλά χρόνια να προωθήσει όχι μόνο το ποδήλατο,αλλά και κανένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον.
Δεύτερον, ενώ μεριμνούν πολλοί από τη διοικούσα παράταξη για επικοινωνιακά τρικ και προσπαθούν εικονικά να παρουσιάσουν ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό προφίλ, εντούτοις δεν αξιοποιούν καμιά ιδέα άλλων δήμων και κανένα πρόγραμμα που αφορά τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Και πιστέψτε με υπάρχουν πολλά τέτοια προγράμματα! Ο πολίτης των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης μένει όμως εδώ και χρόνια στα σκοτάδια, κυριολεκτικά και μεταφορικά και μόνο στις γιορτές φωτίζεται από τα χιλιάδες κοστοβόρα φωτάκια και τις γιρλάντες του 1970!
Τρίτον και κυριότερο. Ο Δήμος μας έχει μετατραπεί σε « γαλατικό χωριό»! Δε συνεργάζεται και δε συνομιλεί με κανέναν άλλο δήμο, κάτι που ισχύει όχι μόνο στην περίπτωση του ποδηλάτου, αλλά και σε τόσες άλλες! Οι Αμπελόκηποι και η Μενεμένη, οι πιο κοντινές περιοχές εκ δυσμών στον κεντρικό Δήμο Θεσσαλονίκης, παραμένουν πόλη αποκλεισμένη!
Εδώ και χρόνια χωρίς επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη, με δημότες να διασχίζουν τις γραμμές του ΟΣΕ καθημερινά βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους, λάθος μονοδρομήσεις, ελλιπή φωτισμό και κάκιστες υποδομές….
Ακόμη και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ που φαινομενικά διευκολύνουν τους δημότες και όχι μόνο περνούν από δρόμους ακατάλληλους και περιοχές όπως η Νεάπολη, η Πολίχνη και οι Συκιές είναι σχεδόν αποκλεισμένες συγκοινωνιακά από την περιοχή μας!
«Αλλά τι τα θες; », θα μου πει κάποιος …
-Τι ψάχνεις να βρεις σε περίοδο κρίσης;
-Κι όμως κάποιοι τα λέμε και τα σχεδιάζουμε εδώ και χρόνια θα τολμήσω να πω εγώ!
Καιρός να μπορέσουμε να τα κάνουμε πράξη!
Γιατί πάντα και παντού ΥΠΑΡΧΕΙ και ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ! Τα ψέματα τελειώνουν! ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ!
Υ.Γ. Εδώ και σχεδόν δύο χρόνια έχουμε προτείνει την μίσθωση ποδηλάτων για τις ανάγκες των δημοτών,όπως γίνεται πλέον στο Δήμο Θεσσαλονίκης ως παράταξη αλλά ως γνωστόν «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω»
* Δημήτρης Χ. Παυλακούδης
Υποψήφιος Δημοτικός σύμβουλος Αμπελοκήπων – Μενεμένης
(ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ),
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – Μsc Μεσαιωνικής και Βυζαντινής Φιλολογίας ΑΠΘ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.