"Φίλε Captain Wei, Αγαπητέ κ. Πρέσβη, Κυρίες και Κύριοι,
Βρισκόμαστε εδώ αυτό το απόγευμα το τόσο όμορφο στον Πειραιά, στο Πέραμα, για να εγκαινιάσουμε την ολοκλήρωση των λιμενικών εργασιών της ανατολικής πλευράς του τρίτου προβλήτα. Αυτό είναι, άλλωστε, και μέρος των συμβατικών υποχρεώσεων της πρώτης σύμβασης παραχώρησης, που υπέγραψε ο ΟΛΠ με την Κινεζική εταιρεία COSCO. Σήμερα ολοκληρώνονται επενδύσεις άνω των 340 εκ. ευρώ από την COSCO, χωρίς να έχουν ακόμη- όπως σωστά είπε και ο Captain Wei- εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες του λιμανιού μας.
Επίσης βρισκόμαστε στο μέσο των διαπραγματεύσεων μιας νέας συμφωνίας, η οποία- αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί κι από τις αρμόδιες Κοινοτικές αρχές στην Ευρώπη- θα αφορά σε επένδυση επί πλέον 224 εκ. ευρώ από την COSCO στη δυτική πλευρά του λιμανιού. Κι αυτή θα οδηγήσει πράγματι σε 500 νέες θέσεις εργασίας μόνιμες κι άλλες 200 θέσεις εργασίας, για τα τρία χρόνια που θα διαρκέσει η κατασκευή.
Έτσι, το λιμάνι του Πειραιά μπορεί, στην πλήρη του ανάπτυξη- και μαζί με την νέα επένδυση που τώρα διαπραγματευόμαστε- να αποκτήσει δυναμικότητα 7,0 εκ. τόνων (ΤΕUS), επενδύσεις 580 εκ. ευρώ, θέσεις εργασίας που τελικά θα ξεπεράσουν τις 3000 ώστε ο Πειραιάς να συμπεριληφθεί, κ. Δήμαρχε του Πειραιά, στα 5 πρώτα λιμάνια της Ευρώπης από άποψη δυναμικότητας πηγαίνοντας προς το να γίνει το πρώτο.
Φίλες και φίλοι, η ανάπτυξη του Πειραιά τα τελευταία χρόνια μας διδάσκει κάτι πολύ σημαντικό: όποια και αν είναι η ένταση και η μορφή της κρίσης, η απάντηση είναι να επενδύουμε σε πεδία ανταγωνιστικά και σε συμφωνία με τις μεγάλες παραγωγικές και οικονομικές ροές της εποχής μας, αλλά και του μέλλοντος. Αυτό ακριβώς έγινε στον Πειραιά από την COSCO και το Ελληνικό δημόσιο. Κι αυτή η συνεργασία πρέπει να συνεχιστεί.
Ταυτόχρονα με την επένδυση αυτή, συντελείται και μια άλλη μεγάλη αλλαγή στο λιμάνι και στη Χώρα. Το λιμάνι του Πειραιά συνδέθηκε με το τραίνο και η Ελληνική πολιτεία ολοκληρώνει με συγκεκριμένα βήματα τη στρατηγική αναβάθμισή του τραίνου. Ξαναβάζουμε τον Πειραιά - και ολόκληρη τη χώρα - στους νέους διεθνείς εμπορικούς δρόμους, στις νέες διαδρομές των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, από και προς την Ασία, από και προς τις μεγάλες Ευρωπαϊκές και Μεσογειακές αγορές. Σε λίγες μέρες θα ανακοινωθεί και η επίσημη έναρξη αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι Κινέζοι εταίροι μας, τόσο στην επίσκεψή μου στην Κίνα όσο και με συνεχείς αδιάλειπτες επαφές στην Ελλάδα, έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, όπως ακούσατε και πριν από τον Captain Wei, και για άλλες επενδύσεις στη Χώρα μας πέρα από το λιμάνι του Πειραιά. Στο πρόσφατο ταξίδι μου στην Κίνα με μεγάλη ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών, διαπιστώσαμε όλοι, από τις πολύ ενδιαφέρουσες συνομιλίες που είχαμε με την Κινεζική ηγεσία, ότι οι δυνατότητες συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας είναι απεριόριστες αλλά και σε διαφορετικούς τομείς της οικονομίας.
Φίλε Captain Wei, είστε αποδεδειγμένος φίλος της Χώρας μου. Αισθάνομαι ότι μαζί χτίζουμε γέφυρες φιλίας και συνεργασίας, που ανοίγουν νέους δρόμους για τους λαούς μας. Θα ήθελα, λοιπόν, κι εγώ προσωπικά, με την παρουσία μου σήμερα εδώ, να υπογραμμίσω την αποφασιστικότητα αυτής της Κυβέρνησης για την περαιτέρω ανάπτυξη και σύσφιξη των σχέσεών μας τόσο στον λιμενικό τομέα όσο και σε άλλους τομείς με μεγαλύτερη συμμετοχή της Κίνας τελικά στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της Κυβέρνησης. Η Ελλάδα μπορεί- εγώ λέω ότι θα γίνει- η πύλη εμπορίου Κίνας-Ευρώπης! Από το λιμάνι του Πειραιά που ξεκινήσαμε την πρώτη μας συνεργασία, σας προσκαλούμε, λοιπόν, και σε άλλες επιτυχημένες συνεργασίες στις μεταφορές, στα τραίνα, στα λιμάνια, στη ναυπηγο- επισκευή…
Είμαι βέβαιος ότι η Κίνα θα στηρίξει τη μεγάλη μεταρρύθμιση της Χώρας μας. Κι αυτό θα είναι για το κοινό συμφέρον όλων: Της Ελλάδας, της Κίνας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης…
Σας ευχαριστούμε θερμά για την αποψινή βραδιά."
Βρισκόμαστε εδώ αυτό το απόγευμα το τόσο όμορφο στον Πειραιά, στο Πέραμα, για να εγκαινιάσουμε την ολοκλήρωση των λιμενικών εργασιών της ανατολικής πλευράς του τρίτου προβλήτα. Αυτό είναι, άλλωστε, και μέρος των συμβατικών υποχρεώσεων της πρώτης σύμβασης παραχώρησης, που υπέγραψε ο ΟΛΠ με την Κινεζική εταιρεία COSCO. Σήμερα ολοκληρώνονται επενδύσεις άνω των 340 εκ. ευρώ από την COSCO, χωρίς να έχουν ακόμη- όπως σωστά είπε και ο Captain Wei- εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες του λιμανιού μας.
Επίσης βρισκόμαστε στο μέσο των διαπραγματεύσεων μιας νέας συμφωνίας, η οποία- αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί κι από τις αρμόδιες Κοινοτικές αρχές στην Ευρώπη- θα αφορά σε επένδυση επί πλέον 224 εκ. ευρώ από την COSCO στη δυτική πλευρά του λιμανιού. Κι αυτή θα οδηγήσει πράγματι σε 500 νέες θέσεις εργασίας μόνιμες κι άλλες 200 θέσεις εργασίας, για τα τρία χρόνια που θα διαρκέσει η κατασκευή.
Έτσι, το λιμάνι του Πειραιά μπορεί, στην πλήρη του ανάπτυξη- και μαζί με την νέα επένδυση που τώρα διαπραγματευόμαστε- να αποκτήσει δυναμικότητα 7,0 εκ. τόνων (ΤΕUS), επενδύσεις 580 εκ. ευρώ, θέσεις εργασίας που τελικά θα ξεπεράσουν τις 3000 ώστε ο Πειραιάς να συμπεριληφθεί, κ. Δήμαρχε του Πειραιά, στα 5 πρώτα λιμάνια της Ευρώπης από άποψη δυναμικότητας πηγαίνοντας προς το να γίνει το πρώτο.
Φίλες και φίλοι, η ανάπτυξη του Πειραιά τα τελευταία χρόνια μας διδάσκει κάτι πολύ σημαντικό: όποια και αν είναι η ένταση και η μορφή της κρίσης, η απάντηση είναι να επενδύουμε σε πεδία ανταγωνιστικά και σε συμφωνία με τις μεγάλες παραγωγικές και οικονομικές ροές της εποχής μας, αλλά και του μέλλοντος. Αυτό ακριβώς έγινε στον Πειραιά από την COSCO και το Ελληνικό δημόσιο. Κι αυτή η συνεργασία πρέπει να συνεχιστεί.
Ταυτόχρονα με την επένδυση αυτή, συντελείται και μια άλλη μεγάλη αλλαγή στο λιμάνι και στη Χώρα. Το λιμάνι του Πειραιά συνδέθηκε με το τραίνο και η Ελληνική πολιτεία ολοκληρώνει με συγκεκριμένα βήματα τη στρατηγική αναβάθμισή του τραίνου. Ξαναβάζουμε τον Πειραιά - και ολόκληρη τη χώρα - στους νέους διεθνείς εμπορικούς δρόμους, στις νέες διαδρομές των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων, από και προς την Ασία, από και προς τις μεγάλες Ευρωπαϊκές και Μεσογειακές αγορές. Σε λίγες μέρες θα ανακοινωθεί και η επίσημη έναρξη αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι Κινέζοι εταίροι μας, τόσο στην επίσκεψή μου στην Κίνα όσο και με συνεχείς αδιάλειπτες επαφές στην Ελλάδα, έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, όπως ακούσατε και πριν από τον Captain Wei, και για άλλες επενδύσεις στη Χώρα μας πέρα από το λιμάνι του Πειραιά. Στο πρόσφατο ταξίδι μου στην Κίνα με μεγάλη ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών, διαπιστώσαμε όλοι, από τις πολύ ενδιαφέρουσες συνομιλίες που είχαμε με την Κινεζική ηγεσία, ότι οι δυνατότητες συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας είναι απεριόριστες αλλά και σε διαφορετικούς τομείς της οικονομίας.
Φίλε Captain Wei, είστε αποδεδειγμένος φίλος της Χώρας μου. Αισθάνομαι ότι μαζί χτίζουμε γέφυρες φιλίας και συνεργασίας, που ανοίγουν νέους δρόμους για τους λαούς μας. Θα ήθελα, λοιπόν, κι εγώ προσωπικά, με την παρουσία μου σήμερα εδώ, να υπογραμμίσω την αποφασιστικότητα αυτής της Κυβέρνησης για την περαιτέρω ανάπτυξη και σύσφιξη των σχέσεών μας τόσο στον λιμενικό τομέα όσο και σε άλλους τομείς με μεγαλύτερη συμμετοχή της Κίνας τελικά στο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της Κυβέρνησης. Η Ελλάδα μπορεί- εγώ λέω ότι θα γίνει- η πύλη εμπορίου Κίνας-Ευρώπης! Από το λιμάνι του Πειραιά που ξεκινήσαμε την πρώτη μας συνεργασία, σας προσκαλούμε, λοιπόν, και σε άλλες επιτυχημένες συνεργασίες στις μεταφορές, στα τραίνα, στα λιμάνια, στη ναυπηγο- επισκευή…
Είμαι βέβαιος ότι η Κίνα θα στηρίξει τη μεγάλη μεταρρύθμιση της Χώρας μας. Κι αυτό θα είναι για το κοινό συμφέρον όλων: Της Ελλάδας, της Κίνας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης…
Σας ευχαριστούμε θερμά για την αποψινή βραδιά."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.