Act Business Center

Act Business Center

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Απάντηση Υπουργείου Εσωτερικών σε Παραστατίδη για το δρόμο Κιλκίς - Θεσσαλονίκης

Μετά και από την τρίτη αναβολή Επίκαιρης Ερώτησης του Θ. Παραστατίδη με την οποία ο Βουλευτής επεδίωξε το θέμα να έρθει και να συζητηθεί στη Βουλή παρουσία του αρμόδιου Υπουργού Εσωτερικών και αφορά την έναρξη και ολοκλήρωση κατασκευής του υπολοίπου τμήματος του Οδικού Άξονα Κιλκίς-Θεσ/νίκης (είσοδος Κιλκίς και τμήμα Ν. Σάντας-κόμβος Ασσήρου), υποχρεώθηκε στο τέλος να υποβάλλει ερώτηση-αναφορά ώστε να υπάρξει μια σαφής απάντηση προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες του Νομού Κιλκίς για την εξέλιξη αυτού του έργου.
Από την απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών δυστυχώς για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται η ανικανότητα του κρατικού και διοικητικού μηχανισμού να αντιμετωπίσει τα όποια προβλήματα της γραφειοκρατίας ώστε το συγκεκριμένο έργο να ξεκινήσει και κάποια στιγμή να ολοκληρωθεί. 

Σημειωτέον πως οι διαδικασίες ένταξης του έργου είχαν ξεκινήσει εδώ και περίπου 10-12 χρόνια όταν ακόμη ο Βουλευτής υπηρετούσε το θεσμό του Νομάρχη. Από την απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών προκύπτει πως καλώς εχόντων των πραγμάτων το έργο θα ολοκληρωθεί σε 4 χρόνια από τώρα, δηλαδή μέσα στο 2016.

Ακολουθεί ολόκληρη η απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών και τα συμπεράσματα δικά σας.

"Σε απάντηση της επίκαιρης ερώτησης (με αρ. πρωτ. 646/20-11-2012) που κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων ο Βουλευτής Θ. Παραστατίδης σας γνωρίζουμε ότι:

A. 'Όσον αφορά το έργο «Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Δοϊράνη, Τμήμα από Α/Κ Ασσήρου έως τον Α/Κ Ν. Σάντας »:

To έργο δημοπρατήθηκε στις 9-11-2010 σύμφωνα με την οποία η εκτέλεση του έργου ανατέθηκε στην «ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ATE». Η σύμβαση του έργου υπογράφτηκε στις 28 Μαρτίου 2011 με ποσό συμφωνητικού 37.566.108,88 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ως ημερομηνία περαίωσης ορίστηκε η Τρίτη 5 Μαΐου 2015.

Στις εργασίες της εργολαβίας περιλαμβάνονται 11,45 χλμ. τετράϊχνου αυτοκινητόδρομου, καθαρού ασφαλτικού πλάτους 8,20μ ανά κατεύθυνση, δημιουργούνται τρεις (3) ανισόπεδοι κόμβοι (Μυγδονίας, Δρυμού και Καμάρας) και εξασφαλίζεται πλήρες παράπλευρο δίκτυο εκατέρωθεν της αρτηρίας. Προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες χωματουργικών, τεχνικών: οδοστρωσίας, ασφαλτικών, αποχέτευσης-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας, ηλεκτροφωτισμού και πρασίνου.

Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί εργασίες που αφορούν τη θεμελίωση και τα βάθρα του τεχνικού του Ξηροποτάμου (Τ-8). Η απορρόφηση μέχρι σήμερα είναι 2.867.075,23€ (συμπεριλαμβάνονται οι δεδουλευμένοι τόκοι και ο ΦΠΑ).

Η μη έγκαιρη κήρυξη της απαλλοτρίωσης είχε ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση των εργασιών του έργου. Η καθυστέρηση αυτή οφείλονταν στις αλλαγές που επήλθαν στις αρμοδιότητες των υπηρεσιών εξαιτίας του Ν.3852/2012 «Πρόγραμμα Καλλικράτης», Κατόπιν των προαπαιτούμενων ενεργειών που πραγματοποίησε η Υπηρεσία μας και των εισηγήσεων των Κτηματικών Ν. Θεσσαλονίκης" και Ν. Κιλκίς για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης. του έργου του θέματος, έγιναν οι παρακάτω ενέργειες:

· Εκδόθηκε η με αρ. 15/19-1-2012 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας, με την οποία εγκρίθηκε η κήρυξη της απαλλοτρίωσης του έργου του θέματος, λαμβάνοντας υπόψη την υπ' αρ. πρωτ,: 398379/οικ.5272/14-12-2011 εισήγηση της Υπηρεσίας μας.

· Πραγματοποιήθηκε επιτυχώς ο έλεγχος νομιμότητας της παραπάνω απόφασης με το υπ' αρ. πρωτ,: 9503/10-2-2012 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης.

· Ακλούθησε η υπ' αρ. πρωτ.: 65386/1040/8-3-2012 απόφαση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κήρυξης της παραπάνω απαλλοτρίωσης, σε εκτέλεση της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία στάλθηκε για δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο.

· Εκδόθηκε το υπ' αρ. πρωτ.: Λ 36861/26-3-2012 έγγραφο του Εθνικού Τυπογραφείου, με το οποίο μας επιστράφηκε αδημοσίευτη η 3) σχετ. απόφαση, λόγω αναρμοδιότητας του υπογράφοντος κατά την άποψη της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης, σε αντίθεση με την άποψη του Υπουργείου Εσωτερικών.

· Η Υπηρεσία μας συνέταξε το υπ' αρ. πρωτ.: 120449/2194/24-4-2012 έγγραφό, με το οποίο διαβίβασε ερώτημα για την κήρυξη της προαναφερόμενης απαλλοτρίωσης προς νη Νομική Υπηρεσία της Π.Κ.Μ..

· Ακολούθησαν το υπ' αρ. ττρωτ.:153834/906/17-5-2012 έγγραφο της Νομικής Υπηρεσίας της Π.Κ.Μ., σχετικά με την αρμοδιότητα κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης για την κατασκευή του υπόψη έργου και το υπ' αρ. πρωτ.: 181579/4287/23-5-2012 έγγραφό μας προς το Περιφερειακό Συμβούλιο της Π.Κ.Μ., σε συνέχεια αυτού.

· Κατόπιν αλλεπάλληλων συσκέψεων και συναντήσεων των αρμοδίων οργάνων, εκδόθηκε η με αρ. πρωτ,: 269807/οικ.7394/19-7-2012 εισήγηση της Υπηρεσίας μας προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης για την κήρυξη της υπόψη απαλλοτρίωσης.

· Τελικά εκδόθηκε η αρ.: 5639/28-8-2012 Απόφαση κήρυξης της απαλλοτρίωσης του έργου του θέματος από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ/τ.Α.Α.Π./285/12-9-2012.

Εκτιμάται ότι το χρονικό διάστημα μέχρι την 5η Μαΐου 2015, όπου λήγει η προθεσμία για την ολοκλήρωση του έργου, είναι αρκετό για να ολοκληρωθεί! το έργο χωρίς παρατάσεις και εντός του χρονοδιαγράμματος του.

Β. Όσον αφορά το έργα «Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Δοϊράνης, Τμήμα από Α/Κ Μαυρονερίου-είσοδος Κιλκίς»:

To έργο έχει προϋπολογισμό μελέτης 25.900.000,00 Ευρώ. To έργο έχει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις από την Διαχειριστική Αρχή καθώς και την Οικονομική Επιτροπή της Π.Κ.Μ. και θα δημοπρατούνταν την Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012 αλλά η δημοπρασία ματαιώθηκε λόγω της αποχής του TEE, των εργοληπτών και της στάσης εργασίας της ΕΜΔΥΔΑΣ. Η επαναδημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012. Η συνολική προθεσμία περάτωσης κατασκευής όλου του έργου, εξοπλισμένου και έτοιμου προς λειτουργία, λήγει σε 1100 ημερολογιακές μέρες από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση του έργου.

Με την κατασκευή του παρόντος έργου προβλέπεται η βελτίωση της οδού Θεσσαλονίκη-Κιλκίς από τη χιλιομετρική θέση 0+000 (στον κόμβο Μαυρονερίου) έως και τη χιλιομετρική θέση 5+147,65 (είσοδος Κιλκίς) καθώς και η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου και των κόμβων.

Η εργολαβία περιλαμβάνει την κατασκευή νέου κλάδου επί της, Οδού ώστε. αυτή να καταταχτεί στην κατηγορία A II με 2 Λωρίδες ανά κατεύθυνση διαχωρισμένες από στηθαίο ασφαλείας 17,00μ., αναμόρφωση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Μαυρονερίου, την κατασκευή 2 νέων ανισόπεδων κόμβων (στο Λεβεντοχώρι και τον Σιδηρ. Σταθμό Κρηστώνης), την κατασκευή μιας νέας γέφυρας πάνω από την σιδηροδρομική γραμμή, την κατασκευή 2 ισόπεδων κόμβων (στην Κρηστώνη και το Πολεμικό Μουσείο) και την κατασκευή μιας πεζογέφυρας μεταλλικής με ανελκυστήρες γιο ΑΜΕΑ πλησίον του Κιλκίς. To έργο είναι ώριμο από πλευράς μελετών, συγχρηματοδοτείται δε από το ΕΣΠΑ της Π.Κ.Μ.

Μέχρι, σήμερα όσον αφορά την απαλλοτρίωση για το έργο «Τμήμα από Λ/Κ/ Μαυρονερίου-είσοδος Κιλκίς» έγιναν οι παρακάτω ενέργειες:

Στις 30-5-2012 στάλθηκε, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2882/01 από την ΔΤΕ/ΠΚΜ η ανακοίνωση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης σε τοπική Εφημερίδα του Ν. Κιλκίς και στον Δήμο Κιλκίς για τοιχοκόλληση. Ταυτόχρονα στις 30-5-2012 στάλθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων αίτημα για την Εφαρμογή του Άρθρου 1 του Ν.653/77 για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου. Η ανωτέρω απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δημοσιεύτηκε στο φύλλο ΦΕΚ 307 Τ.Α.ΑΠ. στις 5-10-2012.

Στη συνέχεια η υπηρεσία μας, με το υπ' αριθμ 386887/10706/30-10-12 έγγραφο της, έστειλε στην Κτηματική Υπηρεσία Ν. Κιλκίς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά προκειμένου ,σύμφωνο με τον N.2882/01 ,η Κτηματική Υπηρεσία να συντάξει την Εισήγηση κήρυξης απαλλοτρίωσης ακινήτων για ι ην κατασκευή του έργου από τον Γεν. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας -Θράκης.

Εκτιμάται ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματός του σε 1100 ημερολογιακές μέρες από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση του, δηλαδή περίπου τον Μάρτη του 2016."

2 σχόλια:

  1. νομαρχη καμμια θεση στο γηπεδο παιζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εχει βολεψει ατομα στο δημοσιο αλλα τωρα οι κοπριες τον βριζουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.